نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/insourcing-vs-outsourcing-the-pros-and-cons-for-content-creation-394386
تیم های قوی تر و باهوش تر بسازید
مقیاس برون سپاری نیز نسبتاً آسان است – فقط باید پول بیشتری برای استخدام فریلنسرهای بیشتری بپردازید یا برای یک قرارداد مداوم به آژانس بپردازید.
این بدان معناست که وقتی فریلنسری را پیدا میکنید که مناسب باشد، تضمینی نیست که در آینده برای تولید محتوا برای برند شما در دسترس باشد. آنها برخلاف نویسنده یا خالقی که استخدام می کنید (یا آموزش می دهید) تا خود را وقف کسب و کار و تیم شما کنند، انگیزه ای برای نشان دادن وفاداری به شما ندارند.
آیا باید تولید محتوا را منبع سپاری یا برون سپاری کنید؟
برای منبع یابی بازاریابی محتوا، باید بدانید که در حال انجام چه کاری هستید. شما به کسی نیاز دارید که کشتی را هدایت کند که بتواند آن را به سمت موفقیت هدایت کند. و این بدون استراتژی محتوا غیرممکن است.
به عبارت دیگر، چه کسی همه کارها را انجام می دهد؟ چه کسی در سنگر ایجاد محتوای ثابت آن برند در وبلاگ، رسانه های اجتماعی یا کانال های ویدیویی خود است؟
بیایید به برون سپاری عمیق نگاه کنیم تا تفاوت ها را ببینیم.
برون سپاری (استفاده از استعدادها و منابع خارجی، مانند آژانس)
به طور کلی، سرمایه گذاری اولیه شامل ایجاد مهارت (دوره ها، آموزش) برای اعضای تیم شما، فناوری و ابزارهایی مانند SEO و نرم افزار تحقیق کلمات کلیدی و شاید حتی منابعی برای استخدام یک عضو تیم تمام وقت (مانند مدیر محتوا) است.
هزینه راه اندازی نسبتا کم و چرخش سریع
شاید یک کلمه کلیدی عالی پیدا کنید اما برای رتبه بندی باید یک مقاله حماسی 3500 کلمه ای روی آن بنویسید که جایگزین دو یا سه پست کوتاه تر می شود.
بسیاری از نویسندگان در طول زمان به متخصصان موضوع تبدیل می شوند – در مورد برندی که برای آن می نویسند و صنعتی که نام تجاری آن را نمایندگی می کند – صرفاً به این دلیل که تحقیق و نوشتن، حافظه پنهان دانش آنها را بسیار مؤثر می سازد. این بدان معناست که هر چه یک نویسنده بیشتر برای شما کار کند، برای تجارت شما بهتر می شود.
یا، اگر منابع شما محدود است، ممکن است همه افراد داخل کسب و کار علاوه بر نقش های دیگر خود، به نوعی در تولید محتوا مشارکت داشته باشند.
مزیت های تامین منابع تولید محتوا
صرف نظر از پیچیدگی شما در بازاریابی محتوا، یک گزینه برون سپاری برای نیازهای شما وجود دارد.
وقتی برای تولید محتوا به کمک خارجی تکیه میکنید، بهویژه فریلنسرهای بدون بررسی، در نهایت یک قمار است.
تلاش برای منبع یابی محتوا بدون مهارت، دانش یا استراتژی یک فاجعه در انتظار است.
اکنون که تفاوت بین تولید محتوا در مقابل برون سپاری را می دانید، کدام یک را باید انتخاب کنید؟
سرمایهگذاری اولیه در بازاریابی محتوای داخلی و منبعدار ممکن است بزرگتر باشد، اما پساندازی که در درازمدت از آن برخوردار خواهید شد، آن را جبران میکند.
تخصص محضی که شما به آن نیاز دارید، بسیاری از کسب و کارها را به سمت پیش فرض برون سپاری سوق می دهد.
چگونه با گذشت زمان در پول خود صرفه جویی خواهید کرد؟
ایجاد محتوا باعث می شود که تیم (تیم) شما در محتوا باهوش تر و بهتر شود، به علاوه طیف وسیعی از مهارت ها مانند تحقیق، نوشتن/ارتباط، استراتژی، تجزیه و تحلیل و ردیابی داده ها و غیره.
ناسازگاری یا عدم اطمینان
هر کسی میتواند خود را فریلنسر بنامد و رزومهای پرزدار برای تحت تأثیر قرار دادن ارائه دهد. این بدان معنا نیست که آنها می توانند تحویل دهند. اغلب در نهایت با محتوای بد، مهلتهای از دست رفته یا شخصی که پس از استخدام شما را مجسم میکند، مواجه میشوید.
فرض کنید یک کسب و کار کوچک را با یک تیم پنج نفره اداره می کنید. شما به فکر تامین منابع بازاریابی محتوا هستید، اما تیم شما فاقد تجربه و دانش است. برای رسیدن به مکانی که بتوانید در آن استراتژی محتوا بسازید، پیاده سازی کنید، و اجرا کنید، به سرمایه گذاری اولیه زیادی در مواردی مانند:
- دوره ها و/یا آموزش بازاریابی محتوا، استراتژی و مدیریت.
- دوره ها و/یا آموزش در زمینه نوشتن محتوا.
- دوره ها و/یا آموزش سئو.
- ابزارهایی برای پیاده سازی و اجرای بازاریابی محتوا، مانند ابزارهای سئو، نرم افزار مدیریت محتوا، تقویم محتوا و موارد دیگر.
- به طور بالقوه، منابعی برای استخدام یک نویسنده محتوا یا مدیر محتوا تمام وقت.
وقتی آماده هستید به راحتی مقیاس کنید
به احتمال زیاد، آن فریلنسر چندین مشتری و پروژه دارد که همزمان در حال انجام است. آنها ممکن است برای تکمیل شغل تمام وقت خود در کنار شغل آزاد باشند. در شرح وظایف آنها آمده است که بیایند و بروند.
این می تواند در یک زمان بسیار زیاد باشد، بنابراین بسیاری از کسب و کارهای کوچک به طور قابل درک به طور پیش فرض به استخدام متخصصان خارجی برای کمک به اجرای بازاریابی محتوا می پردازند.
وقتی تولید محتوا را منبع یابی می کنید، کسب و کار شما باید یک استراتژی محتوا داشته باشد که تیمی از افراد داخلی را هدایت کند که تمام محتوای برند شما را ایجاد می کنند.
به طور خلاصه، تامین منابع بهتر است اگر:
- شما منابع لازم برای سرمایه گذاری اولیه در تیم محتوای خود را دارید.
- شما از همه افراد سازمان خود خرید دارید.
- تیم شما از قبل دانش بازاریابی محتوا دارد یا شما آماده سرمایه گذاری روی آن هستید.
- شما یک استراتژی محتوا دارید یا برنامه هایی برای ایجاد آن دارید.
یکی از رایجترین راهها برای برونسپاری محتوا، استخدام یک آژانس خدمات کامل است که بازاریابی محتوای شما را از استراتژیسازی تا تبلیغ قطعات نهایی را به طور کامل در اختیار میگیرد.
پس از آن، همه چیز به این خلاصه میشود که آیا آنها این استراتژی را از جمله برنامهریزی، ایدهپردازی، نوشتن/ایجاد، انتشار و ترویج میدهند یا برون سپاری میکنند.
هنگامی که مهارت ها، تخصص و استراتژی به دست آمد، تیم شما باید قادر به تولید محتوای شگفت انگیزی باشد که نتایج واقعی را به دست آورد. نرخ را سه برابر کنید بازاریابی سنتی در حالی که 62 درصد هزینه کمتری دارد.
این بدان معناست که هرگز خالقی نخواهید داشت که با شما همکاری کند که برند شما را از درون و بیرون بشناسد، از شما و تیم شما یاد گرفته باشد و مخاطبان، اهداف، صدای برند و سایر عوامل شما را از نزدیک بشناسد.