از لحاظ تاریخی، وب سایت های تجارت الکترونیک، نظرات محصول و شرکت را در محتوا و قالب های خود به عنوان راهی برای ایجاد اعتماد و تا حدودی نشان دادن تجربه خود در ارائه خدمات با کیفیت، در هم می پیوندند.
افزودن اخیر Google به EAT اضافی برای «تجربه» در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی به روز شده، نیاز به اطمینان از برجسته بودن هدف سودمند شما در محتوای اصلی شما را بیشتر می کند. من همچنین معتقدم که این یکی دیگر از عوامل مؤثر در آستانه کیفیت نمایه سازی است.
اطلاعات و مطالعات زیادی احتمالاً در هفته ها و ماه های آینده درباره نحوه ایجاد سیگنال های تجربه بهتر در محتوای خود و بهبود کیفیت صفحه (برای نوع منبع شما) منتشر خواهد شد.
از آنجایی که موتورهای جستجو به دنبال سیگنال های تمایز بیشتر و بیشتری هستند، سرمایه گذاری روی محتوای «تجربه ای» که لزوماً عبارات جستجوی هدف یا هدف نهایی رتبه بندی در SERP را ندارد، ضروری است.
به عبارت دیگر:
- هدف از ایجاد صفحه چیست؟
- آیا برای فروش محصول یا خدمات است؟
- آیا برای ارائه اطلاعات است؟
- یا برای تولید سرنخ است؟
این مقالات تجربه محصول حاوی پیوندهای داخلی خوبی به محصولات مرتبط و موارد استفاده از محصول (به عنوان مثال، شب بازی) هستند. جعل آنها بدون تجربه محصول دشوار است، زیرا در بین مشتریان هدف شما برجسته می شوند.
با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که Google داده ها را جمع آوری می کند و معیارهایی را برای محتوای «تجربه» در حال حاضر «در طبیعت» تعیین می کند. موتور جستجو از قبل ایده ای دارد که چگونه محتوا می تواند:
- یک پیشنهاد ارزشی را به تصویر بکشید.
- یک هدف سودمند را نشان دهید.
- "کیفیت صفحه" کافی برای نوع منبع داشته باشید.
این می تواند یا به عنوان تلاش مستقیم توسط وب سایت برای فروش محصول یا از طریق مجموعه ای از محتوای تولید شده توسط کاربر انجام شود.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
بنابراین چگونه می توانید محتوای «تجربه ای» را به صورت مقیاس پذیر به صفحات خود معرفی کنید بدون اینکه پیام رسانی یا هدف مفید صفحه را کمرنگ کنید؟
کارکنان و نویسندگان Holts محصولاتی را که می فروشند بررسی می کنند. پروفایل آنها همچنین اطلاعاتی در مورد آنها به عنوان مصرف کننده دارد، مانند سیگارهای مورد علاقه و ترجیحات قدرت.
از سوی دیگر، تعریف گوگل از کیفیت صفحه «ارزیابی کل نگر از عناصر تشکیل دهنده یک صفحه، از جمله طراحی، عملکرد، تجربه کاربری و محتوا» است.
دو مثال قبل در نشان دادن تجربه در سطح برند یا دامنه عالی هستند، اما نشان دادن تجربه در سطح محصول نیز می تواند مهم باشد.
این معمولاً به معنای هدف قرار دادن کلمات کلیدی و موضوعات خاص در صفحات شما است و به وضوح تخصص و هدف مفید خود را در محتوای خود به اشتراک می گذارد.
به طور مشابه، اگر محصول یا خدمات شما در فضای YMYL است، می خواهید تا حد امکان سیگنال های اعتماد ایجاد کنید که خدمات شما ایمن و قابل اعتماد است و تأثیر منفی بر مصرف کنندگان نخواهد گذاشت.
برای مثال، آمازون سال هاست که این کار را با قرار دادن تجربیات مشتری در صفحات تک محصولی، صرف نظر از مثبت بودن یا نبودن آنها انجام می دهد. آنها این کار را از طریق بخش "سوالات و پاسخ های مشتریان" خود انجام داده اند.

بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیک در حال حاضر این کار را با جمع آوری نظرات کاربران خاص محصول در صفحات برای ایجاد اعتماد انجام می دهند. تکمیل شده با نشانه گذاری طرحواره، این فرصتی را نیز به آنها می دهد تا ستاره های بررسی را در SERP ها دریافت کنند.
برای جمع بندی، گوگل هدف سودمند را اینگونه تعریف می کند: «نیت کلی صفحه، همانطور که توسط سازنده صفحه تعیین می شود».
به عنوان مثال، هولتز کار خوبی برای نشان دادن تجربه و تخصص در سطح شرکت و نویسنده از طریق محتوا انجام می دهد.

راه دیگر برای انجام این کار، ایجاد محتوای منحصر به فرد و تجربه در سطح صفحه جزئیات محصول (PDP) است. دو وب سایت که این کار را به خوبی انجام می دهند CardKingdom و TCG Player هستند.
بنابراین ما چرخ را دوباره اختراع نمی کنیم یا از آنچه قبلاً در هنگام هدف قرار دادن EAT انجام می دادیم منحرف نمی شویم.
در هر صورت، ما اکنون دیدگاه ها، نظرات و تجربیات کاربر منحصربه فردتری را اضافه می کنیم تا محتوا را «اصیل تر» کنیم - نثر بازاریابی و قطعات محتوای پژوهشی کلیدواژه را با مفاهیم انسانی تر رقیق تر می کنیم.
نویسنده: تیم تحریریه روحانی نژاد