چگونه صفحات فرود PPC را برای سئو مدیریت کنیم


هر سئوی شایسته می داند که “سئو یک جزیره نیست.” ما باید با ذینفعان مختلف کار کنیم تا تلاش های بازاریابی خود را هماهنگ کنیم.

اما یکی از کم استفاده ترین روابط در تیم های بازاریابی بین متخصصان SEO و PPC است.

از تجربه من در کار با آژانس ها و داخلی، همکاری با متخصصان PPC می تواند ارزش فوق العاده ای برای استراتژی سئو به ارمغان بیاورد و بالعکس.

از این گذشته، برای یک تجارت آنلاین غیرمعمول نیست که از استراتژی های PPC و SEO برای رشد استفاده کند. هر دو کانال برای هر استراتژی بازاریابی آنلاین ضروری هستند.

در حالی که تاکتیک‌های PPC با تکنیک‌های SEO متفاوت است، موارد کمی وجود دارد که هر دو کانال باید برای بهبود عملکرد کلی کسب‌وکار با یکدیگر همکاری کنند.

نگاهی به صفحات فرود PPC

یکی از نقاط تماس بین PPC و SEO صفحات فرود است که به طور خاص برای کمپین های PPC ایجاد شده است. ایجاد صفحات فرود جایگزین PPC یک راه عالی برای بهینه سازی صفحات برای تبدیل – و نه لزوما برای جستجو است.

به این صفحه فرود نمونه مورد استفاده برای تبلیغات PPC نگاهی بیندازید.

بررسی اجمالی ماهانه PPC برای pspdfkit.com/try.
اسکرین شات از SpyFu

این صفحه دارای متن بسیار کمی است و هیچ طرحی ندارد (که جای تعجب نیست زیرا صفحه سئو نیست).

اسکرین شات از pspdfkit.com/try.
اسکرین شات از pspdfkit.com/try

و اگر به کلمات کلیدی ارگانیکی که این صفحه در سمروش جذب می کند نگاه کنید، فقط برای دو کلمه کلیدی رتبه بندی می شود و یکی از آنها مارک است.

کلمات کلیدی ارگانیک برتر Semrush برای pspdfkit.com/try.
اسکرین شات از Semrush

(تعداد واقعی کلمات کلیدی ارگانیک ممکن است بیشتر باشد، اما انتظار می رود که دارای مارک تجاری باشد، و در صورت وجود تعداد بیشتری از کلمات کلیدی غیر مارک، رتبه پایینی داشته باشد.)

این نمونه ای از صفحه فرود است که برای جستجو بهینه نشده است اما برای اهداف PPC استفاده می شود. کمپین‌های PPC ممکن است به صفحاتی با تمرکز بیشتر روی نام تجاری یا عناوین خلاقانه، متن کمتر، گرافیک بیشتر و فراخوان‌های واضح نیاز داشته باشند.

و از آنجایی که سئوکاران می توانند در مورد عناوین، کلمات کلیدی، طول محتوا و موارد دیگر بسیار حساس باشند، صفحات PPC راهی برای یک مدیر PPC ارائه می دهند.

آیا صفحات PPC می توانند با تلاش های سئو تداخل داشته باشند؟

پاسخ کوتاه بله است. هر صفحه ای که در جستجو نمایه می شود باید برای جستجو بهینه شود.

ایجاد صفحات PPC بدون در نظر گرفتن تاثیری که می تواند بر سئو داشته باشد می تواند از دو طریق در عملکرد ارگانیک اختلال ایجاد کند:

  • آدم خواری هنگامی که یک نسخه صفحه PPC از یک صفحه SEO موجود وجود دارد، صفحه فرود PPC به طور بالقوه می تواند عملکرد صفحه سئوی مشابه خود را به خطر بیندازد.
  • ایجاد صفحات فرود PPC به معنای داشتن صفحاتی در وب سایت شما با تعداد کلمات کم و محتوای کم است که در زمان به روز رسانی محتوای مفید گوگل، در واقع می تواند بر عملکرد کلی وب سایت تأثیر بگذارد، از جمله صفحاتی که به خوبی بهینه شده اند و برای کاربران ارزش ارائه می کنند. .

چرا صفحات فرود PPC دارند؟

یک صفحه فرود هم برای اهداف سئو و هم برای PPC قابل استفاده است، پس چرا باید یک صفحه فرود PPC ایجاد کنیم؟

از نقطه نظر بازاریابی، صفحات PPC مشتریان را از طریق تبلیغات جذب می کنند. بنابراین، محتوای صفحه باید با پیام‌های تبلیغاتی مطابقت داشته باشد. این بدان معنی است که برجسته ترین متن در صفحه می تواند همان پیام مورد استفاده در تبلیغ PPC باشد.

بنابراین، برای مثال، اگر تبلیغ PPC شما چیزی شبیه به «ما بهترین‌ها در بازار کانادا هستیم» می‌گوید، H1 شما می‌تواند دقیقاً همان متن باشد. برخی از مدیران PPC حتی از عنوان تبلیغ به عنوان H1 و توضیحات تبلیغ به عنوان H2 برای بهبود CRO تبلیغات خود استفاده می کنند.

یکی دیگر از مشکلات صفحات فرود PPC این است که برای از بین بردن حواس پرتی ساخته شده اند. آنها بر این تمرکز دارند که کاربری را که روی تبلیغ کلیک کرده است تبدیل کند. در سئو، محتوا هم به کاربران خدمت می کند و هم الگوریتم جستجویی که تصمیم می گیرد آیا این صفحه بهترین ارزش را برای کاربر به ارمغان می آورد یا خیر.

چگونه صفحات PPC را از نقطه نظر سئو مدیریت کنیم

شما می توانید هر یک از تاکتیک های زیر را برای مقابله با صفحات فرود PPC در وب سایت خود قبل از ایجاد آنها انجام دهید.

1. صفحات فرود PPC خود را به عنوان noindex علامت گذاری کنید

این ساده ترین راه حل است و تگ noindex بر عملکرد کمپین PPC تأثیری نخواهد داشت.

2. صفحات فرود PPC خود را در یک زیر دامنه ایجاد کنید

ایجاد صفحات فرود PPC در یک زیر دامنه:

  • نیازی به ردیابی بین دامنه ای ندارد.
  • وب سایت شما را مرتب نگه می دارد.
  • بر عملکرد ارگانیک دامنه اصلی شما تأثیری نخواهد گذاشت زیرا Google با زیر دامنه ها به عنوان یک دامنه جداگانه رفتار می کند.

این راه حل ممکن است 100٪ قابل اعتماد نباشد. دنی سالیوان از گوگل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به‌روزرسانی محتوای مفید، زیر دامنه‌ها را بخشی از دامنه‌های اصلی در نظر می‌گیرد، گفت: «ما تمایل داریم ساب دامنه‌ها را جدا از دامنه‌های اصلی ببینیم، اما می‌تواند به عوامل زیادی نیز بستگی داشته باشد.»

3. هر دو را انجام دهید

با توجه به تمام این اطلاعات، اگر صفحات PPC را قبل از ایجاد آنها مدیریت می کنید، ممکن است بخواهید هر دو را انجام دهید. به طور خلاصه، صفحات PPC را در یک زیر دامنه ایجاد کنید و آنها را به عنوان noindex علامت بزنید.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


اگر صفحات فرود PPC از قبل وجود داشته باشد چه؟

اگر به تازگی کار روی یک وب سایت را شروع کرده باشید و متوجه شوید که صفحات فرود PPC از قبل وجود دارند، راه حل می تواند کمی پیچیده تر باشد.

ابتدا باید داده های عملکرد آن صفحات را در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید و نمایش ها و کلیک هایی که آن صفحات از جستجو دریافت می کنند را ارزیابی کنید.

اگر صفحه فرود PPC باشد نه عملکرد خوبی دارد

اگر صفحه در جستجو عملکرد خوبی ندارد و یک صفحه جایگزین سئو برای آن وجود دارد، می توانید آن را به عنوان noindex علامت گذاری کرده و به یک زیر دامنه منتقل کنید.

می توانید به جای استفاده از تگ noindex در صفحه سئوی جایگزین آن، صفحه PPC را متعارف کنید. با این حال، این ممکن است به حل مشکلات تکراری یا آدمخواری کمکی نکند، زیرا Google می تواند تگ متعارف را نادیده بگیرد و هر دو صفحه را فهرست بندی کند.

گفتنی است، از آنجایی که این راه حل به کمترین تلاش نیاز دارد، ممکن است بخواهید ابتدا آن را آزمایش کنید و سعی کنید canonical های مناسب را در چند صفحه فرود PPC پیاده سازی کنید و ببینید آیا Google canonics شما را اجرا می کند یا خیر.

اگر صفحه فرود PPC عملکرد خوبی دارد و هیچ صفحه سئو جایگزینی وجود ندارد

اگر صفحه PPC در جستجو خوب عمل می کند یا در صورت بهینه سازی پتانسیل عملکرد خوبی در جستجو دارد (چیزی که می توان با مشاهده اینکه صفحه در GSC تعداد زیادی نمایش داده می شود نشان داد) و صفحه SEO مربوطه وجود ندارد، می توانید آن را کپی کنید. محتوای صفحه PPC به یک صفحه سئو جدید با یک مسیر URL بهینه شده.

سپس می توانید صفحه PPC موجود را به آن صفحه سئوی جدید ایجاد شده هدایت کنید. در نهایت، می‌توانید صفحه PPC را در یک URL دیگر دوباره ایجاد کنید و آن را به عنوان noindex علامت‌گذاری کنید، تا کمپین PPC قطع نشود.

اگر می خواهید دو صفحه مجزا برای PPC و SEO داشته باشید و می خواهید URL بهینه شود و صفحه PPC بهینه سازی محتوای کمتری داشته باشد از این روش استفاده کنید.

توجه: اگر URL صفحه PPC خوب است، و شما مجاز به بهینه سازی صفحه PPC برای سئو هستید، قطعاً از این روش بسیار ساده تر استفاده کنید.

اگر صفحه فرود PPC عملکرد خوبی دارد و یک صفحه سئو جایگزین وجود دارد

اگر صفحه PPC به خوبی کار می کند و برخی از کلیک ها را از جستجو جذب می کند و جایگزینی برای سئو برای آن وجود دارد، می توانید به سادگی صفحه PPC را به صفحه SEO هدایت کنید، یک صفحه PPC جدید در یک URL دیگر ایجاد کنید و آن را به عنوان noindex علامت بزنید.

در اینجا یک اینفوگرافیک خلاصه ای از فرآیند SEO برای مدیریت صفحات فرود PPC ارائه شده است.

نحوه مدیریت صفحات فرود PPC برای SEO - نمودار.

قبل از ایجاد تغییرات چه مواردی را در نظر بگیرید

بین توصیه‌های سئو ایده‌آل و آنچه واقعاً می‌توانید در زندگی واقعی اجرا کنید، مرزی وجود دارد.

ایندکس کردن هر صفحه PPC و انتقال آن به یک زیر دامنه همیشه امکان پذیر نخواهد بود. باید موارد زیر را در نظر بگیریم:

  • تعداد صفحات: آیا مشکل در 2-3 صفحه رخ می دهد یا صدها صفحه؟ اگر فقط با چند صفحه سروکار دارید، باید به راحتی بتوانید رویکرد “noindex سپس به زیر دامنه بروید” را پیاده سازی کنید.
  • باطن: آیا مشتری منابعی برای ایجاد و انتقال صفحات به یک زیر دامنه دارد؟ اگر اینطور نیست، می توانید این قسمت را رد کنید و به noindex بچسبید.
  • تاثیر/تلاش: برای ایجاد صفحات جدید و تغییر مسیر صفحات موجود PPC نیاز به منابع دارد. آیا ارزش تلاش را دارد؟ آیا تأثیر مدیریت وجود صفحات PPC در مقابل انجام حداقل ترفندهای سئو برای صفحه PPC، نتیجه مورد انتظار را توجیه می کند؟

رویکرد در عمل

برای یک مشتری، یک کسب و کار کوچک تجارت الکترونیک، تصمیم گرفتم حداقل ترفندهای سئو را در صفحات PPC موجود آنها انجام دهم و به آنها اجازه بدهم. من تگ عنوان را بهینه کردم، H1 را تغییر ندادم، H2s را در صورت لزوم تغییر دادم، و در صورت نیاز کلمات کلیدی را اضافه کردم.

من تصمیم گرفتم از این روش استفاده کنم زیرا:

  • وب سایت مشتری کوچک بود. تلاش تنها با چند صفحه PPC تاثیر را توجیه نمی کند.
  • صفحات PPC موجود هیچ صفحه مهمی را در وب سایت به خطر نمی اندازد یا آدمخواری نمی کند.

قبل از عجله برای اجرای توصیه های SEO برای مدیریت صفحات PPC، ابتدا وضعیت را ارزیابی کنید. قبل از تصمیم گیری به داده ها و نتیجه/تاثیر مورد انتظار نگاه کنید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

سارا طاهر یک مشاور سئو کانادایی با بیش از 8 سال تجربه در این زمینه است. او بیشتر به خاطر نکات و معماهای سئوی خود که در حساب Linkedin خود به اشتراک می گذارد شناخته شده است. می توانید در خبرنامه او ثبت نام کنید و وبلاگ او را بررسی کنید اینجا.


منبع: https://searchengineland.com/ppc-landing-pages-seo-388033