بنابراین، از خود بپرسید که امیدوارید با محتوا به چه چیزی برسید. می خواهید محتوای شما چه کاری انجام دهد؟ در اینجا چند هدف رایج برای شروع شما آورده شده است:
- ایجاد آگاهی از برند: دید آنلاین خود را افزایش دهید و در صنعت خود شناخته شوید.
- مخاطبان خود را پرورش دهید: محتوای مفیدی ارائه دهید که به مخاطبان شما آموزش می دهد و برای ایجاد سرنخ بیشتر اعتماد ایجاد می کند.
- ترافیک بیشتری را هدایت کنید: تعداد بیشتری از مخاطبان هدف خود را به آستان مجازی خود بیاورید.
- مشترکین و سرنخ های بیشتری کسب کنید: از محتوای عالی برای تشویق ثبت نام ایمیل و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه استفاده کنید.
آنها چقدر از همسالان خود بهتر عمل می کنند؟ مقدار شگفت انگیزی – آنها هستند 414% احتمال بیشتری برای گزارش موفقیت وجود دارد.
برای پاسخ به این سوال، به نقطه تلاقی تخصص صنعت خود/آنچه می فروشید و آنچه مخاطبان شما می خواهند تکیه کنید. بهترین زمینه های موضوعی شما به هر دو مرتبط خواهد بود.
با پاسخ به همه این سؤالات، تنظیم تقویم محتوای شما باید آسان باشد.
7. ارتقاء
به عنوان مثال، اگر کفش های دویدن می فروشید، به طور انحصاری در مورد کفش های دویدن نمی نویسید. شما درباره موضوعات مرتبطی که مخاطبانتان به آنها اهمیت می دهند، مانند تمرین، سلامت زانو، رویدادهای دویدن و غیره می نویسید. با این حال، احتمالاً در مورد ورزش ها و سرگرمی های غیرمرتبط با دویدن مانند فوتبال، یوگا یا تنیس نخواهید نوشت.
به عنوان مثال، اگر هدف من افزایش ترافیک باشد، در استراتژی خود به این شکل بیان می کنم: “در مدت 6 ماه، کل ترافیک وب سایت را 20 درصد افزایش دهید.”
2. مخاطب
به یاد داشته باشید: ثبات مهم است – نه لزوما چگونه بسیار شما پست می کنید، اما اینکه آیا مخاطبان شما می توانند روی پست های شما حساب کنند و آیا آنها همیشه با کیفیت هستند یا خیر.
- هر چند وقت یکبار محتوا را در پلتفرم اصلی خود ارسال خواهید کرد؟
- هر چند وقت یکبار محتوا را در پلتفرم(های) ثانویه خود پست می کنید؟
- هر چند وقت یکبار محتوا را در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنید؟
- چه روزها/زمان هایی برای ارسال محتوا برای مخاطبان شما بهتر است؟
با تعریف اهداف خود، می توانید به سمت تعریف مخاطبان هدف خود بروید.
… شاید در مورد اولویت بندی آن فکر کنید.
همانطور که در حال راهاندازی تیم محتوای خود هستید، اینها ضروریترین نقشهایی هستند که ممکن است نیاز داشته باشید (و یک نفر بسته به منابع شما ممکن است چندین نقش را پر کند):
- نویسنده/خالق محتوا: در سطح پایه، به شخصی نیاز دارید که در اکثر قالبها، از جمله وبلاگها، کتابهای الکترونیکی، کاغذهای سفید، صفحات وب و پستهای رسانههای اجتماعی، محتوای نوشتاری ایجاد کند. متناوبا، اگر تصمیم به سرمایه گذاری در فیلم یا اینفوگرافیک دارید، به افرادی با این مجموعه مهارت ها نیاز دارید.
- مدیریت محتوا: مدیریت پست های وبلاگ از جمله قالب بندی، زمان بندی و انتشار چه کسی خواهد بود؟
- مدیر رسانه های اجتماعی: چه کسی پست در رسانه های اجتماعی و تعامل با مخاطبان شما را پوشش خواهد داد؟
- استراتژیست محتوا/سئو: چه کسی تحقیق کلمات کلیدی و تحقیق در مورد موضوع وبلاگ را انجام خواهد داد؟ چه کسی موضوعات محتوا را ایده پرداز خواهد کرد؟ چه کسی معیارها را ردیابی و نتایج را اندازه گیری خواهد کرد؟
6. برنامه ریزی کنید
خوشبختانه، شما در حال حاضر به خوبی در راه خود هستید.
برای کار نیاز به فداکاری دارد. به کسی نیاز دارد که بتواند تمام توجه آنها را به آن معطوف کند. این بدان معناست که به محض اینکه می توانید، باید در کمک سرمایه گذاری کنید (یا به دنبال خرید برای استخدام کارشناسان اضافی باشید).
تبلیغ به این معنی است که چگونه میتوانید به محتوای خود توجه بیشتری داشته باشید – به خصوص زمانی که تازه کار هستید و هنوز مخاطبی ندارید.
این یک انگیزه عالی برای ادامه استراتژی شما است.
شما میتوانید کانالهای مختلفی را به صورت آنلاین برای انتشار و توزیع محتوا حفظ کنید، اما باید انتخاب کنید که بیشترین تلاش خود را در کجا متمرکز کنید.
در نهایت، به یاد داشته باشید که استراتژی آن فرآیند را هدایت می کند و قرار است تکرار شود. شما هرگز فقط یک قطعه محتوا ایجاد نمی کنید و آن را در روز صدا نمی کنید. ده ها تا صدها را ایجاد خواهید کرد از قطعات محتوا با استفاده از این چارچوبی که با آن کار می کنید.
وقتی هدفی را انتخاب می کنید، آن را در این سطح گسترده و مبهم نگه ندارید. دقیقاً به آنچه می خواهید در زیر آن چتر هدف خاص انجام دهید فکر کنید. اعداد خاص را بدست آورید و از اعداد استفاده کنید.
بالاخره وقت آن رسیده که در مورد محتوا در استراتژی خود صحبت کنید. شما باید دو چیز را مشخص کنید:
بله، برای بازاریابی محتوا به یک تقویم محتوا نیاز دارید. اما قبل از راهاندازی، ابتدا باید استراتژی خود را برای زمانبندی و ارسال محتوا بدانید.
یک نکته: چه در استراتژی محتوا کاملاً جدید باشید، چه استراتژی موجود را بازنگری کنید یا بازاریابی محتوای خود را کاملاً اصلاح کنید، به یک چارچوب محکم برای تکیه بر آن نیاز دارید.
اگر هنوز فهرستی از مشترکین ایمیل ندارید، ممکن است آن را به عنوان یک هدف اصلی برای بازاریابی محتوای خود انتخاب کنید و در عوض در حال حاضر پستهای اجتماعی را تبلیغ کنید.
8. ابزار
هنگامی که این چارچوب را مستند می کنید، یک نقطه مرجع زنده برای اجرای استراتژی خود ایجاد می کنید – در یک Google Doc، یک صفحه گسترده، یا حتی فقط در یک دفترچه یادداشت یادداشت شده است. این طرحی است که می توانید بارها و بارها به آن بازگردید تا تمام اقدامات بازاریابی محتوای خود را هدایت کنید.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.