نه تنها میتوان بازاریابی محتوایی مبتنی بر خالق را به طور مؤثری برای به دست آوردن دید بر روی خوراک دیدگاههای در حال ظهور به کار گرفت، بلکه به طور قابلتوجهی این محتوا به برندها کمک میکند تا به اهداف SEO خود بر اساس SERP معمولی دست یابند.
روابط عمومی دیجیتال همچنین ممکن است از محتوای کمپین های تحت رهبری سازندگان استفاده کند.
نکته: اگر میخواهید این انتقال را در سطح موضوع ببینید، افزونه Glimpse Chrome را نصب کنید و به Google Trends بروید.
با این حال، محتوای رهبری شده توسط سازندگان واقعاً قابلیتی برای تنوع بخشیدن به تلاشهای جستجوی ما و در عین حال همسو کردن نیروهای استراتژیک ما ارائه میدهد.
و اینجاست که شباهتهای بین تولیدکنندگان محتوا و تلاشهای سئوی ما شروع میشود.
همانطور که به جلو می رویم، تغییر به سمت جستجوی مبتنی بر سازندگان بدون شک آینده سئو و روابط عمومی دیجیتال را شکل خواهد داد.
با انجام این کار، برندها می توانند سیگنال های “تجربه” واضحی را به گوگل ارسال کنند، روابط معناداری با مخاطبان خود در پلتفرم های مختلف ایجاد کنند و در نهایت به اهداف سئوی خود دست یابند.
با مشارکت با سازندگانی که با مخاطبان هدف خود طنین انداز می شوند، می توانند محتوایی ارائه دهند که واقعاً با ارزش ها، افکار و احساسات کاربران صحبت کند.
ما می بینیم که چندین جستجو به پلتفرم های دیگر با اصطکاک کمتری نسبت به SERP سنتی مهاجرت می کنند. پینترست، اینستاگرام و ردیت چند نمونه هستند.
در زمانی که روزنامهنگاران از ایدههای کمپین روابط عمومی دیجیتال معمولی ما خسته شدهاند، بازاریابی محتوایی به رهبری خالق واقعاً میتواند فضا را فوقالعاده و احیا کند.
گسترش جهان جستجو و جستجو در همه جا
جوامعی که در پشت سازندگان محتوا قرار دارند، همان چیزی هستند که تلاشهای بازاریابی محتوا را به رهبری خالقان برجسته میکنند. یک “برنده” دیگر برای این نقطه اشتراک گذاری محتوا است.
و چه کسی می تواند این کار را موثرتر از هر کسی در وب انجام دهد؟ درست حدس زدید، سازندگان محتوا.
از یک سازنده محتوای TikTok برای تعامل و ایجاد روابط با مخاطبان ایدهآل خود در آن پلتفرم استفاده کنید و آنها را در مراحل مختلف سفر کاربر از طریق محتوای ایجاد شده استراتژیک که برای تمرکز خاص مرحله خاصی از سفر طراحی شده است، راهنمایی کنید.
به عنوان سئوکار، وظیفه ما ایجاد محتوای الهام بخش، آموزشی و سرگرم کننده برای یک SERP است.
من افزودن تجربه گوگل به استانداردهای EAT خود را پاسخی جنگی به ظهور هوش مصنوعی در محتوا می دانم.
اکنون، برندها می توانند با سازندگان همفکر و همسو کار کنند و همه اینها به نفع دید در SERP از طریق خوراک دیدگاه ها باشد.
از ابتدایی ساده، اشتراکگذاری محتوای «بیایید بازی کنیم» تا داشتن یک کسبوکار همبرگر با موضوع و طیف وسیعی از شیرینیهای «میهمانی».
سازندگان محتوا موقعیت منحصر به فردی دارند تا این «تجربه زیسته» را به نمایش بگذارند و در عین حال به برندها اجازه میدهند تا با جامعه وسیعتری به این روش معتبر و واقعی مطلوب ارتباط برقرار کنند.
زمانی که یک تولید کننده محتوا به عنوان یک صدا یا رهبر فکری کلیدی در نظر گرفته می شود در یک فضا، انتشارات به دلیل داشتن مخاطبی مشابه که در چنین محتوایی ارزش پیدا میکنند، احتمالاً مایلند افکار، نظرات یا محتوای خود را به اشتراک بگذارند.
این تراز همان چیزی است که من از آن به عنوان “جستجو در همه جا” یاد می کنم.
چنین رویکردی تعهد به ارائه یک رویکرد جامع و یکپارچه برای بازاریابی محتوا است که شامل موارد زیر است:
- بهینه سازی حضور یک برند در سراسر جهان جستجو.
- دربرگیرنده تمام پلتفرمها و کانالهایی که توسط مخاطبان هدف برند در حین پیشرفت در مسیر جستجوی خود به کار گرفته میشوند.
یکی از مواردی که در مدت زمان سئو متوجه شدم این است که تلاش برندها برای بازاریابی محتوا اغلب بسیار ناهمگون است.
تولیدکنندگان محتوا؟ آنها دقیقاً همان کار را انجام می دهند، فقط برای یک SERP متفاوت. بنابراین، خطوط بین سئو سنتی و محتوای مبتنی بر سازنده به طور فزاینده ای محو می شوند.
کاربران به دنبال محتوایی هستند که بر روی آنها متمرکز باشد و مستقیماً با آنها صحبت کند. یکی از راه هایی که برندها می توانند به این هدف دست یابند، نشان دادن تجربه در محتوای خود است.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
اگر محتوا پادشاه است، تجربه ملکه است
اما در جایی که محتوا پادشاه است، قطعا تجربه ملکه است.
با پذیرش این تغییر، برندها می توانند خود را در خط مقدم صنعت خود قرار دهند، از پتانسیل جهان جستجو در حال گسترش استفاده کنند و واقعاً نشان خود را در این دوره جدید جستجو بگذارند.
ظهور YouTube، Twitch، TikTok و دیگر پلتفرمهای مبتنی بر اجتماعی، ظهور تولیدکنندگان محتوا را تسهیل کرده است – افراد یا گروههایی که در اینترنت و فراتر از آن، گفتگوها، سرگرمیها و موارد دیگر را هدایت میکنند.
فرهنگ سازندگان، اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا اصطلاحاتی هستند که احتمالاً برای کسی که این مقاله را میخواند تازگی ندارد.
با پذیرش سئوی مبتنی بر خالق، برندها می توانند اطمینان حاصل کنند که در قلب این گفتگوها قرار دارند و از مزایای آن در کل جهان جستجو بهره مند می شوند.
برندها باید به دنبال استفاده مجدد و بازیافت محتوای تحت رهبری خالق در محتوای سئوی خود باشند و اطمینان حاصل کنند که سیگنالهای «تجربه» واضحی را به Google ارسال میکنند.
روابط عمومی دیجیتال سوپرشارژ
کاربران به دنبال آن «تجربه زنده» در محتوایی هستند که با آن درگیر هستند.
بنابراین، هنگامی که یک تأثیرگذار خاص در TikTok روندی را رهبری میکند یا زمانی که یک سازنده در حال بحث درباره تجربیات اخیر خود با یک محصول یا خدمات است، منطقی است که انتشارات در مورد این محتوا فریاد بزنند زیرا به دنبال تعامل مؤثر با مخاطبان خود هستند.
و در قلب همه آن؟ سازندگان محتوا
به طور کلی، معرفی آن سیگنال واضحی از حمایت از تغییر اخیر گوگل به سمت EEAT است.
برای افزایش دید، بهبود تعامل و افزایش نرخ تبدیل با ایجاد رابطه با مخاطبان هدف، جایی که آنها رسانه مصرف می کنند، جستجوی اطلاعات و در نهایت، خرید محصولات/خدمات.
در این دوره جدید، برندها فرصتی بینظیر برای استفاده از قدرت بازاریابی محتوا به رهبری خالق دارند.
MrBeast به معنای تولید محتوا بودن است. او در خلق محتوای الهام بخش، آموزشی و مهمتر از همه سرگرم کننده عالی است.
کاربران در حال حاضر جستجوها را مهاجرت کرده و به سازندگان محتوای مورد علاقه خود اعتماد و ایمان دارند.
کاربرانی که روی محتوای TikTok سرمایه گذاری کرده اند؟
و TikTok تنها پلتفرمی نیست که شاهد این توسعه است.
مهمتر از آن، این فرصت بزرگ را برای برندهایی که می خواهند محتوای هیجان انگیز ارائه کنند، فراهم کرده است.
رفتارهای در حال تکامل کاربر، فناوریهای نوظهور و تغییرات الگوریتم گوگل، محتوای تولیدکننده را به یک فرصت سئوی مناسب برای برندها تبدیل میکند، بهویژه آنهایی که میتوانند از جوامع قوی و فعال استفاده کنند، درست مانند سازندگان.
“چشم انداز” بازی را تغییر خواهد داد
اگر به صورت استراتژیک از این اهرم استفاده کنیم، میتوانیم بازوهای دیجیتالی روابط عمومی استراتژیهای سئوی خود را توسعه دهیم که با تلاشهای اساسی در تلاشهای محتوا به رهبری سازنده پشتیبانی میشوند و جهان «جستجو» را بیشتر تراز میکنیم.
آمارها برای خود صحبت می کنند و نشان دهنده سطح بالای اعتماد و تعامل کاربران با محتوا و بنابراین مارک هایی است که در این پلتفرم ها کشف می کنند.
این مقاله به بررسی پیامدهای این روندها می پردازد و به بررسی این موضوع می پردازد که چرا عصر جستجوی مبتنی بر سازندگان در راه است. نگاه خواهیم کرد:
- چگونه سازندگان محتوا با توانایی منحصر به فرد خود در الهام بخشیدن، آموزش و سرگرم کردن مخاطبان خود، بازی را تغییر می دهند.
- چرا تأثیر آنها فراتر از تأثیرگذاری بر روی SERP است – بلکه روح تازه ای به فضای روابط عمومی دیجیتال می بخشد و «جستجو در همه جا» را نه فقط یک مفهوم، بلکه یک واقعیت می کند.
درک بازاریابی محتوایی به رهبری سازنده
بیایید مشخص کنیم. تجربه به دانش، درک یا مهارت هایی اشاره دارد که فرد می تواند به طور موثر از طریق قرار گرفتن در معرض یک محصول، موضوع یا خدمات نشان دهد.
از معرفی فید Perspectives توسط گوگل تا ظهور پلتفرم هایی مانند TikTok به عنوان منابع اطلاعاتی قابل اعتماد، جستجو با سرعت در حال پیشرفت است.
عصر جستجوی مبتنی بر خالق صرفاً در افق نیست. اینجاست.
به این آمار نگاه کنید که با افزایش مکالمات در مورد TikTok به عنوان یک پلت فرم جستجو ظاهر شده است.
تا 40% کاربران Gen Z ترجیح میدهند در این پلتفرمها در مقابل Google جستجو کنند (برای پرس و جوهای خاص) و تجربه بهعنوان بخشی جداییناپذیر از تکامل رفتار کاربر دیده میشود.
جستجو در بحبوحه یک انقلاب محتوا است. ما در زمانی هستیم که سازندگان محتوا بر قدرت هستند و جهان جستجو دیگر محدود به مرزهای سنتی صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) نیست.
این تغییرات توسط گوگل دفاعی برای این غول موتور جستجو است، به دنبال اعتراف خود به این که کاربران برای جستجوهای خاص به پلتفرم هایی مانند TikTok و Instagram روی می آورند.
MrBeast (شما فوراً می دانید که منظور من چه کسی است، نه؟) الگوریتم یوتیوب را تسخیر کرده است و مشهورترین تولید کننده محتوا در جهان است.
به عبارت ساده، کاربران به دنبال محتوایی هستند که پاسخ های موثری ارائه دهد و از مکانی می آید که ارزش ها، افکار و احساسات کاربر را به اشتراک می گذارد و تجربه ای معتبر در مورد یک موضوع، محصول یا خدمات ارائه می دهد.
فید “Perspectives” گوگل یک فیلتر جستجوی جدید است که به فیدهای SERP کاربران اضافه خواهد شد. این فرصت را به کاربران ارائه می دهد تا نتایج را از ویدیوها، وبلاگ ها، انجمن ها و سایر سیستم عامل های اجتماعی کاوش کنند.
هدف؟
با اینفلوئنسرهای خاص کار کنید تا محتوای آگاهی اولیه را قبل از رفتن به سمت سازندگان مختلف که شاید برای مراحل آخر سفر مناسبتر هستند، ایجاد کنید.
«تجربه» که در خوراک دیدگاهها یکپارچه است، موضوعی است که امروزه و فراتر از آن بهسرعت به یک جنبه حیاتی از استراتژی سئو تبدیل میشود.
همه اینها ما را به خوبی به ایده “جستجو در همه جا” و گسترش جهان جستجو می رساند.
سازندگان محتوا در حال حاضر از مهارت های خود برای الهام بخشیدن، آموزش و سرگرمی مخاطبان خود استفاده می کنند و در حین انجام این کار، جوامع قوی ایجاد می کنند.
لیز رید، معاون جستجو در Google، توضیح داد که چگونه فید دیدگاهها وجود خواهد داشت تا به کاربران «تجربهای زندهتر» را نشان دهد، همانطور که قبلاً در زمین موتور جستجو بررسی شده بود.
ظهور «جستجو در همه جا» مظهر دموکراتیک شدن جهان جستجو است. پلتفرم هایی مانند TikTok، Pinterest، Instagram و Reddit در حال تبدیل شدن به منابع قابل اعتماد اطلاعات هستند.
نفوذ سازندگان محتوا به طور فزاینده ای محوری می شود. این SERP ها را از طریق دیدگاه های گوگل غنی می کند و فرصت هایی را برای احیای فضای روابط عمومی دیجیتال با روایت های قانع کننده و تجربیات معتبر ارائه می دهد.
این از برندی به برند دیگر متفاوت است و احتمالاً شامل توسعه محتوا در پلتفرمها میشود. ولی مزایا مشخص است
بهعنوان سئوکار، احمقانه خواهیم بود که تغییرات احتمالی لرزهای را که ظاهراً به صورت هفتگی اجرا میشوند، نادیده بگیریم.
ساده ترین مثالی که می توان از آن استفاده کرد نمونه جیمز دونالدسون است، یک دانش آموز ترک تحصیل کرده و تولید کننده محتوا که با موفقیت جامعه عظیمی از دنبال کنندگان را در YouTube ایجاد کرده است.
و بار دیگر، بازاریابی محتوایی مبتنی بر سازندگان ابزاری است که میتوان از آن در چنین رویکردی بهخوبی استفاده کرد، بهویژه پس از اعلام فید Perspectives.
هنگام بحث در مورد بازاریابی و آگاهی از برند، محتوا اغلب به عنوان پادشاه شناخته می شود، احساسی که من تمایل دارم با آن موافق باشم.
این نوید می دهد که نحوه رویکرد ما به سئو، بازاریابی محتوا و روابط عمومی دیجیتال را تغییر دهد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/creator-led-content-marketing-future-of-search-428185
و به همین دلیل است که بازاریابی محتوا به رهبری سازنده، آینده جستجو است.
به عنوان مثال، زمانی که چارلی داملیو نوشیدنی قهوه امضا شده خود را با همکاری دانکین عرضه کرد، نشریات در طاقچه قهوه، از جمله Coffee at Three، با خوشحالی محتوا را به اشتراک گذاشتند، مشارکت را بررسی کردند، نوشیدنی را امتحان کردند و افکار خود را با جامعه خود به اشتراک گذاشتند.
در اینجا، میتوانید موضوعی را وارد کنید و ببینید کدام پلتفرم بیشترین روند را برای آن موضوع تجربه میکند. این یک راه عالی برای دیدن جایی است که تلاش های بازاریابی محتوای خود را در کجا سرمایه گذاری کنید.