قبل از خرید، مشتریان شما همیشه به دنبال نظرات و ارجاعاتی برای تقویت و تایید قصد خود هستند.
در انگلستان، من با آژانسی کار کردم که به 600 کسب و کار کوچک خدمات می داد که درصد زیادی از آنها گلفروش بودند. هدف مشتری گل فروشی می تواند یکی از موارد زیر باشد:
- به دنبال گل آرایی فصلی باشید (ولنتاین، روز مادر و غیره).
- نوع گل برای خرید برای قرار شام.
- آموزش ساخت تاج گل کریسمس.
- خدمات گل عروسی.
هنگامی که یک مشتری بالقوه قصد روشنی داشته باشد، دو چیز ممکن است اتفاق بیفتد:
- آنها سفر نفوذ خود را در TikTok، Instagram یا YouTube آغاز خواهند کرد. نگاهی به ویدیوها برای الهام گرفتن از گل آرایی یا مناسب ترین گل ها برای مناسبت های خاص.
- مستقیماً به Google بروید تا یکی از جستارهای زیر را تایپ کنید:
- تحویل گل + مکان
- تحویل گل در همان روز
- تحویل گل در همان روز + مکان
- خدمات گل عروسی
- خدمات اشتراک گل
و اینجاست که یک نمایه کسبوکار Google (GBP) بهخوبی بهینهسازی شده میتواند به دلیل بررسیها، اطلاعات، تصاویر و محصولاتش به منبع تأثیرگذاری مهمی تبدیل شود.
GBP بهبودیافته باعث میشود مشتریان بیشتری از فهرست شما جذب شوند، حتی اگر رتبه شما به اندازه سایر فهرستها نباشد. عناصر زیر را بهینه کنید تا نمایه کسب و کار Google خود را به یک کانال درآمدزا تبدیل کنید.
1. بخش اطلاعات: دسته ها
دسته انتخاب شده به طور قابل توجهی بر رتبه بندی در سطح محلی تأثیر می گذارد. طبقه بندی اولیه شرکت شما توضیح می دهد که چه کاری انجام می دهد (به عنوان مثال، شرکت حقوقی، دندانپزشک، لوله کش، سالن مو، و غیره). علاوه بر این، این تنها دسته ای خواهد بود که برای کل عموم قابل دسترسی است.
در مثال زیر، دسته اصلی «گلفروش» و دسته اضافی «تحویل گل» است.
2. بررسی
طبق BrightLocal، حدود 77 درصد از مصرفکنندگان «همیشه» یا «به طور منظم» نظرات آنلاین را هنگام مرور مشاغل محلی میخوانند. نظرسنجی اخیر.
بررسی ها یک جزء مهم رتبه بندی و یک عامل تبدیل هستند. آنها نه تنها برای برجسته شدن بلکه برای ایجاد اعتبار برای مشاغل محلی بسیار مهم هستند.
گوگل بر بررسیهای جستجوهای برند تأکید میکند و آنها را بهطور برجسته در نمایه شرکت شما نمایش میدهد.
یکی دیگر از جنبه های مهم نظرات، همیشه پاسخ دادن است که مشتریان را تشویق می کند تا نظرات خود را بگذارند و اعتبار شما را افزایش می دهد.
بررسیها ممکن است مصرفکنندگان بیشتری را به همراه داشته باشد، انتقاد روشنگرانهای را ارائه کند و مشکلات یا موفقیتهای بخش خدمات مشتری را آشکار کند.
دستورالعمل های گوگل را بخوانید محتوای ممنوعه و محدود و بهترین روش ها برای دریافت نظرات. جوی هاوکینز، یکی دیگر از همکاران، اطلاعات بیشتری را در مقاله خود آورده است، حملات نقدی 1 ستاره که رستورانهای گوگل را آزار میدهد.
3. محصولات
هنگامی که به طور منظم به روز می شود، بخش محصولات می تواند یک اهرم قدرتمند برای درآمدزایی باشد. این بالاتر از دسته خدمات قرار می گیرد بنابراین برجسته تر است.
در این بخش می توانید موارد زیر را درج کنید:
- تصاویر.
- دکمه های فراخوان برای اقدام
این به شما فرصتی می دهد تا هدف جستجوی مشتریان خود را با محصولات مرتبط مطابقت دهید، و رسیدن به تصمیم خرید را برای آنها آسان تر و سریع تر می کند.
آیا می دانستید که می توانید محصولات را در بالای لیست های محلی و نقشه خود اضافه کنید؟ در اینجا می توانید نحوه انجام آن را بیابید.
4. تصاویر
تصاویر در مرحله تحقیق قبل از خرید بر مشتریان تأثیر زیادی می گذارد. گوگل اطلاعات را مفیدتر می کند و به کاربران این امکان را می دهد که با تصاویر و متن جستجو کنند و نتایج مرتبط را دریافت کنند.
با این حال، افزودن تصاویر (مخصوصاً لوگوها) به بخش Image GBP شما می تواند مشکل باشد. اطمینان حاصل کنید که تصاویری که برای محصولات، لوگوها و تصاویر کلی خود آپلود می کنید وضوح بالایی دارند.
هنگام افزودن تصاویر به بخش محصول خود، مطمئن شوید که با Google مطابقت دارد دستورالعمل برای عکس های نمایه کسب و کار.
5. پست ها
انتشار پستها در نمایه کسبوکار شما فرصتی عالی برای تبلیغ محصولات جدید، رویدادها، کارگاهها یا پیشنهادهای ویژه فراهم میکند.
برای کمک به افزایش تراکنشها و درآمد و مهمتر از همه، تکمیل خرید برای مشتریتان، میتوانید دکمههای تماس برای اقدام را روی پستهای خود اضافه کنید.
از پست ها برای تبدیل کلمات کلیدی به موضوع و ایجاد محتوای غیر مفید برای تأثیرگذاری بر صفحات نتایج جستجو استفاده نمی شود. کار نخواهد کرد و این عمل هرزنامه محسوب می شود.
در عوض، پست های شما باید مختصر، مختصر، آموزنده و برای مشتریان شما مفید باشد.
برچسبهای UTM برای ردیابی دقیق تعداد بازدیدها، تراکنشها و درآمدی که نمایه کسبوکار Google شما به وبسایت شما هدایت میکند، بسیار مهم هستند.
در اینجا نحوه اضافه کردن برچسب های UTM به URL وب سایت خود آورده شده است.
قابل اعتماد و متخصص سازنده URL کمپین گوگل (آن را بوکمارک کنید) و اطلاعات زیر را با حروف کوچک وارد کنید:
- آدرس وب سایت.
- منبع کمپین
- رسانه کمپین
- نام کمپین.
سپس، در پایین صفحه، باید با یک URL مانند این پایان دهید:
اکنون به بخش اطلاعات در نمایه کسبوکار Google بروید و نشانی اینترنتی را که ایجاد کردهاید با نماد زمین (که مخفف یک وبسایت است) در فضای خالی قرار دهید.
سپس اگر هیچ خطایی نداشت، باید ردیابی را شروع کند و تا چند روز دیگر میتوانید دادههای آن را در Google Analytics مشاهده کنید. برای دیدن داده های آن در GA، به کسب > کمپین ها > همه کمپین ها.
منبع: https://searchengineland.com/google-business-profile-revenue-generating-channel-388207