کاربران الکسا ادعا می کنند که آمازون از صداهای ضبط شده برای هدف قرار دادن تبلیغات استفاده می کند

آمازون همچنین گفت: «اگر مشتری از آمازون اسباب‌بازی‌های سگ بخرد، از این واقعیت می‌توان برای ایجاد تبلیغات مبتنی بر علاقه استفاده کرد، صرف نظر از اینکه مشتری با تایپ کردن در amazon.com یا گفتن یک فرمان صوتی به دستگاه دارای الکسا سفارش داده باشد.» شرکت نوشت اما سوابق تراکنش‌های مشتری، صرف نظر از رسانه ورودی، با خود ضبط‌شده یا رونوشت‌های صوتی الکسا متفاوت است.»

جدید در زمین موتورهای جستجو

من کنجکاو خواهم بود که ببینم آیا آمازون در قبال این ادعاها مسئول است یا خیر و این شرکت چه کاری برای اصلاح این وضعیت انجام می دهد زیرا کاربران آگاه تر می شوند و در برابر سوء استفاده از حریم خصوصی تحمل نمی کنند.


کت و شلوار شاکی جیمز گری، ساکن اوهایو و اسکات هورتون، ساکن ماساچوست، شکایتی را علیه آمازون به اتهام استفاده از «داده‌های صوتی جمع‌آوری‌شده توسط الکسا» برای هدف‌یابی تبلیغات مطرح کردند. آنها چندین ادعا را مطرح کردند، از جمله اینکه آمازون حریم خصوصی کاربران را نقض کرده است، و این که در رفتارهای گمراه کننده و ناعادلانه شرکت کرده است.


تئوری اصلی این دادخواست این است که آمازون از ضبط‌های صوتی الکسا (یعنی صدای ضبط‌شده از صدای کاربر) برای ارائه تبلیغات مبتنی بر علاقه به آن کاربر استفاده می‌کند. در شکایت خود، شاکیان به طور آشکار هرگز حقایقی را ادعا نمی کنند که نشان می دهد آمازون از ضبط های الکسا برای ارائه تبلیغات مبتنی بر علاقه استفاده می کند (زیرا آنها هیچ مبنای حسن نیتی برای این ادعا ندارند). در عوض، این شکایت از عبارت عمدا مبهم «داده صوتی» برای این مفهوم استفاده می‌کند که برخی از داده‌های تراکنش ناشی از تعاملات الکسا گاهی اوقات برای تبلیغات استفاده می‌شوند. بله، همینطور است و آمازون به طور گسترده و واضح این واقعیت را افشا می کند.»

باربارا روتشتاین قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده

آنها افزودند: «وقتی مشتری از صفحه کلید فیزیکی برای خرید در amazon.com استفاده می‌کند، داده‌های آن تراکنش از تایپ مشتری مشتق نمی‌شود، و همچنین کسی استدلال نمی‌کند که آمازون از کلیدهای آن شخص «استفاده» می‌کند. استدلال می کند. به طور مشابه، اگر شخصی یک فرمان خرید را در برنامه الکسا تایپ کند، داده‌های تراکنش مرتبط با آن فرمان گرفته می‌شود و ممکن است برای تبلیغات استفاده شود (همانطور که آمازون به طور گسترده فاش می‌کند).

آمازون از قاضی Rothstein خواست تا این شکایت را رد کند و ادعا کرد که حتی اگر این ادعاها درست باشد، هیچ مدرکی وجود نخواهد داشت که نشان دهد این شرکت صداهای ضبط شده را برای اهداف تبلیغاتی انجام داده است.

کاربران الکسا از آمازون شکایت کردند که ادعا می کند برنامه دستیار صوتی کاربران را با تبلیغات مرتبط با ضبط های خصوصی مکالمات کاربران هدف قرار می دهد.

درباره نویسنده

آنچه آمازون می گوید. آمازون گفت: “در کار فروش داده نیست” و درخواست های الکسا را ​​با شبکه های تبلیغاتی به اشتراک نمی گذارد.

نیکول فارلی ویرایشگر زمین موتور جستجو است که همه چیزهای PPC را پوشش می دهد. او علاوه بر کهنه سرباز تفنگداران دریایی، پیشینه گسترده ای در بازاریابی دیجیتال، MBA و تمایل به جنایات واقعی، پادکست ها، سفر و تنقلات دارد.


منبع: https://searchengineland.com/alexa-users-claim-amazon-is-using-voice-recordings-to-target-ads-388655

این شرکت اضافه کرد: «همانطور که اگر از Amazon.com خریدی انجام می‌دادید یا از طریق آمازون موزیک درخواست آهنگی می‌کردید، اگر از الکسا بخواهید دستمال کاغذی سفارش دهد یا آهنگی را در آمازون موزیک پخش کند، مشابه آن چیزی را تجربه می‌کردید. خرید یا پخش آهنگ ممکن است آگهی‌های مرتبطی را که در آمازون یا سایر سایت‌هایی که آمازون در آن تبلیغات قرار می‌دهند، نشان دهد.»

چرا ما اهمیت می دهیم. با ناپدید شدن کوکی‌ها در سال 2024، حریم خصوصی در خط مقدم پلت‌فرم‌های تبلیغاتی و استراتژی‌های تبلیغ‌کنندگان برای ارائه تبلیغات مرتبط به مخاطبانی است که ممکن است دسترسی به آن‌ها سخت‌تر شود یا نباشد. اما بی‌توجهی آشکار آمازون به فضای شخصی و مکالمات خصوصی کاربران فراتر از کوکی‌ها و به قلمرویی است که کاملاً تهاجمی است.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


شکایت مرکزی شکایت اصلی کاربران الکسا این است که دستیار صوتی به اشتباه از صداهای ضبط شده توسط الکسا برای هدف قرار دادن تبلیغات استفاده می کند.