مزایا و معایب استفاده از ابزارهای نوشتن محتوای هوش مصنوعی


ظهور برنامه‌های هوش مصنوعی (AI) به نویسندگان اجازه می‌دهد تا توسعه محتوا را ساده‌تر کنند.

ابزارهای ساده نوشتن هوش مصنوعی برای بررسی املایی و دستور زبان در دسترس هستند، در حالی که برنامه های پیشرفته تر، کپی رایتینگ و تولید محتوا را با کلیک چند دکمه ارائه می کنند.

اما آیا ارزش استفاده از چنین ابزارهایی را دارد که گوگل آشکارا مخالف محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است؟

قبل از خرید اشتراک خود، سه مزیت و چهار معایب استفاده از تولیدکنندگان محتوای هوش مصنوعی را بیاموزید.

1. کارایی و مقیاس پذیری نوشتن

بزرگترین مزیت استفاده از این ابزارها سرعت تولید محتوا است – به طور قابل توجهی سریعتر از نویسندگان انسانی.

بین تحقیق و نوشتن، یک مقاله دو صفحه ای ممکن است 30 دقیقه تا یک ساعت طول بکشد تا یک نویسنده انسانی تکمیل شود، در حالی که این کار را می توان در چند دقیقه توسط هوش مصنوعی انجام داد.

با ضرب این راندمان نوشتن در تعداد مقالاتی که در هر زمان باید تولید شوند، ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی مقیاس پذیری کار را بهبود می بخشد.

از دیگر مزایای این کارایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برآوردن نیاز سرعت به بازار برای موضوعات پرطرفدار.
  • محلی سازی زبان برای هر محصول یا خدمات در مناطق جغرافیایی.
  • توسعه محتوای رسانه های اجتماعی منحصر به فرد با شخصی سازی برای هر پلتفرم.

2. مقرون به صرفه بودن

نویسندگان انسانی با کیفیت می توانند برای هر پروژه محتوا چند صد دلار هزینه داشته باشند، بسته به عواملی مانند:

  • تعداد مقالات
  • طول هر مقاله
  • دانش فنی مورد نیاز
  • و بیشتر.

این هزینه اغلب ارزش آن را دارد، با توجه به نتایج با رتبه بالای محتوای دقیق و خوب تحقیق شده.

در مقایسه، اکثر ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی از یک مدل قیمت گذاری اشتراک ماهانه استفاده می کنند که تعداد کلمات، کلمات کلیدی و مقالات توسعه یافته در دوره صورتحساب را محدود می کند – با قیمت هایی که اغلب حدود 100 دلار در ماه برای ده ها هزار کلمه و چندین مقاله است.

استفاده از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی ممکن است هنگام توسعه محتوای کوتاه و ساده مقرون به صرفه تر باشد.

3. جرقه ایده ها و غلبه بر بلوک نویسنده

یک مانع رایج برای نویسندگان انسانی، ایجاد محتوای معتبر در مورد موضوعاتی است که متخصصان واجد شرایط آنها نیستند. این مانع نیاز به تحقیقات و ایده های گسترده برای توسعه محتوا دارد.

برای غلبه بر این موضوع، بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند طرح‌های کلی در مورد آنچه در محتوا و نکات کلیدی در مورد موضوع گنجانده شود، ایجاد کنند.

این به کارایی نوشتن بازمی گردد، زیرا ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به غلبه بر موانع نویسنده کمک کنند و ایده هایی را برای توسعه محتوا ایجاد کنند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


1. نگرانی های کیفیت و سرقت ادبی

اگرچه هوش مصنوعی یکی از سریع‌ترین صنایع در حال رشد در جهان محسوب می‌شود، اما همچنان برای نوشتن محتوا به شدت به تحلیل داده‌ها و الگوریتم‌ها متکی است.

لحن مورد نظر یک مقاله و استفاده نادرست از آمار در جریان محتوا تنها دو مورد از نگرانی های کیفی است که می توان با ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی تجربه کرد.

مشابه نگرانی کیفیت، پتانسیل علامت گذاری توسط موتورهای جستجو به عنوان سرقت ادبی دیگر است.

بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی تکه‌هایی از محتوای وب‌سایت‌های دیگر را پاک می‌کنند و سپس آن‌ها را دوباره کلمه‌بندی می‌کنند، که مخالف است دستورالعمل های گوگل “دوختن یا ترکیب محتوا از صفحات وب مختلف بدون افزودن ارزش کافی.”

2. خطر کاهش ارزش محتوای شما توسط الگوریتم های گوگل

هدف به‌روزرسانی محتوای مفید Google «کمک به مردم برای دیدن محتوای اصلی‌تر و مفیدتر نوشته شده توسط افراد، برای افراد، در نتایج جستجو است».

این به وضوح بیان می‌کند که موتور جستجو محتوای نوشته شده توسط انسان را ترجیح می‌دهد که تجربه رضایت‌بخشی را ارائه می‌کند و در عین حال از بهترین شیوه‌های SEO نیز استفاده می‌کند و قصد دارد به این صفحات وب‌سایت پاداش بهتری بدهد.

این به‌روزرسانی همچنین می‌گوید «ابتدا از ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو خودداری کنید».

از آنجایی که بسیاری از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی نتایج موتورهای جستجو را بدون درک واقعی آنچه که جستجوگر به دنبال آن است، تجزیه و تحلیل می‌کنند، فراتر از اینکه هر جستجو را به صورت اطلاعاتی، تراکنشی یا ناوبری قرار دهیم، این رویکرد اول مردم نیست.

3. کمبود EAT

دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت Google که با خطر کاهش ارزش محتوای شما توسط الگوریتم‌های Google مرتبط است، نحوه ظاهر شدن محتوا را برای تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن (EAT) ارزیابی می‌کند.

با توجه به اهمیتی که گوگل از معیارهای EAT برای کمک به ارزیابی محتوای خوب و کمبود EAT که محتوای هوش مصنوعی می دهد، به عنوان یکی دیگر از معایب ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی جدا شده است.

خوانندگان ذاتاً نسبت به محتوای آنلاین شک دارند، به دلیل عوامل متعددی از جمله افزایش اطلاعات نادرست. نشان دادن تخصص نویسنده محتوا، گواهینامه های حرفه ای یا سال ها تجربه آنها برای غلبه بر این امر بسیار ارزشمند است.

از آنجایی که محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی فاقد این اعتبار است، ارزیاب‌های کیفیت (و کاربران) در اعتماد به شما مشکلاتی خواهند داشت.

4. از دست دادن خلاقیت، اصالت و سایر نکات ظریف

افزودن خلاقیت به محتوا چیزی است که مقالات را جذاب و قابل اشتراک‌گذاری می‌کند، که دو معیار کلیدی برای موفقیت هستند. از آنجایی که هوش مصنوعی هوش هیجانی و توانایی درک تفاوت های ظریف در زبان محلی را ندارد، محتوای انسانی با کیفیت باید همچنان بهتر از محتوای هوش مصنوعی عمل کند.

مجدداً، هوش مصنوعی برای توسعه محتوای «جدید» به محتوا و داده‌های موجود متکی است. ترکیب این موضوع با فقدان خلاقیت، هوش مصنوعی قادر به درک هدف جستجوی جستجو نیست و نمی تواند بذر یک استراتژی محتوای همیشه سبز را بکارد.

هوش مصنوعی باید یک دستیار نوشتن باشد، نه یک راه حل برون سپاری

پس از ارزیابی تمامی مزایا و معایب محتوای سئوی تولید شده توسط هوش مصنوعی، امکان استفاده از این ابزارها برای کمک به نوشتن وجود دارد. توانایی توسعه سریع مقالات پیش‌نویس مقرون‌به‌صرفه، فریبنده است، به‌ویژه زمانی که ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به شما کمک کنند بر موانع نویسنده غلبه کرده و ایده‌های خلاقانه را جرقه بزنند.

با این حال، مراقب باشید که بیش از حد به چنین ابزارهایی برای تولید محتوا متکی نشوید. از آن برای منبع پیشنهادات محتوا، کمک به بازنویسی متن های کوتاه، بررسی دستور زبان و املا و حمایت از تحقیقات خود استفاده کنید.

حتی قبل از تهیه پیش نویس محتوا، تحقیق کنید:

  • محتوایی که کاربران واقعاً به دنبال آن هستند.
  • چگونه می توانید EAT را نشان دهید.
  • اگر محتوایی که ایجاد می کنید برای خواننده راضی کننده است.

در نهایت، همیشه محتوای خود را تصحیح، ویرایش و انسانی کنید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

جیمز هار مدیر سئو آژانس جستجوی Bliss است. جیمز دوست دارد استراتژی‌ها و اهداف بازاریابی را تجزیه و تحلیل کند تا به کسب‌وکارها کمک کند از سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی دیجیتال خود بیشترین بهره را ببرند.


منبع: https://searchengineland.com/the-pros-and-cons-of-using-ai-content-writing-tools-387519