سپس تصمیم بگیرید که چه داده هایی باید جمع آوری شوند و چگونه جمع آوری شوند. به یاد داشته باشید که این اطلاعات هنگام ایجاد بخش های شما بسیار مهم است و پایه و اساس کمپین ها و ابتکارات بازاریابی خواهد بود. برای اجرای هر یک از این تمرین های تقسیم بندی، باید مطمئن شوید که به مهم ترین بخش آن دسترسی دارید… داده!
تقسیم بندی مشتری عملی است که در آن بازاریابان پایگاه مشتریان خود را به گروه های خاصی تقسیم می کنند تا ارتباطات موثرتر و تجربه شخصی را ارائه دهند. این بخش ها می توانند بر اساس یک یا چند ویژگی مشترک مشتریان مانند جمعیت شناسی، روان شناختی، ترجیحات یا حتی رفتار باشند.
در حالی که اکثر برندها تمایل دارند مشتریان پرخرج خود را هدف قرار دهند تا به آنها پاداش دهند و تعامل خود را حفظ کنند، ضروری است که شما را فراموش نکنید. عملکرد ضعیف اعضا. کسانی که در گذشته به شرکت سود زیادی می دادند و روند خریدشان به مرور زمان کاهش می یابد، می توانند توجه ویژه ای داشته باشند تا آنها را به عادت های خرج کردن قدیمی خود بازگردانند.
درباره نویسنده
منبع: https://searchengineland.com/customer-segmentation-models-to-improve-the-performance-of-loyalty-marketing-campaigns-390386
ایجاد یک استراتژی بازاریابی وفاداری برای درک اینکه هر مشتری منحصر به فرد است بسیار مهم است. هر عضو نیازها، ترجیحات، کانال های ارتباطی، رفتار و احساسات متفاوتی دارد. نزدیک شدن به همه این اعضای منحصربه فرد به عنوان یکی از طریق ارتباطات جمعی یک اشتباه بزرگ در هنگام تلاش برای گسترش کسب وکارتان است. تقسیم بندی مشتریان برای موفقیت شما بسیار مهم است. ولی چی تقسیم بندی مشتری است، چرا آیا مهم است و که مدل های تقسیم بندی باید در نظر گرفته شود؟
1. تقسیم بندی مشتری چیست؟
به عنوان مثال، مشتریان را می توان بر اساس جمعیت شناسی مانند سن، جنسیت یا موقعیت مکانی آنها تقسیم کرد - سپس این ویژگی ها را می توان با اولویت هایی مانند نحوه تماس با آنها ترکیب کرد - علاوه بر تاریخچه حساب، مثلا تعداد تراکنش های انجام شده در چند ماه گذشته یا ارزش طول عمر آنها. بخش ها می توانند به همان اندازه که شما ترجیح می دهید ساده یا جزئی و دانه بندی باشند.
تعریف یک استراتژی تقسیم بندی مشتری مستلزم آن است که سازمان شما درک کند که مخاطبان شما چه کسانی هستند و همچنین نیازها و تمایلات رفتاری آنها را درک کند. این امر به تخصیص صحیح بودجه و منابع امکان می دهد تا ارتباطات شخصی تر را فراهم کند و تجارت شما را سریعتر رشد دهد.
2. چرا تقسیم بندی مشتری مهم است؟
تعریف استراتژی تقسیم بندی مشتری، مزایای بسیار ارزشمندی را برای هر کسب و کاری به همراه خواهد داشت. در اینجا چند نمونه وجود دارد که چرا تقسیم بندی مشتری باید در اولویت قرار گیرد:
- ارتباط موثرتر
برندهایی که اهمیت تقسیم بندی مشتری را درک می کنند، بیشترین شانس را برای رسیدن به هدف خود دارند. پیام مورد استفاده برای یک زن 20 ساله نباید مانند یک مرد 60 ساله باشد. تجزیه و تحلیل عمیق مشتریان شما منجر به تجربه شخصی تر با توجه به گروه بخش و کانالی که از طریق آنها ارتباط برقرار می شود، خواهد شد. در نهایت، این به نرخ پاسخ و تعامل بالاتر ترجمه می شود.داده ها را می توان در مراحل مختلف در طول چرخه عمر وفاداری جمع آوری کرد، چه اجباری در هنگام ثبت نام و چه پس از این واقعیت اختیاری، در قالب یک نظرسنجی. در حال حاضر، تمام اطلاعات دریافتی به طور مستقیم و داوطلبانه از مشتریان خواهد آمد. این همان چیزی است که به آن معروف است داده های شخص صفر
هنگامی که سفر تقسیم بندی مشتری خود را آغاز می کنید، ابتدا باید از خود بپرسید:هدف چیست؟» نقاط فروش منحصر به فرد برند شما چیست؟ چه تعداد از اعضای تیم بازاریابی درگیر خواهند شد؟ پس از ایجاد این امر، تمرکز به پایگاه مشتری شما تغییر می کند. برخی از وظایف می تواند شامل تعیین اندازه مخاطب، تعداد بخش های بالقوه مورد نیاز، تشخیص اینکه کدام مشتری بیشتر و کدام کمتر هزینه می کند و غیره باشد.