چگونه با CMS بدون هد، موفقیت سئو را افزایش دهیم
انتشار: خرداد 24، 1402
بروزرسانی: 09 اردیبهشت 1404

چگونه با CMS بدون هد، موفقیت سئو را افزایش دهیم

تصور کنید یک سایت React JS دارید که در آن تغییرات محتوای شما باید از طریق تیم توسعه دهنده شما انجام شود. سپس باید منتظر بمانید تا اسپرینت آنها به سمت تولید پیش برود. معمولا چقدر طول می کشد؟

علاوه بر این، پلتفرم های بدون هد CMS اغلب ویژگی ها و ادغام های مناسب سئو را ارائه می کنند، مانند پشتیبانی از داده های ساختاریافته و URLهای قابل تنظیم، که به سئوکاران این امکان را می دهد تا استراتژی های خود را یکپارچه اجرا کنند.

این مفهوم مدیریت وب به منظور کاهش اصطکاک بین مدیران محتوا و تیم های توسعه دهنده و توانمندسازی بازاریابان دیجیتال برای بهبود دسترسی خود به مقابله با ابتکارات SEO بود.

پلتفرم های CMS بدون هد می توانند با استفاده از APIها و کاهش پیچیدگی و سربار مربوط به معماری های سنتی CMS، محتوا را مستقیماً به رابط کاربر تحویل دهند.


یک CMS بدون هد بر خلاف راه حل های CMS سنتی به قالب ها یا تم های داخلی متکی نیست. درعوض، محتوا را از طریق یک API ارائه می کند و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا با استفاده از هر پشته فناوری، اپلیکیشن های فرانت اند بسازند.

جداسازی CMS بدون هد و پلتفرم وب اصلی، محیط کاری هماهنگ تری را ایجاد می کند.

از آنجایی که بخش جلویی دیگر به CMS متصل نیست، توسعه دهندگان می توانند برنامه های کاربردی وب سبک و کارآمد بسازند.

در حالی که اکثر پلتفرم های CMS دارای سیستم هایی برای ایجاد نقشه های سایت پویا هستند، ممکن است ذاتاً به سیستم های CMS بدون هد ترجمه نشوند.

پلتفرم های هدلس CMS از زمان به کارگیری راه حل های کارآمدی قابل توجهی ارائه کرده اند. برخی از رایج ترین مزایای برای سازمان ها و سئوکاران عبارتند از:

توانایی تولید محتوا در مقیاس

هر محتوای اضافه شده به CMS بدون سر، آن محتوا را از طریق یکپارچه سازی API به وب سایت اصلی ارسال می کند. تیم توسعه دهنده بخش هایی را برای پر شدن محتوا ایجاد می کند.

چگونه یک CMS بدون هد در عمل کار می کند

چگونه یک CMS بدون هد برای سازمان ها و SEO مفید است

این به بازاریابان انعطاف بیشتری در ارائه محتوا به دستگاه ها و پلتفرم های مختلف می دهد و در نتیجه زمان بارگذاری سریع تر و توانایی ایجاد تجربیات شخصی سازی شده را به همراه دارد.

نحوه عملکرد CMS بدون هد در عمل

اگر CMS بدون هد شما از افزونه ای برای مدیریت طرحواره، عناوین و توضیحات متا و ساختار URL استفاده می کند، مطمئن شوید که این اطلاعات به سایت کامپایل شده منتقل می شود.

Headless CMS به طور قابل توجهی امنیت وب را با جدا کردن لایه ارائه از زیرساخت backend افزایش می دهد.

تیم توسعه دهنده شما می تواند آن نقاط داده را از طریق API بکشد تا از کامپایل صحیح آن اطمینان حاصل کند.

تأیید کنید که محتوا برای موبایل مناسب است

در حالی که گوگل از محتوای رندر شده در الگوریتم خود استفاده می کند، همیشه بهترین کار این است که مطمئن شوید وب سایت شما رندر سمت سرور را ارائه می دهد.

نقشه سایت XML را به روز رسانی محتوای جدید داشته باشید

گوگل است آگنوستیک به کدام CMS به گفته جان مولر، تحلیلگر ارشد جستجوی گوگل، شما تصمیم می گیرید از آن استفاده کنید. مولر در ویدئویی در سال 2022 در یوتیوب اظهار داشت که گوگل به دنبال سیگنال های CMS خاصی برای استفاده در الگوریتم خود نیست.

بنابراین، این مفهوم جدید چیست که تیم های بازاریابی دیجیتال، توسعه دهندگان وب را در مورد آن به چالش می کشند؟ آیا واقعاً می تواند روش سئوی ما را بهبود بخشد؟

CMS بدون هد چیست؟

SEO ها می توانند به طور موثر محتوا را برای مشاهده موتورهای جستجو بدون ایجاد اختلال در روند توسعه بهینه کنند.

با ساده سازی جریان کار ایجاد محتوا و بهینه سازی، CMS بدون سرنشین به SEO و توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا به طور مؤثرتری با هم کار کنند، که منجر به بهبود رتبه بندی جستجو، بهبود تجربه کاربر و در نهایت حضور آنلاین قوی تر می شود.

امنیت وب بهبود یافته است

حتی اگر سایت اصلی ممکن است سازگار با موبایل باشد، گاهی اوقات افزودن برخی تصاویر ممکن است پس از کامپایل شدن سایت به خوبی ترجمه نشود.

اتخاذ یک CMS بدون هد می تواند برای سازمان ها از جمله بهبود عملکرد سئو مفید باشد.

با تیم توسعه دهنده خود کار کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر محتوای جدید یا به روز شده به صورت پویا در نقشه سایت XML منعکس می شود.

عملکرد سئوی خود را با یک CMS بدون هد بهبود دهید

آنها به راحتی می توانند با سازندگان محتوا همکاری کنند، گردش کار را ساده کنند و تولید محتوا را در پلتفرم ها و کانال های مختلف به سرعت مقیاس دهند.

روابط توسعه دهنده/سئو سایت را بهبود می بخشد

این جداسازی نگرانی ها تضمین می کند که سیستم های باطن حساس، مانند پایگاه های داده و زیرساخت سرور، از قرار گرفتن در معرض مستقیم وب محافظت می شوند.

سرعت بارگذاری سریعتر

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


نظر گوگل در مورد CMS بدون سر

با یک CMS کاملاً جدا شده، سئوکاران می توانند بدون نگرانی در مورد محدودیت های CMS سنتی، بر بهینه سازی محتوا تمرکز کنند.

به زبان ساده، یک CMS بدون سر یک سیستم مدیریت محتوا است که فرآیند ایجاد و مدیریت محتوا را از نحوه ارائه آن در وب سایت ها یا برنامه ها جدا می کند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



منبع: https://searchengineland.com/headless-cms-seo-success-428202

همیشه مطمئن شوید که محتوای خود را قبل از انتشار به طور دقیق بررسی کنید.

قبل از واکشی محتوا را در صفحه وب کامپایل کنید

با درک اینکه یک CMS بدون هد چیست و در عمل چگونه کار می کند، سازمان ها می توانند از قدرت آن برای افزایش تولید محتوا، تقویت همکاری بهتر بین توسعه دهندگان و متخصصان سئو، افزایش امنیت وب و دستیابی به سرعت بارگذاری سریع تر استفاده کنند.

از زمان افزایش محبوبیت خود در حدود سال 2015، CMS بدون سر و صدا برای بسیاری از سازمان ها یک کلمه کلیدی بوده است.

در تئوری، این اصل می تواند برای CMS های بدون هد نیز اعمال شود، به این معنی که تاثیر مستقیم و یا منفی مستقیمی بر تلاش های سئو شما نخواهد داشت. Headless CMS تنها یک ابزار دیگر برای ایجاد محتوای وب است.

بهترین روش ها برای SEO با CMS بدون هد

اطمینان حاصل کنید که طرحواره، ابرداده و ساختار URL ادامه دارد

با راه اندازی CMS بدون هد، بازاریابان محتوا می توانند محتوای جدید منتشر کنند و محتوای موجود را از یک CMS معمولی مانند وردپرس یا حتی یک CMS سفارشی ویرایش کنند.

با استفاده از تست های واکشی و رندر، مطمئن شوید که محتوای صفحه شما در واکشی گنجانده شده است و حداقل تغییرات بین واکشی و رندر وجود دارد.

پلتفرم های هدلس CMS با حذف مانع توسعه دهنده به حل این مشکل برای سازمان ها کمک می کنند.