درباره نویسنده
استفاده از پروفایل روانشناختی ممکن است ترسناک به نظر برسد. اما در نهایت انسان ها ذاتا قبیله ای هستند.
پس از تحقیقات عمیق، چیزی کاملاً غیرمنتظره پیدا کردیم.
این مهم است تا بتوانید حوزه های رفتاری را ببینید که ما در ترویج آن ضعیف هستیم.
در ازای پر کردن نظرسنجی، ممکن است یک کد تخفیف یکباره، یک کارت هدیه یا ارتقاء به نسخه برتر سایت مشتری خود را به پاسخ دهندگان ارائه دهیم. ما همچنین از سوالات به عنوان بخشی از یک برنامه وفاداری پیشرفته تر استفاده می کنیم.
با استفاده از طبقه بندی هایی که در مقاله قبلی ام قرمز، آبی، زرد و سبز استفاده کردم، این شخصیت ها همگی یک چیز را می خواهند، اما شما باید با هر یک از آنها به طور متفاوتی ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، این Dominant Red Fred است.
در نمودار رنگی زیر که در آخرین مقاله من ارائه شده است، می توانید کشورهایی را ببینید که در هر مشخصه قرار می گیرند.
یافتن و برون یابی داده های رفتاری
از سوی دیگر، شخصیت «تیپ B» احتمالاً به محتوایی که آرام تر و با لحن آرام تر است، واکنش نشان می دهد. محتوای شما می تواند بین گروه ها بسیار تغییر کند.
بخش بندی شخصیت های خود
به عنوان مثال، از این نمونه، می توانید ببینید که ما مجموعه خوبی از تیپ های شخصیتی تأثیرگذار و سازگار را هدایت می کنیم. اما صفات غالب و ثابت در حال سقوط هستند.
مشابه نحوه طبقه بندی ما، رفتار یا شخصیت های مربوط به کشور ما نیز می تواند به خوبی در این سطل ها قرار گیرد.
شروع به ایجاد رابطه با مشتریان خود کنید به جای اینکه آنها را کنار بگذارید تا مانند یک عدد دیگر در پایگاه داده احساس کنند.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
سایر سیستم های طبقه بندی
اگر محتوای خود را با دقت بر اساس شخصیت فرد بسازیم، منجر به این خواهد شد که فردهای همفکر بیشتری به عنوان مشتریان جدید وارد شوند. این رویکرد نمایه شخصیت «روان شناختی» که به ارزش ها، سبک زندگی و ویژگی های شخصیتی افراد می پردازد، به ما امکان می دهد تبلیغات ایجاد کنیم یا محتوایی بنویسیم که برای احساس خود یا سیستم ارزشی افراد جذاب باشد.
هر نوع از افراد نیازها و خواسته های متفاوتی دارند، بنابراین توسعه محتوای دیجیتالی که با یک نوع از افراد طنین انداز می شود ممکن است برای دیگری کارساز نباشد.
هر تیپ شخصیتی نیازهای متفاوتی دارد، بنابراین محتوایی که با یک نوع از افراد طنین انداز می شود، ممکن است برای نوع دیگر کارایی نداشته باشد.
با درک انواع مختلف روان شناختی افراد، می توانید پیام های مؤثرتری برای مخاطبان مناسب ایجاد کنید که یا قیف بالایی یا پایینی را تبدیل می کنند.
تقسیم بندی مخاطبان خود به دسته های مختلف به شما کمک می کند تا پیام هایی را ایجاد کنید که به طور مؤثر در هر گروه طنین انداز شود.
به عنوان مثال، فردی که به عنوان یک نوع "حسگر برونگرا" طبقه بندی می شود، احتمالاً بسیار فعال و برونگرا است و ممکن است از بودن در لحظه و تجربه زندگی به طور کامل لذت ببرد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
با کمال تعجب، با تمرکز بر کمپین های محتوایی که برای هر تیپ شخصیتی هدف گذاری شده اند، توسعه مشتری جدید ما از سقف عبور کرد.
محتوای بازاریابی ایجاد کنید که طنین انداز باشد
از سوی دیگر، فردی که به عنوان یک نوع "شهودی درونگرا" طبقه بندی می شود، ممکن است بیشتر درونگرا باشد و بر افکار و احساسات درونی خود متمرکز باشد.
ما اغلب ارتباط برقرار می کنیم تا مورد پسند و درک قرار بگیریم. بیشتر اوقات، ما در استخر خود یا قبیله ای از افراد همفکر خود قرار می گیریم.
درک مشتریان فعلی خود و اینکه آنها در طیف طبقه بندی قرار می گیرند به شما کمک می کند:
- برای مشتریان خود محتوا بنویسید.
- درک کنید که آیا محتوای بازاریابی شما فقط گروه رفتاری خاصی را جذب می کند یا خیر.
در ایجاد محتوا: یک رویکرد روان شناختی، من نمونه ای از طبقه بندی های روان شناختی را ارائه دادم که از آنها استفاده، آزمایش و آزمایش کرده ایم.
برای انجام این گروه بندی، ترجیح من این است که "شخصیت های" موجود شما را ایجاد یا گسترش دهم. وقتی نیازها و خواسته های هر شخص را درک کردید، می توانید کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنید که به احتمال زیاد منجر به تبدیل های بسیار بهبود یافته می شوند.
این گواه دیگری است که نشان می دهد آنچه که یک گروه به عنوان محتوای جذاب می یابد، ممکن است گروه دیگر نتواند. ما باید مراقب باشیم که بخش بازاریابی ما با آن صحبت می کند همه دسته بندی تیپ های شخصیتی، نه فقط آنهایی که در آن قرار دارند.
بنابراین از تیم محتوای مشتری خود خواستیم که محتوا را بر اساس آن بازنویسی کنند هر یک طبقه بندی و تست آن محتوا.
نویسنده: تیم تحریریه روحانی نژاد