جدید در زمین موتورهای جستجو
جدید در زمین موتورهای جستجو
منبع: https://searchengineland.com/customer-segmentation-models-to-improve-the-performance-of-loyalty-marketing-campaigns-390386
تعریف یک استراتژی تقسیم بندی مشتری مستلزم آن است که سازمان شما درک کند که مخاطبان شما چه کسانی هستند و همچنین نیازها و تمایلات رفتاری آنها را درک کند. این امر به تخصیص صحیح بودجه و منابع امکان می دهد تا ارتباطات شخصی تر را فراهم کند و تجارت شما را سریعتر رشد دهد.
تقسیم بندی مشتری عملی است که در آن بازاریابان پایگاه مشتریان خود را به گروه های خاصی تقسیم می کنند تا ارتباطات موثرتر و تجربه شخصی را ارائه دهند. این بخشها میتوانند بر اساس یک یا چند ویژگی مشترک مشتریان مانند جمعیتشناسی، روانشناختی، ترجیحات یا حتی رفتار باشند.
مدلهای تقسیمبندی مشتری روشهای مختلفی هستند که یک شرکت تصمیم میگیرد مشتریان خود را تقسیم کند. در وفاداری، طیف وسیعی از نقاط داده مشتری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، اما مرتبط ترین آنها در سراسر صنعت عبارتند از:
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدل های تقسیم بندی مشتری و نحوه ساخت موثرترین استراتژی بازاریابی وفاداری، با کارشناسان وفاداری ما یک نسخه نمایشی درخواست کنید! آنها شما را با یک مشاور وفاداری با تجربه با تجربه در فضای بازار و صنعت منحصر به فرد شما مطابقت خواهند داد.
سپس تصمیم بگیرید که چه داده هایی باید جمع آوری شوند و چگونه جمع آوری شوند. به یاد داشته باشید که این اطلاعات هنگام ایجاد بخش های شما بسیار مهم است و پایه و اساس کمپین ها و ابتکارات بازاریابی خواهد بود. برای اجرای هر یک از این تمرینهای تقسیمبندی، باید مطمئن شوید که به مهمترین بخش آن دسترسی دارید… داده!
علاوه بر این، این نقاط داده را می توان به بخش هایی کامپایل کرد. توصیه می شود با تمرکز گسترده شروع کنید و به طور مداوم آنها را در طول زمان محدود کنید. هوش مصنوعی و ML می توانند در کشف و تجزیه و تحلیل رفتار و روندها و همچنین کاهش زمان و منابع از روی شانه های نیروی کار شما شگفتی ایجاد کنند. هنگام تعریف این مدلهای تقسیمبندی مشتری، استراتژی اصلی را برای حفظ و به دست آوردن وفاداری مشتریان تنظیم کنید و پس از آن بر کسب مدلهای جدید تمرکز کنید.
درک نیازها، ترجیحات و رفتار اعضای خود، آغاز سفر بخش بندی مشتری شماست. تعیین اهداف، منابع، نقاط فروش منحصر به فرد و نقاط داده مهم، کسب و کار شما را برای تمامی احتمالات تقسیم بندی آماده می کند. تقسیم بندی مشتری به مشتریان مناسب کمک می کند، مشتریانی که فرصت های سودآورتری را در زمان مناسب و به کارآمدترین راه ارائه می دهند. با آن حفظ و رضایت آنها و همچنین به حداکثر رساندن فروش و درآمد تضمین می شود.
هنگامی که سفر تقسیم بندی مشتری خود را آغاز می کنید، ابتدا باید از خود بپرسید:هدف چیست؟» نقاط فروش منحصر به فرد برند شما چیست؟ چه تعداد از اعضای تیم بازاریابی درگیر خواهند شد؟ پس از ایجاد این امر، تمرکز به پایگاه مشتری شما تغییر می کند. برخی از وظایف میتواند شامل تعیین اندازه مخاطب، تعداد بخشهای بالقوه مورد نیاز، تشخیص اینکه کدام مشتری بیشتر و کدام کمتر هزینه میکند و غیره باشد.
داده ها را می توان در مراحل مختلف در طول چرخه عمر وفاداری جمع آوری کرد، چه اجباری در هنگام ثبت نام و چه پس از این واقعیت اختیاری، در قالب یک نظرسنجی. در حال حاضر، تمام اطلاعات دریافتی به طور مستقیم و داوطلبانه از مشتریان خواهد آمد. این همان چیزی است که به آن معروف است داده های شخص صفر
اکنون، فعالیت اعضا قابل ردیابی است و روندها به صورت خودکار شناسایی می شوند. با تشکر از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، بخش ها را می توان با توجه به روند ارزش طول عمر مشتری (CLV) ایجاد کرد. فقط برای ارائه یک مثال در عمل، مدلهای تقسیمبندی مشتری خردهفروشی باید روی هدف قرار دادن بهترین عملکردهای خود در فروشگاههایی که ارزش مادام العمر آنها بالاتر است، تمرکز کنند، اما همچنین ارتباطات و تبلیغات را برای آن دسته از اعضایی ارسال کنند که در گذشته هزینه بالایی داشتهاند، اما روند اکنون در حال کاهش است.
در حالی که اکثر برندها تمایل دارند مشتریان پرخرج خود را هدف قرار دهند تا به آنها پاداش دهند و تعامل خود را حفظ کنند، ضروری است که شما را فراموش نکنید. عملکرد ضعیف اعضا. کسانی که در گذشته به شرکت سود زیادی میدادند و روند خریدشان به مرور زمان کاهش مییابد، میتوانند توجه ویژهای داشته باشند تا آنها را به عادتهای خرج کردن قدیمی خود بازگردانند.
شخصیسازی این ارتباطات بسته به بخشهای وفاداری و/یا روند، همچنین خدمات مشتری و روشی را که کسبوکار به وفاداری مشتری و حفظ مشتری کمک میکند، بهبود میبخشد.