حتی در صنایعی که مستقیماً با رویدادهای جهانی مرتبط نیستند، استراتژی ها و اهداف سئو باید واقعیت زمان ها و چرخه های خبری را منعکس کنند.
موضوعات و پاسخ ها را از این محور بردارید و یک لیست کلیدواژه در اطراف موضوعات ایجاد کنید. اینها ایده های فوراً عالی برای نوشتن یک وبلاگ جدید یا محتوای راهنمای یا بهینه سازی صفحات بازاریابی موجود شما هستند.
شما همچنین باید به موضوعات وبلاگ با عملکرد بالا در کانال های رسانه های اجتماعی خود بپردازید. فقط مطمئن شوید که محتوا را سفارشی کنید تا تعاملی تر باشد و تعامل بیشتری داشته باشید.
چگونه با پیوت ها کشش فوری داشته باشیم
همسویی با تیم جستجوی پولی شما میتواند به شما امکان دسترسی به اطلاعات تقریباً همزمان در مورد رفتار جستجوی کاربر را بدهد.
جدید در زمین موتورهای جستجو
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
از این کانال ها برای انجام تنظیمات سریع سئو استفاده کنید
این می تواند نشانه ای از تغییر مسیر مشتری باشد.
مشتریان و رهبران
بنابراین، از دیدی جامع از اهداف تیم بازاریابی خود و نحوه مشارکت سئو اطمینان حاصل کنید.
منابعی برای اطلاع از محورهای سئوی شما
شرکتهای فناوری برای تامین منابع مالی تلاش میکنند یا تحت فشار سرمایهگذاران نگران هستند در حالی که مخاطبان هدف آنها بودجه را کاهش میدهند.
اگر همه اینها چیزی در دنیای سئو به ما آموخته است، این است که حتی صحیح ترین و موثرترین استراتژی ها نیز در معرض ارزیابی مجدد قرار دارند.
مردم مانند یک سال پیش پول نمی اندازند – و شاخص های کلیدی عملکرد سئو باید این را منعکس کنند.
من توصیه نمیکنم که نام تجاری و داراییهای اصلی سایت خود را برای رسیدگی به تغییرات موقت بازنگری کنید (اگرچه، اگر منصفانه باشیم، همهگیری به نظر یک ابدیت است).
اگر آنها در حال افزایش یا کاهش باشند، حتی اگر رتبه بندی شما ثابت بماند، این نشان دهنده تغییر علاقه گسترده است.
به غیر از نظارت دقیق بر اقتصاد کلان و روندهای جهانی، چندین ابزار وجود دارد که می توانید برای اطلاع رسانی تنظیمات استراتژیک خود از آنها استفاده کنید.
Google Trends و ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
مطمئن شوید که ترافیک/برداشتها را دنبال میکنید.
هدف ذاتی سئو افزایش ارزش با ارائه اطلاعات مرتبط با جستجوی افراد است.
رسانه های اجتماعی ارگانیک همچنین می توانند بازخورد سریعی در مورد موضوعاتی که در شبکه شما طنین انداز هستند ارائه دهند.
بیش از دو سال گذشته که با یک بیماری همه گیر، جنگ، شکاف سیاسی، و اقتصادهای متزلزل مواجه شده است، زندگی را به شکلی که ما می شناسیم مختل کرده است.
پایگاه فعلی مشتریان و سرنخ های شما منبع عالی اطلاعات دیگری است.
از امتحان کردن چیزهایی مانند نظرسنجی های لینکدین برای نشان دادن احساسات نترسید. سپس، این داده ها را به برنامه سئوی خود وارد کنید.
همراه با اطلاعات در مورد تقاضای کلمات کلیدی، همکاران جستجوی پولی شما میتوانند به شما بگویند که آیا کمپینهایشان به طور ناگهانی کمتر (یا بیشتر) بدون تغییرات رقابتی تبدیل میشوند یا خیر.
توصیه می کنم برای جلب توجه به برند خود و افزایش اعتبار و حجم بک لینک، روی کلمات کلیدی طولانی و کم رقابت تمرکز کنید.
داده های داخلی نیز نقش مهمی در کمک به شما در جهت گیری موثر ایفا می کند.
داده های جستجوی پولی
به عنوان مثال، شما فوراً شروع به رتبهبندی برای «زنجیره تأمین» نخواهید کرد، اما میتوانید در مورد «چرا کمبود زنجیره تأمین وجود دارد» توجه کنید.
و همیشه دادههای خود را با Google Trends ارجاع دهید – مخصوصاً به دنبال روندهای تاریخی، از جمله فصلی بودن – برای اطمینان از اینکه تصویر کامل را در نظر میگیرید.
چیزی که آنها به آن نیاز دارند به طور چشمگیری در زمان هایی مانند ما در حال حاضر تغییر می کند و ما باید مطابق با آن تنظیم کنیم.
ما اینجا هستیم نه تنها برای کمک به رشد برندها و کسب و کارها. ما اینجا هستیم تا به جستجوگران کمک کنیم تا پاسخها و راهحلهایی با کیفیت بالا برای آنچه نیاز دارند پیدا کنند.
درعوض، روی KPIهای قیف بالاتر تا متوسط تمرکز کنید مانند:
ترافیک.
زمان در سایت
تعداد نقاط تماس
درصد بازدیدکنندگان بازگشتی
تعداد صفحات بازدید شده
فکر کردن به نتایج سریع در یک کانال طولانی مدت می تواند چالش برانگیز باشد. سئوکاران زمان زیادی را صرف کسب اقتدار و اعتماد میکنند، و در طول زمان حرکت خود را افزایش میدهد.
پوشش نقرهای سئو در این دوره از اختلال این است که میتواند شکافهای قیفی را که به دلیل کاهش بودجه رسانههای پرداختشده باقی مانده را پر کند.
یکی از اولین چیزهایی که یک بازاریاب نوپا یاد می گیرد این است که سئوی خوب باید منعکس کننده نیازهای افراد باشد:
در کلمات کلیدی مورد نظر شما.
محتوایی که می نویسید
حتی آنچه در ازای آن از کاربر می خواهید.
به عنوان مثال، شرکتی که قطعات خودرو تولید می کند باید بر روی مسائل زنجیره تامین و راه حل هایی تمرکز کند که مخاطب هدف خود را از توزیع کنندگان آزار می دهد، نه ایجاد صفحه فرود برای انتقال احساسات در مورد جنگ در اوکراین.
تأثیرات بر شاخص های کلیدی عملکرد سئو شما
Google Trends و ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای کمک به شما در درک موضوعات و جستارهایی که کاربران جستجو میکنند – یا نیستند بسیار مفید هستند.به همان اندازه که در گذشته جستجو می کردند.
هنگامی که ما در وضعیت اختلال حاد هستیم، همانطور که در 30 ماه گذشته یا بیشتر بوده ایم، این ارزش حتی ضروری تر است.
شرکتهای خردهفروشی و تجارت الکترونیک از کاهش هزینههای مصرفکننده و هزینههای بالاتر کالاها رنج میبرند.
نرخ تبدیل SEO یک KPI است و باید باشد، اما ممکن است در حال حاضر مفیدترین معیار بهینه سازی نباشد.
اگر یک پست در کانال های اجتماعی شما تعامل (سازنده) زیادی داشته باشد، این نشانه آن است که به موضوعی برخورد کرده اید که می تواند از یک فرو رفتن عمیق تر بهره مند شود.
آنچه مخاطبان شما به آن پاسخ می دهند یا اطلاعاتی در مورد آن در شبکه های اجتماعی ارگانیک به شما ارائه می دهند می توانند برای ایجاد کمپین های سئو استفاده شوند.
در زمان آشفتگی جهانی، ما باید به ریشه های کاری که به عنوان سئوکار و بازاریاب انجام می دهیم و اینکه چرا این همه اهمیت دارد بازگردیم.
یکی از مشتریان من، یک شرکت خدمات مالی، یک وبلاگ اطلاعاتی در مورد درخواست وام های مرتبط با کووید و امداد ارسال کرد. به سرعت به یکی از محبوب ترین محتوای آنها تبدیل شد.
وقتی این نشانه ها را می بینید، نظرسنجی ارسال کنید تا در مورد اولویت ها و نیازهای آنها بازخورد جمع آوری کنید و آنها را در استراتژی کلمه کلیدی و محتوای خود بگنجانید. (تیم های محصول و تبلیغات شما از این داده ها نیز قدردانی خواهند کرد).
ترافیک و برداشت
استراتژیهای سئو با تمرکز بر معاملات (مگر اینکه در زمان کمبود دستمال توالت بفروشید) بسیار کمتر از استراتژیهای سئو که اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربر قرار میدهند که شرکت شما دارای صلاحیت منحصر به فرد ارائه آن است، خواهد بود.
اینها می توانند چند استراتژی را در خود جای دهند، مانند:
پرورش و درگیر کردن کاربران با اطلاعات ارزشمند تا زمانی که آنها آماده خرج مجدد شوند.
قیف خرید خود را با محتوا و اطلاعاتی تقویت کنید که به مردم اطمینان میدهد در صورت جهش برای خرید محصول یا خدمات شما، پول خود را عاقلانه خرج میکنند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
در حال حاضر اقتصاد به روش های مختلف بر شرکت های B2B و B2C تأثیر می گذارد.
Adam Tanguay رئیس سئو و محتوا در بازاریابی دیجیتال جردنآدام که در فوریه 2019 به آن ملحق شد. آدام که قبلاً رئیس بازاریابی در Webflow و رئیس رشد ارگانیک در Weebly بود، برنامههای رشد موفقی را با ترکیبی از استراتژی محتوا، کپینویسی، دانش فنی و هوش تحلیلی در طیف وسیعی از موارد توسعه داده است. کانال های ارگانیک
هنگامی که شروع به تشخیص پیشرفت در این شرایط کردید، تمرکز خود را بر روی اصطلاحات رقابتی تر و با حجم بالاتر که نزدیک به اصطلاحات طولانی مدتی که برای اولین بار به کار می برید مرتبط است، افزایش دهید.
بسته شدن
اشتراک های لغو شده و کاهش سرعت خرید مکرر، نشانه های قرمز چشمک زن هستند که نیازهای مخاطب هدف شما در حال تغییر است.
در عوض، از یک وبلاگ استفاده یا اضافه کنید. این یک ابزار عالی برای افزودن سریع محتوای جدید و مرتبط و بهروزرسانی محتوای همیشه سبز متناسب با زمان است.
درباره نویسنده
بیایید به نقش سئو در یک چشم انداز آشفته جهانی و اینکه چگونه بازاریابان باید چرخش و تنظیم کنند نگاه کنیم.