نحوه راه اندازی کمپین های Performance Max به روش صحیح
PMax یک نوع کمپین همه کاره است که تبلیغات را در تمام کانال های Google نمایش می دهد:
یوتیوب.
نمایش دادن.
جستجو کردن.
خريد كردن.
فید را کشف کنید.
جیمیل.
نقشه ها.
در زیر یک نمودار عالی از مایک رایان نشان دادن ایده های ساختار کمپین:
اهداف تبدیل
نکته: برای بهبود کیفیت سرنخ، روی تماسها از طریق فرمها/چتها تمرکز کنید.
مکان یابی
تیم من از زمانی که در نسخه بتا منتشر شد، کمپین های Google Ads Performance Max را آزمایش کرده است.
برای فروشگاه هایی که محصولات کمی دارند، سعی می کنیم تا حد امکان متراکم کنیم. سادگی بر پیچیدگی، همیشه.
در ساختار کمپین تفاوت هایی وجود دارد. مهمترین موارد از نظر ساختار:
گروه های تبلیغات → گروه های دارایی
گروه های محصول → گروه های فهرست
برای تجارت الکترونیک، چیزی که ارزش امتحان کردن برای Google Shopping را دارد، به خصوص اگر در طول تاریخ با خرید هوشمند موفق بوده اید، راه اندازی یک کمپین PMax بدون هیچ دارایی جدا از فید داده است.
استثناهای مشتری: لیست مشتریان خود را آپلود کنید و از سیستم بخواهید آنها را از همه هدف گذاری ها حذف کند. اگر می خواهید روی جذب مشتری جدید تمرکز کنید، این کار مفید است.
کلید واژه ها: اگر نماینده Google دارید، آنها می توانند عبارات جستجوی مارک را از PMax برای شما مسدود کنند.
سیگنال های مخاطب
در اینجا چیزهایی است که باید بدانید تا کمپین های Performance Max را به روش درست تنظیم کنید.
میخواهید همه تنظیمات را بررسی کنید: مکانها، گروههای دارایی، گروههای فهرستبندی.
برای تجارت الکترونیک، مهمترین بخش پازل اطلاعات محصول است. در حالی که هر چیز دیگری کمک می کند، فید داده ارسال شده به Google Merchant Center می تواند بیشترین تأثیر را بر عملکرد کمپین حداکثر عملکرد شما داشته باشد.
اگر ویدیویی ارائه نکنید، گوگل ویدیوی وحشتناکی برای شما خواهد ساخت. به شدت توصیه می کنیم با استفاده از Canva یا یک ابزار مشابه، چیزی اساسی ایجاد کنید.
درباره نویسنده
مناخیم آنی، بنیانگذار گروه JXT، یک متخصص تبلیغات دیجیتال با بیش از یک دهه موفقیت در توسعه استراتژی های بازاریابی با تاثیر بالا برای خرده فروشان آنلاین و مشتریان نسل پیشرو است.
اگر حساب شما قبلاً داده های تاریخی زیادی دارد، می توانید مستقیماً به CPA/ROAS هدف بروید. با یک حساب کاربری جدید، با Maximize Conversions شروع کنید تا سیستم بتواند داده ها را جمع آوری کند. بعداً، هنگامی که تبدیلهای ثابتی را مشاهده کردید، برای رسیدن به اهداف خود به tCPA یا tROAS بروید.
سیگنال های مخاطب با هدف گذاری مخاطب متفاوت است. سیستم از این به عنوان سیگنالی برای یافتن مشتری بالقوه ایده آل شما استفاده می کند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
توجه: احتمالاً باید یک گروه دارایی جدید ایجاد کنید.
برای خردهفروشان تجارت الکترونیکی که با خرید هوشمند موفقیت کسب کردهاند، PMax با افزودن مکانها و دسترسی بیشتر، آن را به سطح بعدی ارتقا میدهد – به عنوان یک کمپین خرید هوشمند با هدفگذاری مجدد و جستجوی تبلیغات نمایشی لایهای در بالای آن عمل میکند.
Performance Max دارای دو گزینه زیر است:
به حداکثر رساندن تبدیل (با CPA هدف اختیاری)
به حداکثر رساندن ارزش تبدیل (با ROAS هدف اختیاری)
اگر از کمپینهای خرید هوشمند استفاده میکنید، توصیه میشود از ابزار ارتقا با یک کلیک در برگه توصیهها استفاده کنید. استفاده از این ابزار عملکرد تاریخی کمپین را در بکاند همگامسازی میکند که PMax را قادر میسازد تا به زمین برسد.
هنگام راه اندازی کمپین خود، پس از انتخاب مکان های مورد نظر خود، حتما انتخاب کنید حضور: افراد در مکان های مورد نظر شما یا به طور منظم در آنها
گروه های دارایی
توجه: کمپین های خرید هوشمند و محلی به زودی مستهلک شده و به PMax تبدیل می شوند.
تفاوت PMax چیست؟
ما موفقیت را با موارد زیر مشاهده کرده ایم:
مطابقت با مشتری با آپلود لیست هایی که دارید، از جمله آدرس ایمیل و شماره تلفن، شروع کنید. این می تواند آداب و رسوم قبلی، مشترکین ایمیل و غیره باشد.
هدف سفارشی. فهرستی از کلمات کلیدی با عملکرد برتر خود را از جستجو و خرید استاندارد بسازید
منافع. افراد را بر اساس علایق از پیش تعیین شده در تبلیغات گوگل هدف قرار دهید.
بازدیدکنندگان وب سایت. کاربران را بر اساس داده های پیکسلی حساب خود هدف قرار دهید. Google از داده های بازدیدکنندگان وب سایت، سرنخ ها و خریدهای شما برای هدف قرار دادن مشتریان جدید استفاده می کند.
فید داده
برای تولید سرنخ، Performance Max میتواند مقیاس و کارایی را ارائه دهد که دستیابی به آن از طریق جستجو و نمایش به تنهایی ممکن است دشوار باشد.
اقدامات تبدیلی را انتخاب کنید که باعث ارسال برای کسب و کار شما می شود.
تجارت الکترونیک/خرید: «خریدها» را انتخاب کنید
Lead-Gen/Services: تماس ها، فرم ها، چت ها و غیره را انتخاب کنید
در عین حال، تغذیه سیگنالهای صحیح به سیستم بسیار مهم است تا در نهایت با سرنخهای بیکیفیت مواجه نشوید.
پیامها و داراییهای خلاقانه شما باید کاملاً با محصول یا خدمات درون گروه مرتبط باشد.
اولین کاری که می توانید در حال حاضر برای بهبود عملکرد جستجوی پولی خود انجام دهید چیست؟ فید خرید Google خود را بهینه کنید. وسوسه صرف زمان و پول بیش از حد برای کلمات کلیدی مارک دار باعث می شود که بسیاری از برندها علامت خود را از دست بدهند.
ما معمولاً به مضامین محصول/خدمت تقسیم میکنیم تا خلاقیت و کپی با محصولات یا خدمات اساسی مطابقت داشته باشد.
جدید در زمین موتورهای جستجو
“اگر بخش عمده ای از کسب و کار شما از خرید هوشمند است و می ترسید به سمت حداکثر عملکرد بروید، تمام دارایی ها را پاک کنید. سپس به عملکرد SSC نزدیک خواهید شد.”
اکنون که چیستی و چرایی را مشخص کردیم، بیایید به چگونگی آن بپردازیم
ارتقاء از کمپین های خرید هوشمند
توجه: برخلاف Smart Shopping، Performance Max میتواند برای تجارت الکترونیک و تولید سرنخ استفاده شود.
اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان اطلاعات را ارسال می کنید:
نام تجاری
MPN/SKU
کد UPC
عناوین توصیفی (شامل کلمات کلیدی!)
طبقه بندی/رده بندی گوگل
نوع محصول
تصاویر متعدد
برچسب های سفارشی و غیره
استراتژی های پیشنهادی
بهترین راه برای ساختار PMax چیست؟ بهتر است تا جایی که ممکن است فشرده سازی کنید، مگر اینکه نیاز به تقسیم کمپین های متعدد برای مکان یابی یا تخصیص بودجه داشته باشید. این به سیستم اجازه می دهد تا سیگنال های داده بیشتری را برای رسیدن به عملکرد بهینه انجام دهد.
از آنجایی که SSC از نظر تبلیغات نمایشی بسیار محدودتر است، میخواهید خلاقیت/کپی اضافی را به گروههای دارایی اضافه کنید. این ایده خوبی است که سیگنال های مخاطب را نیز اضافه کنید.
ساختار کمپین
از آنجایی که هیچ گزارشی در سطح گروه دارایی وجود ندارد، ممکن است بخواهید محصولات/خدمات مختلف را به کمپین های جداگانه برای اهداف گزارش تقسیم کنید.