سلمان که قبلاً تحلیلگر سئو بود، اکنون یک مربی کسب و کار دارد که متخصصان سئو را بر اساس اعتماد به نفس آنها در محل کار و زندگی شخصی خود هدایت می کند.
استینسون راس گفت: «شما در حال مدلسازی انواع رفتار و ارتباطاتی هستید که میتوانند تعلق را تقویت کنند.
“دریافت تعارف بسیار متواضعانه است و روزهایی وجود دارد که شنیدن صدای من به عنوان یک زن سیاه پوست در یک تیم مردانه هنوز سخت است. با این حال، بهترین توصیه من به هر کسی که فکر می کند شما کافی نیستید، با جامعه خود صحبت کنید و ما به روشن کردن آن صدای در ذهن شما با یک کبریت کمک می کنیم و آن را منفجر می کنیم.”
در این فهرست، من بر تنوع تمرکز کردم و گروههایی را برای افرادی که ممکن است با تعلق مشکل دارند برجسته کنم. اما گروههای زیادی خارج از این موضوع وجود دارند، از آنهایی که در رشته خاصی از SEO متخصص هستند تا گروههای منابع داخلی کارکنان سازمان.
بنابراین، اکثر سایر افراد در بازاریابی دیجیتال نیز احساس می کنند که کافی نیستند.
به گفته استینسون راس، جامعه سئو ریشه در صنعت فناوری و استارت آپ دارد. ریشه های آن را می توان با ذهنیت تحلیلی تری که به طور سنتی به عنوان مرد تلقی می شود مرتبط دانست.
من بیشتر عمرم را گذراندهام با این تصور که کافی نیستم.
“این یک احساس ناراحتی است، از آشفتگی – این یک احساس خوب نیست.” غرامت سلیمان گفت.
جورج نگوین مدیر سرمقاله Wix و سردبیر سابق Search Engine Land است. با وجود رزومه چشمگیرش، او همچنان احساس انزوا می کرد زیرا دیگران شبیه او نبودند.
سه مرحله برای پرداختن به سندرم ایمپوستر وجود دارد:
- مرحله 1: گفتگوی درونی خود را مدیریت کنید. به افکار سندرم فریبکار خود بگویید تا آرام شوند.
- مرحله 2: عوامل خارجی مؤثر در سندرم خیانتکار را بشناسید. چه کسی باعث می شود احساس ناخوشایندی داشته باشید؟
- مرحله 3: یک جامعه بسازید.
به یاد داشته باشید: سندرم ایمپوستر فقط ناپدید نمی شود. این یک کلید روشن و خاموش نیست. اما آگاهی ما از جایگاه آن در زندگی ما برای مدیریت آن بسیار مهم است.
1. به درون نگاه کنید
اصطلاح “سندرم” به این معنی است که یک فرد با مشکلی روبرو می شود که می تواند درمان کند. این می تواند به سادگی یک احساس مختصر اضطراب عصبی یا پیچیده مانند یک دوره افسردگی شش ماهه باشد.
در حالی که مبارزه با افکار منفی وظیفه یک فرد است، حمایت از یکدیگر وظیفه فرهنگ است.
3. کاری کنید که دیگران احساس کنند دیده می شوند
من با متخصصان متعددی در صنعت بازاریابی دیجیتال در مورد تجربیاتشان در مورد سندروم ایمپوستر صحبت کردم و سه دیدگاه را کشف کردم که باید در هنگام مواجهه با سندرم خیانتکار در نظر بگیرید:
به جای اینکه انتظار داشته باشیم افراد با یک نوع سئوی منطقی و مبتنی بر داده مطابقت داشته باشند، شاید بتوانیم درک خود را از سئو به عنوان یک تمرین و مجموعه مهارت گسترش دهیم.
من دو نظرسنجی انجام دادم که تجربه بسیار زیاد سندروم ایمپوستر را تایید کرد – با 85٪ از پاسخ دهندگان توییتر و 97٪ از پاسخ دهندگان لینکدین گفتند که آن را در یک شغل بازاریابی دیجیتال تجربه کرده اند.
سلمان اذعان میکند که نمیتوان در صنعتی که توسط بهروزرسانیهای الگوریتمها، احکام قانونی و جدیدترین اخبار فنی (بخوانید: هوش مصنوعی) در محاصره قرار گرفته است، ادامه داد.
چه من برای دریافت جایزه درخواست بدهم و چه در مورد حرفه ام با کسی صحبت کنم که مشروب بخورد، واقعاً احساس راحتی نمی کنم که دستاوردهایم را فهرست کنم.
اما چرا؟ چرا بسیاری از مردم احساس می کنند در عمیق ترین چاه تردیدهای شخصی خود گرفتار شده اند؟ چگونه می توانیم خارج شویم؟
از به اشتراک گذاری داستان خود بسیار سپاسگزارم، بسیار قابل قدردانی است.
– هارمونی هاسکینسون 🎃 (@hhuskins) 20 ژوئن 2023
آدریانا وجادین، مدیر سئو در Affirma، به دلیل فرسودگی شغلی خود را به بررسی سندروم imposter و یافتن راهی برای عبور از آن سوق داد.
علیرغم این چالشها، او در توییتر حضور پیدا کرده و در پادکستهای محبوبی مانند The SEO Rant ظاهر شده است.
این احساسات نشانههای کلاسیک «سندرم خیانتکار» هستند، اصطلاحی که در مورد دفاتر شرکتها تقریباً به اندازه کلماتی مانند «همافزایی» یا «بهینهسازی» استفاده میشود. و در این مرحله، همه افراد در صنعت بازاریابی دیجیتال نام سندروم ایمپوستر را شنیدهاند.
سرزنش کردن خود به دلیل سندروم فریبنده، خود باخت است. این فقط مشکلات بیشتری ایجاد می کند.
“شما می توانید یاد بگیرید، یاد بگیرید و یاد بگیرید، اما چیزی که باعث پیشرفت شما می شود عمل است. و راه اقدام این است که اعتماد به نفس داشته باشید.
حتی با نوشتن این مقاله، احساس نمیکنم که صدایم مفید یا قانع کننده باشد.
هنگامی که سندرم خیانتکار در مقالات مختلف، انجمن های آنلاین و بحث با همتایان من تعریف می شود، معمولاً به عنوان یک احساس. این احساسی است که ریشه در احساس کمبود، عدم تعلق و کمبود ذاتی فرد دارد.
من دارم یک مقاله می نویسم برای @sengineland در مورد سندروم بدجنس.
اجازه دادن به افراد برای اینکه احساس کنند در محل کار خود واقعی هستند، باعث ایجاد حس تعلق می شود. و تنها از طریق این احساس تعلق است که مردم می توانند واقعاً از سندروم فریبنده احساس رهایی کنند.
از بسیاری جهات، مفهوم سندرم خیانتکار یک دروغ فرهنگی است. این با نام “سندرم خیانتکار” شروع نشد – به عنوان بخشی از فرهنگ اداری به این مفهوم تبدیل شد.
در ابتدا به عنوان “پدیده متقلب” توصیف شد. در اواخر دهه 1970ایدههای سندرم ایمپوستر توسط کتابهای خودیاری متعدد، گروههای پشتیبانی اداری و جلسات درمانی مورد استفاده قرار گرفتهاند.
در نهایت، جامعه سئو و کارفرمایان در فضای دیجیتال مارکتینگ باید مسئولیت ایجاد احساس خوش آمد گویی به دیگران را بر عهده بگیرند.
“اگر اشتباهی مرتکب شوید و چیزهای وحشتناکی در مورد خود بگویید – که به دیگری نمی گویید – چگونه می توانید به خودتان اعتماد کنید؟” سلیمان گفت.
وجادین در مورد حرفه سئوی خود گفت: “من حاضر بودم حتی شغلم، شغلم را رها کنم، زیرا متوجه شدم که سلامت روانی و سلامت بدنم تحت تاثیر کار من قرار گرفته است.”
امروزه، «سندرم ایمپوستر» بهعنوان یک عبارت ضروری برای هر کسی که اولین روز خود را در یک شغل جدید مواجه میکند یا برای یک سخنرانی عمومی آماده میشود، استفاده میشود.
من بیش از 150 بازاریاب دیجیتال را به صورت آنلاین مورد بررسی قرار دادم و 90 درصد پاسخ ها مثبت بود: “بله، من در حرفه بازاریابی دیجیتال خود سندروم فریبنده را تجربه کرده ام.”