با تمام صحبت هایی که در چند روز گذشته در مورد Google Bard و هوش مصنوعی Bing مایکروسافت با ChatGPT به گوش می رسد، همه ما بیشتر به این فکر می کنیم که چگونه جستجو و انتشار در آینده تغییر خواهد کرد.
چرا ما اهمیت می دهیم. ما باید به این فکر کنیم که چگونه ما به عنوان بازاریاب، به نوآوری و بهبود پیشنهادات خود ادامه می دهیم تا هم خوانندگان ما و هم جستجوگران بخواهند به خواندن، مصرف و اشتراک گذاری محتوای شما ادامه دهند.
در حال حاضر، ما میبینیم که رابط بینگ نه تنها بر اساس آنچه ناشران در سایتهای خود پست میکنند، بلکه به پستهای متخصصان در این زمینه در توییتر، پاسخهای شگفتانگیز و بهموقع مصرف میکند و پاسخهای بهموقع را در رابط چت خود ارائه میکند. و مایکروسافت بینگ گفت که در این مورد به اندازه کافی سریع نیست و سریعتر خواهد شد – سریعتر از الان!
همانطور که قبلاً توضیح دادیم، سازندگان محتوا نگران این هستند که آیا در ایجاد محتوایی که ممکن است کلیکها دریافت نکند، بازگشت سرمایه وجود داشته باشد یا خیر.
سرگرمی مهم است. بنابراین، ما بهعنوان ناشر، چه کاری انجام میدهیم تا محتوای خود را به چیزی تبدیل کنیم که شما، خوانندگان، بخواهید مصرف کنید و به اشتراک آن ادامه دهید؟ شاید لازم باشد یک عامل سرگرمی اضافه کنیم. شاید لازم باشد شخصیت و شوخ طبعی و سرگرمی را به محتوای خود اضافه کنیم، فراتر از آنچه که یک ماشین در این مقطع زمانی می تواند انجام دهد.
به همین دلیل است که من یک ویدیو به بالای این صفحه اضافه کردم که یک کلیپ 90 ثانیه ای از خلاصه ویدیوی هفتگی سئوی من است که در آن منتشر می کنم. یوتیوب، iTunes، پادکست های اپل، Spotify، پادکست گوگل یا پخش کننده پادکست مورد علاقه شما
وقتی هوش مصنوعی روزنامه نگار می شود. در حالی که این یک نگرانی است، من فکر می کنم نگرانی بزرگتر زمانی است که هوش مصنوعی روزنامه نگار شود. زمانی که هوش مصنوعی بتواند منابع را پیدا کند، داده های لازم را ردیابی کند و افراد مناسب را برای تولید اخبار منحصر به فرد، مفید و فوری دنبال کند.
EEEAT. این من را به این فکر میاندازد که آیا گوگل باید یک سوم “E” را به دستورالعملهای ارزیابی کیفیت خود اضافه کند، نه فقط EEAT بلکه EEEAT. آیا گوگل باید «سرگرمی» را به لیست اضافه کند؟
- سرگرمی؟
- تجربه.
- تجربه و تخصص.
- اقتدار.
- امانت.
اما شاید لازم باشد یک قدم فراتر از گوگل فکر کنیم. به این فکر کنید که چگونه می توانید ارزش بیشتری به محتوای خود بیفزایید تا خوانندگان نه تنها ما را در جستجو پیدا کنند، بلکه بخواهند طرفداران وفادار شوند – مشترک شدن و ادامه خواندن محتوای شما در آینده.
پساسکریپت – هوش مصنوعی در حال تماشا است. در عرض 60 دقیقه پس از انتشار، از Bing AI Chat در این مورد پرسیدم و قبلاً به پست من در توییتر و این داستان در مورد موضوع اشاره می کند.
منبع: https://searchengineland.com/the-big-concern-for-publishers-is-when-ai-becomes-the-journalist-393280
هوش مصنوعی می تواند این تحقیق را انجام دهد. پس چه می شود اگر هوش مصنوعی بتواند نظرات متخصصان را در مورد یک موضوع مهم از رسانه های اجتماعی جمع آوری کند؟ اگر هوش مصنوعی بتواند با استفاده از فناوری هایی مانند Duplex (که بسته شد) تماس های تلفنی برقرار کند چه؟ چه میشود اگر هوش مصنوعی بتواند منابع دادهای را که روزنامهنگاران اغلب دنبال میکنند تا سریعتر، بهتر و دقیقتر از یک روزنامهنگار انسانی به داستان ارائه کنند، ردیابی کند؟
آیا تا به حال Es کافی نداریم؟ شاید.
نگرانی است. من معتقدم که این نگرانی واقعی در مورد هوش مصنوعی است. نه اینکه روزنامه نگاران و نشریات از جستجو ترافیک دریافت نکنند زیرا پیوندها فقط ارزش کلیک کردن روی آنها را ندارند (و بله این یک نگرانی معتبر است). اما علاوه بر این، هوش مصنوعی میتواند بدون نیاز به یافتن آنچه که روزنامهنگاران انسانی دیگر نوشتهاند، مقاله را بنویسد.