وقتی صحبت از سئو به میان می آید، این که هدف شما چقدر واقع بینانه و قابل دستیابی است نیاز به برخی از حقیقت های عمیق و سخت دارد.
یک هدف گستردهتر و در عین حال خاص میتواند بهبود ترافیک ارگانیک به میزان 25 درصد باشد، اما از آنجایی که کمی دقیقتر میشوید، باید تفکر انتقادی در مورد چگونگی دستیابی به این هدف نیز اعمال کنید و این را در هدف خود بیان کنید.
اهداف SMART باید بیان کنند که چرا آن هدف به دستیابی به اهداف تجاری و بازاریابی کمک می کند.
به عنوان مثال، اگر از موقعیت بالایی فاصله دارید و هر ماه چند فاصله به جلو می روید، ممکن است تصمیم بگیرید که این خیلی کند است و با نیاز به نتایج در عرض سه ماه هماهنگ نیست.
اگر فقط اهداف مبهم سئو مانند “دریافت سرنخ های بیشتر” یا “دریافت ترافیک بیشتر” تعیین کنید، تمرکز و جهت گیری ندارید.
شاید برای کمپین های سئوی خود فاقد دارایی های محتوایی باشید، یا سئوی وب سایت شما فقط در آن شماره گیری نشده است.
شما باید با یک بیانیه ساده که رویکرد کلی هدف SMART شما را نشان می دهد، پایان دهید. اغلب، شما همچنین بیانیه هایی برای اهداف فردی خواهید داشت که هدف متا نشان دهنده آن است.
این رویکرد همچنین به شما این امکان را می دهد که یک تحلیل موقعیت ساده انجام دهید و تشخیص دهید که آیا عناصر جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ شما مناسب کار نیستند یا خیر.
همه اهداف برای دستیابی به یک تاریخ هدف نیاز دارند. اگر آن مهلت را ندارید، نمی دانید چه زمانی باید تسلیم شوید یا پیشرفت را ارزیابی کنید.
برای درک اینکه آیا شما در حال پیشرفت به سمت یک هدف هستید و آیا آن هدف واقعاً به شما در دستیابی به اهداف اساسی کمک می کند، باید هدف را قابل اندازه گیری کنیم.
اختصاصی بودن اولین گام به سوی ایجاد اهداف عملی سئو است.
برای استفاده از اهداف SMART برای سئو، سپس یک بررسی هفتگی یا ماهانه را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که هر گونه یادگیری را به تنظیم هدف بازگردانید.
استفاده از اهداف SMART برای سئو
در نهایت، با ارتباط، شما فقط به سرعت بررسی می کنید که این یک استفاده معقول از منابع شما است و به ماموریت کلی متصل می شود.
T: محدود به زمان
برای اینکه اهداف SMART به بهترین نحو ممکن برای سئو کار کنند، یک مرحله اضافی را پیشنهاد می کنم که یک “بازبینی” معمولی است. با بررسی پیشرفت خود، می توانید هدف خود را بر اساس پیشرفت اصلاح کنید.
چارچوب اهداف SMART جدید نیست. به طور گسترده ای در مدیریت پروژه، توسعه شخصی و روانشناسی استفاده می شود.
ما در آژانس خود دیده ایم که استفاده از اهداف SMART برای سئو یک حرکت هوشمندانه است.
در اینجا یک تفکیک وجود دارد:
- خاص: ما می خواهیم سرنخ های جستجوی ارگانیک را تا 50% افزایش دهیم.
- قابل اندازه گیری: به راحتی از طریق رتبه بندی، ترافیک ارگانیک و نتایج قابل اندازه گیری است.
- قابل دستیابی: ما می توانیم محتوایی بهتر از آنچه در حال حاضر شماره یک است ایجاد کنیم.
- مربوط: این به ما کمک می کند تا فروش بیشتری را از کلمات کلیدی اثبات شده افزایش دهیم.
- جدول زمانی: 12 ماه به ما مهلت می دهد.
سپس این هدف را مشخص تر می کنید:
- “با بهبود رتبه بندی برای همه کلمات کلیدی تجاری ما در صفحات دسته بندی، ترافیک ارگانیک را تا 25٪ بهبود دهید. “
به همین ترتیب، پیشرفت به سمت یک هدف به شما احساس موفقیت و انگیزه میدهد که میتواند به شما کمک کند تا زمانی که سئو گاهی اوقات احساس میکند بسیار طاقتفرسا است، تلاش کنید.
اهداف سئو چیست؟
بنابراین، معرفی اهداف محدود به زمان برای سئو، همراه با نقاط عطف نشان دهنده پیشرفت، ضروری است تا بدانید که رنگین کمان را تعقیب نمی کنید و همه چیز در مسیر درست حرکت می کند.
چیزی مثل:
- ما میخواهیم در طول 12 ماه 50 درصد از جستجوی ارگانیک به سرنخ دست یابیم. ما این کار را با انتقال کلمات کلیدی هدف خود از موقعیت های 6-10 به موقعیت های 1-5 انجام خواهیم داد.
مانند هر تلاشی، سئو با اهداف مشخص و مشخص بهترین کار را دارد.
ما نمی خواهیم خیلی پایین هدف بگیریم. اهداف باید تهاجمی باشد با این حال، ما باید اطمینان حاصل کنیم که اهداف ما در منابع شما (پول، نیروی انسانی و غیره) واقع بینانه و یک واقعیت جستجوی گاه خشن است.
داشتن یک هدف برای هدف به شما امکان می دهد تا اقدامات خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که روشی که زمان سئو خود را صرف می کنید در خدمت هدف است.
همچنین اطمینان از ایجاد هدف خاص خود بر روی اهداف تجاری و بازاریابی به وضوح مفید است. این یک مجموعه سلسله مراتبی از اهداف را فراهم می کند، بنابراین می توانید سؤال کنید که آیا این هدف SEO به شما کمک می کند تا به اهداف بازاریابی خود برسید.
دو راه برای اطمینان از مرتبط بودن هدف سئو وجود دارد:
- توضیح دهید که چگونه این هدف سئو به شما کمک می کند تا به اهداف کلی بازاریابی خود برسید.
- این را با داده های تبدیل از جستجوی پولی ارجاع دهید.
اگر به «آنچه دست یافتنی است» از دریچه «چه کاری می توانید بهتر انجام دهید» نگاه کنید، استراتژی سئوی شما به جای معیار محوری بر کیفیت است.
هدف از سئو پیشرفت سئوی شما و حمایت از اهداف بازاریابی و کسب و کار شماست. به طور معمول، شما آگاهی و تعامل با مشتریان احتمالی را در موتورهای جستجو هدف قرار می دهید.
تعیین مدت زمانی که سئو طول می کشد کار آسانی نیست، بنابراین به جای تلاش برای کمال، تمام تلاش خود را انجام دهید و سپس در حین پیشرفت، مرور کنید.
اهداف سئوی هوشمندتر
با اثبات از دو جهت، به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که این یک هدف واقعا مرتبط است که به پیشبرد بازاریابی شما کمک می کند.
بیایید ببینیم چگونه مراحل شکسته می شوند و نمونه هایی از این که چگونه می توانید اهداف سئوی هوشمند خود را ایجاد کنید.
س: خاص
خوشبختانه، با SEO، نقاط تماس زیادی داریم که میتوانیم از آنها برای پیگیری موفقیت استفاده کنیم.
اهداف همچنین به شما کمک می کنند پیشرفت خود را اندازه گیری کنید، که در سئو بسیار مهم است. ممکن است هیچ پیشرفتی نداشته باشید، به این معنی که باید تاکتیک خود را تغییر دهید یا اهداف خود را به روز کنید.
شما می خواهید در پایان با یک بیانیه در امتداد خطوط زیر پایان دهید:
- “ما می خواهیم برای رتبه بندی [x] برای بهبود دید و ترافیک ما از مشتریانی که برای a [x]. این به ما کمک می کند تا آگاهی محلی بیشتری ایجاد کنیم و پرس و جو و فروش بیشتری را افزایش دهیم. دادههای جستجوی پولی به ما نشان میدهند که این کلمه کلیدی دارای نرخ تبدیل 10 درصدی است، بنابراین میدانیم که این ترافیک بسیار ارزشمند است و منجر به افزایش فروش میشود.»
معیارهای سئو
- رتبه برای کلمات کلیدی تبدیل کننده اصلی (محلی/ارگانیک).
- رتبه برای کلمات کلیدی معیار ثانویه (محلی/ارگانیک).
- کلیک های ارگانیک (سرچ کنسول).
- برداشت های ارگانیک (کنسول جستجو).
- CTR ارگانیک (کنسول جستجو).
- موقعیت میانگین ارگانیک (کنسول جستجو).
- تعادل اعتماد و استناد.
زمینه های کلیدی که در اینجا باید در نظر گرفته شود عبارتند از:
- کیفیت: چه کاری می توانید بهتر انجام دهید؟
- امکان سنجی سئو: آیا با نتایج صفحه 1 یکسان هستید؟
- وضعیت: آیا با بازیکنان بزرگ صفحه اول هم لیگ هستید؟
- منابع: آیا منابع لازم برای رسیدن به این اهداف را دارید؟
داشتن این مکالمه در کسب و کار شما یا با یک آژانس فوق العاده قدرتمند است و کمک می کند تا واقعاً اهداف شما را کشف کنید.
اهداف شما باید کاملاً واضح باشد و به اهداف تجاری ما مرتبط باشد تا همه از اتاق هیئت مدیره گرفته تا بخش بازاریابی بفهمند موفقیت چگونه است.
م: قابل اندازه گیری
ایجاد اهداف عملی اولین قدم در ایجاد استراتژی سئو است و باید پنج مرحله زیر را در نظر بگیرید:
- اسویژگی: هدف باید به وضوح تعریف شود تا بتوان آن را اندازه گیری کرد.
- مقابل سنجش: اهداف باید قابل سنجش باشند تا بتوانید پیشرفت را دنبال کنید.
- آقابل دستیابی: اهداف باید در منابع شما واقع بینانه باشد.
- آرelevant: اهداف باید به اهداف کسب و کار و بازاریابی در مرتبه بالاتر برسند.
- تیime-bound: اهداف باید زمان را برای کمک به اندازه گیری در نظر بگیرند.
در نهایت، بهترین اهداف سئو هرگز به طور کامل متولد نمی شوند. آنها در طول زمان رشد می کنند و توسعه می یابند که شما آنها را هدف قرار می دهید و رویکرد خود را تکامل می دهید.
ر: مربوطه
من به استفاده از مفاهیم بازاریابی اثبات شده در زمان در کار سئوی خود اعتقاد دارم. اغلب، تلاقی مهارت های SEO شما با این مفاهیم بازاریابی آزمایش شده در نبرد می تواند واقعاً عملکرد را افزایش دهد.
معیارهای دنیای واقعی
- افزایش ترافیک ارگانیک
- افزایش تعداد صفحات سایت که ترافیک ایجاد می کنند.
- افزایش ترافیک جستجوی بدون مارک
- درصد افزایش در تبدیل های آلی.
- Organic Impressions (Search Console).
خیلی آسان است که در نهایت به دنبال اهداف اشتباه برسید.
فقط به یاد داشته باشید که معیارهایی را شناسایی کنید که به شما کمک می کند پیشرفت را دنبال کنید و نه فقط هدف نهایی را تا بتوانید تشخیص دهید که آیا تاکتیک های شما کار می کنند یا خیر!
ج: قابل دستیابی
ابزارهایی مانند 4 Ps، تجزیه و تحلیل SWOT و اهداف SMART می توانند اطمینان حاصل کنند که SEO شما برای به حداکثر رساندن نتایج استراتژیک است.
وقتی نوبت به تصمیم گیری می شود که چه چیزی دست یافتنی است، این به خودی خود همیشه آسان نیست. ما میتوانیم معیارهای سئوی معمولی را از ابزارهای شخص ثالث بررسی کنیم، و این جایگاه خود را دارد، اما من یک رویکرد ظریفتر و کیفیتر را پیشنهاد میکنم. معیارهای سئوی رقبا را در نظر بگیرید، اما روی کارهایی که می توانید بهتر انجام دهید تمرکز کنید.
این به شما امکان میدهد تا اهداف هیجانانگیزتری تعیین کنید و بیشتر با آنچه گوگل به دنبال آن است کار میکند (برای ارائه بهترین نتایج ممکن).
سوالاتی که باید از خود یا تیمتان بپرسید عبارتند از:
- ما تلاش می کنیم تا چه چیزی را بدست آوریم؟
- این چگونه به ما در دستیابی به اهداف بازاریابی کمک می کند؟
- برای رسیدن به این هدف باید چه کار کنیم؟
در آژانس سئو من، بسیاری از سوالات به سادگی بیان می کنند که می خواهند برای یک کلمه کلیدی (یا مجموعه ای از کلمات کلیدی) رتبه شماره 1 را کسب کنند. این یک هدف SMART نیست.
یک کار مفید در اینجا جستجوی کلمات کلیدی و توجه دقیق به نتایج جستجو است. چی میبینی؟ چه کسی رتبه بندی می کند؟ چه نوع نتایجی وجود دارد؟ فرصت ها کجاست؟ چه کاری می توانید بهتر انجام دهید؟
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/smart-goals-seo-288724
سئو با اکثر تاکتیک های بازاریابی متفاوت است زیرا رسیدن به آن زمان بیشتری می برد. بنابراین، ممکن است هیچ نتیجه سخت واقعی (فروش یا سرنخ) را مشاهده نکنیم.
گاهی آنطور که انتظار داشتید پیشرفت نخواهید کرد. این امر اجتناب ناپذیر است، و به همان اندازه مهم است، احتمالاً بیشتر، درک اینکه چه زمانی در حال پیشرفت نیستید تا بتوانید استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
معیارهای ساخت لینک
- کل پیوندهای ساخته شده
- تعداد لینک های سایت های معتبر
- تعداد لینک های سایت های مربوطه
- اندازه گیری دامنه و صفحه ابزار SEO.
این مقاله یک نمای کلی از اینکه چرا تعیین اهداف خاص ضروری است و چگونه به شما کمک می کند تا به جلو بروید و تلاش های سئوی خود را هدایت کنید، ارائه می دهد.
چرا اهداف مهم هستند
خوشبختانه، به دلیل بازاریابی، یک یادداشت مفید وجود دارد که به ما کمک می کند این عوامل مهم را در تنظیم اهداف سئو عملی به خاطر بسپاریم: اهداف SMART.
اهداف هوشمند برای سئو
شاخص های کلیدی سئو بسیاری وجود دارد، و معیارهای اندازه گیری مناسب به اهداف شما بستگی دارد، اما موارد زیر به شما کمک می کند تا شروع کنید.
یک هدف هدفی را در اختیار شما قرار می دهد که به آن هدف بپردازید.
مشکل هرچه که باشد، تعیین اهداف SMART به شما کمک می کند تا مشکلات را شناسایی کرده و SEO و بازاریابی دیجیتال خود را در سال 2023 و بعد از آن تقویت کنید.
SEO SMART تر، نه سخت تر
اهداف مبهم نمی توانند نقشه ای به جلو ارائه دهند و به زمان تلف شده و کار عمومی سئو کمک نمی کنند که کمک چندانی به ماموریت شما نخواهد کرد.
هنگامی که به دنبال بهبود سئوی خود هستید، به رتبهبندی، برداشتها، نرخ کلیک، کلیکها و درگیری بعدی آن ترافیک نگاه میکنید. همچنین ممکن است جنبه هایی مانند اندازه یک فرصت (حجم کلمه کلیدی و برداشت ها) را در نظر بگیرید.
در عجله برای دیجیتالی شدن، خیلی آسان است که فراموش کنید پایه و اساس بازاریابی خود را وارد کنید.
شما به دنبال این هستید که از دیدگاه عقل سلیم به این موضوع بپردازید تا نظریه را توضیح دهید و سپس در صورت امکان از آن با داده ها پشتیبانی کنید.
سئو کار دشواری است، بنابراین با بیان کامل اهداف، تفکر انتقادی را در هدف گذاری به کار می گیرید تا تلاش خود را در جهت درست به حداکثر برسانید.
به عنوان مثال، رتبه بندی بهتر یک هدف خاص نیست. رتبه بندی در 3 نتیجه برتر برای کلمه کلیدی X در سطح ملی یک هدف خاص است.