بسیاری از متخصصان سئو در تلاشهای خود بر روی «بهترین شیوهها» تکیه میکنند.
اما هنگام بهینه سازی وب سایت های سازمانی مبتنی بر جاوا اسکریپت برای سرعت سایت، به چیزی بیش از “بهترین تمرین” نیاز دارید.
در اینجا این است که چرا راه حل های استاندارد همیشه برای سایت های سازمانی اعمال نمی شود و در عوض چه کاری می توانید انجام دهید.
بهبود سرعت سایت: انتقال به رندر سمت سرور همیشه پاسخ درستی نیست
تصور کنید که به مدیر عامل (یا هر کسی در رهبری ارشد) بروید و به آنها توصیه کنید، “ما باید وب سایت خود را به رندر سمت سرور (SSR) تغییر دهیم.”
آنها از شما می پرسند “چرا؟” و تنها پاسخی که می توانید به آنها بدهید این است: “زیرا این بهترین تمرین برای بهبود سرعت سایت است.” احتمالاً به معنای واقعی کلمه از اتاق می خندید.
پیامدهای تجاری و هزینه های مرتبط با مهاجرت SSR ارزش تلاش زیاد و تاثیر کم را ندارد.
به ندرت دلیلی برای مهاجرت به SSR وجود دارد، مگر اینکه یک وب سایت سازمانی از ابتدا ساخته شده باشد تا در سمت سرور رندر شود یا قبلاً در حال انتقال وب سایت باشد.
به برخی از هزینه های نرم و سختی که برای آن به همراه خواهد داشت فکر کنید:
- بررسی همه سیستمها و APIها برای تأیید سازگاری، که احتمالاً همه مستند نیستند (احتمالاً صدها، اگر نه هزاران).
- هزاران نفر-ساعت برای بازسازی، QA و بررسی قابلیت دسترسی برای کل وب سایت.
- آموزش کارکنان موجود در چارچوب جدید (ده ها، اگر نه صدها نفر از مردم در سراسر سازمان).
- استخدام یا اخراج توسعه دهندگان و مهندسانی که یا مایل نیستند یا از مشخصات چارچوب جدید مطلع نیستند.
- پول بیشتری صرف هزینه های سرور می شود.
بهجای تحمل چنین فرآیندی زمانبر و منابع فشرده، راههای موفقتر دیگری برای بهبود سرعت وبسایتهای سازمانی وجود دارد.
در یک نقش سازمانی قبلی، من این سناریو را با یکی از مهندسان ارشد سیستم خود برای سرگرمی صحبت کردم.
ما تخمین زدیم که این شرکت یک سال و نیم طول می کشد، یک قبیله چابک اختصاصی (معمولاً حدود 70 نفر) و حداقل 2 میلیون دلار (AUD) برای انجام این کار. و این احتمالاً یک تخمین محافظه کارانه بود.
پس برای پیشرفت چه کنیم؟
تیم های دیگر خود را بشناسید و به آنها کمک کنید
در سطح سازمانی، سئو باید یک آفتاب پرست باشد، زیرا شما به تیم های دیگر برای اولویت بندی و انجام کار خود برای شما متکی هستید.
دلیل خوبی وجود دارد که کلیدهای پادشاهی را برای ایجاد تغییرات در وب سایت به صورت زنده ندارید. بنابراین سئو فقط سئو نیست.
سئو این است که “این سرعت سایت ما را بهبود می بخشد / به ما کمک می کند تا نیازهای دسترسی را برآورده کنیم / غیره.” سئو همه چیز است ولی سئو.
تام کریچلو این را در دوره آموزشی SEO MBA و در پادکست من، Engage: On Enterprise SEO گفته است.
زندگی را به عنوان یک سئوی سازمانی به خوبی خلاصه می کند.
شما باید زمان زیادی را صرف گوش دادن و توجه به کارهایی که دیگران انجام می دهند بگذرانید و سپس به آنها نشان دهید که چگونه کاری که انجام می دهند دید ارگانیک وب سایت را بهبود بخشیده است.
طرفدارانی ایجاد کنید، و این افراد با گزارشی ثابت از کارهایی که در وبسایت انجام میدهند و تغییر میکنند، به شما مراجعه خواهند کرد. اونجا نصف نبرده
نیمه دوم شامل کار با توسعه دهندگان، طراحان و تحلیلگران برای انجام کارها است. زمانی که متوجه میشوید مردم افرادی هستند که افکار، احساسات و اهداف خود را دارند، معمولاً این کار بسیار راحتتر است.
یک فرد کنجکاو بودن که می خواهد به آنها کمک کند زندگی خود را آسان تر کنند مقدار زیادی جذاب تر از کار کردن با گاو نر در مغازه چینی فروشی که هر چند هفته یک بار وارد زندگی آنها می شود و بدون مصالحه مطالبات خود را مطرح می کند.
کار با توسعه دهندگان و تولید کنندگان
این روزها در بسیاری از شرکت ها، سرعت سایت یک عامل شناخته شده است که کمک می کند (یا مانع می شود) نرخ تبدیل.
بسیاری از تیم های توسعه داخلی احتمالاً سرعت سایت را به عنوان KPI دارند. به آن ضربه بزنید.
هر دوی شما دنبال یک موضوع هستید و توسعه دهندگان شما بهتر از شما پایگاه کد را خواهند شناخت. و اگر به خوبی انجام شود، ممکن است هر دو با یک جایزه از آن خارج شوید.
برخی از فرصتهای متداول سرعت سایت که من دریافتهام که توسعهدهندگان میتوانند در مورد آنها به شما کمک کنند عبارتند از:
اندازه/وزن کد
اگر تیمهای شما اسپرینت یا تخصیص بدهیهای فناوری دارند، رعایت زمانهایی که معمولاً این کار را انجام میدهند میتواند به شما در درک تأثیرات بازسازی آنها کمک کند.
آن را به آنها منعکس کنید و زحمات آنها را تصدیق کنید.
بارگذاری تصویر و تغییر چیدمان تجمعی (CLS)
CLS می تواند عامل بزرگی در زمان بارگذاری درک شده وب سایت های بزرگ، سازمانی و مبتنی بر JS باشد. بسته به نحوه اجرای این، با استفاده از a کتابخانه JS جایگیر برای “نگه داشتن” موثر موقعیت تصاویر می تواند زمان بارگذاری درک شده صفحه را با تغییر ندادن صفحه هنگام بارگیری تصاویر کاهش دهد.
مدیریت تغییر مسیر
این چیزی نبود که بتوانم آن را مطرح کنم زیرا مدیریت تغییر مسیر ما به شدت پراکنده بود.
اگر سیستم شما کمی متمرکزتر است، مدیریت تغییر مسیرها، حذف هاپ، ادغام قوانین در regex و بهبود بدهی فنی می تواند کمک زیادی به شما کند.
در برخی از استقرار سرورها، هر قانون تغییر مسیر باید قبل از بارگیری صفحه خوانده شود و این می تواند زمان مناسبی (بیش از میلی ثانیه) به زمان بارگذاری اولیه اضافه کند.
این یکی کمی ظریفتر است، اما من اغلب میدیدم که توسعهدهندگان JS بهطور پیشفرض پیوندهای ahref را به عنوان دکمه اضافه میکنند.
این معمولاً به این دلیل است که آنها از نظر زمان ضعیف هستند و این یک پیش فرض بومی چارچوبی است که در آن کار می کنند.
زمانی که من در حال QA’ing قالب های صفحه جدید بودم، اغلب این را پرچم گذاری می کردم تا به به روز شود.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
کار با طراحان
یکی از بزرگترین فرصت های سرعت سایت در وب سایت های سازمانی اندازه و وزن تصویر است.
استانداردهای داخلی ممکن است در طول زمان به اشتباه ترجمه شوند یا از بین بروند، به ویژه زمانی که تیم ها چابک و تا حدودی غیرمتمرکز هستند.
هنگامی که من در سمت شرکت شروع به کار کردم، به یاد می آورم که تصاویری با حجم 10 مگابایت در صفحات محصول برای برخی از محصولات شاخص ما مشاهده کردم. ذهنم را به هم ریخت.
هیچ تصویری نباید 10 مگابایت در وب باشد. توقف کامل
بنابراین من چند مکالمه ظریف با طراحان خود داشتم و با آنها کار کردم تا اندازه تصویر خود را در طول حدود 8 ماه کاهش دهیم.
100 کیلوبایت تپه ای نبود که من حاضر باشم روی آن بمیرم، بنابراین اگر به یک طراح 100 کیلوبایت برای بنر عنوان یا فریم بگویم و آنها آن را به 300 کیلوبایت برسانند، باز هم یک پیشرفت است.
سئوی سازمانی اغلب در مورد بردهای افزایشی است.
کار با تحلیلگران
تحلیلگران وارد گفتگو می شوند زیرا احتمالاً سیستم های برچسب گذاری شما و تمام برچسب های شخص ثالث در وب سایت شما را مدیریت خواهند کرد.
آنها نقطه ورود به مکالمه با صاحبان برچسب در مورد مهم بودن یا نبودن این برچسب خاص یا وجود جایگزینی هستند.
از آنجا که، پسر، اسکریپت های شخص ثالث می تواند باعث نفخ گسترده در وب سایت شود.
بنابراین، در حالی که در حال گفتگو در مورد بیش از 250 اسکریپت تبلیغاتی در سایت هستید و اگر به همه آنها نیاز داریم، ممکن است بتوانید برخی مصالحه های کوتاه مدت پیدا کنید، مانند:
- فقط در صفحاتی که به طور فعال Heatmap یا ردیابی می شوند، HotJar، Fullstory یا اسکریپت نظارت بر تجربه کاربری دیگر را اجرا کنید.
- ممیزی پیاده سازی های خود برای موارد تکراری (بیش از تصور شما اتفاق می افتد).
- مشاهده اینکه چه رباتهای چت یا برچسبهای خدمات مشتری را میتوان روی کلیک راهاندازی کرد و نه زمانی که صفحه بارگیری میشود.
کار با تیم QA
این شراکت به خوبی می تواند یک سلاح مخفی برای شما باشد. سئو به طور کلی، و همچنین سئوی جاوا اسکریپت، دارای الزامات بله/خیر باینری یا بهترین روشها هستند، مانند:
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/enterprise-seo-best-practices-wont-cut-it-428908