یک موتور جستجو می تواند سطح اطمینان بیشتری در بازگرداندن این وب سایت ها در SERP ها، صرف نظر از نوع نرم افزار/فناوری داشته باشد، همانطور که این وب سایت ها دارند:
- فرکانس های انتشار بالا
- درخت اطلاعات منطقی
- شهرت قوی برای اطلاعات مفید و دقیق ایجاد کرد
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
من در مورد آستانه های کیفیت و نحوه ارتباط آنها با نمایه سازی در مقالات قبلی که برای Search Engine Land نوشته ام صحبت کرده ام:
اگر به پرس و جو نگاه کنیم [rotating proxy manager] ما می توانیم این را در عمل در 5 نتیجه برتر مشاهده کنیم:
# | وب سایت نتیجه | طبقه بندی قصد | طبقه بندی نوع منبع |
1 | Oxylabs | تجاری | تجاری، نسل سرب |
2 | زایت | تجاری | تجاری، نسل سرب |
3 | گیک فلر | اطلاعاتی | اطلاعاتی، تجاری خنثی |
4 | گره من را خوشحال می کند | اطلاعاتی | کد منبع باز، غیر تجاری |
5 | Scraper API | اطلاعاتی | سوگیری اطلاعاتی، تجاری |
ما این کار را تا حدی از طریق کانون های محتوا/خوشه های محتوا انجام می دهیم که در پنج سال گذشته به عنوان راه هایی برای نشان دادن EAT و ایجاد دارایی های قابل پیوند و با اعتبار بالا برای عبارت های جستجوی غیر مارک، محبوب تر شده اند.
با درک بهتر انواع منبعی که بیشترین رتبه را برای جستارهای جستجوی هدف دارند، می توانیم استراتژی ها و پیش بینی های بهتری تولید کنیم که نتایج فوری تری به همراه داشته باشد.
سپس SERP بر اساس این رتبه بندی های بازیابی شده تشکیل می شود و سپس با داده های کاربر، ویژگی های SERP و غیره پوشانده می شود.
این امر از طریق معماری اطلاعات خوب در وب سایت، و مختصر بودن در خوشه های موضوعی و پیوندهای داخلی ما به دست می آید و هضم آن را برای موتورهای جستجو در مقیاس آسان تر می کند.
انواع منبع را برای اطلاع از استراتژی سئو خود بشناسید
به همین دلیل است که ابزارهای شخص ثالثی که امتیازات دشواری کلمه کلیدی را بر اساس معیارهایی مانند بک لینک برای همه نتایج در صفحه 1 ایجاد می کنند، دارای مشکلاتی هستند، زیرا همه انواع منبع در اکثر SERP ها به یک شکل ارزیابی نمی شوند.
این بدان معناست که برای تعیین "معیار" برای اینکه وب سایت و محتوای شما به چه موقعیتی هدایت کننده ترافیک می رسد، باید با سایر وب سایت ها با انواع منبع مشابه مقایسه کنید، و سپس نوع محتوایی را که آنها دارند مقایسه کنید. در حال رتبه بندی با.
خوشه های موضوعی و فراوانی
این به این دلیل است که گوگل وب سایت ها را بر اساس نوع آنها مقایسه می کند و نه فقط محتوای تولید شده. این امر به ویژه در صفحات نتایج جستجو برای پرس و جوهایی که می توانند هدف متفاوتی داشته باشند و نتایجی با هدف تجاری و اطلاعاتی را برمی گرداند رایج است.
برای یک موتور جستجو، اگر صفحه وب با فرضیه مغایرت داشته باشد، ارزش پایینی خواهد داشت و نباید بازیابی یا رتبه بندی شود. در حالی که اگر صفحه وب مستلزم پرس و جو باشد یا در برابر پرس و جو بی طرف باشد، می توان آن را برای رتبه بندی در نظر گرفت تا هم پاسخ و هم دیدگاه بالقوه بدون تعصب (بسته به پرس و جو) ارائه دهد.
تعریف انواع منبع به معنای عمیق تر از طبقه بندی وب سایت رتبه بندی به عنوان اطلاعاتی یا تجاری است، زیرا گوگل نیز عمیق تر می شود.
ما می دانیم که برای پرس و جوهایی با چندین تفسیر مشترک، Google کار می کند تا یک صفحه نتایج متنوع با تمایزهایی که اغلب عبارتند از:
- هدف نتیجه (تجاری، اطلاعاتی).
- نوع کسب و کار (نتیجه ملی، نتیجه محلی).
- سایت های جمع آوری و مقایسه
- نوع صفحه (استاتیک یا وبلاگی).
این به این دلیل است که اکثر این قطعات تجزیه و تحلیل نوع منبع را تایید یا در نظر نمی گیرند. من شخصا معتقدم که این به این دلیل است که دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو که منجر به تبدیل شدن EAT، YMYL و کیفیت صفحه به بخش عمده ای از کارهای روزمره ما شده است، در واقع از عبارت نوع منبع استفاده نمی کند، اما در مورد آن صحبت می کند. ارزیابی و تجزیه و تحلیل منابع برای مواردی مانند اطلاعات نادرست یا سوگیری.
هنگامی که ما شروع به بررسی انواع منبع می کنیم، همچنین باید مفاهیم آستانه کیفیت و اعتبار موضوعی را بررسی کرده و درک کنیم.
آستانه کیفیت بر اساس هویت وب سایت، نوع دامنه عمومی (نه فقط زیر دامنه یا زیرپوشه وبلاگ) و سپس زمینه تعیین می شود.
در ارزش اسمی، با درک انواع منبعی که Google برای نمایش دادن انتخاب می کند (و جایگاه آنها) برای جستارهای خاص، می توانیم بدانیم که آیا آنها عبارت های جستجوی مناسبی برای هدف قرار دادن با توجه به نوع منبع شما هستند یا خیر.
و سپس هنگام برنامه ریزی محتوا، ممکن است یک استراتژی بر اساس رتبه بندی برخی از قطعات اطلاعاتی در صفحه 1 توسط گوگل ایجاد کنیم، بنابراین ما نیز قطعات اطلاعاتی را ایجاد خواهیم کرد.
به عنوان مثال، اگر به 10 نتیجه پیوند آبی برتر نگاه کنیم [pardot alternatives]:
# | وب سایت نتیجه | طبقه بندی قصد | طبقه بندی نوع منبع |
1 | G2 | اطلاعاتی | سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری |
2 | شعاع اعتماد | اطلاعاتی | سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری |
3 | صعود | اطلاعاتی | سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری |
4 | Capterra (وبلاگ) | اطلاعاتی | سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری |
5 | فرم Iot | اطلاعاتی | سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری |
6 | امور مالی آنلاین | اطلاعاتی | سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری |
7 | گارتنر | اطلاعاتی | سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری |
8 | آپلیکیشین را دریافت کن | اطلاعاتی | سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری |
9 | دمودیا | اطلاعاتی | سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری |
10 | پیشنهاد نرم افزار | اطلاعاتی | سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری |
به همین دلیل است که به نظر من، برای تعدادی از پرس و جوها در یک فضا (مثلاً فناوری)، احتمالاً وب سایت هایی مشابه G2 و Capterra را برای طیف گسترده ای از پرس و جوها می بینید.
ایجاد خوشه های موضوعی خوب و داشتن درخت های اطلاعاتی با قابلیت دنبال کردن آسان به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا نوع منبع وب سایت و «عمق مفید بودن» شما را با سهولت بیشتری درک کنند.
نویسنده: تیم تحریریه روحانی نژاد