نحوه همکاری سئو و بازاریابی محتوا با هم


سئو و بازاریابی محتوا به خوبی با هم هماهنگی دارند. آنها فقط کار می کنند.

برای بهترین نتایج، نباید بازاریابی محتوا را بدون در نظر گرفتن اینکه چگونه سئو در آن جا می شود، انجام دهید.

برعکس، شما نباید سئو سایت را بدون درک اینکه محتوا چگونه محتوا و ارتباطی با آنچه در نهایت در قلب آن مهم است، فراهم می‌کند انجام دهید: مخاطب شما.

با کار کردن محتوا و سئو با هم، شما با دو مشکل روبرو خواهید شد:

  • سئو ترافیک هدفمند و مرتبط را از گوگل هدایت می کند – نه افراد تصادفی که به کاری که شما انجام می دهید یا می فروشید اهمیت نمی دهند، بلکه افراد بالقوه ای هستند که می توانند به مخاطبان شما بپیوندند و در مقطعی تبدیل شوند. این بسیار قدرتمند است، درایوهای سئو 1000% ترافیک بیشتر نسبت به رسانه های اجتماعی ارگانیک
  • بازاریابی محتوا باعث ایجاد اعتماد، اقتدار و وفاداری با این مشتریان می شود. اگر دقت کرده باشید، اکثر مصرف‌کنندگان مدرن قبل از خرید، تحقیقات جدی انجام می‌دهند و می‌خواهند مارک‌هایی را که پولشان را می‌دهند دوست داشته باشند و به آن اعتماد کنند. 55 درصد از خریداران برای تحقیق و تصمیم گیری خرید بیشتر از یک سال قبل به محتوا تکیه کنید.

به بیان ساده، سئو و بازاریابی محتوا یک رابطه همزیستی باورنکردنی دارند. بیایید بررسی کنیم که چگونه آنها هماهنگ می شوند.

اول اینکه بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا ایجاد، انتشار و توزیع محتوای آنلاین (از وبلاگ ها و ویدیوها گرفته تا کتاب های الکترونیکی و پادکست ها) است.

این محتوا برای فروش چیزی یا تبلیغ برند نیست، بلکه برای آموزش، سرگرم کردن یا توانمندسازی مشتریان بالقوه است. این باعث می شود که علاقه، تعامل و اعتماد آنها در طول زمان پرورش یابد، بنابراین آنها در نهایت تبدیل شود مشتریان

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، فرآیند بهینه سازی و بهبود وب سایت شما (و محتوای وب سایت شما) است، بنابراین در نتایج جستجو قابل مشاهده است، جایی که مردم در جستجوی اطلاعات، پاسخ ها، محصولات و خدمات هستند.

نمی توان نادیده گرفت که این روزها حضور در موتورهای جستجو به ویژه گوگل چقدر اهمیت دارد. درایو جستجوی گوگل، تصاویر و نقشه ها 92.96 درصد از ترافیک جهانی. اگر وب سایت و صفحات شما در موتور جستجو رتبه بالایی داشته باشند، بخش خوبی از آن کسب خواهید کرد.

تفاوت عمده بین سئو و بازاریابی محتوا چیست؟

سئو و بازاریابی محتوا متفاوت اما مرتبط هستند.

بیایید آن را اینگونه بیان کنیم:

  • سئو چیزی است که ترافیک هدفمندی را به سایت شما می آورد، از جمله محتوای شما.
    • سئو شامل مجموعه ای از اقدامات است که می توانید برای بهینه سازی وب سایت و محتوای خود برای نمایش در جستجوها انجام دهید.
  • محتوا نحوه نگهداری آن افراد در صفحات خود، پرورش و در نهایت تبدیل آنها به مشتریان است.
    • محتوا را می توان برای جستجوهای کلیدواژه خاصی که به مخاطب (و مرحله سفر خریدار) که می خواهید وارد کنید، بهینه سازی کرد.

به طور خلاصه، هر یک از دیگری پشتیبانی می کند.

اما دقیقاً چگونه؟ بازاریابی محتوا و سئو از چه راه‌های خاصی به نفع برندها، موتورهای جستجو و کاربرانی که به آنها نیاز دارند، در هم تنیده می‌شوند؟

سئو چگونه بازاریابی محتوا را تکمیل می کند؟ (و بالعکس؟)

سئو و بازاریابی محتوا بسیار یک موقعیت یین و یانگ است. یکی دیگری را بهبود می بخشد و بالعکس.

با هر دو در استراتژی شما، نتایج بسیار چشمگیرتر از استفاده از هر یک به تنهایی خواهد بود.

1. SEO ترافیک مرتبط را برای پرورش محتوا هدایت می کند

شما محتوا نمی نویسید تا در سیاهچاله اینترنت مکیده شود. مطالبی را می نویسید با این امید که برخی از خوانندگان خسته آن را بیابند و با لحظات غول پیکر لامپ از آنجا بیایند.

آنها آن لحظات را با برند و تخصص شما مرتبط خواهند کرد. این فوق العاده است.

محتوایی که خوانده نمی شود بی فایده است. اگر می‌خواهید آن را به موفقیت بازاریابی شما کمک کند، به افرادی نیاز دارید که آن را بخوانند تا بتواند کار خود را با پرورش سرنخ‌ها انجام دهد.

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه نگاه درست به محتوای شما می‌رسد؟ از تاکتیک‌های سئو برای بهینه‌سازی آن با کلمات کلیدی مورد نظرتان استفاده کنید.

"طرز تهیه بهترین پنیر کبابی" پرس و جو جستجو

68% از تمام ترافیک وب سایت از جستجوها حاصل می شود. این بدان معناست که هرگاه شخصی در جهان مرورگری را باز می‌کند، در بیشتر مواقع جلسه آنلاین خود را با جستجو آغاز می‌کند. سئو کمک می کند تا تعداد زیادی از افرادی که به شما نیاز دارند به سمت محتوای پرورش دهنده شما هدایت شوند.

2. سئو و محتوا باعث افزایش دید و آگاهی از برند می شود

آیا می خواهید افراد بیشتری نام شما را با اصطلاحات کلیدی صنعت مرتبط کنند؟ شروع به نشان دادن مداوم در جستجوی آن عبارات با سئو کنید.

حتی بهتر از آن، با محتوای شگفت انگیزی که به سؤالات آنها پاسخ می دهد و دردهای خاص آنها را کاهش می دهد، شروع به نمایش کنید. شما می توانید با آنچه می دانید و آنچه می فروشید (یا اگر بازاریاب یا متخصص سئو هستید، آنچه مشتری شما می داند و می فروشد) حل کند.

هرچه این کار را بهتر انجام دهید، سایت و محتوای شما در نتایج بالاتر نشان داده می شود. در نهایت، کسب رتبه 5 برتر در نتایج ارگانیک (غیر پولی) در گوگل این نوید را می دهد که مردم نه تنها فهرست شما را ببینند، بلکه روی آن کلیک کنند.

Backlinko CTR برای نتایج جستجوی گوگل بر اساس موقعیت

CTR یا نرخ کلیک، درصد افرادی است که از یک صفحه وب بازدید می کنند و روی یک لینک خاص کلیک می کنند. این بهترین CTR ها در صفحه نتایج موتور جستجو به 5 موقعیت برتر تعلق دارد.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


3. سئو و محتوا برای بهبود تجربه کاربر با هم کار می کنند

سئو و محتوا فقط در مورد رتبه بندی در موتورهای جستجو و ایجاد ترافیک و سرنخ نیست.

با هم، آنها همچنین به شما کمک می کنند تا تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان خود در وب سایت خود ارائه دهید.

سئو پر شده است قوانین و دستورالعمل ها که حکومت می کنند:

  • چگونه وب سایت شما باید ساختار و بهینه باشد.
  • چگونه باید به ساخت صفحات و محتوا نزدیک شوید.
  • چگونه باید به سایت های دیگر و سایت خود لینک دهید.
  • سطح کیفیتی که باید هدفش باشد.
  • و بیشتر.

همچنین رفتارهای فریبنده یا دستکاری که هدف آنها فریب دادن کاربران یا بازی در سیستم رتبه بندی است را ممنوع می کند.

اصول اولیه سئو از گوگل

پیروی از دستورالعمل‌های سایت و محتوای شما نه تنها تضمین می‌کند که رتبه بهتری کسب خواهید کرد، بلکه تضمین می‌کند که مخاطبان شما پس از یافتن شما، تجربه خوبی خواهند داشت.

و این به اهداف همه کمک می کند:

  • موتورهای جستجو از کاربران می خواهند آنچه را که به دنبال آن هستند سریع و کارآمد پیدا کنند و می خواهند نتایج مرتبط و مفیدی را ارائه دهند.
  • برندها می‌خواهند مشتریان بالقوه‌ای که آنها را در Google بیابند، در نهایت به مشتری تبدیل شوند – و اگر برند تجربه کاربری خوبی ارائه دهد، شانس بیشتری برای این اتفاق وجود دارد: از محتوای مرتبط و مفید گرفته تا سایتی با بارگذاری سریع که ساختار خوبی دارد.

4. محتوای سئو با کیفیت بالا به رتبه بهتر صفحات شما کمک می کند

بر کسی پوشیده نیست که محتوای با کیفیت به وبلاگ ها، مقالات، و حتی صفحات فرود و صفحات فروش شما کمک می کند تا در رتبه بندی جستجو بالا بروند.

کیفیت محتوا در واقع یکی از مهم ترین عناصری است که بر موفقیت سئوی شما تأثیر می گذارد – در غیر این صورت را مهمترین.

همانطور که راهنمای SEO چیست در سایت موتور جستجو می گوید:

هنگامی که به سئو فکر می کنید، محتوا باید اولویت اول شما باشد.

پس از همه، محتوای وب سایت شما:

  • تعیین می کند که آیا شما به عبارت جستجوی کاربر مرتبط هستید و آیا به زندگی آنها ارزش می دهید یا وقت آنها را تلف می کنید.
  • روی مدت زمان ماندن آنها در سایت شما تأثیر می گذارد (آیا آنها کل وبلاگ را می خوانند؟ محتوای دیگر شما را مرور می کنند؟ به صفحه “درباره” و خدمات/محصولات خود نگاه کنید؟).
  • باید شواهدی ارائه کنید که آنها می توانند به شما اعتماد کنند.

اینها سیگنال های ضروری برای ارسال به مشتریان بالقوه شما هستند، و همه آنها با محتوای شما و کیفیت آن شروع می شوند و به پایان می رسند.

بدون اینکه سئو و بازاریابی محتوا به صورت پشت سر هم کار کنند خانه را ترک نکنید

بیایید اینجا کلمات را خرد نکنیم.

بازاریابی محتوا که در یک استراتژی تنظیم شده است به خودی خود همان قدرتی را ندارد که با سئو ترکیب شود.

محتوای بدون سئوی هوشمند ترافیک بسیار کمتر، تعداد خوانده شده کمتر، تعامل کمتر و تبدیل کمتری خواهد داشت.

سئو بدون محتوای باکیفیت برابر است با یک وب سایت نازک، غیر الهام بخش و بی فایده که هیچ کس را جذب نمی کند و هیچ درآمدی کسب نمی کند.

وقتی این دو را با هم مخلوط می کنید، سس مخفی با هم ترکیب می شود.

سئو ترافیک را جذب می کند و منجر می شود. سئو باعث می شود که یک برند در سطح متفاوتی دیده شود. سئو تضمین می کند که تجربه کاربر مطابق با استانداردهای بالا باشد و کاربران را راضی کند.

محتوا سرنخ ها را درگیر می کند و آنها را در سایت شما نگه می دارد. محتوا علاقه، اعتماد و وفاداری آنها را پرورش می دهد. محتوا باعث می‌شود آنها برای اطلاعات بیشتر بازگردند.

خانه را بدون ترکیب سالم هر دو در استراتژی خود ترک نکنید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

جولیا مک کوی

جولیا مک کوی بنیانگذار Content Hacker، نویسنده 7x و یک استراتژیست پیشرو در زمینه ایجاد محتوای استثنایی و حضور نام تجاری است که به صورت آنلاین ماندگار است. در 19 سالگی، او آخرین 75 دلار خود را برای ساخت یک آژانس نویسندگی 7 رقمی استفاده کرد که ده سال بعد فروخت. در دهه 2020، او به بنیانگذاران و بازاریابان استراتژی، مهارت‌ها و سیستم‌هایی را که برای ایجاد یک کسب‌وکار از طریق محتوای ورودی نیاز دارند آموزش می‌دهد تا بتوانند تأثیر ماندگارتری در جهان ایجاد کنند.


منبع: https://searchengineland.com/seo-content-marketing-388978