هوش مصنوعی مولد به زودی به Google Ads می آید

ICYMI. گوگل قبلاً تأیید کرده است که در حال آزمایش است ادغام هوش مصنوعی در رابط Google Ads. این ویژگی به برندها و بازاریابان کمک می کند تا با استفاده از سرفصل ها و توضیحات پیشنهادی، تبلیغات جستجوی پاسخگو (RSA) ایجاد کنند. در حال حاضر ما مطمئن نیستیم که آیا این دو ویژگی مرتبط هستند یا خیر.

هوش مصنوعی – در حال حاضر خیلی داغ است. این فقط آخرین محصول گوگل است که هوش مصنوعی مولد را اضافه می کند. علاوه بر راه اندازی Bard در ماه گذشته، می دانیم که گوگل در حال کار بر روی ویژگی های جدید هوش مصنوعی برای جستجو و همچنین برنامه ریزی یک موتور جستجوی جدید است. گوگل همچنین هوش مصنوعی مولد را در Google Docs و Gmail آورده است.


منبع: https://searchengineland.com/google-integrates-generative-ai-into-ad-campaigns-395835

چرا ما اهمیت می دهیم. ادغام هوش مصنوعی مولد گوگل در تجارت تبلیغاتی خود پتانسیل افزایش خلاقیت و پیچیدگی در کمپین های تبلیغاتی را ارائه می دهد. با استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از تبلیغات سفارشی‌سازی‌شده که مخاطبان خاصی را هدف قرار می‌دهند و به دستیابی به اهدافی مانند اهداف فروش کمک می‌کنند، بهره‌مند شوند. در نتیجه، این فناوری می‌تواند منجر به بهبود نرخ تبدیل و استراتژی‌های بازاریابی مؤثرتر شود و به کسب‌وکارها مزیت رقابتی در چشم‌انداز تبلیغات دیجیتال در حال تحول بدهد.

گوگل به فایننشال تایمز گفت که قصد دارد با اجرای ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی خود، تدابیر امنیتی دقیقی را برای جلوگیری از چنین خطاها یا «توهمات» اعمال کند.

با این حال، نگرانی‌هایی وجود دارد که این ابزار می‌تواند اطلاعات نادرست را منتشر کند، زیرا متن تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند با اطمینان ادعای نادرست داشته باشد. یکی از افراد آشنا با ارائه اظهار داشت که هوش مصنوعی برای تبدیل مشتریان جدید بهینه شده است و درک درستی از حقیقت ندارد.

این شرکت قصد دارد از هوش مصنوعی برای تولید تبلیغات منحصر به فرد با استفاده از مواد ارائه شده توسط بازاریابان انسانی، بر اساس یک ارائه داخلی برای تبلیغ کنندگان که توسط فایننشال تایمز.

چگونه کار می کند. طبق این ارائه، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند محتوای خلاقانه مانند تصاویر، ویدیوها و متن‌های مرتبط با یک کمپین را ارسال کنند و هوش مصنوعی این مواد را برای تولید تبلیغاتی که مخاطبان خاص را هدف قرار می‌دهند و اهدافی مانند اهداف فروش را برآورده می‌کنند، «ریمیکس» می‌کند.

تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی 2023. این ارائه با عنوان “تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی 2023” توضیح می دهد که چگونه هوش مصنوعی مولد فرصت های جدیدی را برای خلاقیت باز می کند. در حالی که گوگل در حال حاضر از هوش مصنوعی در تبلیغات خود استفاده می کند تا پیام های ساده ای ایجاد کند که کاربران را تشویق به خرید کند، معرفی هوش مصنوعی مولد ایجاد کمپین های پیچیده تری شبیه کمپین های ایجاد شده توسط آژانس های بازاریابی را امکان پذیر می کند.

گوگل قرار است در ماه های آینده هوش مصنوعی مولد را در تجارت تبلیغاتی خود ادغام کند و به دیگر شرکت های بزرگ فناوری بپیوندد تا این فناوری را بپذیرند.

این فناوری جدید در Performance Max، برنامه‌ای که گوگل از سال 2020 ارائه می‌کند، ادغام می‌شود و از الگوریتمی برای تعیین مکان تبلیغات، تخصیص بودجه و ایجاد کپی تبلیغاتی ساده استفاده می‌کند.