چگونه یک چارچوب استراتژی محتوای برنده ایجاد کنیم

همانطور که در جهت اهداف بازاریابی محتوای خود کار می کنید، باید پیشرفت خود را نیز پیگیری کنید.

این مرحله در مورد کشف اینکه چه کسی به تخصص و راه حل هایی که برند ارائه می دهد نیاز دارد و باید از طریق محتوای آن با چه کسانی صحبت کنید. برای انجام این کار، شما باید انجام دهید تحقیق در مورد مخاطب.

در اینجا ابزارهای ضروری هستند:

  • جستجوی کلمات کلیدی یا ابزارهای سئو (Semrush، Ahrefs، KWFinder توسط Mangools و غیره)
  • ابزار تجزیه و تحلیل وب (مانند Google Analytics)
  • سیستم مدیریت محتوا (وردپرس، دروپال، جوملا و …)
  • تقویم محتوا (Airtable، Trello، CoSchedule، صفحات گسترده Google یا Excel و غیره)
نمونه ای از یک تقویم محتوایی با استفاده از Airtable
نمونه ای از یک تقویم محتوایی با استفاده از Airtable

یکی از بهترین راه ها برای شناخت مخاطبان، مصاحبه مستقیم با آنهاست. برای انجام این کار، باید با چند فرض در مورد اینکه چه کسی به چیزی که می فروشید نیاز دارد، شروع کنید. سپس، هنگامی که با مشتریان بالقوه خود صحبت می کنید، متوجه خواهید شد که آیا این فرضیات درست بوده اند یا خیر.

به عبارت دیگر، کجا می خواهید روی ساخت برند خود به صورت آنلاین تمرکز کنید؟ پایگاه خانه شما در وب چه پلتفرمی خواهد بود؟

بعدی: کجا مطالب را پست می کنید؟

هدف گذاری یکی از مهم ترین بخش های ایجاد استراتژی محتوا است. بدون اهداف، هیچ مقصدی برای بازاریابی محتوای خود نخواهید داشت و بنابراین تمرکزی برای تلاش های خود ندارید.

اگر هنوز فهرستی از مشترکین ایمیل ندارید، ممکن است آن را به عنوان یک هدف اصلی برای بازاریابی محتوای خود انتخاب کنید و در عوض در حال حاضر پست‌های اجتماعی را تبلیغ کنید.

8. ابزار

هر پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، پلتفرمی را که می‌خواهید بیشتر روی رشد محتوا تمرکز کنید، مستند کنید.

4. محتوا

از این چارچوب برای ساختن برنامه برند خود برای موفقیت محتوا استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که این استراتژی به طور دقیق تنظیم نشده است. در عوض، آن را سندی زنده در نظر بگیرید که روزانه از آن برای تمرکز، ادامه مسیر و رسیدن به اهدافتان استفاده می کنید.

چه کسی مسئول هر یک از جنبه های بازاریابی محتوای شماست؟

اگر مخاطبان خود را به طور کامل درک نکنید، موضوعات محتوای شما همیشه طنین انداز نمی شوند. و محتوایی که طنین انداز نباشد به نتیجه نمی رسد.

بله، برای بازاریابی محتوا به یک تقویم محتوا نیاز دارید. اما قبل از راه‌اندازی، ابتدا باید استراتژی خود را برای زمان‌بندی و ارسال محتوا بدانید.

هر استراتژی محتوا باید جهت گیری در مورد نکات کلیدی را ارائه دهد. در اینجا یک تجزیه سریع است.

  • اهداف تعیین کنید.
  • مخاطب خود را تعریف کنید.
  • یک پلتفرم محتوا را انتخاب کنید.
  • موضوعات و قالب های محتوا را انتخاب کنید.
  • تیم و نقش های خود را مشخص کنید.
  • یک برنامه زمانبندی پست تنظیم کنید.
  • برنامه ریزی کنید که چگونه تبلیغ می کنید.
  • ابزارهای مورد نیاز برای اجرای محتوا را دریافت کنید.
  • نحوه ردیابی و اندازه گیری نتایج را تعیین کنید.
  • بودجه تعیین کنید.

در مرحله بعد، راه های خود را برای تبلیغ محتوا انتخاب کنید.

یکی از سوالات مورد علاقه من برای پرسیدن از مخاطبان بالقوه ام این است: “اگر یک عصای جادویی داشته باشید که بتواند فورا یکی از مشکلات فعلی شما را در مورد X حل کند، کدام یک را انتخاب می کنید؟”

3. پلت فرم

من همیشه توصیه می کنم ابتدا روی وب سایت خود تمرکز کنید – به طور خاص، پست کردن محتوا در وبلاگ خود. چرا؟

چه نوع محتوا و فرمت هایی را منتشر خواهید کرد؟

استراتژی محتوای شما چگونه پیش می رود؟

نحوه برنامه ریزی برای انجام این کار را در استراتژی محتوای خود ثبت کنید. تعیین کنید:

  • این شاخص های اصلی عملکرد (KPI) که می توانید به اهداف خود متصل کنید. برای مثال، اگر یکی از اهداف من ایجاد اعتبار و شهرت برند باشد، می‌توانم رتبه‌بندی کلمات کلیدی گوگل را در طول زمان پیگیری کنم تا نشان دهم قدرت آنلاین من چگونه رشد می‌کند.
  • ابزارهایی که برای ردیابی KPIها نیاز دارید. به عنوان مثال، من به یک ابزار SEO برای ردیابی رتبه بندی گوگل برای وب سایت خود نیاز دارم.
  • هر چند وقت یکبار بررسی می کنید. آیا ماهانه به معیارها نگاه می کنید؟ سه ماه یکبار؟ به خاطر داشته باشید که نتایج بازاریابی محتوا آهسته اما ثابت است.

10. بودجه

به همین دلیل است که وب سایت شما یک پلت فرم قدرتمند است:

  • شما مالک محتوایی هستید که در آنجا پست می کنید.
  • شما نمایان بودن آن محتوا را کنترل می کنید.
  • شما می توانید قدرت آنلاین خود را با SEO و رتبه بندی ارگانیک ایجاد کنید.
  • محتوای دیگر شما که در پلتفرم های دیگر ارسال می شود می تواند به وب سایت شما اشاره کند.
  • شما ظاهر و احساس وب سایت خود را کاملاً کنترل می کنید، از جمله تجربه کاربری.

وب سایت شما املاکی است که مالک آن هستید. حساب های رسانه های اجتماعی نیستند. حساب‌های اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و لینکدین شما در زمین‌های قرض‌شده ساکن هستند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/create-content-strategy-framework-393819

اگر می خواهید بازاریابی محتوای شما کارساز باشد، به یک چارچوب استراتژی محتوا نیاز دارید.

آنها چقدر از همسالان خود بهتر عمل می کنند؟ مقدار شگفت انگیزی – آنها هستند 414% احتمال بیشتری برای گزارش موفقیت وجود دارد.

هنگامی که این چارچوب را مستند می کنید، یک نقطه مرجع زنده برای اجرای استراتژی خود ایجاد می کنید – در یک Google Doc، یک صفحه گسترده، یا حتی فقط در یک دفترچه یادداشت یادداشت شده است. این طرحی است که می توانید بارها و بارها به آن بازگردید تا تمام اقدامات بازاریابی محتوای خود را هدایت کنید.

به منابع خود و انواع محتوایی که مخاطبان ترجیح می دهند نگاه کنید. اگر یک برند کوچک هستید، احتمالاً ابزاری برای ایجاد محتوای ویدیویی شیک و با تولید بالا ندارید. با این حال، شما ابزاری برای ایجاد وبلاگ های با کیفیت بالا به طور منظم خواهید داشت – و این جایی است که اکثر برندها شروع می کنند.

5. تیم

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


نحوه ایجاد چارچوب استراتژی محتوای خود: 10 بلوک سازنده

1. اهداف

برای پاسخ به این سوال، به نقطه تلاقی تخصص صنعت خود/آنچه می فروشید و آنچه مخاطبان شما می خواهند تکیه کنید. بهترین زمینه های موضوعی شما به هر دو مرتبط خواهد بود.

این بخش برای درست شدن حیاتی است. شما نیاز به درک عمیقی از مخاطبان خود دارید، از جمله اینکه به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند و چالش‌هایشان، بنابراین محتوای شما به خانه‌تان می‌رسد.

پاسخ های خود را بر اساس تحقیقات و منابع برند خود قرار دهید. توانایی های تیم محتوای شما چیست؟ کسب و کار چه خروجی می تواند پشتیبانی کند؟

اکثر مراحل در استراتژی محتوای شما احتمالاً به حداقل یک ابزار برای کمک به آسان‌تر و سریع‌تر کردن فرآیند نیاز دارند. به علاوه، برخی از ابزارها داده‌هایی را ارائه می‌کنند که اگر انتظار دارید در رتبه‌بندی موتورهای جستجو رقابت کنید، به هیچ وجه نمی‌توانید از آنها صرفنظر کنید.

شما همچنین کنترل کمی بر روی دید خود در رسانه های اجتماعی دارید. ممکن است فالوورهای شما همه پست‌های شما را ببینند یا نبینند – و اگر روزانه پست نکنید، دید شما حتی بیشتر خواهد شد.

تبلیغ به این معنی است که چگونه می‌توانید به محتوای خود توجه بیشتری داشته باشید – به خصوص زمانی که تازه کار هستید و هنوز مخاطبی ندارید.

اکثراً برندها و بازاریابان با یک استراتژی محتوای مستند عملکرد بهتری داشته باشد آنهایی که یکی ندارند

با این حال، لازم نیست پول زیادی را برای ارتقاء هزینه کنید. این می تواند به سادگی ارسال پیوند به وبلاگ جدیدی باشد که به تازگی در رسانه های اجتماعی منتشر کرده اید. این می تواند به همان سرعتی باشد که یک ایمیل برای مشترکین خود ارسال کنید و آنها را در مورد یک وبلاگ جدید آگاه کنید.

همانطور که در حال راه‌اندازی تیم محتوای خود هستید، اینها ضروری‌ترین نقش‌هایی هستند که ممکن است نیاز داشته باشید (و یک نفر بسته به منابع شما ممکن است چندین نقش را پر کند):

  • نویسنده/خالق محتوا: در سطح پایه، به شخصی نیاز دارید که در اکثر قالب‌ها، از جمله وبلاگ‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، کاغذهای سفید، صفحات وب و پست‌های رسانه‌های اجتماعی، محتوای نوشتاری ایجاد کند. متناوبا، اگر تصمیم به سرمایه گذاری در فیلم یا اینفوگرافیک دارید، به افرادی با این مجموعه مهارت ها نیاز دارید.
  • مدیریت محتوا: مدیریت پست های وبلاگ از جمله قالب بندی، زمان بندی و انتشار چه کسی خواهد بود؟
  • مدیر رسانه های اجتماعی: چه کسی پست در رسانه های اجتماعی و تعامل با مخاطبان شما را پوشش خواهد داد؟
  • استراتژیست محتوا/سئو: چه کسی تحقیق کلمات کلیدی و تحقیق در مورد موضوع وبلاگ را انجام خواهد داد؟ چه کسی موضوعات محتوا را ایده پرداز خواهد کرد؟ چه کسی معیارها را ردیابی و نتایج را اندازه گیری خواهد کرد؟

6. برنامه ریزی کنید

برای کار نیاز به فداکاری دارد. به کسی نیاز دارد که بتواند تمام توجه آنها را به آن معطوف کند. این بدان معناست که به محض اینکه می توانید، باید در کمک سرمایه گذاری کنید (یا به دنبال خرید برای استخدام کارشناسان اضافی باشید).

ضمن توجه به این موضوع، بدانید که محتوا نباید یک فعالیت «وقتی وقت دارم» باشد.

آخرین اما نه کم اهمیت ترین، کاهش بودجه برای بازاریابی محتوای خود. بر اساس استراتژی شما، هزینه اجرا چقدر خواهد بود؟ افراد، ابزارها و فرآیندهایی را که باید برای تحقق آن سرمایه گذاری کنید، مشخص کنید.

آیا روی یکی کار می کنید؟ یا اینکه هنوز یک کار دور در لیست کارهای شماست؟

با تعریف اهداف خود، می توانید به سمت تعریف مخاطبان هدف خود بروید.

به هر حال، این تمایز ضروری است. استراتژی محتوای شما اصلاً ثابت نیست. در عوض، باید با نام تجاری شما تکامل پیدا کند، زیرا شما کشف می کنید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. شما باید استراتژی را در صورت لزوم تغییر دهید تا آنچه را که یاد می گیرید در نظر بگیرید. (این شامل اهداف شما نیز می شود.)

و اگر برای راه‌اندازی بلوک‌های سازنده آن چارچوب به کمک نیاز دارید، این راهنما به شما نشان می‌دهد که چه چیزهایی را باید بگنجانید.

چارچوب استراتژی محتوا چیست؟

وقتی هدفی را انتخاب می کنید، آن را در این سطح گسترده و مبهم نگه ندارید. دقیقاً به آنچه می خواهید در زیر آن چتر هدف خاص انجام دهید فکر کنید. اعداد خاص را بدست آورید و از اعداد استفاده کنید.

بالاخره وقت آن رسیده که در مورد محتوا در استراتژی خود صحبت کنید. شما باید دو چیز را مشخص کنید:

بازاریاب هایی که اهداف تعیین می کنند هستند 377 درصد موفق تر با توجه به CoSchedule نسبت به کسانی که اهدافی را تعیین نمی کنند.

بازاریابان هدف گذاری

این یک انگیزه عالی برای ادامه استراتژی شما است.

بنابراین، از خود بپرسید که امیدوارید با محتوا به چه چیزی برسید. می خواهید محتوای شما چه کاری انجام دهد؟ در اینجا چند هدف رایج برای شروع شما آورده شده است:

  • ایجاد آگاهی از برند: دید آنلاین خود را افزایش دهید و در صنعت خود شناخته شوید.
  • مخاطبان خود را پرورش دهید: محتوای مفیدی ارائه دهید که به مخاطبان شما آموزش می دهد و برای ایجاد سرنخ بیشتر اعتماد ایجاد می کند.
  • ترافیک بیشتری را هدایت کنید: تعداد بیشتری از مخاطبان هدف خود را به آستان مجازی خود بیاورید.
  • مشترکین و سرنخ های بیشتری کسب کنید: از محتوای عالی برای تشویق ثبت نام ایمیل و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه استفاده کنید.

به یاد داشته باشید: ثبات مهم است – نه لزوما چگونه بسیار شما پست می کنید، اما اینکه آیا مخاطبان شما می توانند روی پست های شما حساب کنند و آیا آنها همیشه با کیفیت هستند یا خیر.

  • هر چند وقت یکبار محتوا را در پلتفرم اصلی خود ارسال خواهید کرد؟
  • هر چند وقت یکبار محتوا را در پلتفرم(های) ثانویه خود پست می کنید؟
  • هر چند وقت یکبار محتوا را در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنید؟
  • چه روزها/زمان هایی برای ارسال محتوا برای مخاطبان شما بهتر است؟

در محتوای خود روی چه موضوعاتی تمرکز خواهید کرد؟

با پاسخ به همه این سؤالات، تنظیم تقویم محتوای شما باید آسان باشد.

7. ارتقاء

و در هر لحظه، شما در چند مرحله مختلف تا زانو خواهید بود. اما اگر استراتژی داشته باشید گم نمی شوید.

چه عناصری را باید در چارچوب استراتژی محتوا بگنجانید؟

خوشبختانه، شما در حال حاضر به خوبی در راه خود هستید.

… شاید در مورد اولویت بندی آن فکر کنید.

به عنوان مثال، اگر کفش های دویدن می فروشید، به طور انحصاری در مورد کفش های دویدن نمی نویسید. شما درباره موضوعات مرتبطی که مخاطبانتان به آنها اهمیت می دهند، مانند تمرین، سلامت زانو، رویدادهای دویدن و غیره می نویسید. با این حال، احتمالاً در مورد ورزش ها و سرگرمی های غیرمرتبط با دویدن مانند فوتبال، یوگا یا تنیس نخواهید نوشت.

چارچوب استراتژی محتوا طرحی است که تمام اقدامات بازاریابی محتوای شما را هدایت می کند. این جزئیات نحوه ایجاد، مدیریت، انتشار، ترویج و نگهداری محتوا برای رسیدن به اهداف برند خود را توضیح می دهد.

در اینجا ابزارهای خوب وجود دارد:

  • نرم افزار ویرایش (مانند Grammarly).
  • جستجوگر سئو (مانند Yoast).
  • ابزار بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) (مانند Hotjar).
  • ابزار ویرایش تصویر (مانند Canva یا Photoshop).

9. پیگیری پیشرفت

به عنوان مثال، اگر هدف من افزایش ترافیک باشد، در استراتژی خود به این شکل بیان می کنم: “در مدت 6 ماه، کل ترافیک وب سایت را 20 درصد افزایش دهید.”

2. مخاطب

شما می‌توانید کانال‌های مختلفی را به صورت آنلاین برای انتشار و توزیع محتوا حفظ کنید، اما باید انتخاب کنید که بیشترین تلاش خود را در کجا متمرکز کنید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که استراتژی آن فرآیند را هدایت می کند و قرار است تکرار شود. شما هرگز فقط یک قطعه محتوا ایجاد نمی کنید و آن را در روز صدا نمی کنید. ده ها تا صدها را ایجاد خواهید کرد از قطعات محتوا با استفاده از این چارچوبی که با آن کار می کنید.

هزینه را در مقابل منابع خود بسنجید و به یاد داشته باشید که استراتژی خود را در صورت نیاز تغییر دهید تا آن را مطابق با محدودیت های بودجه خود نگه دارید. به یاد داشته باشید: محتوای عالی می تواند به رشد یک برند کمک کند. و با رشد نام تجاری، سرمایه گذاری محتوای شما نیز می تواند افزایش یابد.

چارچوب استراتژی محتوا منجر به بازاریابی محتوای قوی می شود

یک نکته: چه در استراتژی محتوا کاملاً جدید باشید، چه استراتژی موجود را بازنگری کنید یا بازاریابی محتوای خود را کاملاً اصلاح کنید، به یک چارچوب محکم برای تکیه بر آن نیاز دارید.