با هر دو در استراتژی شما، نتایج بسیار چشمگیرتر از استفاده از هر یک به تنهایی خواهد بود.
1. SEO ترافیک مرتبط را برای پرورش محتوا هدایت می کند
کیفیت محتوا در واقع یکی از مهم ترین عناصری است که بر موفقیت سئوی شما تأثیر می گذارد – در غیر این صورت را مهمترین.
بازاریابی محتوا ایجاد، انتشار و توزیع محتوای آنلاین (از وبلاگ ها و ویدیوها گرفته تا کتاب های الکترونیکی و پادکست ها) است.
اما دقیقاً چگونه؟ بازاریابی محتوا و سئو از چه راه های خاصی به نفع برندها، موتورهای جستجو و کاربرانی که به آنها نیاز دارند، در هم تنیده می شوند؟
سئو چگونه بازاریابی محتوا را تکمیل می کند؟ (و بالعکس؟)
یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از اینکه نگاه درست به محتوای شما می رسد؟ از تاکتیک های سئو برای بهینه سازی آن با کلمات کلیدی مورد نظرتان استفاده کنید.
پس از همه، محتوای وب سایت شما:
- تعیین می کند که آیا شما به عبارت جستجوی کاربر مرتبط هستید و آیا به زندگی آنها ارزش می دهید یا وقت آنها را تلف می کنید.
- روی مدت زمان ماندن آنها در سایت شما تأثیر می گذارد (آیا آنها کل وبلاگ را می خوانند؟ محتوای دیگر شما را مرور می کنند؟ به صفحه "درباره" و خدمات/محصولات خود نگاه کنید؟).
- باید شواهدی ارائه کنید که آنها می توانند به شما اعتماد کنند.
سئو و بازاریابی محتوا بسیار یک موقعیت یین و یانگ است. یکی دیگری را بهبود می بخشد و بالعکس.
حتی بهتر از آن، با محتوای شگفت انگیزی که به سؤالات آنها پاسخ می دهد و دردهای خاص آنها را کاهش می دهد، شروع به نمایش کنید. شما می توانید با آنچه می دانید و آنچه می فروشید (یا اگر بازاریاب یا متخصص سئو هستید، آنچه مشتری شما می داند و می فروشد) حل کند.
به طور خلاصه، هر یک از دیگری پشتیبانی می کند.
بیایید اینجا کلمات را خرد نکنیم.
همانطور که راهنمای SEO چیست در سایت موتور جستجو می گوید:
پیروی از دستورالعمل های سایت و محتوای شما نه تنها تضمین می کند که رتبه بهتری کسب خواهید کرد، بلکه تضمین می کند که مخاطبان شما پس از یافتن شما، تجربه خوبی خواهند داشت.
و این به اهداف همه کمک می کند:
- موتورهای جستجو از کاربران می خواهند آنچه را که به دنبال آن هستند سریع و کارآمد پیدا کنند و می خواهند نتایج مرتبط و مفیدی را ارائه دهند.
- برندها می خواهند مشتریان بالقوه ای که آنها را در Google بیابند، در نهایت به مشتری تبدیل شوند - و اگر برند تجربه کاربری خوبی ارائه دهد، شانس بیشتری برای این اتفاق وجود دارد: از محتوای مرتبط و مفید گرفته تا سایتی با بارگذاری سریع که ساختار خوبی دارد.
4. محتوای سئو با کیفیت بالا به رتبه بهتر صفحات شما کمک می کند
سئو و محتوا فقط در مورد رتبه بندی در موتورهای جستجو و ایجاد ترافیک و سرنخ نیست.
با کار کردن محتوا و سئو با هم، شما با دو مشکل روبرو خواهید شد:
- سئو ترافیک هدفمند و مرتبط را از گوگل هدایت می کند - نه افراد تصادفی که به کاری که شما انجام می دهید یا می فروشید اهمیت نمی دهند، بلکه افراد بالقوه ای هستند که می توانند به مخاطبان شما بپیوندند و در مقطعی تبدیل شوند. این بسیار قدرتمند است، درایوهای سئو 1000% ترافیک بیشتر نسبت به رسانه های اجتماعی ارگانیک
- بازاریابی محتوا باعث ایجاد اعتماد، اقتدار و وفاداری با این مشتریان می شود. اگر دقت کرده باشید، اکثر مصرف کنندگان مدرن قبل از خرید، تحقیقات جدی انجام می دهند و می خواهند مارک هایی را که پولشان را می دهند دوست داشته باشند و به آن اعتماد کنند. 55 درصد از خریداران برای تحقیق و تصمیم گیری خرید بیشتر از یک سال قبل به محتوا تکیه کنید.
با هم، آنها همچنین به شما کمک می کنند تا تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان خود در وب سایت خود ارائه دهید.
اینها سیگنال های ضروری برای ارسال به مشتریان بالقوه شما هستند، و همه آنها با محتوای شما و کیفیت آن شروع می شوند و به پایان می رسند.
بدون اینکه سئو و بازاریابی محتوا به صورت پشت سر هم کار کنند خانه را ترک نکنید
سئو پر شده است قوانین و دستورالعمل ها که حکومت می کنند:
- چگونه وب سایت شما باید ساختار و بهینه باشد.
- چگونه باید به ساخت صفحات و محتوا نزدیک شوید.
- چگونه باید به سایت های دیگر و سایت خود لینک دهید.
- سطح کیفیتی که باید هدفش باشد.
- و بیشتر.
وقتی این دو را با هم مخلوط می کنید، سس مخفی با هم ترکیب می شود.
CTR یا نرخ کلیک، درصد افرادی است که از یک صفحه وب بازدید می کنند و روی یک لینک خاص کلیک می کنند. این بهترین CTR ها در صفحه نتایج موتور جستجو به 5 موقعیت برتر تعلق دارد.