چرا تکنولوژی خوب نمی تواند یک فرآیند بد را اصلاح کند؟
برای انجام موثر این کار، شما نیاز دارید:
کیفیت داده بهتر
مجموعه داده های کامل و جامع
داده های گسترده و عمیق برای همه دسته ها.
مشارکت های داخلی در بخش ها
تیم ها و متخصصان با هم کار می کنند.
رهبری مؤثر برای هدایت همه چیز.
هر زمان که مشاوران سئو تغییراتی را تنها بر اساس دادههای محدود پیشنهاد میکنند، پیشنهادات آنها بهعنوان یک «هزینه» افزوده تلقی میشود – نه بهعنوان فرصتهای باشکوه برای گسترش کسبوکار.
فرآیندهای کسب و کار اغلب بر اساس فناوری، سیستم ها، ویژگی ها و فناوری اطلاعات… به جای الزامات تجاری است.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
شما نمی توانید یک فرآیند بد را با تکنولوژی حل کنید!
چندین افسانه و تصورات غلط سئو، تجارت الکترونیک سازمانی و کسب و کارهای خرده فروشی سازمانی را از بین می برند. این مقاله به بررسی برخی از آنها می پردازد تا نشان دهد که چگونه سئوی سازمانی منحصر به فرد است و کاملاً مشابه بهینه سازی موتورهای جستجوی سنتی نیست.
برای موثر بودن، سئوی تجارت الکترونیک سازمانی باید استراتژی محور باشد. و با این حال، یافتن آن نادر است. چرا؟
هنگامی که رهبری کسب و کار ضعیف است، یا زمانی که فروش به دلیل عدم هماهنگی بازاریابی با مشتریان و بازارها به شدت کاهش می یابد، بازنگری فناوری به تنهایی مشکل را حل نمی کند.
یک استراتژی سئو مبتنی بر گوگل اهداف تجاری و KPIهای مالی را از دست می دهد در حالی که فرصت های سودآور برای تسلط بر اکوسیستم را نادیده می گیرد.
هر زمان که داده ها ناقص باشند، فقط می توانید تصویری نادرست از واقعیت دریافت کنید.
فرآیندهای سازمانی اغلب در وضعیت بسیار بدی قرار دارند.
همه این مشکلات باعث می شود داده ها کمتر قابل اعتماد باشند. شما نمی توانید از داده های بد برای تصمیم گیری خوب استفاده کنید.
Trond Lyngbø بنیانگذار جستجوی سیاره و یک مشاور ارشد سئو. او بیش از 20 سال تجربه در زمینه سئو، تجارت الکترونیک، استراتژی محتوا و تحلیل دیجیتال دارد. مشتریان او شامل شرکت های چند ملیتی Fortune 500 و شرکت های بزرگ نروژی هستند. تروند از طریق بازاریابی جستجوی موثرتر و استراتژی های سئو به رشد کسب و کارها کمک کرده است. او علاقه زیادی به همکاری با شرکت های تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی برای توسعه و گسترش ابتکارات بازاریابی همه کاناله خود دارد.
فناوری و تحول دیجیتال به تنهایی نمی توانند علت اصلی مشکل را برطرف کنند: یک فرآیند بد.
واقعیت اغلب خشن و هشیارکننده است. با این حال مواجهه با حقایق برای رفع مشکلات و افزایش اثربخشی سئو ضروری است.
هر زمان که فرآیندها و گردش کار از تجزیه و تحلیل و تصمیمگیری پشتیبانی میکنند، یک استراتژیست سئو میتواند راههایی را برای کسب درآمد میلیونها نفری شناسایی کند. اما به دلیل فرآیندهای بد، این فرصت ها تا حد زیادی دیده نمی شوند.
استراتژی سئو برای تجارت الکترونیک سازمانی اساسا یک “استراتژی تجاری” است.
آنچه در ادامه میآید مشکلات حیاتی کسبوکار و فرصتهای از دست رفته است که در حین مشاوره در مورد استراتژی سئو با برخی از بزرگترین برندها و شرکتهای جهان با آن مواجه شدهام.
ما با نگاهی به سناریوی کنونی، با مجموعه وسیعی از شیوه های ناکارآمد آن، شروع خواهیم کرد.
سپس بزرگترین مشکلات در سئوی تجارت الکترونیک سازمانی را امروز تعریف خواهیم کرد.
در نهایت، چالشهای مختلف و راههایی برای غلبه بر آنها برای رونق در یک فضای تجاری دشوار و پررقابت بحث خواهیم کرد.
سئوی تجارت الکترونیک سازمانی: بیایید با حقایق روبرو شویم
دادهها میتوانند بهطور هوشمندانه تولیدکنندگان محتوا را راهنمایی کنند تا اطلاعات مهم و منحصربهفردی را برای هر دسته و زیرمجموعه محصول لحاظ کنند.
قطار از ریل خارج شده است … حتی قبل از اینکه ایستگاه را ترک کند!
به بیان صریح، در بسیاری از شرکت های تجارت الکترونیک، اغلب نمی توان به داده ها اعتماد کرد! استفاده از داده های ضعیف برای تعیین برنامه ها و استراتژی های آینده محکوم به شکست است.
اگر استراتژی سئوی سازمانی شما اطمینان حاصل کند که تمام دادههای لازم عبارتند از:
درجا.
در تمام طول سفر خریدار پیگیری شد.
به طور مداوم در برابر پتانسیل کامل شما محک زده می شود.
سئوی سازمانی بر روی گوگل متمرکز نیست، بلکه بر عملکرد تجاری و نتایج اقتصادی متمرکز است.
اما زمانی که اطلاعات در داخل سیلوها قفل شده است:
کار باید تکراری شود و بهره وری را از دست بدهد.
کار گروهی تعاونی آسیب می بیند.
نقش ها و مسئولیت ها نامشخص است.
مردم شروع به انجام هر کاری می کنند که دوست دارند.
به جای اهداف تجاری، تمرکز روی محصولات قابل تحویل تغییر می کند.
اولویت ها به درستی تنظیم نشده اند.
تأکید بر فناوری و پلتفرمها به جای KPIهای تجاری است.
تحقیقات سطحی کلمات کلیدی محدود به جمع آوری عبارات با حجم جستجو بالا، به لطف بودجه محدود و غیر قابل انعطاف، دستور العملی برای فاجعه است.
هنگامی که چنین اطلاعاتی ارائه شود، هیئت مدیره یا رهبری که به آن عمل نمی کند، مسئول عدم انجام وظیفه خواهد بود. رهبرانی که از قضاوت، صلاحدید، دانش و تخصص خود برای استفاده از داده ها کوتاهی می کنند، به اعتبار آنها آسیب می زند. و حتی ممکن است برای رفتار غیرمسئولانه مجازات و تنبیه شود.
گردش کار زیر بهینه
در یک مقاله آینده، ما عمیقاً در عناصر خاص غوطه ور خواهیم شد و در مورد مطالعات موردی شرکت های مشتری که تغییرات قابل توجهی را پس از ترفندهای ساده در یک فرآیند شکسته مهندسی کرده اند، بحث خواهیم کرد.
مراحل اقدام برای سئوی تجارت الکترونیک
افراد را با فرآیند، گردش کار و فناوری فعال کنید که امکان بهینه سازی گردش کار را فراهم می کند… و از اختراع مجدد چرخ جلوگیری می کند.
به عنوان یک مالک و سرمایه گذار شرکت، باید اهمیت تجارت الکترونیکی سازمانی را درک کنید و همه تغییرات لازم را که منجر به بهبود می شود، بپذیرید.
ما به عنوان مشاوران سئو فرآیند گرا، بازاریابان، فروشندگان و متخصصان تجارت الکترونیک، نقشی کلیدی در اتخاذ فرآیندی ایفا می کنیم که اهداف تجاری با اولویت را ارائه می دهد.
سندرم شی براق واقعی است. و برای تجارت مضر است. ابتدا اصول اولیه را پوشش دهید. KPIهای حیاتی کسب و کار توجه ما را می طلبد. مراقب “ذهنیت ابزار” باشید.
پلتفرم مجدد، طراحی مجدد سایت و فرآیندهای تحول دیجیتال ممکن است با هدف متحول کردن کسب و کار باشد. اما آنها موفق نخواهند شد مگر اینکه اصول اساسی در جای خود ثابت باشند.
تیم های متقابل به ندرت در اهداف، اهداف و پروژه های خود همسو می شوند.
سئوی سازمانی مربوط به گوگل نیست. در سیلو کار نمی کند. و نسبت به وظایف و قابل تحویل ها وسواس ندارد.
شرکت هایی که آژانس ها و مشاوران سئو را برای انجام وظایف سئو گرا استخدام می کنند، دیگر از نتایجی که در سال 2005 داشتند لذت نمی برند. آن نسخه از گوگل دیگر وجود ندارد!
این پست در حال حاضر نسبتا طولانی است. بنابراین اجازه دهید به طور خلاصه راه حل ها و فرصت ها را برای شروع خوب با SEO تجارت الکترونیک سازمانی برجسته کنیم.
مشکل با داده های بد و تصمیمات ضعیف بر اساس آن شروع می شود. فقدان تجزیه و تحلیل بر اجرا تأثیر می گذارد. به نوبه خود، این امر به اهداف تجاری و KPIهای مالی آسیب می رساند.
در مقابل، یک استراتژی سئو خوب برای شرکت های تجارت الکترونیک و خرده فروشان همه کانال بر روی موارد زیر تمرکز دارد:
اهداف و الزامات کسب و کار
بهینه سازی فرآیندها و گردش کار
راه های رسیدن به نتایج مطلوب
دستیابی به تأثیر مثبت بر KPI.
فرآیند و گردش کار ضعیف
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
استراتژی سئو آشفته
و همیشه این را در نظر داشته باشید:
اجازه دهید با بیان یک اصل اساسی شروع کنم. بسیاری از شرکتها سعی میکنند فرآیندهای کسبوکار ضعیف را با فناوری، تحول دیجیتال یا پلتفرمسازی مجدد حل کنند. من نمی توانم این را به اندازه کافی واضح و بلند بگویم:
طوفان مصائب طولانی – و دردناک است.
به دلیل عملکرد ضعیف تجاری، بهره وری پایین و رشد اقتصادی ناامید، صاحبان مشاغل و سهامداران به طور یکسان از سود مالی کم رنج می برند.
حاکمیت شرکتی، مدیریت ریسک و نهادهای کنترل کننده (مانند هیئت مدیره و رهبری) تا دیروقت از مشکلات بی اطلاع هستند. یا در غیر این صورت، آنها در مداخله سریع برای رسیدگی به مشکلات تردید دارند.
بدون فرآیندهای نظارت بر ریسک یا گزارشهایی درباره فرصتهای خارجی، آنها به معیار و بررسی رشد و کارایی مالی گذشته متوسل میشوند.
اهداف، اهداف و پروژه ها اغلب ناهمسو هستند. تیم های چند کارکردی ناکارآمد هستند. آنها پول را روی میز می گذارند و سهم بازار همچنان دست نخورده باقی می ماند.
بدون نظارت و کنترل بر مقولههای حیاتی کسبوکار، و همچنین ادغام ناکارآمد با استراتژی کسبوکار، افراد و تیمها از اهداف کوتاهی میکنند.
اغلب حتی متخصصان خارجی که برای کمک به رفع مشکل دعوت می شوند، خنثی می شوند. تحلیل انتقادی آنها زیر سوال رفته و به آنها برچسب “کار با آنها دشوار است”. جای تعجب نیست که بهترین و باهوش ترین ذهن ها کنار می روند – و شرکت ها افراد ارزشمند را از دست می دهند.
رشد چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت متوقف می شود و کند می شود. این امر منجر به آسیب اقتصادی به شرکت، همراه با مالکان و سهامداران خارجی آن می شود.
هنگامی که توسط داده های ناقص یا مجموعه داده های نادرست هدایت می شود، یک استراتژی SEO حداکثر بهره وری را نخواهد داشت. بنابراین سازمان در شاخص های کلیدی عملکرد مالی خود عملکرد ضعیفی خواهد داشت.
همکاری بین تیم ها ضعیف است.
فرآیندها به درستی هماهنگ نیستند.
اهداف از اولویت های کلی کسب و کار جدا می شوند.
عدم اندازه گیری منجر به از دست رفتن شانس می شود.
هیئت ها فرصت ها را نادیده می گیرند (یا نمی توانند به سرعت مداخله کنند).
رهبران نیازهای خاصی را که باید برطرف کنند، تشخیص نمی دهند.
متخصصان نقش محور برای ارائه ارزش تلاش می کنند.
سئوی تجارت الکترونیک سازمانی: راه حل ها، نکات و استراتژی ها
هیچ کس کاملاً انتظار ندارد که استراتژی تجاری کار کند. هر بخش در تولید درآمد و بهره وری کوتاهی می کند. برنامه های فروش و بازاریابی ضعیف اجرا می شوند.
یا داده ها از نظر جزئیات غنی نیستند، یا اینکه:
فاقد وسعت برای پوشش کافی سفر مشتری است.
به یک دسته دانه ای یا در سطح محلی تقسیم نشده است.
برای ارائه تصویری قابل اعتماد و قابل اعتماد تنظیم و شستشو نشده است.
برای هدف گذاری داخلی منحصر به فرد، بر اساس قصد خریدار یا موقعیت جغرافیایی، طراحی نشده است.
در برابر بازارهای بالقوه و مشتریان واجد شرایط معیار قرار نگرفته است.
و این تمام نیست.
در تمام این مدت، مدیریت مانند یک راننده اتوبوس در یک کمدی اکشن قدیمی آمریکایی رفتار می کند که با سرعت دیوانه وار در بزرگراه می رود و با اطمینان اعلام می کند: “به من اعتماد کن! من می دانم دارم چه کار می کنم.”
سئوی سازمانی و خدمات سئو سنتی ممکن است مشابه باشند، اما یکسان نیستند. اگر آنها را با همان معیار اندازه گیری کنید، بدون تمرکز بر استراتژی کسب و کار، فرآیند و گردش کار، ممکن است تاثیر آن اندک به نظر برسد.
برای تغییر این، باید فرآیندهای کسب و کار را بهبود بخشید. اما متأسفانه، اغلب در آنجا نیز مشکلاتی وجود دارد.
فرآیند کسب و کار و فروش
اگر فقط حجم جستجو و رتبهبندی را دنبال کنید، اما نحوه تبدیل آن به فروش و سود را نادیده بگیرید، نمیتوانید هزینههای ایجاد تغییرات را تعیین کنید. اما با استفاده از دادههای مناسب، میتوانید یک مورد تجاری قوی با بودجه بالاتر برای ایجاد تغییرات سودآور ایجاد کنید.
اما اینها بزرگترین موانع نیستند. آنها در جای دیگری قرار دارند – در مشکلات استراتژی و فرآیند.
متاسفانه این فیلم نیست. تهدید واقعی است.
جدید در سرزمین موتورهای جستجو
درباره نویسنده
رسیدگی به این مشکلات باید اولویت اصلی رهبران کسب و کار باشد. مسواک زدن اشیا زیر فرش با طراحی مجدد لوازم آرایشی یا تغییر تکنولوژی فقط آسیب اقتصادی را بدتر می کند.
سئوی تجارت الکترونیک سازمانی: چالش ها واقعی هستند
آینده متعلق به شرکتی است که با:
تجزیه و تحلیل عمیق داده های جستجو که بر اساس طبقه بندی و زیرمجموعه تجارت الکترونیک تجزیه می شود، می تواند فرصت های پنهان و دارایی های دست نخورده را کشف کند.
اکنون که نقص ها و مشکلات مربوط به سئوی سازمانی را مورد بحث قرار دادیم، به راه حل های بالقوه خواهیم پرداخت.
همچنین سه مشکل عمده دیگر وجود دارد که سئوی شرکت تجارت الکترونیک را آزار می دهد:
مردم.
فرآیندها
گردش کار
افراد، تیم ها و همکاری
استراتژی کسب و کار امروزی مستلزم دسترسی به داده های دانه ای است که می تواند به طور گسترده استخراج شود.
تجزیه و تحلیل هوشمند داده نادر است
با این حال محدودیت زمان و منابع به این معنی است که تنها تعداد کمی از شرکت ها آن را به درستی انجام می دهند. فرصت ها و هوش استراتژیک اغلب دیده نمی شوند. آنچه را که اندازه نمی گیرید، نمی توانید مدیریت کنید.
داده های از دست رفته یک مشکل آزاردهنده است
در مرحله بعد، بیایید به چالشهای کلیدی منحصر به فرد سازمانهای سازمانی نگاه کنیم – و ببینیم SEO هوشمند چگونه میتواند به آنها کمک کند.