چند درصد از بودجه شما باید صرف سئو شود؟

بله، شما باید سرنخ‌هایی را که امروز وارد می‌شوند حفظ کنید (خواه از طریق PPC یا چیز دیگری)، بنابراین من به شما پیشنهاد نمی‌کنم این فعالیت‌ها را متوقف کنید. اما، اگر در حال حاضر جریان خوبی از سرنخ ها دارید، بخشی از بودجه خود را در آینده سرمایه گذاری کنید – و سئو شما را به آن جا خواهد رساند.


چند درصد از بودجه شما باید صرف سئو شود؟

اما چه مقدار از هزینه های بازاریابی دیجیتال صرف بهینه سازی موتورهای جستجو می شود؟

بنابراین چه چیزی بودجه سئوی شما را تعیین می کند؟ در ادامه به آن خواهم پرداخت.

عواملی که بودجه سئوی شما را تعیین می کنند

من فکر می کنم مفید است که بگوییم 25٪ از هزینه های PPC یا حداقل 8000 دلار در ماه، تخمین معقولی از هزینه های SEO برای شرکت هایی است که از تبلیغات استفاده می کنند.

2. رقابت شما

کانال بازاریابی دیجیتال به طور خاص بخش عمده ای از هزینه های بازاریابی را به خود اختصاص می دهد که 57.1٪ است. طبق همین گزارش، انتظار می‌رود هزینه‌های بازاریابی دیجیتال در سال آینده به میزان 16.2 درصد رشد کند.

نظرسنجی CMO - افزایش هزینه های دیجیتال مارکتینگ مورد انتظار - فوریه 2022

صرف حداقل 8000 دلار در ماه معمولاً به یک نقطه شروع خوب با منابع متخصص فراوان اجازه می دهد. در سطح بالا، ما در هر ماه شش برابر مشتریان داریم.

“کسانی که از اشخاص ثالث استفاده می کنند، اثربخشی شخص ثالث را بالاتر از مهارت داخلی خود ارزیابی می کنند. سئو و طراحی/توسعه وب به ویژه به سمتی است که اشخاص ثالث موثرتر باشند.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


چگونه بودجه سئو خود را تعیین کنید

بروس کلی بنیانگذار و رئیس جمهور است شرکت بروس کلییک شرکت جهانی بهینه‌سازی بازاریابی دیجیتال که بهینه‌سازی موتورهای جستجو، مدیریت PPC، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی پولی، معماری سایت سازگار با SEO، توسعه محتوا، و ابزارها و آموزش SEO را ارائه می‌دهد. کلی کتاب «بهینه‌سازی موتور جستجو همه‌در یک برای آدمک‌ها» را که اکنون به چاپ چهارم رسیده و «استراتژی‌های بازاریابی محتوا برای حرفه‌ای‌ها» را نوشته است. او اولین ابزار تجزیه و تحلیل صفحه وب را نوشت، نمودار روابط موتورهای جستجو را ایجاد کرد و به عنوان اولین کسی بود که از اصطلاح بهینه سازی موتور جستجو استفاده کرد. دوره آموزشی معروف بروس کلی به صورت آنلاین در SEOtraining.com در دسترس است.


منبع: https://searchengineland.com/percentage-budget-seo-387020

این به معنای سرمایه گذاری کورکورانه در سئو با این وعده نیست که پول بیشتر = نتایج بهتر.

بنابراین می دانید که دو عامل اساسی بر بودجه سئوی شما تأثیر می گذارد: درآمد و رقابت شما. بیایید این را در چشم انداز قرار دهیم.

کسانی که سئو داخلی انجام می دهند (حداقل با مشاغل محلی) گزارش می دهند بالاتر هزینه ها و پایین تر بر اساس این گزارش، بازده در مقابل استخدام مشاور و آژانس، که هزینه های کمتر و بازدهی بالاتری را به همراه دارد.

جدید در زمین موتورهای جستجو

سرمایه گذاری تجاری در بازاریابی این روزها به ویژه در بازاریابی دیجیتال افزایش یافته است.

ما می دانیم که رقابت گسترده ای در نتایج جستجو وجود دارد. بنابراین سوال تنها این نیست: “چقدر می خواهید برای سئو هزینه کنید؟” اما همچنین: “با چه سرعتی می خواهید رقابت را شکست دهید؟”

اگر بودجه بازاریابی شما از قبل در کانال های دیگر به حداکثر رسیده است، بخشی از بودجه خود را به سئو اختصاص دهید.

در سال 2019، شرکت های آمریکایی 73.38 میلیارد دلار از مجموع 776.30 میلیارد دلار برای بازاریابی دیجیتال – تقریباً 9.5٪ – بر اساس گزارش قبلی، 73.38 میلیارد دلار برای سئو هزینه کردند. گزارش توسط Borrell Associates.

این واقعاً چیزی است که بودجه شما را تعیین می کند. حداقل باید 5 تا 10 درصد از درآمد خود را صرف سئو کنید. اما اگر می‌خواهید سریع‌تر جلو بروید، معمولاً بیشتر هزینه می‌کنید.

مخصوصاً وقتی در نظر بگیرید که چگونه سئو در نرخ تبدیل متوسط ​​بر PPC برتری دارد، بعداً از خود تشکر خواهید کرد. و سئو قدرت ماندگاری برای حضور آنلاین برند شما دارد. شما نمی توانید این را برای تبلیغات بگویید – اگر فردا تبلیغات خود را خاموش کنید، هیچ ارزش باقیمانده ای در نتایج جستجو نخواهید داشت.

همچنین در نظر بگیرید که چقدر پول برای تبلیغات پولی اختصاص می دهید. به عنوان مثال، یک برند ملی که کمپین های PPC را برای جذب مشتریان جدید اجرا می کند، باید تقریباً 25٪ به همان اندازه برای سئوی ارگانیک هزینه کند. این دو کانال مکمل یکدیگر هستند تا به افزایش ترافیک وب سایت کمک کنند.

در نظر بگیرید که اکثر پرس و جوهای موتورهای جستجو حداقل یک میلیون نتیجه جستجو دارند. و شما باید در صفحه 1 باشید تا حتی اهمیت دهید.

هر کسب و کاری که در جستجوی ارگانیک رقابت می کند، کار خود را برای آنها قطع می کند. اما، اگر در موقعیت دشواری قرار دارید یا در مقابل برندهای بزرگ با بودجه بیشتر هستید، ممکن است مجبور شوید کمی سخت‌تر و سریع‌تر کار کنید.

اگر از یک آژانس سئو شخص ثالث استفاده می کنید، مطمئن شوید که فقط متخصصان را استخدام می کنید. متأسفانه، بسیاری از مشاغل به خدمات سئوی ارزان رضایت می دهند. سئوی ارزان یک تجربه نزدیک به مرگ است، و خزیدن از قبری که حفر کرده‌اید برای شما زمان و هزینه بیشتری نسبت به زمانی که بخواهید روی یک استراتژی سئو سالم سرمایه‌گذاری کنید، هزینه خواهد داشت.

اگر می توانید، در صورت امکان از رکودها استفاده کنید. کسانی که در زمانی که چشم انداز متزلزل است، واکنش تند و تیز ناشی از کاهش بودجه برای بازاریابی دیجیتال را ندارند، این شانس را خواهند داشت که رقابت خود را افزایش دهند و پشت سر بگذارند.

اختصاص بودجه به سئو را در نظر بگیرید

سئو به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا بالای قیف فروش را داشته باشند: نمایش‌هایی از وب‌سایت شما در نتایج جستجو. و برخی از بخش ها جستجوی ارگانیک را پیدا می کنند 2 برابر بیشتر درآمد ایجاد می کند نسبت به کانال های دیگر

این اغلب به افزایش بودجه سئوی شما نیاز دارد. و شما باید مایل به انجام این کار باشید یا خطر بی ربط بودن در نتایج جستجو را داشته باشید.


اما شما به منابع نیاز دارید. شما باید بدانید چه کسی را استخدام می کنید و آنها باید شهرت عالی و تخصص عمیقی داشته باشند.

سئو در درازمدت مقرون به صرفه تر است زیرا صفحات وب بهینه شده شما می توانند سال ها به افزایش ترافیک ادامه دهند.

به عنوان مثال، فرض کنید که مبلغ قابل توجهی را برای تبلیغات PPC هزینه می کنید. حک کردن 5 تا 10 درصد آن برای سئو نباید مشکلی ایجاد کند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


در واقع، برای اولین بار در یک دهه، رشد بازاریابی از فوریه 2021 تا فوریه 2022 به 10 درصد رسید. گزارش نظرسنجی CMOهزینه های بازاریابی نسبت به 12 ماه قبل 11.8 درصد رشد داشته است. و پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده حتی با سرعت بیشتری رشد کند و به 13.6 درصد برسد.

من توصیه می کنم که بیشتر از 8000 دلار در ماه یا 5٪ تا 10٪ از درآمد کسب و کار شما به سئو اختصاص یابد. در یک فضای بسیار رقابتی، شما باید به سمت بالا متمایل شوید. این همان چیزی است که برای مشاغلی که در رقابت جدی هستند خواهید دید.

سیاه و سفید نیست، اما عوامل زیر باید میزان سرمایه گذاری شما را تعیین کنند:

  • درآمد شما
  • رقابت شما

1. درآمد شما

درباره نویسنده

با بودجه خوبی که برای یک متخصص واقعی فراهم می کند، می توانید بیاموزید که چگونه با منابعی که در اختیار دارید تاثیرگذارترین حرکات سئو را انجام دهید. و اگر بتوانید در ایجاد این تغییرات زیرک تر از رقبا باشید، شانس بیشتری برای پیشرفت دارید.

بر اساس این گزارش:

گفته می شود، سئو سرمایه گذاری در درآمد آینده کسب و کار شما است. در مورد آن فکر کنید:

  • چیزی که یک کسب و کار را هدایت می کند، فروش است.
  • آنچه باعث فروش می شود، سرنخ است.
  • سرنخ های دیجیتال از طریق یک وب سایت وارد می شوند.
  • مردم یک وب سایت را از طریق نمایش در نتایج جستجو پیدا می کنند.