چگونه بر سندرم ایمپوستر در بازاریابی دیجیتال و سئو غلبه کنیم؟

اما چرا؟ چرا بسیاری از مردم احساس می کنند در عمیق ترین چاه تردیدهای شخصی خود گرفتار شده اند؟ چگونه می توانیم خارج شویم؟

استینسون گفت: «اینکه احساس کنم من یک شیاد هستم در واقع بیرونی است. این تقصیر جامعه است که احساس می‌کند یک فرد متقلب است. سندروم نام اشتباهی است… زیرا درونی نیست، نقص عملکرد فرد نیست. این یک نقص در جامعه است.»

جورج نگوین مدیر سرمقاله Wix و سردبیر سابق Search Engine Land است. با وجود رزومه چشمگیرش، او همچنان احساس انزوا می کرد زیرا دیگران شبیه او نبودند.

من دو نظرسنجی انجام دادم که تجربه بسیار زیاد سندروم ایمپوستر را تایید کرد – با 85٪ از پاسخ دهندگان توییتر و 97٪ از پاسخ دهندگان لینکدین گفتند که آن را در یک شغل بازاریابی دیجیتال تجربه کرده اند.

در اینجا چند انجمن سئو وجود دارد که بر اساس پیشینه منحصر به فرد آنها در دسترس افراد قرار می گیرد:

همه ما در سکوت خود را مورد سرزنش قرار می دهیم و از شک و تردید درونی خسته شده ایم.

وجادین گفت: «99 درصد مردم در مورد مسائل فنی و سالها تجربه صحبت می کنند،» اما این کافی نیست. افراد می توانند بیش از 20 سال تجربه داشته باشند و همچنان احساس سندروم فریبنده داشته باشند.

“این یک احساس ناراحتی است، از آشفتگی – این یک احساس خوب نیست.” غرامت سلیمان گفت.

وجادین زمانی را برای استراحت اختصاص داد و متوجه شد که هیچ یک از کارهایی که او در زمینه سئو انجام می دهد اهمیتی ندارد، اگر او تا مرز فرسودگی پیش رفته باشد.

آیا تا به حال در شغل بازاریابی دیجیتال، سندروم فریبنده را تجربه کرده اید؟

– هارمونی هاسکینسون 🎃 (@hhuskins) 12 ژوئن 2023

اطلاعات در مورد صنعت سئو بی نهایت جریان دارد، اما توانمندی فرد از این اطلاعات تنها با چرخش به داخل قابل یافتن است.

سندرم ایمپوستر باعث فرسودگی شغلی می شود

سلمان اذعان می‌کند که نمی‌توان در صنعتی که توسط به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌ها، احکام قانونی و جدیدترین اخبار فنی (بخوانید: هوش مصنوعی) در محاصره قرار گرفته است، ادامه داد.

استینسون راس گفت: «سندرم خیانتکار به این دلیل نیست که من کمبود دارم، بلکه به این دلیل است که سعی می‌کنم در برداشتی از خودم قرار بگیرم که کاملاً معتبر نیست.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


2. به اطراف خود نگاه کنید

رشد به‌عنوان یک فرد به معنای نقد کردن خود تا حد خستگی نیست، بلکه به این معناست که به خودتان لطف کافی برای یادگیری و رشد بدهید.

تنها از طریق ایجاد روابط واقعی و معتبر با دیگران است که می‌توانیم جامعه سئو را به فضایی تبدیل کنیم که همه به آن تعلق دارند.

«امید داشتم که روزی لپ‌تاپم را باز کنم و احساس خوبی نسبت به خودم داشته باشم. اما این اتفاق نیفتاد. وجادین گفت، این فقط ناامیدی بیشتر، افکار منفی بیشتر، خرابکاری بیشتر بود.

در این فهرست، من بر تنوع تمرکز کردم و گروه‌هایی را برای افرادی که ممکن است با تعلق مشکل دارند برجسته کنم. اما گروه‌های زیادی خارج از این موضوع وجود دارند، از آن‌هایی که در رشته خاصی از SEO متخصص هستند تا گروه‌های منابع داخلی کارکنان سازمان.

سرزنش کردن خود به دلیل سندروم فریبنده، خود باخت است. این فقط مشکلات بیشتری ایجاد می کند.

غیرممکن است که اگر افراد خود را پیدا کرده باشید، مانند یک شیاد احساس کنید. جامعه سئو مانند هر گروه دیگری از انسان‌ها است – ما با حمایت و نحوه ایجاد حس دیده شدن یکدیگر بهتر می‌شویم.

وجادین در مورد حرفه سئوی خود گفت: “من حاضر بودم حتی شغلم، شغلم را رها کنم، زیرا متوجه شدم که سلامت روانی و سلامت بدنم تحت تاثیر کار من قرار گرفته است.”

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.




منبع: https://searchengineland.com/overcome-imposter-syndrome-seo-digital-marketing-428849

“اگر اشتباهی مرتکب شوید و چیزهای وحشتناکی در مورد خود بگویید – که به دیگری نمی گویید – چگونه می توانید به خودتان اعتماد کنید؟” سلیمان گفت.

طبق گفته‌ها، مردم اغلب خود را به دلیل احساس سندروم فریبنده سرزنش می‌کنند میشل استینسون راس. استینسون راس به عنوان مدیر ارشد اجرایی Feelalytics، داده‌های مربوط به سلامت روان و فرهنگ را در محل کار جمع‌آوری می‌کند.

به یاد داشته باشید: سندرم ایمپوستر فقط ناپدید نمی شود. این یک کلید روشن و خاموش نیست. اما آگاهی ما از جایگاه آن در زندگی ما برای مدیریت آن بسیار مهم است.

1. به درون نگاه کنید

این احساسات نشانه‌های کلاسیک «سندرم خیانتکار» هستند، اصطلاحی که در مورد دفاتر شرکت‌ها تقریباً به اندازه کلماتی مانند «هم‌افزایی» یا «بهینه‌سازی» استفاده می‌شود. و در این مرحله، همه افراد در صنعت بازاریابی دیجیتال نام سندروم ایمپوستر را شنیده‌اند.

البته من فقط نمی گذارم این احساسات پیروز شوند. با آنها می نشینم، آنها را به چالش می کشم و سعی می کنم کلماتی را که احساساتم انکار می کند، بنویسم یا بگویم. و می دانم که تنها نیستم.

“دریافت تعارف بسیار متواضعانه است و روزهایی وجود دارد که شنیدن صدای من به عنوان یک زن سیاه پوست در یک تیم مردانه هنوز سخت است. با این حال، بهترین توصیه من به هر کسی که فکر می کند شما کافی نیستید، با جامعه خود صحبت کنید و ما به روشن کردن آن صدای در ذهن شما با یک کبریت کمک می کنیم و آن را منفجر می کنیم.”

کریستال اودن مدیر محصول و تحلیلگر ارشد سابق سئو در Groundworks است. او در طول حرفه بازاریابی دیجیتال خود با موانع متعددی روبرو بوده است، از رد شدن برای افزایش دستمزد در شغل قبلی گرفته تا مرخصی در شروع همه گیری.

با طرح چند سوال در مورد صحبت با خود، فرد می تواند اعتماد به نفس پیدا کند و در حرفه خود معنا پیدا کند:

سوالاتی که باید در برابر افکار جعلی مطرح کرد

هنگامی که سندرم خیانتکار در مقالات مختلف، انجمن های آنلاین و بحث با همتایان من تعریف می شود، معمولاً به عنوان یک احساس. این احساسی است که ریشه در احساس کمبود، عدم تعلق و کمبود ذاتی فرد دارد.

علی‌رغم این چالش‌ها، او در توییتر حضور پیدا کرده و در پادکست‌های محبوبی مانند The SEO Rant ظاهر شده است.

من با متخصصان متعددی در صنعت بازاریابی دیجیتال در مورد تجربیاتشان در مورد سندروم ایمپوستر صحبت کردم و سه دیدگاه را کشف کردم که باید در هنگام مواجهه با سندرم خیانتکار در نظر بگیرید:

اصطلاح “سندرم” به این معنی است که یک فرد با مشکلی روبرو می شود که می تواند درمان کند. این می تواند به سادگی یک احساس مختصر اضطراب عصبی یا پیچیده مانند یک دوره افسردگی شش ماهه باشد.

“شما می توانید یاد بگیرید، یاد بگیرید و یاد بگیرید، اما چیزی که باعث پیشرفت شما می شود عمل است. و راه اقدام این است که اعتماد به نفس داشته باشید.

از بسیاری جهات، مفهوم سندرم خیانتکار یک دروغ فرهنگی است. این با نام “سندرم خیانتکار” شروع نشد – به عنوان بخشی از فرهنگ اداری به این مفهوم تبدیل شد.

من بیشتر عمرم را گذرانده‌ام با این تصور که کافی نیستم.

این سوالات مطرح شده توسط وجادین به او کمک کرده است تا از پایین ترین نقطه خود به عنوان یک استراتژیست قوی تر و با اعتماد به نفس شناخته شود.


اجازه دادن به افراد برای اینکه احساس کنند در محل کار خود واقعی هستند، باعث ایجاد حس تعلق می شود. و تنها از طریق این احساس تعلق است که مردم می توانند واقعاً از سندروم فریبنده احساس رهایی کنند.

سلمان که قبلاً تحلیلگر سئو بود، اکنون یک مربی کسب و کار دارد که متخصصان سئو را بر اساس اعتماد به نفس آنها در محل کار و زندگی شخصی خود هدایت می کند.

وقتی برای یکدیگر حاضر می شویم، ممکن است اتفاقات شگفت انگیزی رخ دهد. چه به کسی بگویید که با ارائه یک کار عالی انجام داده است و چه به دنبال دیدگاه دوم است، همه در سئو باید احساس کنند که انجمنی برای پشتیبانی از آنها وجود دارد.

هنگامی که کنترل نشود، سندرم خیانتکار ناگزیر به فرسودگی شغلی تبدیل می شود.

به گفته استینسون راس، جامعه سئو ریشه در صنعت فناوری و استارت آپ دارد. ریشه های آن را می توان با ذهنیت تحلیلی تری که به طور سنتی به عنوان مرد تلقی می شود مرتبط دانست.

وقتی فردی احساس نمی کند که کافی است، لازم نیست به کاهش انرژی، روابط یا احساس خود اهمیت دهد. وقتی علائم هشدار بدن را نادیده می گیرید، ماشین بودن آسان تر است.

امروزه، «سندرم ایمپوستر» به‌عنوان یک عبارت ضروری برای هر کسی که اولین روز خود را در یک شغل جدید مواجه می‌کند یا برای یک سخنرانی عمومی آماده می‌شود، استفاده می‌شود.

او کار خود را وقف مبارزه با سندروم فریبنده در صنعت سئو از طریق آموزش ذهن آگاهی و رشد مهارت های نرم کرده است. سلیمان پس از اخراج شدن در بحبوحه همه‌گیری، می‌دانست که زمان آن رسیده است که انرژی خود را به سمت کمک به دیگران برای غلبه بر تردیدهایشان هدایت کند.

در نهایت، جامعه سئو و کارفرمایان در فضای دیجیتال مارکتینگ باید مسئولیت ایجاد احساس خوش آمد گویی به دیگران را بر عهده بگیرند.

در ابتدا به عنوان “پدیده متقلب” توصیف شد. در اواخر دهه 1970ایده‌های سندرم ایمپوستر توسط کتاب‌های خودیاری متعدد، گروه‌های پشتیبانی اداری و جلسات درمانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

استینسون راس گفت: «شما در حال مدل‌سازی انواع رفتار و ارتباطاتی هستید که می‌توانند تعلق را تقویت کنند.

او به حملات اضطراب بدنش گوش نداد و روزهایی را که از استرس عرق کرده بود به پایان رساند.

من دارم یک مقاله می نویسم برای @sengineland در مورد سندروم بدجنس.

سه مرحله برای پرداختن به سندرم ایمپوستر وجود دارد:

  • مرحله 1: گفتگوی درونی خود را مدیریت کنید. به افکار سندرم فریبکار خود بگویید تا آرام شوند.
  • مرحله 2: عوامل خارجی مؤثر در سندرم خیانتکار را بشناسید. چه کسی باعث می شود احساس ناخوشایندی داشته باشید؟
  • مرحله 3: یک جامعه بسازید.

این خاستگاه ها محیطی را ایجاد می کنند که در آن انواع خاصی از افراد ممکن است برای احساس خوش آمد گویی تلاش کنند.

من بیش از 150 بازاریاب دیجیتال را به صورت آنلاین مورد بررسی قرار دادم و 90 درصد پاسخ ها مثبت بود: “بله، من در حرفه بازاریابی دیجیتال خود سندروم فریبنده را تجربه کرده ام.”