چگونه مانند یک حرفه ای حساب Google Ads خود را حسابرسی کنیم


برد گدس با جستجوی پولی غریبه نیست. و به عنوان یکی از بنیانگذاران آدالیسیس، او سهم عادلانه خود را از ممیزی انجام داده است.

در یک جلسه SMX Advanced، او چارچوبی را برای نحوه حسابرسی حساب های خود یا انجام ممیزی برای پیشنهادات مشتری ارائه می دهد. بیایید شیرجه بزنیم

چرا انجام ممیزی

چند دلیل وجود دارد که چرا باید حسابرسی Google Ads را انجام دهید:

  1. شخصی از عملکرد ناراضی است. تبدیل آنها کاهش یافته و هزینه ها افزایش یافته است. مشکلی پیش آمده است.
  2. مالک حساب می‌خواهد مطمئن شود که بهترین روش‌ها را دنبال می‌کند و هیچ مشکلی وجود ندارد.
  3. صاحب حساب از چیزی که به دست می آورد راضی است، اما آنها بیشتر می خواهند.
  4. آژانس در حال انجام ممیزی به عنوان بخشی از یک پیشنهاد است و آنها باید بدانند محصولات چیست، چگونه می فروشند، قیف آنها چیست و آیا بخشی از آن قیف نادیده گرفته می شود.

پرسیدن سوالات درست

هنگامی که در حال انجام ممیزی حساب هستید، چندین اطلاعات وجود دارد که باید بدانید. گدس به برخی از سوالاتی که باید از خود یا مشتری بپرسید پاسخ می دهد.

  • هدف اکانت تبلیغات گوگل شما چیست؟
  • از آن چه می خواهید؟
  • چه چیزی را یک اکانت موفق می دانید؟

شیرجه رفتن به حساب حسابرسی.

نمای کلی حساب

یکی از اولین چیزهایی که باید به آن نگاه کنید دامنه است. حجم حساب چقدر است؟ آیا این دو کمپین است یا 30؟ هزینه تبلیغات چیست؟ آیا کمپین های جستجو و نمایش وجود دارد یا فقط جستجو؟

دومین چیزی که می خواهید به آن نگاه کنید، سطح پیچیدگی حساب است. آیا مدیر حساب کاربری جدید است؟ آیا شما باید به آن شخص آموزش دهید؟ اگر آن‌ها حرفه‌ای هستند، می‌توانید با آنها به روشی متفاوت از زمانی که فقط چند ماه در Google Ads کار می‌کردند، برخورد کنید.

بعد، چه چیزی را نمی بینید؟ چه چیزی ردیابی نمی شود یا فقط در کمپین های خاصی استفاده می شود؟ گدس می‌گوید که رایج‌ترین تبدیل‌هایی که ردیابی نمی‌شوند، تماس‌های تلفنی، بارگیری‌ها و پیوندهای پستی هستند. گدس پیشنهاد می‌کند از مجموعه‌های کنش تبدیل گوگل استفاده کنید و تبدیل‌های مختلف را به یکدیگر اضافه کنید و فعالیت‌های مختلف را در کمپین‌های مختلف اعمال کنید. به این ترتیب می توانید از اهداف تعامل برای بالای قیف و اهداف CPA برای پایین قیف استفاده کنید.

تنظیمات حساب

هنگامی که از تبدیل ها راضی هستید یا می دانید چه چیزی باید اصلاح شود، گدس پیشنهاد می کند به تنظیمات کمپین نگاه کنید. آنچه شما به دنبال آن هستید ثبات در فرآیند راه اندازی است.

برخی از مواردی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:

  • آیا همه کمپین ها مکان های یکسانی را هدف قرار می دهند؟
  • آیا آنها با دستگاه تبلیغات ایجاد می کنند؟
  • آیا آنها از تعدیل قیمت ها استفاده می کنند؟
  • آنها چگونه مناقصه می دهند؟

چه کسی حساب را مدیریت می کند

آیا شخصی به طور فعال حساب را مدیریت می کند؟ گدس این نکته را مطرح می‌کند که گاهی اوقات یک حساب میلیون‌ها دلار در ماه خرج می‌کند و اگر در 30 روز گذشته پنج تغییر داشته باشد، احتمالاً کسی آن را مدیریت نمی‌کند. در موارد دیگر ممکن است تغییرات زیادی داشته باشد، اما همه اینها توسط API انجام می شود، به این معنی که هیچ کس داده ها را نادیده نمی گیرد. و مواقع دیگر شخصی واقعاً وارد حساب است و به طور فعال آن را مدیریت می‌کند و تغییرات زیادی و آنچه روی آن کار می‌شود را مشاهده خواهید کرد.

این باید به شما ایده دهد که مدیریت چقدر فعال است و از چه چیزی برای ایجاد تغییرات استفاده می شود. آیا این API، اسکریپت های شخص ثالث، یک انسان یا چیز دیگری است؟


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


روندها

هنگامی که ممیزی سطح پایه را کامل کردید، گدس پیشنهاد می کند به روندها نگاه کنید. به جای نگاه کردن به روندهای ماه به ماه، به سال به سال نگاه کنید. به جای نگاه کردن به ماه فوریه و مارس، عملکرد مارس گذشته را در مقایسه با امسال در نظر بگیرید.

از مشتری بپرسید که آیا می تواند چند فریم زمانی را که از حساب راضی بود برای مرجع ارائه دهد. به این ترتیب می توانید به محدوده تاریخ نگاه کنید، داده های بصری را مقایسه کنید و تجزیه و تحلیل کنید که آیا حجم جستجو به میزان قابل توجهی کاهش یافته است یا خیر. اگر حجم جستجو کاهش یابد، آیا کسی کلمات کلیدی را حذف کرده است؟ آیا سهم برداشت افزایش می یابد؟ همچنین ممکن است مسائل مربوط به امتیاز کیفیت و همچنین مشکلات برنامه های افزودنی وجود داشته باشد. آیا صفحه فرود جدیدی راه اندازی شد؟

دانستن این عوامل می تواند به شما در تعقیب آنچه اتفاق افتاده و جداسازی مناطق تغییر کمک کند.

نگاه کردن به تصویر بزرگ

گدس به این نکته اشاره می کند که در ممیزی سنتی، شما زمانی برای بررسی تمام جزئیات ندارید. درعوض، شما به حوزه‌های مشکل‌دار نگاه می‌کنید.

سهم برداشت

هر چند وقت یکبار آن تبلیغات نمایش داده می شوند یا نشان نمی دهند؟ آیا به دلیل بودجه، سهم خود را از دست می دهید؟ در مورد رتبه های تبلیغاتی چطور؟ اگر سهم برداشت زیاد است و مشتری هنوز راضی نیست، آیا می‌توانید هدف‌گیری جدیدی با نمایشگر یا کلمات کلیدی متفاوت اضافه کنید؟

اگر موضوع بودجه است، آیا می توانید بودجه را دستکاری کنید تا بیشتر به دست آورید؟ اگر بودجه را از کمپین دیگری بگیرید، بیشتر می‌گیرید؟ گدس می گوید، دستکاری بودجه احتمالاً ساده ترین راه برای به دست آوردن تبدیل های اضافی است.

آیا این یک مشکل رتبه آگهی است؟ اگر چنین است، پس باید به امتیاز کیفیت بپردازید. آیا مربوط به تبلیغات است؟ آیا این یک مشکل صفحه فرود است؟ آیا صفحه فرود با کلمات کلیدی موجود در حساب مطابقت دارد؟ آیا آنها یک وب سایت یا صفحه جدیدی راه اندازی کردند که باعث تحت تأثیر قرار گرفتن تجربه شده باشد؟ به روندها و بازه های زمانی زمانی که همه چیز تغییر کرد نگاه کنید. با مشتری صحبت کنید و ببینید چه اتفاقی افتاده است.

کلید واژه ها

مشتری از چه کلمات کلیدی استفاده می کند؟ هدف گذاری آنها چگونه به نظر می رسد؟ به نوع استفاده و روند مطابقت آنها نگاه کنید. نرخ تبدیل آنها بر اساس نوع مسابقه چقدر است؟ آیا آنها دارای تعداد زیادی کلمات کلیدی مطابقت گسترده با تبدیل هستند، اما مطابقت دقیق ندارند؟ آیا کسی گزارش پرس و جو را بررسی می کند و آن کلمات کلیدی را به حساب اضافه می کند؟

عبارات جستجوی تکراری نیز رخ می دهد. بنابراین گدس پیشنهاد می‌کند که افزودن یک کلمه کلیدی منفی به گروه تبلیغاتی با عملکرد پایین‌تر اغلب می‌تواند منجر به افزایش تبدیل شود. تکرارهای کنترل شده اغلب می تواند منجر به تبدیل های اضافی شود.

اگر کلمات کلیدی خود را مسدود کنید، تداخل کلمات کلیدی نیز ممکن است رخ دهد. با این حال، او اشاره می کند که گوگل به انواع تطابق، لیست های منفی کمپین، یا لیست های منفی MCC نگاه نمی کند، بنابراین ممکن است کلمات کلیدی را که حتی در گوگل نمایش داده نمی شوند مسدود کنید. گدس اشاره می کند که مایکروسافت این کار را می کند، بنابراین می توانید از آن برای یافتن تداخل های گوگل استفاده کنید.

گدس همچنین به انگرام ها می پردازد، بیشتر با لیست های کلیدواژه های منفی، گزارش های عبارت جستجو و پرس و جوها، و موارد دیگر.

اندازه گروه های تبلیغاتی

گدس از یک جدول محوری ساده برای بررسی اندازه گروه های تبلیغاتی استفاده می کند. چند کلمه کلیدی بر اساس گروه تبلیغاتی و چند عبارت جستجو بر اساس گروه تبلیغاتی وجود دارد؟ گروه های تبلیغاتی چگونه مدیریت می شوند؟ آیا گروه های تبلیغاتی باید کوچکتر تقسیم شوند؟

ابتدا گروه های تبلیغاتی پر هزینه را در نظر بگیرید. آیا تعداد آنها زیاد است؟ RSA ها همه چیز را پوشش نمی دهند، بنابراین گدس پیشنهاد می کند همچنان از سازماندهی گروه تبلیغاتی گرانول استفاده کنید – حتی با فرمت های تبلیغاتی جدید.

عملکرد RSA و پین کردن

وقتی ایده ای در مورد نحوه مدیریت RSA ها توسط مشتری به دست می آورید، می خواهیم بدانیم که تقسیم کلی دارایی آنها چیست. استفاده کلی شما از پین کردن چیست؟ آیا آنها همه چیز را کمی سنجاق می کنند؟ چیزی پین نشده؟ نقاط قوت تبلیغات شما چیست؟ و در نهایت، آن تجزیه عملکرد دارایی چیست؟ بنابراین شما می خواهید که سطح بالایی از؟ آیا این RSA ها منحصر به فرد هستند و آیا عملکرد خوبی دارند؟ مشتری در مورد آن چگونه فکر می کند؟

با نگاهی به گزارش کلی دارایی، می توانید تعیین کنید که یک دارایی در چند آگهی مختلف قرار دارد. آیا این کار عمدی است؟ آیا چندین نفر پین ها را ایجاد کردند؟ آیا آنها سازگار هستند؟

گدس به ما یادآوری می کند که پین ​​کردن نرخ تبدیل یا CTR را نشان نمی دهد. احتمالاً به دلیل کنترل پیام، قدرت تبلیغات کمتری خواهید دید. اما هنگامی که ایده ای در مورد نحوه تجزیه گروه های تبلیغاتی و نحوه عملکرد آنها دارید، همچنین باید بدانید که باید به چه کسانی توجه کنید.

تحلیل رقیب

بینش حراج به شما نشان می دهد که با چه کسی رقابت می کنید. آن نرخ همپوشانی چیست؟ افراد مختلف چگونه به این عبارات جستجو می پردازند؟ آیا ما یکسان هستیم؟ آیا همه تبلیغات یکسان به نظر می رسند؟ چگونه در این جمع متمایز شویم؟ رقبای برتر شما چه کسانی هستند؟ و سپس با توجه به اینکه چگونه تبلیغات آنها علیه شما به فروش می رسد، می توانید فروش خود را در مقابل استراتژی طراحی کنید.

هنگامی که این کار را انجام دادید، همچنان می توانید آزمایش تبلیغات را مانند قبل انجام دهید. ممکن است برخی از گروه‌های تبلیغاتی با چندین نوع تبلیغات داشته باشید، و برخی از گروه‌های تبلیغاتی که فقط همه RSA هستند. بنابراین هنگامی که در حال انجام آزمایش تبلیغات RSA هستید، ممکن است آنها را بر اساس موضوع انجام دهید، مانند RSA یکی در مورد تخفیف ها، RSA دو در مورد قیمت ها و غیره است.

گدس خاطرنشان می کند که مشتریان بینش را دوست دارند. آزمایش چند گروه تبلیغاتی روشی عالی برای این است که مشتریان بدانند که می‌توانند کلیک‌ها، تبدیل‌ها یا سایر معیارها را با انجام X افزایش دهند.

روش های پیشنهادی

گدس با گفتن این نکته به پایان می رسد که می توان کارهای بسیار بیشتری نسبت به آنچه در اینجا مطرح کرد انجام داد، اما شما فقط زمان زیادی برای تکمیل ممیزی دارید. روش های بزرگی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • آنها چگونه مناقصه می دهند
  • چگونه آنها از اصلاح کننده های پیشنهاد استفاده می کنند
  • CPA هدف رایج است، اما ممکن است بهترین گزینه نباشد زیرا از اصلاح کننده های دستگاه برای تنظیم قیمت پیشنهادی استفاده نمی کند.

مخاطبان

چگونه از مخاطبان در سراسر حساب استفاده می شود؟ گدس می‌گوید که مخاطبان بسیار مفید هستند و بسیاری از گزارش‌ها و تنظیمات پیشنهادی مخاطبان را می‌توان با انواع مختلفی از مناقصه خودکار استفاده کرد.

Google از اصلاح کننده های مخاطب برای تغییر قیمت ها استفاده نمی کند. آن‌ها از اصلاح‌کننده‌های مخاطب استفاده می‌کنند تا بگویند «شما می‌خواهید تبلیغات خود را بیشتر به این گروه مخاطب یا کمتر به این گروه مخاطب نشان دهید». بنابراین از اصلاح کننده قیمت پیشنهادی خود در راه ارائه تبلیغات استفاده کنید.

اگر مخاطبین شخصی صفر باشد یا مخاطبان جستجویشان صفر باشد، یا شاید تعدادی مخاطب نمایشی برای بازاریابی مجدد داشته باشند، چه؟ این اغلب مکانی برای بهبود حساب ها است. مخاطبان و راه‌هایی را که می‌توانید مخاطبان سفارشی ایجاد کنید، عمیق کنید

ارائه ممیزی به مشتریان

برخی ممیزی ها می توانند 10 صفحه یا حتی 100 صفحه باشند.

اما آنچه مهم است به خاطر بسپارید این است که هر مشتری که ممیزی را می خواند سطح دانش PPC شما را نخواهد داشت. آنها به سادگی می خواهند بدانند چه کاری انجام دهند. بنابراین روی نکات و توصیه های مهم تمرکز کنید.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

نیکول فارلی ویرایشگر زمین موتور جستجو است که همه چیزهای PPC را پوشش می دهد. او علاوه بر کهنه سرباز تفنگداران دریایی، پیشینه گسترده ای در بازاریابی دیجیتال، MBA و تمایل به جنایات واقعی، پادکست ها، سفر و تنقلات دارد.


منبع: https://searchengineland.com/how-to-audit-your-google-ads-account-like-a-pro-387486