حتی فراتر از آن، یک استراتژی ویدیویی خوب میتواند تلاشهای کلی سئوی شما را افزایش دهد. در اینجا چگونه است.
1. درک عمیق تر از سفر خرید مشتریان شما
گوگل با گنجاندن ویدئوها در روال بازاریابی دیجیتال شما، فرصت های زیادی را ایجاد کرده است تا استراتژی سئوی شما را آگاه تر و متنوع تر کند. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید یا منابع لازم برای اجرای یک استراتژی ویدیویی را ندارید، یک راهبرد جامع خدمات ایجاد ویدئو و بازاریابی می تواند به تغییر حضور دیجیتال شما، بهبود احساسات و اعتماد به برند و افزایش فروش و تبدیل در سراسر وب کمک کند.
اگر پیشنهادات خودکار گوگل و یوتیوب را مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که جستجوی یوتیوب نوع خاصی از مخاطبان را جذب می کند. برای مثال، اگر گوگل کروم بوک را در گوگل جستجو کنید، بهترین پیشنهادها خواهد بود لپ تاپ گوگل کروم بوک، شارژر Google Chromebook و قیمت گوگل کروم بوک – هر سه به وضوح یک هدف تجاری را نشان می دهند (یعنی شروع یک سفر خرید).
با این حال، ایجاد و بازاریابی ویدیوها بسیار فراتر از قابلیت یافتن YouTube است.
برای به دست آوردن یک قطعه غنی از ویدیو، ناشران باید یک ویدیو را در آن صفحه جاسازی کنند و از آن استفاده کنند شمای ویدیویی.
یکی از بخش های قابل مشاهده قسمتی است که شامل فیلم های مرتبط است.
مانند جستجوی معمولی Google، بخش ویدیوی Google پیشنهادات «جستجوی مرتبط» را در زیر نتایج جستجوی ارگانیک ایجاد میکند. در اینجا مجدداً، جستجوهای مرتبط با ویدیو با جستجوهایی که هنگام استفاده از جستجوی اصلی Google مشاهده میکنید متفاوت است و نشان میدهد که افراد از ویدیوهای Google برای اهداف مختلف استفاده میکنند:

وقتی به محتوای ویدیویی روی میآوریم، تمایل داریم به دنبال محتوای اطلاعاتی یا سرگرمکننده بگردیم، اما همچنین ممکن است بتوانیم فرصتهای محتوایی را که طبیعتاً نیازهای مشتریان را به بهترین شکل در قالب ویدیو برطرف میکند، کشف کنیم: ویدیوهای چگونه، نمایش محصول، مقایسه، و به زودی. یک استراتژی بازاریابی جامد باید همیشه شامل هر دو بخش از سفرهای خرید باشد.
به طور خلاصه، هنگامی که شروع به تحقیق در مورد جستجوهای ویدئویی می کنید، درک بهتری از بازار هدف خود و جایی که محصول شما ممکن است در آن قرار گیرد به دست می آورید. استراتژی کلی سئو شما نسبت به رقبای شما اطلاعات بهتری پیدا می کند.
در بسیاری از موارد، نتایج ویدئویی “ترکیب” می شوند، به عنوان مثال، آنها در یک بخش مستقل قرار می گیرند که یک لیست ارگانیک نیست اما به عنوان یک عنصر مستقل در SERP ها اضافه می شود.
در هر دو مورد (چرخ و فلک و نتایج ارگانیک)، هنگامی که از یک دستگاه تلفن همراه به آن دسترسی دارید، این ویدیو می تواند درست در نتایج جستجو پخش شود.
الگوی مشابهی برای جستجوی Google Video اعمال میشود، که اغلب زاویه یا سفر خرید دیگری را که مخاطبان هدف شما ممکن است هنگام تحقیق در مورد گزینههایشان طی کنند، نشان میدهد.

درباره نویسنده
منبع: https://searchengineland.com/how-video-seo-can-boost-your-overall-digital-marketing-strategy-387512
به این ترتیب، جستجوهای مرتبط با Google Videos به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی را پیدا کنید که اگر فقط به نتایج جستجوی معمولی گوگل تکیه می کردید، از دست می دادید.
وقتی در مورد ایجاد یک استراتژی ویدیویی صحبت می کنیم، مردم معمولا آن را به عنوان یافتن در یوتیوب می بینند. و دلیل خوبی دارد – هر ماه میلیاردها کاربر به این پلتفرم دسترسی دارند.
این بخش چرخ فلک ویدیویی نامیده می شود.
چرخ فلک ویدیویی چیست؟
ویدیوها در نتایج جستجوی ارگانیک، عمدتاً از طریق چرخ فلکهای ویدیویی، دید زیادی پیدا کردهاند.
دانستن اینکه چگونه مخاطبان هدف شما ویدیوهای مرتبط را جستجو میکنند، میتواند به شما درک بهتری از سفرهای خرید، مشکلاتی که برای حل آنها تلاش میکنند و وظایفی که سعی در تکمیل آنها دارند، به شما بدهد.
با این حال، همه پیشنهادات YouTube دارای هدف اطلاعاتی نیستند. بر اساس تکمیل خودکار یوتیوب، مردم از این پلت فرم برای یافتن نظرات مشتریان فعلی برند، جعبهگشایی ویدیوها و همچنین اطلاعات مربوط به مدلهای خاص استفاده میکنند.
و سپس یک بحث اجتناب ناپذیر پیش می آید: “من فکر نمی کنم محصول یا خدمات من برای YouTube مناسب باشد.”
و با این حال، به نظر میرسد سفرهای خرید مبتنی بر یوتیوب با آنچه در گوگل اتفاق میافتد بسیار متفاوت است، که باعث میشود پیشنهادات یوتیوب افزودهای قدرتمند به هر استراتژی تحقیق کلیدواژه باشد.
بر اساس موزکست داده ها، ویدیوها حداقل در 30 درصد از SERP های گوگل نمایش داده می شوند:

در برخی موارد، ویدیوهای YouTube در چرخ فلک گنجانده نمی شوند و به سادگی به عنوان نتایج ارگانیک عمل می کنند. این متفاوت است (یک ویدیو در واقع به ده پیوند ارگانیکی که در صفحه اول مجاز است به حساب می آید) اما همچنان ارزشمند است: شما می توانید تصویر کوچک بزرگی از ویدیو را مشاهده کنید که به سختی از دست می رود و احتمالاً نرخ کلیک را افزایش می دهد. آن مقام رتبه
چرخ فلک های ویدیویی اغلب در صفحه اول نتایج جستجو گنجانده می شوند، اما مکان بخش ممکن است بسته به قصد جستجوگر خاص متفاوت باشد.
چرخ فلک ویدیویی یک عنصر جستجوی جداگانه در SERP های Google است که حاوی ویدیوهای مرتبط است.

در مورد یک راه خوب برای یافتن فرصت های جدید “محتوای مفید” صحبت کنید! 😉
2. دید بهتر روی SERP از طریق چرخ فلک های ویدیویی
نتایج موتور جستجوی گوگل بسیار متنوع تر، بصری و تعاملی تر از یک دهه پیش است.
جدید در زمین موتورهای جستجو