چگونه «مغز دوم» سئوی خود را بسازید (و چرا به آن نیاز دارید)

تنها با چند کلیک، می‌توانم یک جدول زمانی نقشه راه سئو کامل را پر کنم، که هر کدام به تیکت‌هایی با قالب‌های مشخص تقسیم می‌شوند تا به اعضای تیم واگذار شوند و با مشتریان به اشتراک گذاشته شوند. در اینجا چند نمونه هستند:

خبر خوب این است که بسیاری از ما در حال حاضر مغز دوم سئو را در دست داریم، چه بدانیم چه ندانیم. اگر یک درایو مشترک برای ذخیره اطلاعات یا گهگاه یادداشت برداری از تلفن خود دارید، مغز دوم سئوی شما در حال حاضر در راه است.

آرشیو: وظایف و مستندات تکمیل شده

  • مثال: برچسب های عنوان در 24 ماه گذشته به روز شده اند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/seo-second-brain-428290

در این صورت، من می‌توانم به‌سرعت مقاله مربوط به مغز دومم را جستجو کنم و تقریباً فوراً به مقاله مراجعه کنم.

3kCccQcd691 NhdFDOaCmf1XIWdrD57CXldTnd TgXl R8bUgkotGXEfRAFSZuzOs CDRQ9LohRVbNqolV Q Z4gdenZx3nhu9WRyayKXF8o0dcYMopyrw5RV3D QQ

چگونه از مغز دوم خود نهایت استفاده را ببریم؟ ورزش کن!

یکی از مفیدترین «قدرت‌های» این مغز دوم، توانایی آن در ایجاد قالب‌های قابل استفاده مجدد است که هر بار که مشتری جدیدی را در آژانس خود نصب می‌کنیم، تقریباً فوری به من راه‌اندازی می‌کند.

قالب قابل استفاده مجدد

به عنوان مثال، اگر من می خواهم یکی از جدول زمانی پروژه خود را پیدا کنم، می توانم آن را جستجو کنم و مستقیماً به آن بروید.

ساخت قالب های قابل استفاده مجدد

این یک تغییر دهنده بازی است که به من کمک می کند تا در ابتدا تأثیرگذارترین وظایف را انجام دهم و همچنان مسائل کوچکتر را انجام دهم.

اما چگونه این به من کمک می کند تا پروژه های سئو را بهتر مدیریت کنم؟

بله، من هم آنجا بوده ام. من این ریزش بی امان را احساس کردم و می دانستم که اگر بخواهم به عنوان یک SEO به رشد خود ادامه دهم، چیزی باید به طرز چشمگیری تغییر کند.

این درک من را به کشف مفهوم تغییردهنده بازی ساخت «مغز دوم» سوق داد، ایده ای که توسط تیاگو فورته رایج شد.

هنگامی که آشنا شدید، مغز دوم خود را به سایر حوزه های زندگی گسترش دهید!

این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • به روز رسانی های مهم الگوریتم یا صنعت.
  • مقالات جالب در مورد تاکتیک های جدید که می توانم در وب سایت های خودم اعمال کنم.
  • یادداشت ها و ضبط های جلسه را در طول روز اضافه کنید.
  • گفتگوهای روشنگری که با همکارانم داشته ام.

مهمتر از همه، دیگر هرگز اطلاعات مهم را در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید فراموش نخواهید کرد.

چگونه شروع به ساختن مغز دوم سئوی خود کنیم

تولید محتوا

AEAlZSY1x3Q7ROSRS31Mcwk4GkRdpBmc4HM Mr0cnY6AyFAzmgxjMmVlv5hguhTA0RG8LXxyOZ0lV WLOXXA3KZLbLZCNDS7wwRwPPjCqlLOV8b4TWPPjCqlLOV8BPjCqlLO8BT4KZQFQLV8BXXXxyOZ0lV j 3DLA B4

اسناد در دست است

نکته کلیدی در اینجا این است که مغز دوم سئوی خود را به طور منظم تمرین دهیم تا بتوانیم از آن برای ذخیره، بازیابی و ترکیب اطلاعات بهتر استفاده کنیم.

سیستم PARA مخفف عبارت زیر است:

  • پrojects: وظایف خاص مرتبط با یک هدف یا ضرب الاجل.
  • آدلایل: مسئولیت هایی که باید در طول زمان حفظ شوند.
  • آرمنابع: یک موضوع یا موضوع مورد علاقه مداوم.
  • آآرشیو: موارد غیرفعال از سه دسته دیگر.
برای سیستم

هر یک از این مناطق جداگانه، مانند جدول زمانی پروژه، سپس به پایگاه داده های جداگانه ای پیوند داده می شود که در آن اطلاعات را به صورت سلسله مراتبی ذخیره و سازماندهی می کنم. درست است. وقتی صحبت از سازماندهی اطلاعات به میان می آید، من یک معمار کلاسیک هستم.

آیا عجیب نیست که آشپزخانه خود را با هویج، سیب زمینی و میوه به جای وسایل اجاق گاز، اجناس انباری و محتویات یخچال مرتب کنید؟

منابع: اعتبار مشترک و اطلاعات پس زمینه.

  • مثال: ورود به سیستم مدیریت محتوا و پرسوناهای هدف.

مانند آشپزخانه‌ها، ساختارهای فایل استاتیک می‌تواند منجر به “آلودگی متقاطع” بین اسناد قدیمی و جدید شود و یافتن سریع‌ترین اطلاعات مرتبط را دشوار می‌کند.

در اینجا مثالی از نحوه ثبت سریع یک مقاله جالب در دسکتاپ آورده شده است:

Idea Capturing Station - Desktop

و در اینجا این است که چگونه می توانم به سرعت یک ایده جدید را در تلفن همراه ثبت کنم:

ایستگاه گرفتن ایده - موبایل

مروری سریع بر مغز دوم سئوی خودم

مغز دوم ما بسیار فراتر از SEO در Criclabs است، آژانس دیجیتالی که من اداره می کنم. ما از آن برای ردیابی استخدام های جدید، مستندسازی فرآیندهای شرکت، اجرای پورتال های کارکنان و موارد دیگر استفاده می کنیم.

اما در واقعیت، من به ندرت از این داشبورد استفاده می کنم. من از عملکرد جستجوی داخلی ابزار برای یافتن مناطق خاصی از مغز دومم که می‌خواهم به آن‌ها پیمایش کنم، استفاده می‌کنم.

به طور سنتی، سئوکارها تمایل دارند کار ما را به دسته‌های ثابت مانند تحقیقات کلمات کلیدی، ممیزی فنی، ساخت لینک و تولید محتوا ساختار دهند. با این حال، این ماهیت پویا پروژه های سئو را منعکس نمی کند.

شما می توانید از سیستم ها و پلتفرم های زیادی برای ساختن مغز دوم استفاده کنید. همه چیز به ترجیح شما بستگی دارد و اینکه با کدام پلتفرم راحت تر هستید.

در اینجا یک عکس فوری از نحوه ظاهر داشبورد مغز دوم سئو من است.

بررسی سریع مغز دوم سئوی خودم

نقشه برداری کلمات کلیدی

K4ymSikkodhpJ67SJYAH2Lno0SByUoKb0Ysdt3r8VDdg NzafNNdPdcpX8gIS5MULHO4RxoSNSr6h N0yb0K 2qgL5cCRNdcmsVFdIrWnjsw43sMBZEuJbS bf Ve0

من یک صفحه خالی در مغز دومم ساخته ام به نام the ایستگاه گرفتن ایده، به معنای انجام این کار است، و همیشه در دسکتاپ و موبایل در دسترس من باشد.

به این ترتیب، PARA پروژه سئوی شما را روان، منظم و جاری نگه می دارد.

کارکردن مغز دوم: با گرفتن ایده شروع کنید

این روش متعارف و ایستا برای سازماندهی اطلاعات مانند دسته بندی آشپزخانه شما بر اساس اجزای جداگانه به جای استفاده و اولویت است (یک قیاس سرگرم کننده به Forte).

این تنها مهم ترین مکانیسمی است که باید در کارکردن مغز دوم مهارت پیدا کرد.

SEO دوم ایده مغز گرفتن 800x450

به این دلیل که من را قادر می سازد تا به سرعت و به طور غیر فعال اطلاعات جدید را در فضای موقتی از مغز دوم خود ذخیره کنم تا بتوانم بعداً دوباره آن را مشاهده کرده و به بخش های مربوطه از مغز منتقل کنم.

من از آن زمان این مفهوم را در شیوه های سئو خودم به کار برده ام. در زیر، نحوه ساخت مغز دوم سئوی خود را توضیح خواهم داد.

چرا باید به فکر ساختن مغز دوم سئو باشید؟

کاری که اکنون می توانید انجام دهید این است که ما سئوکاران بهتر می دانیم، آن را بهینه کنید!

در میانه مکالمه، به طور مبهم به یاد می‌آورم که مقاله‌ای از استیو تاف در مورد کشف کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر خوانده بودم که شواهد قوی از پتانسیل بازگشت سرمایه آنها را نشان می‌داد.

اما وحشتناک در:

  • نگهداری اطلاعات برای مدت طولانی
  • بخش بندی و دسته بندی داده های ذخیره شده
  • بازیابی و اعمال اطلاعات ذخیره شده

من یک بانک اطلاعاتی دارم به نام بانک دانش که به من امکان می دهد همیشه اطلاعات کلیدی را به ارجاع بیاورم.

KEWTWRMFRLU8GLCFWLEDIOVBVP2HXRCKJNIAWSYIG STGB YT5ZRIPG7RIBWFNTENT68W MX93MOLWSOWDADADDADPSZRLEL2HBVQ2TYVLVPGVBDJKXAEGH4SXWFdabROJTVRO

پروژه ها: مهمترین و حساس ترین وظایف شما.

  • مثال: ساختار پیوند داخلی را برای صفحه فرود اصلی تا پایان هفته بهینه کنید.

برای من، همه چیز در مورد ایده گرفتن است. این عمل ذخیره سریع و بدون زحمت اطلاعاتی است که در طول روز با آنها روبرو شده اید در یک مخزن موقت.

من برخی از نسخه‌های چارچوب PARA را برای مدیریت کمپین‌های SEO برای بیش از 35 وب‌سایت اتخاذ کرده‌ام.

من از Notion برای ساختن مغز دوم سئوی خود استفاده می کنم (و اکثر پروژه های سئوی خود را اجرا می کنم)، بنابراین از نمونه هایی از Notion در سراسر این مقاله استفاده خواهم کرد.

فرض کنید شما یک مغز دوم سئو برای خودتان ساخته اید. چگونه می توانید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید؟

چارچوب PARA را وارد کنید – یک راه حل پویا که اولویت های در حال تغییر یک پروژه SEO را منعکس می کند:

  • نگرانی های فوری ساکن هستند پروژه پوشه
  • کار در حال انجام متعلق به حوزه پوشه
  • مطالب موضوعی و پژوهشی در منابع پوشه
  • وظایف تکمیل شده و داده های قدیمی وارد قسمت می شوند آرشیوها پوشه

چه یک متخصص سئو داخلی یا یک متخصص آژانس دیجیتال باشید، به احتمال زیاد یک یا چند مورد از این مشکلات کاملاً آشنا را تجربه کرده اید:

  • احساس غرق شدن در اقیانوسی از روندهای صنعت همیشه در حال تحول.
  • صرف برای همیشه در مرحله راه‌اندازی، ساخت ردیاب‌های قابل تحویل، برگه‌های حسابرسی، الگوهای نقشه کلمات کلیدی، خلاصه‌های محتوا، و نظافت معوقه می‌تواند احساس کند که در یک تردمیل بی‌پایان هستید.

قبل از ساختن مغز دوم، بیایید بررسی کنیم که یک مغز ارگانیک در چه چیزی برتری دارد و در کجا کوتاه می آید. در اینجا یک عکس فوری است:

با واگذاری وظایف اخیر به یک پایگاه داده خارجی یا یک «مغز دوم»، می‌توانید اسناد، الگوها و آموخته‌های کلیدی را بهتر بین وب‌سایت‌ها ذخیره و بازیابی کنید.

در مورد آن زمان که هنگام ملاقات با سهامداران، یک بخش کلیدی از اطلاعات یا آمار را فراموش کردید، چطور؟

فرض کنید سعی می کنم برخی از ذینفعان را متقاعد کنم که دنبال کردن کلمات کلیدی با «حجم جستجوی صفر» می تواند ارزشمند باشد.

در اینجا چند نمونه از وظایف سئو برای هر دسته آورده شده است.

مغز دوم من کاملاً کامل نیست و احتمالاً همیشه خواهد بود (خیلی شبیه مغزهای ارگانیک ما!).

ساختن مغز دوم شما ممکن است در ابتدا دلهره آور به نظر برسد، اما آن را یک قدم بردارید و به آنجا خواهید رسید. با مراحل و نکات زیر شروع کنید:

  • انتخاب ابزار مناسب متناسب با روش کار
  • ساختار مغز دوم خود را با سیستم PARA
  • کارکردن مغز دوم: با گرفتن ایده شروع کنید
  • مروری سریع بر مغز دوم سئوی خودم

مناطق: تلاش‌های بهینه‌سازی مداوم و وظایف معمول شما.

  • مثال: گزارش عملکرد ماهانه ایجاد کنید.

یک راه عالی برای تشخیص اینکه از کدام ابزار برای ساختن مغز دوم سئوی خود استفاده کنید این است که سبک سازماندهی اطلاعات خود را بشناسید. در اینجا چند نمونه از فورته ذکر شده است:

سازمان اطلاعات
  • معمار: ترجیح می دهد اطلاعات را به شیوه ای سلسله مراتبی، با تمرکز بر پروژه های بزرگ مقیاس و با استفاده از طرز فکر سیستمی، نظام مند کند. آنها باید مراقب باشند که اطلاعات را به زور وارد سیستم خود نکنند، زمانی که آنها مناسب نیستند. اپلیکیشن هایی مانند Notion و Craft برای این سبک مناسب هستند.
  • باغبان: در پرورش بسیاری از ایده ها به طور همزمان رشد می کند، به روابط و ارتباطات علاقه مند می شود. آنها باید مراقب باشند که به راحتی با اطلاعات جدید و نامرتبط پرت شوند. اپلیکیشن هایی مانند Obsidian و Roam برای این سبک مناسب هستند.
  • کتابدار: عملی و پروژه محور هستند، آنها دوست دارند اطلاعات را از منابع مختلف جمع آوری کنند و مجموعه ای از دانش را مدیریت کنند. دام آنها ممکن است جمع آوری محتوا بدون استفاده از آن باشد. برنامه هایی مانند Evernote و Microsoft OneNote به خوبی برای این سبک مناسب هستند.
  • دانش آموز: معمولاً در مدیریت دانش یا تمرکز بر بخش خاصی از زندگی خود تازه کار هستند. آنها به سهولت استفاده و جلوگیری از پیچیدگی علاقه دارند. برنامه هایی مانند Apple Notes یا Google Keep برای این سبک مناسب هستند.

ساختار مغز دوم خود را با سیستم PARA

مغز ما در موارد زیر عالی است:

  • تولید ایده های بدیع
  • به هم پیوستن ایده ها و چرخش روایت های قانع کننده.
  • تقویت همدلی با دیگران.