
بروزرسانی: 09 اردیبهشت 1404
مدیر محصول سئو در مقابل مدیر سئو: تفاوت چیست؟
با این حال، امروزه و فراتر از آن، این نقش ها در حال تبدیل شدن به محور استراتژیک برای پرورش و رشد ترافیک و درآمد ارگانیک برای هر کسب وکاری هستند.
در حالی که یک مدیر سئو از نظر طراحی بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند چابک نیست، مدیر محصول سئو است.
در سمت راست، مدیر سئو مسئول یک جنبه خاص سئو است: بهبود دید ارگانیک برند.
این نوع اسناد تجاری جامع توسط مدیران محصول حمایت می شود و در نظر گرفته شده است که منبعی برای انتقال دانش و کار سازمانی باشد.
حقوق

خوب است که یک محدوده فهرست شده است، اما هنوز برای کاندیدها چالش برانگیز است که بدانند به طور واقع بینانه در آن مقیاس دستمزد قرار دارند.
من تفاوت ها را برجسته کرده ام. اما فوراً متوجه شوید که چگونه هر نقش در مورد چیزهای بسیار متفاوتی پاسخگو است.
چیزی که برای من جالب است این است که نقش محصول به صراحت فهرست می کند که نامزد باید «تجربه استفاده از داده ها و معیارها برای آزمایش نظریه ها، تأیید مفروضات و سنجش موفقیت» داشته باشد.
هنگامی که شما در نقش مدیر سئو هستید، به گونه ای متفاوت عمل می کنید و ممکن است به همان منابع موجود در محصول متصل نباشید.
مدیریت محصول سئو یک نقش و حرفه در حال تکامل است. برای دوره های آنلاین مرتبط با این موضوع گوش به زنگ باشید. من گمان می کنم که افراد حرفه ای بیشتری دانش خود را از طریق پلتفرم های یادگیری به اشتراک بگذارند.
هر دو شرح شغل نشان می دهد که فرد باید ارتباط خوبی داشته باشد و آماده همکاری با تیم های متقابل باشد.
تفاوت اصلی عملیاتی است:
- مدیران محصول مسئول نقشه های راه و عقب ماندگی هایی هستند که تأثیر تجاری را بر عهده دارند.
- مدیران سئو اغلب مسئول توسعه و هدایت برنامه سئو هستند. در این مورد، "همکاری، پیاده سازی و مدیریت یک برنامه سئو سطح بالا."
همه می خواهند در بالاترین حد غرامت ارائه شده باشند، درست است؟
یک کلمه در مورد مسیر شغلی برای SEO PM
منبع ماتریس مهارت های سئو
سئو مهارتی است که از طریق تجربه، آزمایش و دانش مشترک آموخته می شود.
همه مدیران محصول، صرف نظر از اینکه سئوکار هستند یا نه، در موقعیتی هستند که الزامات فنی را برای تیم های مهندسی در مورد نحوه کدگذاری ویژگی ها در سایت بنویسند. بنابراین، آنها می توانند به طور مستقیم بر SEO تأثیر بگذارند.
آنچه به اندازه کافی گفته نشده است این است که سئوکاران، به ویژه کسانی که در موقعیت های مدیریت محصول هستند، اساساً دو مشتری اصلی خود را موتورهای جستجو و انسان هایی که از وب سایت بازدید می کنند، می دانند.
در نهایت، قرار گرفتن در معرض هر دو باعث می شود شما کاندیدای کامل تر باشید و بهتر بتوانید از محیطی که بیشتر دوست دارید و بنابراین می خواهید دنبال کنید آبسه کنید.
اینجاست که همه چیز از هم جدا می شود. تفاوت های بزرگ بین SEO PM و مدیر SEO، مالکیت نقشه راه محصول و مالکیت عملکرد عملیاتی است.
این می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که وارد چه نوع پویایی تیمی می شوید یا اینکه انتظار دارید در طول زمان آن را ایجاد کنید.
توانایی نوشتن الزامات فنی به عنوان الزامات سئو
در اینجا برخی از منابع مرتبط با مدیریت محصول سئو آورده شده است:
پایه اصلی افزایش تلاش های جستجوی ارگانیک شما
برای زمینه، متدولوژی های مدیریت پروژه مانند Agile، Lean و Scrum روش هایی برای عملیات و همکاری در بین تیم های متعدد هستند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/seo-product-manager-vs-seo-manager-difference-400338
1) در اینجا یک ماتریس مهارت وجود دارد که به شما در درک سطوح و مسیرهای مختلف از طریق مشاغل نمایندگی و داخلی کمک می کند:https://t.co/N1Pt4ZstCA
- تام کریچلو (@tomcritchlow) 4 ژانویه 2023این بسیار ساده است زیرا این نقش ها حداقل محدوده دستمزد هدف را ارائه می دهند. مسلماً این دامنه ها بسیار گسترده هستند.
علاوه بر این، آنچه مشخص نیست این است که اعدام در کجا انجام می شود.
نکته حرفه ای: اگر تا به حال برای این نوع نقش مصاحبه می کنید، سوالاتی بپرسید تا متوجه شوید که آیا منابعی مانند گزارش های مستقیم دارد یا اینکه مستقل تر عمل می کند.
در این مورد، انتظار می رود که نقش مدیر سئو به گونه ای عمل کند که علاوه بر پشتیبانی از «انتشار محصول… در صورت نیاز»، یک استراتژی سئو محتوا را با استفاده از کلمات کلیدی و طرح های بهینه سازی توسعه و نظارت کند.
اینجاست که اصلاحات و به روز رسانی ها در سایت تولید منتشر می شود.
یکی دیگر از عوامل متمایز کننده برای مدیران محصول، "صدای محصول" است. این بدان معناست که دیدگاهی در مورد اینکه چرا یک ویژگی باید نسبت به دیگری اولویت داشته باشد (و دانستن داده هایی که از آن پشتیبان می گیرند) داشته باشید.
پویایی هر نقش مرا به یاد یک ضرب المثل آفریقایی می اندازد، «اگر می خواهی سریع برو، تنها برو. اگر می خواهید دور بروید، با هم بروید.»
مقایسه شرح وظایف
در سایت های بزرگ تجارت الکترونیک، این موارد شامل جستجوی در سایت، سبد خرید و پرداخت، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، شخصی سازی/وفاداری، اپلیکیشن برند و سئو می شود.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.