پرش به محتوا
همانطور که تام کریچلو می گوید، آنها اغلب فقط در گذشته معنا پیدا می کنند.
روز به روز: جایی که جادو اتفاق می افتد
با این حال، امروزه و فراتر از آن، این نقشها در حال تبدیل شدن به محور استراتژیک برای پرورش و رشد ترافیک و درآمد ارگانیک برای هر کسبوکاری هستند.
برای زمینه، متدولوژیهای مدیریت پروژه مانند Agile، Lean و Scrum روشهایی برای عملیات و همکاری در بین تیمهای متعدد هستند.
این نوع اسناد تجاری جامع توسط مدیران محصول حمایت می شود و در نظر گرفته شده است که منبعی برای انتقال دانش و کار سازمانی باشد.
حقوق
این وظیفه شماست که اطرافیان خود را با مجموعه مهارت های منحصر به فرد خود آموزش دهید و ارتقا دهید تا موتورهای جستجو و انسان ها را به وجد بیاورید.
مستندات محصول به چند دلیل جامع تر است.
این مقاله انتظارات مختلف بین یک مدیر محصول سئو و یک مدیر سئو و نحوه طراحی هر نقش برای فعالیت در یک سازمان بزرگ را پوشش می دهد.
تند رفتن در مقابل دور رفتن
این میتواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که وارد چه نوع پویایی تیمی میشوید یا اینکه انتظار دارید در طول زمان آن را ایجاد کنید.
توانایی نوشتن الزامات فنی به عنوان الزامات سئو
در سمت راست، مدیر سئو مسئول یک جنبه خاص سئو است: بهبود دید ارگانیک برند.
یکی دیگر از عوامل متمایز کننده برای مدیران محصول، “صدای محصول” است. این بدان معناست که دیدگاهی در مورد اینکه چرا یک ویژگی باید نسبت به دیگری اولویت داشته باشد (و دانستن داده هایی که از آن پشتیبان می گیرند) داشته باشید.
در عمل، مدیران سئو این کار را نیز انجام میدهند، بهویژه زمانی که باید یک مورد تجاری را برای اثبات فرضیه سئو ارزش سرمایهگذاری و افزایش افزایشی در KPIها را مطرح کنیم.
اگر در داخل سازمان خود یک سئو PM هستید، با سایر PM ها دوست شوید، در مورد آنچه که یک مدیر محصول عالی را می سازد بیشتر بدانید و خرد SEO خود را به اشتراک بگذارید.
از آنجایی که مخاطبان چنین اسنادی بسیار گستردهتر از تشریح توصیههای فنی SEO برای مهندسان هستند، این بخش شامل بخشهایی است که به آن چیزی که «Business Assual» (BAU) گفته میشود، اشاره میکند – اشاره به اینکه کدام تیمهای عملیات تجاری یا مشاغل خودکار از عملکرد ویژگی پشتیبانی میکنند.
در این مورد، انتظار میرود که نقش مدیر سئو بهگونهای عمل کند که علاوه بر پشتیبانی از «انتشار محصول… در صورت نیاز»، یک استراتژی سئو محتوا را با استفاده از کلمات کلیدی و طرحهای بهینهسازی توسعه و نظارت کند.
در حالی که یک مدیر سئو از نظر طراحی بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند چابک نیست، مدیر محصول سئو است.
1) در اینجا یک ماتریس مهارت وجود دارد که به شما در درک سطوح و مسیرهای مختلف از طریق مشاغل نمایندگی و داخلی کمک می کند:https://t.co/N1Pt4ZstCA
– تام کریچلو (@tomcritchlow) 4 ژانویه 2023
مدیران سئو اینگونه عمل نمی کنند و من فکر می کنم این سطح از جزئیات و مشارکت در فرآیند در معادله اولویت بندی کار سئو وجود ندارد.
ایجاد و نگهداری اسناد (ویژگی ها، فرآیندها و غیره)
موتورهای جستجو مانند یک کودک کوچک هستند. باید همه چیز به آنها گفته شود
عملکرد عملیاتی به عنوان عضوی کاربردی از یک تیم چابک
همه می خواهند در بالاترین حد غرامت ارائه شده باشند، درست است؟
یک کلمه در مورد مسیر شغلی برای SEO PM
منبع ماتریس مهارت های سئو
علاوه بر این، آنچه مشخص نیست این است که اعدام در کجا انجام می شود.
واقعاً اینجاست که می بینیم نقش ها متمایز می شوند. PM باید تخصص یک مدیر محصول را داشته باشد و، در این مورد، سئو فنی.
اینجاست که همه چیز از هم جدا می شود. تفاوت های بزرگ بین SEO PM و مدیر SEO، مالکیت نقشه راه محصول و مالکیت عملکرد عملیاتی است.
چیزی که برای من جالب است این است که نقش محصول به صراحت فهرست میکند که نامزد باید «تجربه استفاده از دادهها و معیارها برای آزمایش نظریهها، تأیید مفروضات و سنجش موفقیت» داشته باشد.
دانش و تخصص آنها در سئو (که به الزامات ترجمه شده است) به ایجاد یک وب سایت با محصولات یا محتوای بصری برای هر دو مخاطب کمک می کند.
وقتی یک مدیر محصول سئو هستید، تیمی دارید که برای انجام کارها با آن همکاری می کنید.
بیایید کمی دقیق تر به این موارد نگاه کنیم.
حوزه های مسئولیت
آنچه به اندازه کافی گفته نشده است این است که سئوکاران، به ویژه کسانی که در موقعیت های مدیریت محصول هستند، اساساً دو مشتری اصلی خود را موتورهای جستجو و انسان هایی که از وب سایت بازدید می کنند، می دانند.
هر دو شرکت، برندهای بزرگ و مشتریانی هستند.
بخش درباره
من تفاوت ها را برجسته کرده ام. اما فوراً متوجه شوید که چگونه هر نقش در مورد چیزهای بسیار متفاوتی پاسخگو است.
جنبه های اصلی نقش مدیر محصول سئو عبارتند از:
- حوزه های مسئولیت.
- عملکرد عملیاتی (عضو عملکردی یک تیم چابک).
- توانایی نوشتن الزامات فنی به عنوان الزامات سئو.
- مستندات.
در نهایت، قرار گرفتن در معرض هر دو باعث میشود شما کاندیدای کاملتر باشید و بهتر بتوانید از محیطی که بیشتر دوست دارید و بنابراین میخواهید دنبال کنید آبسه کنید.
قرار گرفتن در معرض سرنخ های محصول وجود دارد، اما به طور کلی، به نظر می رسد این نقش یکی از مشارکت کنندگان فردی باشد.
پویایی هر نقش مرا به یاد یک ضرب المثل آفریقایی می اندازد، «اگر می خواهی سریع برو، تنها برو. اگر می خواهید دور بروید، با هم بروید.»
مقایسه شرح وظایف
ماتریس بلوغ مهارت های سئو یک منبع مکمل فوقالعاده برای کمک به هر سئوی جستجوگر در جهتیابی و حداقل تلاش برای برنامهریزی در مورد اینکه چگونه میخواهند در توسعه شغلی خود سرمایهگذاری کنند، چه آژانس و چه داخلی است.
سئو مهارتی است که از طریق تجربه، آزمایش و دانش مشترک آموخته می شود.
نکته حرفه ای: اگر تا به حال برای این نوع نقش مصاحبه می کنید، سوالاتی بپرسید تا متوجه شوید که آیا منابعی مانند گزارش های مستقیم دارد یا اینکه مستقل تر عمل می کند.
چند نوع از اسناد مربوط به آنچه که یک PM مسئول ایجاد و نگهداری آن است.
در بیشتر موارد، مدیران سئو اسنادی را در مورد KPIها ایجاد میکنند و/یا توصیههای SEO مانند:
- نوشتن اسکریپت آزمون QA.
- ارائه دستورالعملها و بهترین شیوههای فنی ویژه برنامهنویس Google یا یک برگه مرجع سریع با دادههای جستجوی سطح بالا برای تیمهایی که از گرایشها و موضوعات کلیدواژه استفاده میکنند.
مدیران محصولات سئو و مدیران سئو ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، اما مسئولیت های متمایزی را به دنبال دارند. بنابراین، چه چیزی این نقش ها را متمایز می کند؟
در سمت چپ، میبینید که نقش محصول مسئول نتایج کسبوکار است.
به نوعی، هر دو نقش در واقع خارج از یک نقشه راه عمل می کنند. (کدام حرفه ای سئو لیست اولویت بندی شده ای از اصلاحات فنی که دوست دارند اجرا کنند ندارند؟)
اگر یک مدیر یا مدیر سئو هستید و در موقعیتی هستید که میتوانید تیم خود را بسازید و یک PM SEO در تیم خود ندارید، خودتان را درمان کنید و یکی را دریافت کنید.
چالشی که مدیران سئو اغلب با آن روبرو هستند، در واقع قرار دادن اولویت های سئو در نقشه راه است، زیرا آنها اساساً در خارج از این فرآیند به دنبال آن هستند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/seo-product-manager-vs-seo-manager-difference-400338
به همین دلیل است که می گوییم تیم سئو فقط سئو نمی کند. هر عضو تیمی که وب سایت را لمس کند به سئو کمک می کند.
برای مقایسه به این دو نقش در کنار هم نگاه می کنیم.
این بسیار ساده است زیرا این نقش ها حداقل محدوده دستمزد هدف را ارائه می دهند. مسلماً این دامنه ها بسیار گسترده هستند.
در سایتهای بزرگ تجارت الکترونیک، این موارد شامل جستجوی در سایت، سبد خرید و پرداخت، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، شخصیسازی/وفاداری، اپلیکیشن برند و سئو میشود.
از آنجایی که مدیران محصول چیزهایی را با همکاری تیمهای دیگر میسازند، صاحبان «دفترچه راهنمای کاربر» برای ویژگیها و عملکردهایی هستند که توسعه مییابند.
مدیریت محصول سئو یک نقش و حرفه در حال تکامل است. برای دوره های آنلاین مرتبط با این موضوع گوش به زنگ باشید. من گمان می کنم که افراد حرفه ای بیشتری دانش خود را از طریق پلتفرم های یادگیری به اشتراک بگذارند.
خوب است که یک محدوده فهرست شده است، اما هنوز برای کاندیدها چالش برانگیز است که بدانند به طور واقع بینانه در آن مقیاس دستمزد قرار دارند.
مدیر سئو باید تجربه قوی در استراتژی سئو، در این مورد، سئو محتوا و وظایف تحریریه را نشان دهد.
مدیران محصولات سئو دارای نقشه راه از ویژگی ها و اصلاحات هستند که در آن ابتکارات از اصلاحات فنی موقت (اشکالات) تا ساخت ویژگی هایی که جنبه های اساسی سئو را بهبود می بخشد، از جمله:
- لینک سازی داخلی
- میزان محتوای سایت
- توانایی Googlebot برای خزیدن و فهرست کردن سایت.
- تجربه ی کاربر.
- سرعت و حیاتی وب اصلی.
اینجاست که اصلاحات و به روز رسانی ها در سایت تولید منتشر می شود.
در حالی که هیچ نقشی بهتر از دیگری نیست، طبق تجربه من، مدیر محصول سئو ممکن است دسترسی بیشتری به منابع مهندسی داخلی داشته باشد.
هنگامی که شما در نقش مدیر سئو هستید، به گونهای متفاوت عمل میکنید و ممکن است به همان منابع موجود در محصول متصل نباشید.
مدیران محصول اغلب جنبهای از وبسایت یا تجربه مشتری را دارند (آنچه در شرح شغل به عنوان «رهبری محصول» از آن یاد میشود).
من تعجب می کنم که یک الزام مشابه در شرح شغل مدیر SEO منعکس نشده است.