پروفایل روانشناختی برای ایجاد محتوا: یک شیرجه عمیق


درک مخاطبان هدف برای ایجاد محتوای موثر ضروری است. و یک راه کلیدی برای انجام این کار استفاده از طبقه بندی های روانشناختی است.

در ایجاد محتوا: یک رویکرد روان‌شناختی، من نمونه‌ای از طبقه‌بندی‌های روان‌شناختی را ارائه دادم که از آنها استفاده، آزمایش و آزمایش کرده‌ایم.

در این مقاله، برای ایجاد محتوای بهتر به نمایه سازی روانشناختی می پردازیم، از جمله:

  • طبقه بندی شخصیت ها
  • تمایزات فرهنگ/کشور
  • و برخی ابزارها در مورد چگونگی توسعه پروفایل شخصیت مشتری خود.

چرا رویکرد روانشناختی برای تولید محتوا اهمیت دارد؟

با درک انواع مختلف روان‌شناختی افراد، می‌توانید پیام‌های مؤثرتری برای مخاطبان مناسب ایجاد کنید که یا قیف بالایی یا پایینی را تبدیل می‌کنند.

هر نوع از افراد نیازها و خواسته های متفاوتی دارند، بنابراین توسعه محتوای دیجیتالی که با یک نوع از افراد طنین انداز می شود ممکن است برای دیگری کارساز نباشد.

به عنوان مثال، شخصی که به سادگی به عنوان شخصیت «تیپ A» طبقه بندی می شود، احتمالاً به محتوایی که به شدت رقابتی و نتیجه گرا است پاسخ خوبی می دهد.

از سوی دیگر، شخصیت «تیپ B» احتمالاً به محتوایی که آرام‌تر و با لحن آرام‌تر است، واکنش نشان می‌دهد. محتوای شما می تواند بین گروه ها بسیار تغییر کند.

بخش بندی شخصیت های خود

تقسیم بندی مخاطبان خود به دسته های مختلف به شما کمک می کند تا پیام هایی را ایجاد کنید که به طور مؤثر در هر گروه طنین انداز شود.

برای انجام این گروه بندی، ترجیح من این است که “شخصیت های” موجود شما را ایجاد یا گسترش دهم. وقتی نیازها و خواسته‌های هر شخص را درک کردید، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد کنید که به احتمال زیاد منجر به تبدیل‌های بسیار بهبود یافته می‌شوند.

با استفاده از طبقه‌بندی‌هایی که در مقاله قبلی‌ام قرمز، آبی، زرد و سبز استفاده کردم، این شخصیت‌ها همگی یک چیز را می‌خواهند، اما شما باید با هر یک از آنها به طور متفاوتی ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، این Dominant Red Fred است.

رد فرد غالب

فرد، که یک مدیر عملیات تاسیسات و مشتری هدف مشتری X است، بینش جالبی از شخصیت خود تحت عنوان “اهداف و چالش ها” به ما ارائه می دهد. (این بینش با استفاده از یک سری نظرسنجی و تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان موجود مورد تحقیق قرار گرفت.)

اگر محتوای خود را با دقت بر اساس شخصیت فرد بسازیم، منجر به این خواهد شد که فردهای همفکر بیشتری به عنوان مشتریان جدید وارد شوند. این رویکرد نمایه شخصیت «روان‌شناختی» که به ارزش‌ها، سبک زندگی و ویژگی‌های شخصیتی افراد می‌پردازد، به ما امکان می‌دهد تبلیغات ایجاد کنیم یا محتوایی بنویسیم که برای احساس خود یا سیستم ارزشی افراد جذاب باشد.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


سایر سیستم های طبقه بندی

در خارج از سیستم، من از آن استفاده کرده‌ام، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های طبقه‌بندی روان‌شناختی نشانگر نوع مایرز-بریگز (MBTI) است. MBTI افراد را به 16 تیپ شخصیتی مختلف بر اساس چهار دوگانگی مختلف طبقه بندی می کند. اینها هستند:

  • برونگرایی در مقابل درونگرایی
  • حس در مقابل شهود
  • تفکر در مقابل احساس
  • قضاوت در مقابل درک

با درک اینکه یک فرد در کدام یک از این دوگانگی ها قرار می گیرد، می توانید نیازها و خواسته های او را درک کنید.

به عنوان مثال، فردی که به عنوان یک نوع “حسگر برونگرا” طبقه بندی می شود، احتمالاً بسیار فعال و برونگرا است و ممکن است از بودن در لحظه و تجربه زندگی به طور کامل لذت ببرد.

از سوی دیگر، فردی که به عنوان یک نوع “شهودی درونگرا” طبقه بندی می شود، ممکن است بیشتر درونگرا باشد و بر افکار و احساسات درونی خود متمرکز باشد.

هر تیپ شخصیتی نیازهای متفاوتی دارد، بنابراین محتوایی که با یک نوع از افراد طنین انداز می شود، ممکن است برای نوع دیگر کارایی نداشته باشد.

فقط برای سرگرمی، ویدیوی انواع مختلف مادرانی که ملاقات می کنید را تماشا کنید و در مورد طبقه بندی شخصیتی هر فرد فکر کنید.

رفتارهای روانشناختی کشورها و فرهنگ ها

همانطور که همه اینها را بررسی می کنید و شروع به ایجاد شخصیت های خرد از شخصیت های خود می کنید، به یاد داشته باشید که اگر بازاریابی گسترده تر، چند زبانه یا چند فرهنگی انجام دهید، در واقع می توانید ویژگی های فرضی کل فرهنگ ها را ایجاد کنید.

مشابه نحوه طبقه بندی ما، رفتار یا شخصیت های مربوط به کشور ما نیز می تواند به خوبی در این سطل ها قرار گیرد.

در نمودار رنگی زیر که در آخرین مقاله من ارائه شده است، می توانید کشورهایی را ببینید که در هر مشخصه قرار می گیرند.

رفتارهای روانشناختی کشورها و فرهنگ ها

یافتن و برون یابی داده های رفتاری

ما مشتریان خود مشتریان خود را به دو صورت ترسیم می کنیم. اول با استفاده از SurveyMonkey برای نظرسنجی از همه مشتریان خود با تعداد زیادی سؤال ارزیابی شخصیت.

در ازای پر کردن نظرسنجی، ممکن است یک کد تخفیف یکباره، یک کارت هدیه یا ارتقاء به نسخه برتر سایت مشتری خود را به پاسخ دهندگان ارائه دهیم. ما همچنین از سوالات به عنوان بخشی از یک برنامه وفاداری پیشرفته تر استفاده می کنیم.

به عنوان مثال، اگر می خواهید به بخش VIP وب سایت ما بپیوندید، لطفاً این فرم را پر کنید (که شامل سؤالات ارزیابی شخصیت است).

یکی دیگر از منابع فوق العاده، و یکی از موارد مورد علاقه من، استفاده از کریستال است، یک افزونه کروم برای لینکدین. در اینجا یک نمونه از ارزیابی تصادفی یک شخص (خودم) از افزونه آورده شده است.

افزونه کریستال کروم - ارزیابی شخصیت

تجزیه و تحلیل مشتریان و فرصت های موفقیت

هنگامی که ما پرسوناها و سیستمی برای هدف قرار دادن مخاطبان شما از طریق شخصیت آنها ایجاد کردیم، گام بعدی تجزیه و تحلیل ساختار پایگاه داده موجود شما است.

این مهم است تا بتوانید حوزه‌های رفتاری را ببینید که ما در ترویج آن ضعیف هستیم.

به عنوان مثال، از این نمونه، می توانید ببینید که ما مجموعه خوبی از تیپ های شخصیتی تأثیرگذار و سازگار را هدایت می کنیم. اما صفات غالب و ثابت در حال سقوط هستند.

نمونه تیپ های شخصیتی - مشتریان

پس از تحقیقات عمیق، چیزی کاملاً غیرمنتظره پیدا کردیم.

مشتری برای مخاطبان زیادی که از قضا این را دارند جذب کرده است یکسان طبقه بندی پروفایل روانشناختی به عنوان تیم بازاریابی دیجیتال اینجا تیم تولید محتوا است.

نمونه تیپ های شخصیتی - تیم بازاریابی

این گواه دیگری است که نشان می دهد آنچه که یک گروه به عنوان محتوای جذاب می یابد، ممکن است گروه دیگر نتواند. ما باید مراقب باشیم که بخش بازاریابی ما با آن صحبت می کند همه دسته بندی تیپ های شخصیتی، نه فقط آنهایی که در آن قرار دارند.

بنابراین از تیم محتوای مشتری خود خواستیم که محتوا را بر اساس آن بازنویسی کنند هر یک طبقه بندی و تست آن محتوا.

با کمال تعجب، با تمرکز بر کمپین های محتوایی که برای هر تیپ شخصیتی هدف گذاری شده اند، توسعه مشتری جدید ما از سقف عبور کرد.

محتوای بازاریابی ایجاد کنید که طنین انداز باشد

استفاده از پروفایل روانشناختی ممکن است ترسناک به نظر برسد. اما در نهایت انسان ها ذاتا قبیله ای هستند.

ما اغلب ارتباط برقرار می کنیم تا مورد پسند و درک قرار بگیریم. بیشتر اوقات، ما در استخر خود یا قبیله ای از افراد همفکر خود قرار می گیریم.

درک مشتریان فعلی خود و اینکه آنها در طیف طبقه بندی قرار می گیرند به شما کمک می کند:

  • برای مشتریان خود محتوا بنویسید.
  • درک کنید که آیا محتوای بازاریابی شما فقط گروه رفتاری خاصی را جذب می کند یا خیر.

یعنی با نوشتن برای همه انواع طبقه‌بندی‌ها، به جای یک طبقه‌بندی واحد، ممکن است طلای پنهان را در تبدیل‌های بهبودیافته، افزایش مخاطبان و طرفداران بیشتر برند خود پیدا کنید.

من همه را تشویق می‌کنم تا همان‌طور که من انجام داده‌ام، آزمایش کنند تا بفهمند چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی نه.

شروع به ایجاد رابطه با مشتریان خود کنید به جای اینکه آنها را کنار بگذارید تا مانند یک عدد دیگر در پایگاه داده احساس کنند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

Michael Bonfils در ارائه خدمات بازاریابی جستجوی چندملیتی برای آژانس ها و متخصصان بازاریابی جستجوی داخلی تخصص دارد. از سال 1996، مایکل به پیشگامی بهترین شیوه ها در بازاریابی موتورهای جستجوی جهانی و نوآوری در تبلیغات فناوری کمک کرده است.


منبع: https://searchengineland.com/psychological-profiling-for-content-creation-a-deep-dive-388896