چگونه SEO ویدیو می تواند استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال شما را تقویت کند

مانند جستجوی معمولی Google، بخش ویدیوی Google پیشنهادات «جستجوی مرتبط» را در زیر نتایج جستجوی ارگانیک ایجاد می‌کند. در اینجا مجدداً، جستجوهای مرتبط با ویدیو با جستجوهایی که هنگام استفاده از جستجوی اصلی Google مشاهده می‌کنید متفاوت است و نشان می‌دهد که افراد از ویدیوهای Google برای اهداف مختلف استفاده می‌کنند:

این روزها SERP های گوگل شامل تصاویر مرتبط، پاسخ های فوری، سوالات پرطرفدار و موارد دیگر است.

بر اساس موزکست داده ها، ویدیوها حداقل در 30 درصد از SERP های گوگل نمایش داده می شوند:

به این ترتیب، جستجوهای مرتبط با Google Videos به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی را پیدا کنید که اگر فقط به نتایج جستجوی معمولی گوگل تکیه می کردید، از دست می دادید.

برخلاف چرخ فلک‌های ویدیویی که به برندها در معرض دید غیرمستقیم قرار می‌دهند (افرادی که روی یک ویدیو در چرخ و فلک کلیک می‌کنند معمولاً در آن صفحه یوتیوب قرار می‌گیرند یا آن ویدیو را بلافاصله از صفحه نتیجه جستجوی Google تماشا می‌کنند)، قطعه‌های غنی از ویدیو باعث ایجاد یک کلیک مستقیم به سایت شما.

ویدیوها می‌توانند محتوای شما را بهتر کنند، محصول شما را آسان‌تر درک کنند و برند شما را معتبرتر و مرتبط‌تر کنند. علاوه بر این، ویدیوها همچنان در صفحه 1 نتایج جستجوی Google برای تعداد فزاینده‌ای از جستارها قرار می‌گیرند.

با این حال، ایجاد و بازاریابی ویدیوها بسیار فراتر از قابلیت یافتن YouTube است.

یکی از بخش های قابل مشاهده قسمتی است که شامل فیلم های مرتبط است.

جدید در زمین موتورهای جستجو

دانستن اینکه چگونه مخاطبان هدف شما ویدیوهای مرتبط را جستجو می‌کنند، می‌تواند به شما درک بهتری از سفرهای خرید، مشکلاتی که برای حل آن‌ها تلاش می‌کنند و وظایفی که سعی در تکمیل آنها دارند، به شما بدهد.

وقتی در مورد ایجاد یک استراتژی ویدیویی صحبت می کنیم، مردم معمولا آن را به عنوان یافتن در یوتیوب می بینند. و دلیل خوبی دارد – هر ماه میلیاردها کاربر به این پلتفرم دسترسی دارند.

نتایج موتور جستجوی گوگل بسیار متنوع تر، بصری و تعاملی تر از یک دهه پیش است.

الگوی مشابهی برای جستجوی Google Video اعمال می‌شود، که اغلب زاویه یا سفر خرید دیگری را که مخاطبان هدف شما ممکن است هنگام تحقیق در مورد گزینه‌هایشان طی کنند، نشان می‌دهد.

برای به دست آوردن یک قطعه غنی از ویدیو، ناشران باید یک ویدیو را در آن صفحه جاسازی کنند و از آن استفاده کنند شمای ویدیویی.

حتی فراتر از آن، یک استراتژی ویدیویی خوب می‌تواند تلاش‌های کلی سئوی شما را افزایش دهد. در اینجا چگونه است.

1. درک عمیق تر از سفر خرید مشتریان شما

درباره نویسنده

بازاریابی اینترنتی Ninjas یک آژانس دیجیتال پیشرو است که در استراتژی سئو، لینک سازی، بازاریابی محتوا و بهینه سازی سرعت سایت تخصص دارد. تیم 50 نفره IMN که از سال 1999 توسط کهنه کار این صنعت، Jim Boykin رهبری می شود، در ایالت نیویورک مستقر است و نزدیک به 400 سال تجربه ترکیبی را برای کمک به مشتریان خود در بهبود رتبه بندی جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک از Google به ارمغان می آورد.


منبع: https://searchengineland.com/how-video-seo-can-boost-your-overall-digital-marketing-strategy-387512به طور خلاصه، هنگامی که شروع به تحقیق در مورد جستجوهای ویدئویی می کنید، درک بهتری از بازار هدف خود و جایی که محصول شما ممکن است در آن قرار گیرد به دست می آورید. استراتژی کلی سئو شما نسبت به رقبای شما اطلاعات بهتری پیدا می کند.

در هر دو مورد (چرخ و فلک و نتایج ارگانیک)، هنگامی که از یک دستگاه تلفن همراه به آن دسترسی دارید، این ویدیو می تواند درست در نتایج جستجو پخش شود.

چرخ فلک های ویدیویی اغلب در صفحه اول نتایج جستجو گنجانده می شوند، اما مکان بخش ممکن است بسته به قصد جستجوگر خاص متفاوت باشد.

و سپس یک بحث اجتناب ناپذیر پیش می آید: “من فکر نمی کنم محصول یا خدمات من برای YouTube مناسب باشد.”

وقتی به محتوای ویدیویی روی می‌آوریم، تمایل داریم به دنبال محتوای اطلاعاتی یا سرگرم‌کننده بگردیم، اما همچنین ممکن است بتوانیم فرصت‌های محتوایی را که طبیعتاً نیازهای مشتریان را به بهترین شکل در قالب ویدیو برطرف می‌کند، کشف کنیم: ویدیوهای چگونه، نمایش محصول، مقایسه، و به زودی. یک استراتژی بازاریابی جامد باید همیشه شامل هر دو بخش از سفرهای خرید باشد.

ویدیوها در نتایج جستجوی ارگانیک، عمدتاً از طریق چرخ فلک‌های ویدیویی، دید زیادی پیدا کرده‌اند.

به عبارت دیگر، در هر دوی این موارد، ویدیوهای بهینه شده و در نتیجه با رتبه بالا که دارای مارک هستند، دید بیشتری را برای یک برند فراهم می‌کنند و به آن کمک می‌کنند تا با بیش از یک فهرست ارگانیک، بر صفحات نتیجه جستجوی هدف خود تسلط پیدا کند.

3. مشاهده بیشتر در جستجوی ارگانیک با قطعه های غنی از ویدئو

چرخ فلک ویدیویی یک عنصر جستجوی جداگانه در SERP های Google است که حاوی ویدیوهای مرتبط است.

و با این حال، به نظر می‌رسد سفرهای خرید مبتنی بر یوتیوب با آنچه در گوگل اتفاق می‌افتد بسیار متفاوت است، که باعث می‌شود پیشنهادات یوتیوب افزوده‌ای قدرتمند به هر استراتژی تحقیق کلیدواژه باشد.

گوگل با گنجاندن ویدئوها در روال بازاریابی دیجیتال شما، فرصت های زیادی را ایجاد کرده است تا استراتژی سئوی شما را آگاه تر و متنوع تر کند. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید یا منابع لازم برای اجرای یک استراتژی ویدیویی را ندارید، یک راهبرد جامع خدمات ایجاد ویدئو و بازاریابی می تواند به تغییر حضور دیجیتال شما، بهبود احساسات و اعتماد به برند و افزایش فروش و تبدیل در سراسر وب کمک کند.


با این حال، همه پیشنهادات YouTube دارای هدف اطلاعاتی نیستند. بر اساس تکمیل خودکار یوتیوب، مردم از این پلت فرم برای یافتن نظرات مشتریان فعلی برند، جعبه‌گشایی ویدیوها و همچنین اطلاعات مربوط به مدل‌های خاص استفاده می‌کنند.

در مورد یک راه خوب برای یافتن فرصت های جدید “محتوای مفید” صحبت کنید! 😉

2. دید بهتر روی SERP از طریق چرخ فلک های ویدیویی

در حالی که صفحات ویدیوی یوتیوب ممکن است به عنوان فهرست‌های ارگانیک عمل کنند و دید بیشتری به شما می‌دهند، کسب تکه‌های غنی از ویدیو به شما این امکان را می‌دهد که صفحه خود را در همان SERP رتبه بندی کنید.

اگر پیشنهادات خودکار گوگل و یوتیوب را مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که جستجوی یوتیوب نوع خاصی از مخاطبان را جذب می کند. برای مثال، اگر گوگل کروم بوک را در گوگل جستجو کنید، بهترین پیشنهادها خواهد بود لپ تاپ گوگل کروم بوک، شارژر Google Chromebook و قیمت گوگل کروم بوک – هر سه به وضوح یک هدف تجاری را نشان می دهند (یعنی شروع یک سفر خرید).

یکی دیگر از مزایای کسب یک قطعه ویدیویی غنی این است که آن را دریافت کنید یک انتظار ایجاد می کند: افرادی که یک تصویر کوچک ویدیو را می بینند و به یک صفحه کلیک می کنند انتظار برای پیدا کردن یک ویدیو در آن صفحه، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که در صفحه بمانند و ویدیو را تماشا کنند. این به نوبه خود این احتمال را افزایش می دهد که آنها به سفر خود در سایت ادامه دهند، با برند شما بیشتر درگیر شوند و عمیق تر در قیف تبدیل فرو روند.

نتیجه

گاهی اوقات چرخ و فلک های ویدیویی درست در بالای SERP ها نشان داده می شوند: برای مثال، «چگونه کراوات را ببندیم» را جستجو کنید. قطعه جستجوی فقط ویدیو و چرخ فلک ویدیویی بر کل قسمت بالای صفحه نمایش غالب است، به خصوص اگر از یک دستگاه تلفن همراه جستجو کنید. برای سؤالات دیگر، بخش ممکن است پایین تر در صفحه نتایج جستجو قرار گیرد.

در برخی موارد، ویدیوهای YouTube در چرخ فلک گنجانده نمی شوند و به سادگی به عنوان نتایج ارگانیک عمل می کنند. این متفاوت است (یک ویدیو در واقع به ده پیوند ارگانیکی که در صفحه اول مجاز است به حساب می آید) اما همچنان ارزشمند است: شما می توانید تصویر کوچک بزرگی از ویدیو را مشاهده کنید که به سختی از دست می رود و احتمالاً نرخ کلیک را افزایش می دهد. آن مقام رتبه

تحقیق کلمات کلیدی ویدیویی به شما امکان می‌دهد تا در مورد پرسش‌هایی که مخاطبان هدف شما هنگام جستجوی ویدیوها استفاده می‌کنند، کشف کنید.

برخی از بهترین پیشنهادات YouTube برای Google Chromebook هستند Google Chromebook روشن نمی شود و آموزش Google Chromebook برای مبتدیان، که منعکس کننده یک هدف اطلاعاتی است، احتمالاً برای صاحب فعلی محصول.

استراتژی بازاریابی ویدیویی چیزی فراتر از یافتن برند یا محصول شما در یوتیوب است. هنگامی که شروع به تحقیق در مورد فرصت های ویدیویی می کنید، مخاطبان خود را بهتر درک خواهید کرد و فرصت های سئو بیشتری را کشف خواهید کرد. علاوه بر این، با نمایش ویدیوی خود در چرخ فلک‌های مرتبط، رتبه‌بندی صفحه YouTube خود در جستجوی ارگانیک و/یا کسب تکه‌های ویدیویی، برند خود را در جستجو متمایز می‌کنید.

این بخش چرخ فلک ویدیویی نامیده می شود.

در بسیاری از موارد، نتایج ویدئویی “ترکیب” می شوند، به عنوان مثال، آنها در یک بخش مستقل قرار می گیرند که یک لیست ارگانیک نیست اما به عنوان یک عنصر مستقل در SERP ها اضافه می شود.

قطعه های غنی از ویدیو نتایج جستجوی ارگانیک غنی‌شده‌ای هستند که شامل یک تصویر کوچک ویدیویی از صفحه می‌شوند که از دست دادن نتیجه را بسیار سخت‌تر می‌کند: