اکنون می توانید این موارد را بر اساس صفحاتی که بیشترین افت را داشته اند اولویت بندی کنید.
با اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر موجودیت برای فکر کردن در مورد نحوه پوشش دادن یک موضوع، نحوه پیوند آن و پیوند به موضوعات مرتبط، میتوانید از برچسبهای about و ذکر برای برجسته کردن موجودیتها در محتوای خود از طریق طرحواره استفاده کنید (در مورد آن بیشتر در این مقاله).
پرداختن به مهرهای زمانی در صفحات شما می تواند یک تاکتیک قدرتمند باشد، به ویژه در جایگاه های فنی یا فقط در جایگاه های B2B که در آن اطلاعات می توانند به سرعت تاریخ گذاری شوند. (به عنوان مثال، جایی که شما با گردش مالی از نظر مدل برای تجهیزات مختلف، استانداردها برای مقررات مختلف و غیره سروکار دارید)
یکی از راههای مبارزه با پوسیدگی برای پستهای خاص، ایجاد محتوای پشتیبانی در اطراف صفحهای است که ترافیک از دست رفته، ایجاد یک دسته موضوعی جامعتر با محتوای مرتبط و پشتیبانیکنندهتر.
اگر راهنمای نهایی برای بازاریابی رستوران داشتیم که ترافیک آن عبارت را از دست داده بود، میتوانستیم به SERP نگاه کنیم تا انواع پستهایی را که در حال حاضر در آنجا رتبهبندی میشوند ببینیم (تصویر زیر نتایج جستجو را با افزونه Ahrefs Google Chrome مشاهده میکند. فعال):

این یک نقطه جهش خوب است زیرا به شما جهت می دهد که در هنگام به روز رسانی محتوایی که ترافیک از دست رفته را در اولویت قرار دهید. یک فرآیند خوب برای کار در اینجا این است که:
- صفحاتی که بیشترین ترافیک را از دست داده اند را صادر کنید (به طور ایده آل به چند زوایای مختلف از نظر محدوده تاریخ نگاه کنید).
- به افت ترافیک و همچنین پرس و جوهایی که ترافیک را از دست داده اند و آنچه هنگام بازرسی SERP پیدا کرده اید (چرا صفحات شما کاهش یافته است) توجه کنید.
گوگل اخیرا در مورد an سیستم موجود برای تخصیص مرجع موضوع.
اگر تا به حال الگوهای ترافیک یک وب سایت را تجزیه و تحلیل کرده باشید، می دانید که ترافیک ارگانیک در طول زمان کاهش می یابد و جریان می یابد. حتی معتبرترین سایت ها صفحات قدیمی تری خواهند داشت که افت ترافیک را مشاهده می کنند.
اینها سایت های معتبری هستند و همچنین ترکیبی از انواع محتوا (لیستی از ایده ها، نحوه انجام بازاریابی رستوران و فهرستی از استراتژی ها) وجود دارد.
همانطور که در این مقایسه ها غوطه ور می شوید، فقط مراقب هر فصلی و تفاوت های روز از هفته باشید که ممکن است به این معنی باشد که مقایسه شما سیب با پرتقال است.
به ویژه، ما دریافتیم که انتقال از تاریخ انتشار به آخرین مهرهای زمانی بهروزرسانی شده در پستهای وبلاگ و آگاهی از اطلاعات مبتنی بر تاریخ که در صفحه نمایش میدهید، میتواند تأثیر عمدهای بر ترافیک ارگانیک داشته باشد.
به روز رسانی برچسب های عنوان
تشخیص افت ترافیک یک عملکرد خاص برای سایتهای B2B نیست، اما برخی از انواع داراییهای B2B به ویژه در برابر کاهش ترافیک آسیبپذیر هستند، به ویژه:
شرایط فنی و تجاری خاص
در همین راستا، اگر مقاله شما «نرخ گردش مالی رستوران موفق چیست؟» دارای سه پاراگراف در مورد اینکه نرخ گردش مالی چیست، تاریخچه نرخ گردش مالی، و غیره، قبل از پاسخ دادن به سوال اصلی که میخواهید آن را بالا ببرید تا به سرعت به موضوع اصلی بپردازید و جستجوگر را به اطلاعاتی که میخواهد برسانید.
جستجو در SERP برای انواع برچسبهای عنوانی که رتبهبندی میشوند، فکر کردن در مورد هدف پرس و جو، و یافتن راهی برای پرداختن به هدف پرس و جو در حالی که در تگ عنوان خود برجسته هستید نیز میتواند در اینجا تفاوت ایجاد کند.
نکته مهم این است که اگر در نوع خاصی از محتوای افت میبینید، میخواهید این بازرسی را انجام دهید و صفحاتی را که ترافیک زیادی ایجاد میکنند حتی اگر هنوز مورد بازدید قرار نگرفتهاند، بهروزرسانی کنید.
اولین قدم درک چرایی آن است. برای انجام این:
- عباراتی را که ترافیک صفحه را از دست داده اند شناسایی کنید.
- برو به اون SERP نگاه کن
اگر به خصوص سن و نوع محتوای مشابهی دارند، به احتمال زیاد فقط موضوع زمان است.
باز هم، در اینجا دارایی هایی مانند راهنمای خرید ممکن است با لیست بهترین ها (به دلیل قصد جستجوگر) جایگزین شوند.
سپس مقایسه و محدوده تاریخی را که می خواهید مقایسه کنید انتخاب کنید:

در همین راستا، اغلب میتوانید محتوا را برای دریافت قطعههای برجسته (حتی از ChatGPT برای این منظور) دوباره قالببندی کنید.
3. لینک ها و اطلاعات را به روز کنید
اگر افت 50%+ در سرتاسر سایت را مشاهده کردید، بهتر است به جای آنچه در بالا ذکر شد، به یک ممیزی فنی جامع یا ممیزی محتوا نگاه کنید.
به خاطر داشته باشید که همه اینها فرض را بر این میگذارد که شما مشکلات اساسی مانند جریمههای دستی و لینکهای سمی، مشکلات فنی فلجکننده، یا مشکلات محتوای آشکار در سایت خود ندارید.
هنگامی که دارایی در ابتدا ایجاد می شود، آنها اغلب برای یک دسته یا سبدی از شرایط رتبه بندی می کنند.
هنگامی که صفحات خاصی را که محتوا را از دست می دهند شناسایی کردید، تعدادی گام خاص وجود دارد که می توانید برای کمک به رفع افت ترافیک انجام دهید.
1. هدف جستجوگر آدرس
اگر یک نظرسنجی صنعتی یا گزارشی به سبک «وضعیت X» ارائه میکنید، اینها اغلب داراییهایی هستند که میتوانند با گذشت زمان آسیب ببینند.
این به روز رسانی ها همچنین فرصت خوبی برای معرفی هستند:
- تصاویر مرتبط تر (مانند نمودارها/نمودارها، تجسم های مفیدی که پست شما را بهبود می بخشد و معیارهای تعامل را بهبود می بخشد).
- جاسازی ویدیوی مرتبط (خواه ویدیویی که شما ایجاد کردهاید یا جاسازی یک ویدیوی مرتبط که توسط شخص دیگری ایجاد شده است)
- جاسازی شبکه های اجتماعی مرتبط (حتی برای محتوای B2B اغلب محتوایی در پلتفرم هایی مانند لینکدین یا توییتر وجود دارد که مرتبط بوده و محتوای شما را تازه تر و پویاتر می کند)
5. سوالات متداول را اضافه کنید
این به شما املاک و مستغلات SERP اضافه میکند (مخصوصاً اگر یکی از زمینههایی که تغییر کرده است، برجسته بودن فهرست شما در رابطه با سایر فهرستها باشد).
6. لینک های داخلی اضافه کنید
جستجوی موضوعات مرتبط، پاسخ دادن به افراد همچنین سؤالات و سؤالات مرتبطی را میپرسند که میتوانید از ابزارهایی مانند Ahrefs یا Also Asked استخراج کنید، و موضوعاتی که در سایر صفحاتی که رتبهبندی میشوند و صفحه شما پوشش داده نشده است، همه راههای خوبی برای بهروزرسانی محتوا هستند.
در این مقاله، مراحلی را که میتوانید برای معکوس کردن افت ترافیک ارگانیک انجام دهید یا در صورت کاهش ترافیک سایت B2B خود را دوباره رشد دهید، مرور میکنیم.
تشخیص افت ترافیک ارگانیک
بهترین روش واضح برای بهروزرسانی محتوای قدیمی، بهروزرسانی لینکهای شکسته و بهروزرسانی هر گونه اطلاعات پست قدیمی است.
4. بخش های فرعی مرتبط و چند رسانه ای را اضافه کنید
هنگامی که می دانید کدام محدوده تاریخی را می خواهید مقایسه کنید، می توانید شروع به دیدن صفحاتی کنید که بیشترین ترافیک را از دست داده اند. می توانید این کار را در کنسول جستجوی گوگل با کلیک کردن روی تاریخ انجام دهید:

در حالت ایدهآل، فرآیندی برای اولویتبندی و سرعت تکرارپذیر برای بهروزرسانی محتوای قدیمیتر خواهید داشت.
دارایی های B2B که کاهش می یابد
هنگامی که این کار را انجام دادید، سپس میتوانید روی صفحات کلیک کنید و دادهها را بر اساس تفاوت کلیک مرتب کنید تا صفحاتی را ببینید که ترافیک از دست دادهاند (حتی اگر ترافیک ثابت باشد، احتمالاً صفحاتی خواهید داشت که ترافیک از دست دادهاند – در یک سایت قدیمیتر با تعداد زیادی از ترافیکی که محتوای جدید منتشر میکند، احتمالاً «نشت ترافیک» شما از آنجا میآید):

رسیدن به چرایی: چه چیزی تغییر کرده است؟
سپس با گذشت زمان، سایتهای دیگر محتوای خاصتری ایجاد میکنند که با عبارات جزئی صحبت میکند، و/یا هدف جستجو برای عبارت دستهبندی چیزی است که تغییر میکند (به عنوان مثال، صفحه X چیزی که صفحه گزارش X وضعیت را جایگزین میکند).
شرایط نرم افزار یا ابزار
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/seo-stagnant-b2b-sites-427783
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.