در نظر بگیرید که اکثر پرس و جوهای موتورهای جستجو حداقل یک میلیون نتیجه جستجو دارند. و شما باید در صفحه 1 باشید تا حتی اهمیت دهید.
در واقع، برای اولین بار در یک دهه، رشد بازاریابی از فوریه 2021 تا فوریه 2022 به 10 درصد رسید. گزارش نظرسنجی CMOهزینه های بازاریابی نسبت به 12 ماه قبل 11.8 درصد رشد داشته است. و پیشبینی میشود که در سال آینده حتی با سرعت بیشتری رشد کند و به 13.6 درصد برسد.
با بودجه خوبی که برای یک متخصص واقعی فراهم می کند، می توانید بیاموزید که چگونه با منابعی که در اختیار دارید تاثیرگذارترین حرکات سئو را انجام دهید. و اگر بتوانید در ایجاد این تغییرات زیرک تر از رقبا باشید، شانس بیشتری برای پیشرفت دارید.
اگر از یک آژانس سئو شخص ثالث استفاده می کنید، مطمئن شوید که فقط متخصصان را استخدام می کنید. متأسفانه، بسیاری از مشاغل به خدمات سئوی ارزان رضایت می دهند. سئوی ارزان یک تجربه نزدیک به مرگ است، و خزیدن از قبری که حفر کردهاید برای شما زمان و هزینه بیشتری نسبت به زمانی که بخواهید روی یک استراتژی سئو سالم سرمایهگذاری کنید، هزینه خواهد داشت.
سرمایه گذاری تجاری در بازاریابی این روزها به ویژه در بازاریابی دیجیتال افزایش یافته است.
به عنوان مثال، فرض کنید که مبلغ قابل توجهی را برای تبلیغات PPC هزینه می کنید. حک کردن 5 تا 10 درصد آن برای سئو نباید مشکلی ایجاد کند.
اگر می توانید، در صورت امکان از رکودها استفاده کنید. کسانی که در زمانی که چشم انداز متزلزل است، واکنش تند و تیز ناشی از کاهش بودجه برای بازاریابی دیجیتال را ندارند، این شانس را خواهند داشت که رقابت خود را افزایش دهند و پشت سر بگذارند.
اختصاص بودجه به سئو را در نظر بگیرید
بنابراین چه چیزی بودجه سئوی شما را تعیین می کند؟ در ادامه به آن خواهم پرداخت.
عواملی که بودجه سئوی شما را تعیین می کنند
بر اساس این گزارش:
سئو به کسبوکارها اجازه میدهد تا بالای قیف فروش را داشته باشند: نمایشهایی از وبسایت شما در نتایج جستجو. و برخی از بخش ها جستجوی ارگانیک را پیدا می کنند 2 برابر بیشتر درآمد ایجاد می کند نسبت به کانال های دیگر
اما شما به منابع نیاز دارید. شما باید بدانید چه کسی را استخدام می کنید و آنها باید شهرت عالی و تخصص عمیقی داشته باشند.
بله، شما باید سرنخهایی را که امروز وارد میشوند حفظ کنید (خواه از طریق PPC یا چیز دیگری)، بنابراین من به شما پیشنهاد نمیکنم این فعالیتها را متوقف کنید. اما، اگر در حال حاضر جریان خوبی از سرنخ ها دارید، بخشی از بودجه خود را در آینده سرمایه گذاری کنید – و سئو شما را به آن جا خواهد رساند.
این به معنای سرمایه گذاری کورکورانه در سئو با این وعده نیست که پول بیشتر = نتایج بهتر.
سئو در درازمدت مقرون به صرفه تر است زیرا صفحات وب بهینه شده شما می توانند سال ها به افزایش ترافیک ادامه دهند.
در سال 2019، شرکت های آمریکایی 73.38 میلیارد دلار از مجموع 776.30 میلیارد دلار برای بازاریابی دیجیتال – تقریباً 9.5٪ – بر اساس گزارش قبلی، 73.38 میلیارد دلار برای سئو هزینه کردند. گزارش توسط Borrell Associates.
ما می دانیم که رقابت گسترده ای در نتایج جستجو وجود دارد. بنابراین سوال تنها این نیست: “چقدر می خواهید برای سئو هزینه کنید؟” اما همچنین: “با چه سرعتی می خواهید رقابت را شکست دهید؟”
جدید در زمین موتورهای جستجو