فناوری و تحول دیجیتال به تنهایی نمی توانند علت اصلی مشکل را برطرف کنند: یک فرآیند بد.
یا داده ها از نظر جزئیات غنی نیستند، یا اینکه:
- فاقد وسعت برای پوشش کافی سفر مشتری است.
- به یک دسته دانه ای یا در سطح محلی تقسیم نشده است.
- برای ارائه تصویری قابل اعتماد و قابل اعتماد تنظیم و شستشو نشده است.
- برای هدف گذاری داخلی منحصر به فرد، بر اساس قصد خریدار یا موقعیت جغرافیایی، طراحی نشده است.
- در برابر بازارهای بالقوه و مشتریان واجد شرایط معیار قرار نگرفته است.
هیچ کس کاملاً انتظار ندارد که استراتژی تجاری کار کند. هر بخش در تولید درآمد و بهره وری کوتاهی می کند. برنامه های فروش و بازاریابی ضعیف اجرا می شوند.
با این حال محدودیت زمان و منابع به این معنی است که تنها تعداد کمی از شرکت ها آن را به درستی انجام می دهند. فرصت ها و هوش استراتژیک اغلب دیده نمی شوند. آنچه را که اندازه نمی گیرید، نمی توانید مدیریت کنید.
داده های از دست رفته یک مشکل آزاردهنده است
سئوی سازمانی مربوط به گوگل نیست. در سیلو کار نمی کند. و نسبت به وظایف و قابل تحویل ها وسواس ندارد.
رشد چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت متوقف می شود و کند می شود. این امر منجر به آسیب اقتصادی به شرکت، همراه با مالکان و سهامداران خارجی آن می شود.
تجزیه و تحلیل عمیق داده های جستجو که بر اساس طبقه بندی و زیرمجموعه تجارت الکترونیک تجزیه می شود، می تواند فرصت های پنهان و دارایی های دست نخورده را کشف کند.
همچنین سه مشکل عمده دیگر وجود دارد که سئوی شرکت تجارت الکترونیک را آزار می دهد:
افراد، تیم ها و همکاری
استراتژی کسب و کار امروزی مستلزم دسترسی به داده های دانه ای است که می تواند به طور گسترده استخراج شود.
تجزیه و تحلیل هوشمند داده نادر است
متاسفانه این فیلم نیست. تهدید واقعی است.
سئوی سازمانی و خدمات سئو سنتی ممکن است مشابه باشند، اما یکسان نیستند. اگر آنها را با همان معیار اندازه گیری کنید، بدون تمرکز بر استراتژی کسب و کار، فرآیند و گردش کار، ممکن است تاثیر آن اندک به نظر برسد.
به بیان صریح، در بسیاری از شرکت های تجارت الکترونیک، اغلب نمی توان به داده ها اعتماد کرد! استفاده از داده های ضعیف برای تعیین برنامه ها و استراتژی های آینده محکوم به شکست است.
فرآیندهای سازمانی اغلب در وضعیت بسیار بدی قرار دارند.
در مقابل، یک استراتژی سئو خوب برای شرکت های تجارت الکترونیک و خرده فروشان همه کانال بر روی موارد زیر تمرکز دارد:
- اهداف و الزامات کسب و کار
- بهینه سازی فرآیندها و گردش کار
- راه های رسیدن به نتایج مطلوب
- دستیابی به تأثیر مثبت بر KPI.
فرآیند و گردش کار ضعیف
تیم های متقابل به ندرت در اهداف، اهداف و پروژه های خود همسو می شوند.
رسیدگی به این مشکلات باید اولویت اصلی رهبران کسب و کار باشد. مسواک زدن اشیا زیر فرش با طراحی مجدد لوازم آرایشی یا تغییر تکنولوژی فقط آسیب اقتصادی را بدتر می کند.
سئوی تجارت الکترونیک سازمانی: چالش ها واقعی هستند
تحقیقات سطحی کلمات کلیدی محدود به جمع آوری عبارات با حجم جستجو بالا، به لطف بودجه محدود و غیر قابل انعطاف، دستور العملی برای فاجعه است.
اجازه دهید با بیان یک اصل اساسی شروع کنم. بسیاری از شرکتها سعی میکنند فرآیندهای کسبوکار ضعیف را با فناوری، تحول دیجیتال یا پلتفرمسازی مجدد حل کنند. من نمی توانم این را به اندازه کافی واضح و بلند بگویم:
اگر استراتژی سئوی سازمانی شما اطمینان حاصل کند که تمام دادههای لازم عبارتند از:
- درجا.
- در تمام طول سفر خریدار پیگیری شد.
- به طور مداوم در برابر پتانسیل کامل شما محک زده می شود.
فرآیندهای کسب و کار اغلب بر اساس فناوری، سیستم ها، ویژگی ها و فناوری اطلاعات… به جای الزامات تجاری است.
آنچه در ادامه میآید مشکلات حیاتی کسبوکار و فرصتهای از دست رفته است که در حین مشاوره در مورد استراتژی سئو با برخی از بزرگترین برندها و شرکتهای جهان با آن مواجه شدهام.
- ما با نگاهی به سناریوی کنونی، با مجموعه وسیعی از شیوه های ناکارآمد آن، شروع خواهیم کرد.
- سپس بزرگترین مشکلات در سئوی تجارت الکترونیک سازمانی را امروز تعریف خواهیم کرد.
- در نهایت، چالشهای مختلف و راههایی برای غلبه بر آنها برای رونق در یک فضای تجاری دشوار و پررقابت بحث خواهیم کرد.
سئوی تجارت الکترونیک سازمانی: بیایید با حقایق روبرو شویم
واقعیت اغلب خشن و هشیارکننده است. با این حال مواجهه با حقایق برای رفع مشکلات و افزایش اثربخشی سئو ضروری است.
و همیشه این را در نظر داشته باشید:
قطار از ریل خارج شده است … حتی قبل از اینکه ایستگاه را ترک کند!
مشکل با داده های بد و تصمیمات ضعیف بر اساس آن شروع می شود. فقدان تجزیه و تحلیل بر اجرا تأثیر می گذارد. به نوبه خود، این امر به اهداف تجاری و KPIهای مالی آسیب می رساند.
شما نمی توانید یک فرآیند بد را با تکنولوژی حل کنید!
سئوی سازمانی بر روی گوگل متمرکز نیست، بلکه بر عملکرد تجاری و نتایج اقتصادی متمرکز است.
هنگامی که رهبری کسب و کار ضعیف است، یا زمانی که فروش به دلیل عدم هماهنگی بازاریابی با مشتریان و بازارها به شدت کاهش می یابد، بازنگری فناوری به تنهایی مشکل را حل نمی کند.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.