چگونه ایجاد یک چارچوب مخاطب می تواند کمپین های PPC شما را بهبود بخشد


تبلیغات PPC همیشه برای رساندن پیام مناسب به فرد مناسب در زمان مناسب بوده است. حتی امروز.

اما چگونه مطمئن می شوید که بهترین افراد را هدف قرار می دهید و پیام رسانی فوق العاده است؟

تعریف و توسعه مخاطب باید در هسته هر استراتژی PPC باشد

همه تاکتیک‌های شما، از جمله ساختار حساب، کلمات کلیدی، مناقصه و هر چیز دیگری، باید از چارچوب مخاطبان شما پشتیبانی کند.

مصرف کنندگان غرق در رگبار تبلیغات هستند. آمریکایی ها روزانه هزاران آگهی را مشاهده می کنند.

برندها دائماً برای جلب توجه بیشتر فریاد می زنند. در برخی مواقع، همه اینها به سر و صدا برای مصرف کنندگان غرق شده تبدیل می شود که روزانه در دستگاه های دیجیتالی خود بمباران می شوند.

بازاریابان باید از سر و صدا عبور کنند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. GWI یک مطالعه منتشر کرد در مارس 2021 که هدف آن درک آنچه مصرف کنندگان در نسل های مختلف (Gen Z تا Baby Boomers) از تبلیغ کنندگان می خواهند. به گفته نویسندگان:

«در مجموع، مصرف‌کنندگان جوان‌تر فهرستی متنوع‌تر از انتظارات در مورد تبلیغات دارند. مهمتر از همه، آنها نشانه هایی از تمایل به ارتباط با یک آگهی در سطح احساسی را نشان می دهند. از سوی دیگر، همتایان قدیمی‌تر آنها به سمت مزایای کاربردی و ملموس‌تر تبلیغات جذب می‌شوند.»

مردم از تبلیغات چه می خواهند؟ چهار موضوع ظاهر شد:

  • سرگرم کننده باشید
  • اطلاعات محصول را به من بدهید
  • ارائه تخفیف و پیشنهاد.
  • با من و هویت من مرتبط باشد.

مخاطبان هدف برند شما احتمالاً ویژگی های مشابهی دارند. آنها همیشه در همه جا تبلیغات می بینند.

پیام‌هایی که از بین می‌روند و ارتباط برقرار می‌کنند شامل اطلاعات مرتبط با مفاهیم سرگرم‌کننده و تخفیف‌ها/تبلیغات برای الهام بخشیدن به اقدام است.

ایجاد یک ارتباط پایدار با مخاطبان در حال حاضر دشوار است، اما برندها همچنین باید این ارتباط را حفظ کنند تا وفاداری به برند و ارزش مادام العمر ایجاد کنند.

  • بر اساس این گزارش، 34 درصد از مصرف‌کنندگان در طول همه‌گیری کووید، برندهای جدید را امتحان کردند یک گزارش از TouchPoints خرده فروشی.

برندها باید پروفایل های مصرف کننده خود را تقسیم بندی کنند تا بتوانند پیام های مرتبط را ارائه دهند، عملکرد را تجزیه و تحلیل کنند و تاکتیک ها را بهینه کنند. این شامل بخش بندی است:

  • مشتریان فعلی از مشتریان بالقوه.
  • مشتریان با LTV بالا.
  • مشتریانی که اغلب خرید می کنند.
  • کسانی که اخیراً با برندهای شما تعامل نداشته اند.

مخاطبان و کسب و کار خود را بهتر درک کنید

تقسیم بندی مخاطبان مستلزم پاسخ به سؤالات بزرگتر در مورد کسب و کار شما است.

تقسیم بندی مخاطبان خودسرانه مسلماً بدتر از هیچ است.

در مورد ویژگی های مشترک بین بخش های بزرگی از مخاطبان خود فکر کنید و آنها را با هم گروه بندی کنید. در اینجا چند ویژگی آمده است که می تواند به ایجاد مخاطبان هدف کمک کند:

  • با آگاهی از نام تجاری خود، از وب سایت شما بازدید کرده اما خرید نکرده اید
  • از نام تجاری خود آگاه نیستید یا قبلاً با وب سایت خود تعاملی نداشته اید
  • افرادی که با نام تجاری شما درگیر شده اند (اطلاعات درخواست، ایمیل و غیره)
  • مشتریان قبلی که محصولات/خدمات شما را خریداری کرده اند
  • مشتریانی که چندین خرید یا خریدهای بزرگ انجام داده اند
  • مشتریانی که مدت زیادی است خرید نکرده اند

این فرآیند تقسیم بندی باید چرخه فروش شما، پیام رسانی در هر مرحله از این چرخه و نحوه تعامل مصرف کنندگان با برند شما را روشن کند. بخش های مخاطب برای برند شما باید برای نیازهای بازاریابی و فروش شما شخصی سازی شود، اما این ویژگی های ذکر شده در بالا باید طوفان فکری شما را شروع کند.

تعریف مخاطب نباید یک بار اتفاق بیفتد. به طور منظم چارچوب مخاطبان خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تقسیم بندی همچنان با اهداف اصلی کسب و کار شما همسو است.

پیام‌های کاردستی که از نویز متمایز است

هر بخش مخاطب متفاوت است. آنها روابط متفاوتی با برند شما دارند و هر کدام نیازها و علایق منحصر به فردی دارند.

پیام‌رسانی معیاری برای تعیین چارچوب مخاطبان شماست. هر گروه مخاطب باید پیام رسانی هدفمند داشته باشد.

همانطور که چارچوب مخاطبان خود و استراتژی تبلیغات مربوطه را ایجاد می کنید، ممکن است متوجه شوید که برخی از پیام ها مشابه به نظر می رسند. این ممکن است نشان دهد که مخاطبان شما تا حد ممکن منحصر به فرد یا تعریف شده نیستند.

اگر یک استراتژی برای مخاطب ایجاد کنید اما تبلیغات مشابهی را در بخش‌های خود ارائه دهید، استراتژی شما آنقدر تاثیرگذار نخواهد بود. اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما به اندازه کافی بزرگ هستند تا حجم برداشت را افزایش دهند، اما آنقدر منحصر به فرد هستند که به پیام های سفارشی نیاز دارند.

با مخاطبان تعریف شده خود و خلاقیت هدف خود، می توانید روی ایجاد پیام هایی تمرکز کنید که از نویز متمایز هستند. شما می توانید توجه هر مخاطب را به خود جلب کنید، اما همچنین می توانید ارتباطی برقرار کنید که امیدواریم طنین انداز و الهام بخش عمل باشد.

برنامه های رسانه ای با پول بهتر بسازید

ساختن یک چارچوب مخاطب به شما امکان می دهد نحوه دسترسی به این افراد را درک کنید.

ممکن است شما مخاطبانی داشته باشید که با آگاهی پایین نسبت به برند شما در نظر گرفته می شوند. به احتمال زیاد، شما می خواهید مخاطبانی را هدف قرار دهید که مشتریان فعلی با آگاهی بسیار بالایی از برند شما هستند.

این ویژگی ها بر نحوه ایجاد یک برنامه رسانه ای پولی برای پرداختن به این مخاطبان تأثیر می گذارد.

هنگامی که بسیاری از افراد در مورد بازاریابی موتورهای جستجو فکر می کنند، تنها چیزی که در نظر می گیرند تبلیغات جستجوی پولی مبتنی بر کلمات کلیدی است. اکنون اکوسیستم PPC بسیار بزرگتر از جستجوی پولی است. در گوگل و مایکروسافت طیف گسترده ای از کانال های توزیع را دارید:

  • جستجوی پولی
  • شرکای جستجو (Google)
  • شبکه تبلیغات جستجو (MSAN، مایکروسافت)
  • شبکه نمایش
  • یوتیوب و ویدیو
  • کشف
  • خريد كردن
  • کمپین های اپلیکیشن
  • کمپین های محلی

این کانال ها فرصت های متفاوتی را برای کشف و گفتگو با مخاطبان هدف شما فراهم می کنند. به عنوان مثال، برای مخاطبانی که آگاهی کم/بدون آگاهی از محصولات شما دارند، باید برای معرفی نام تجاری خود به طور بالقوه از طریق Display یا YouTube برای ایجاد علاقه تماس بگیرید.

یک چارچوب قوی برای مخاطبان به شفاف‌تر کردن پیام‌های شما و هدفمند کردن خرید رسانه شما کمک می‌کند.

امیدواریم که همه اینها عالی به نظر برسد و شما آماده باشید تا استراتژی مخاطبان خود را بسازید یا مرور کنید!

دفعه بعد، به برخی از مشخصات فنی در مورد ساخت، تقسیم بندی و مدیریت مخاطبان PPC خواهیم پرداخت. همانطور که حفظ حریم خصوصی در اولویت قرار می گیرد، دسترسی به داده های نمایه مخاطبان سخت تر می شود. ما با هم برای آینده برنامه ریزی خواهیم کرد!


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

جوزف کرشبام، معاون ارشد آزمایشگاه جستجو و رشد برای 3Q Digital است. جوزف در طول 20 سال تجربه خود در بازاریابی دیجیتال، با مشاغلی در هر اندازه از SMB ها گرفته تا مقیاس سازمانی کار کرده است. جوزف بیش از یک دهه است که به طور منظم در کنفرانس های بازاریابی دیجیتال سخنران بوده است. جوزف یکی از نویسندگان کتاب Wiley/Sybex، “پرداخت به ازای کلیک SEM: یک ساعت در روز” است که در سال 2010 منتشر شد. در چهار سال گذشته، جوزف میزبان پادکست 3Q Digital Download بود، که در آن بحث می کرد. استراتژی های بازاریابی دیجیتال با رهبران صنعت.


منبع: https://searchengineland.com/building-audience-framework-improve-ppc-campaigns-386624