در این مقاله، برخی از اشتباهات رایج بازاریابها و جایگزینهای متفکرانهتر را یاد خواهید گرفت که برندها را برای بقا و شکوفایی طولانیمدت قرار میدهد.
اشتباه 1: برش به جای کاهش
معنای آن، به ویژه با قابلیتهای خودآموز الگوریتمهای پلتفرم اصلی، این است که کاهش هزینهها مستلزم یک تنظیم مجدد سخت است که نتایج آخر را فراتر از زمانی که برای دوباره فعال کردن کمپینها طول میکشد، خواهد داشت.
به جای آن چه باید کرد
در B2B، جایی که ساختن تراکم دادهها بیشتر طول میکشد، برخی از شاخصهای رشد با حجم بالاتر را تنظیم کنید که اطلاعات را سریعتر بازگرداند.
حداقل، مطمئن شوید که درک دارید (در سمت B2B) از اینکه کدام کانالها دارای واجد شرایط ترین سرنخهای شما هستند (که میتوانید آنها را در یک برگه ساده اکسل دنبال کنید، اگر منتظر منابع برنامهنویس هستید) تا بتوانید اولویت بندی سایر زمینه ها برای کاهش هزینه ها
اشتباه 4: قطع کمپین های جدید پیش از موعد
احتمالاً شنیده اید که بازاریابی یک چرخ لنگر است.
درباره نویسنده
منبع: https://searchengineland.com/marketing-recession-common-mistakes-389542
این به شما کمک می کند تا ارزیابی کنید که عملکرد نسبتاً ضعیف و واجد شرایط برای کاهش است.
اشتباه 2: برش بدون ارجاع به سابقه حساب
(اگر برای یک برند مقاوم در برابر رکود کار می کنید و بودجه کاملی در اختیار دارید، این به شما نیز مربوط می شود، زیرا ممکن است پس از سپری شدن فصل انتخابات و تعطیلات، CPM و CPC کمتری را در کانال های اجتماعی خود مشاهده کنید).
سخت است که در حال حاضر نگران اقتصاد کلان نباشیم.
این احساسات ممکن است به برخی از بازاریابان کمک کند تا به تمرکز بیش از حد برسند. اما آنها همچنین بسیاری را به تصمیم گیری عجولانه سوق می دهند که با سلامت کوتاه مدت و بلندمدت کسب و کارشان مغایرت دارد.
مثال ها:
- یک نام تجاری B2B به جای اینکه بفهمد کدام منبع واجد شرایط ترین سرنخ ها را که به فرصت تبدیل می شوند، بودجه بیشتری را صرف منابع CPL ارزان می کند.
- یک برند تجارت الکترونیک بودجه را برای مخاطبان با بالاترین CPA کاهش می دهد بدون اینکه متوجه شود که مخاطبان مورد نظر دارای میانگین LTV 50٪ بالاتر از سایر مخاطبان هستند.
در مواقعی که کاهش هزینهها بسیار گسترده است، زانو زدن به با ارزشترین مخاطبان، بخشها یا کمپینها ممکن است به اهداف بودجه فوری شما برسد، اما در درازمدت درآمد شما را کاهش میدهد.
به جای آن چه باید کرد
اگر دادههای بازاریابی خود را با دادههای CRM خود همگامسازی نکردهاید، وقت آن است که آن را به نتیجه برسانید.
این به شما یک نقطه شروع استراتژیک خوب برای کمپین های محصول یا خدماتی می دهد که مرتبط با کسب و کار شما هستند.
اخبار صنعت، به ویژه در مورد پلتفرمهایی که هنوز آزمایش نکردهاید را نزدیک نگه دارید، که نشاندهنده هر گونه روند نزولی کلی هزینه است که آن پلتفرمها را قابل دوامتر میکند.
اگر مجموعه حسابهای معتبرتری دارید، به عقب برگردید حداقل به داده های 2020 خود برای تجزیه و تحلیل:
- چگونه بودجه را دوباره تخصیص دادید.
- چیزی که در کوتاه مدت و بلندمدت جواب داد.
- آنچه اثرات ماندگار داشت (خوب یا بد).
بله، بسیاری از ما به دلایل خوبی در حالت دفاعی هستیم. اما صرف تمام انرژی خود برای حفظ و نگهداری به این معنی است که ممکن است فرصت های توسعه را از دست بدهید.
به جای آن چه باید کرد
تا جایی که ممکن است، چراغ های کمپین هایی را که می دانید در حال ارائه نتایج هستند روشن نگه دارید. اگر نیاز به کاهش هزینه دارید:
- درک کنید که در شرکت خوبی هستید.
- یک نفس عمیق بکشید و با شماره گیری به عقب (اما نه به طور کلی قطع) شروع کنید، جایی که تاثیر فوری کمتری خواهید دید.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.