درباره نویسنده

کسانی که به شما نمره 9 یا 10 می دهند “مبلغ” محسوب می شوند و بزرگترین حامیان شما هستند. آنها نه تنها تمایل دارند به شما بچسبند، بلکه احتمالاً در داخل و خارج برای شما بشارت می دهند.
اگر چه شما احتمالاً طرفداران پرخاشگر دارید، eNPS امتیازهای «منفعل» یا خنثیتری نسبت به امتیاز NPS سنتی برای ارائه خدمات شما دارد. کارمندان احتمالاً از دادن نمره 8 به شما احساس بدی نخواهند کرد، امتیازی که در نهایت کنار گذاشته می شود زیرا یک احساس خنثی در نظر گرفته می شود.
علاوه بر ردیابی خود امتیاز eNPS، من همچنین توصیه میکنم که شرکتهای کوچکتر به میانگین نمرات توجه کنند. به عنوان مثال، شاید آژانس شما تعداد زیادی 9 و 10 داشته باشد، اما فقط چند نفر وجود دارند که به شما مخالفت می کنند، رضایت کلی شما ممکن است قوی باشد.
جدید در زمین موتورهای جستجو
ریزش مشتری و کارمند بخشی از اداره یک آژانس است، اما با گرفتن این دو معیار هدف، می توانید سعی کنید از آن پیشی بگیرید.
با این حال، اگر نمره کمتر از حد مطلوب دریافت کردید، میتوانید eNPS را با نظرسنجی ناشناس دیگری دنبال کنید و از کارمندان بپرسید که قسمتهای مورد علاقه و کممورد علاقهشان در کار برای آژانس شما چیست.
شروع شدن
مشابه NPS، به دلایل مختلف، روند این امتیاز به صورت فصلی یا نیمه سالانه مهم است:
- کارمندان خوشحال عموما منجر به مشتریان خوشحال می شوند و شما می خواهید هر گونه نارضایتی را تشخیص دهید.
- با گذشت زمان انتظارات افزایش می یابد. اطمینان حاصل کنید که آژانس شما ثابت یا در حال بهبود است.
- فهرست مشتریان و مخاطبین تغییر می کند و می تواند بر احساس کارمند تأثیر بگذارد.
- نمرات می توانند تحت تأثیر عوامل موقتی مانند راه اندازی پروژه یا سایر دوره های بسیار شلوغ تأثیر منفی یا مثبت داشته باشند.
از آنجایی که NPS و eNPS بر اساس یک سوال هستند، شروع آن آسان است. برای یک راه حل رایگان، می توانید SurveyMonkey یا Typeform را امتحان کنید.
برای تجزیه و تحلیل پیشرفته تر، باید راه حلی بیابید که به سایر منابع داده شما (مانند CRM شما) متصل شود، اما در نهایت باید قیمت و ویژگی های مورد نیاز برای یک تجارت در اندازه شما را برآورده کند.
در این حالت NPS شما 65-25=40 خواهد بود.
ما از ابزاری به نام AskNicely استفاده میکنیم که به ما امکان میدهد پس از دریافت امتیاز سؤالات بعدی را بپرسیم، و همچنین به ما امکان میدهد بر اساس پاسخها، گردشهای کاری مختلفی را راهاندازی کنیم.
همین امروز شروع کنید و متوجه شوید که آیا آژانس شما در مسیر درستی قرار دارد یا خیر.
آژانس ها اغلب می توانند در دام این فکر بیفتند که اگر مشتریان سرمایه گذاری بازاریابی خود را افزایش دهند خوشحال می شوند.
ما میتوانیم بفهمیم که آیا مشتریان از دانش فنی، ارتباطات یا یک عامل متفاوت خوشحال هستند. به همین ترتیب، میتوانیم دلایل نارضایتی را درک کنیم.
مثلاً بگوییم:
- 65 درصد از پاسخ دهندگان مروج هستند.
- 25 درصد مخالف هستند.
- 10 درصد منفعل هستند
اما آیا این چیزها واقعا درست است؟
علاوه بر این، ما میتوانیم دادهها را بر اساس شخصی که با مشتری کار میکند برش دهیم تا بفهمیم که آیا خطری بر اساس یکی از کارمندان ما وجود دارد یا بر اساس خط خدمات (مانند SEO، PPC، استراتژی).
با این حال، چندین ارائه دهنده راه حل در گرفتن بازخورد رضایت از جمله Delighted، AskNicely، Survey Sparrow و Retently تخصص دارند. این شرکتهای SaaS میتوانند به شما در استخراج جزئیات بیشتر از یک فرم ساده کمک کنند.
نمره eNPS 40 یا بیشتر عالی در نظر گرفته می شود. کارکنان تمایل دارند شرکت ها را با استانداردهای بسیار بالا نگه دارند – اغلب بالاتر از مشتریان.
آنتونلا پیسانی مدیرعامل و موسس شرکت است رسانه چشمی، جایی که او تیمی از بازاریابان پرشور و با استعداد را رهبری می کند. در طول دوران حرفهای خود، او سمتهای رهبری ارشد دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک را با Fossil، JCPenney، Guitar Center، و Proflowers برعهده داشت اما کار خود را به عنوان یک طراح وب در سال 1996 آغاز کرد. یک توله سگ نجات که به عنوان افسر ارشد امنیتی شرکت نیز خدمت می کند)، اغلب در کنار میز خود می خوابد. او به 37 کشور سفر کرده است و دوست دارد هر فرصتی که پیدا کند سفر کند.