تغییر اجباری یک لحظه انتقالی تاریخی در تاریخچه بازاریابی دیجیتال است و ما می دانیم که این یک تعدیل بزرگ است. اما اگر نخندی، گریه می کنی. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، ما لیستی از خنده دارترین واکنش هایی را که به تغییر اجباری GA4 گوگل دریافت کردیم، گردآوری کرده ایم. لذت ببرید!
بازاریابان برای مهاجرت از Universal Analytics به Google Analytics 4 راحت ترین زمان را نداشته اند.
بازی ذهن. چه می شد اگر گوگل مخفیانه GA4 را با دستور کار پنهان طراحی می کرد. تا بازاریابان را وادار کند که از ابزارهای خود استفاده نکنند و به جای آن به رقابت خود روی آورند؟ منطقی است. یک جور هایی. خوب، نه واقعا.
- این ممکن است کمترین کاربرپسندترین محصولی باشد که گوگل تا به حال تولید کرده است. تقریباً مثل اینکه نمیخواهند مردم از آن استفاده کنند.»
تو نمیتونی منو بسازی از طرف دیگر، اگر در حال حاضر در موقعیتی نیستید که بتوانید به تعطیلات بروید، فقط چشمان خود را ببندید، وانمود کنید که GA4 اتفاق نمی افتد و هیچ کاری انجام ندهید. چه چیزی ممکن است اشتباه باشد؟
- “دپارتمان بازاریابی ما ضعیف ترین ایده ای را ندارد که چگونه دستورالعمل های پیچیده را دنبال کند. و بیشتر آنها تا دو هفته آینده از دفتر خارج می شوند. بنابراین IT پروژه را به بخش بینش تجاری ما منتقل کرد، که به سرعت گفت: “ما دیگر با Google Analytics کاری نداشته باشید. با بازاریابی صحبت کنید حالا به نظر می رسد که پروژه مال من است. من بخش تک نفره هستم. من قصد انجام کار را ندارم. این داستان هق هق من در مجاورت GA4 است.”
برخی از تبلیغکنندگان آنقدر از ابزار جدید ناامید شدهاند که حتی برای UA مراسم تشییع جنازه برگزار میکنند به این امید که ممکن است گوگل پیام را دریافت کند و ناگهانی چرخش کند.
Search Engine Land اخیراً یک نظرسنجی انجام داد تا بفهمد صنعت چگونه با آن کنار می آید و به بازاریابان فرصتی برای شنیدن صدای خود داده است – و بازخوردها حداقل برایشان جالب بود.
من از اینجا خارج شدم! یک راه حل فوق العاده اگر طرفدار GA4 نیستید. خارج از دفتر خود را روشن کنید، به تعطیلات بروید و منتظر بمانید تا همه اینها تمام شود. البته احتمالا اینطور نخواهد شد. اما قطعا یک گزینه کوتاه مدت عالی است.
- من آنقدر از رسیدن این تاریخ می ترسیدم که یک سفر خارج از شهر رزرو کردم. روده بر شدن از خنده. امیدوارم تا زمانی که از تعطیلات برگردم، گوگل نظر خود را تغییر دهد و یونیورسال آنالیتیکس به وجود خود ادامه دهد.”
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
چرا ما اهمیت می دهیم: در حال حاضر همه ما در یک قایق هستیم. پس از 11 سال اتکا به یونیورسال آنالیتیکس، مهاجرت به GA4 کاری دلهره آور است. اما متأسفانه، ما انتخابی نداریم (مگر اینکه بخواهید جایگزین GA4 را در نظر بگیرید). بنابراین ممکن است سرمان را پایین بیاوریم و سعی کنیم همه چیز را بفهمیم. اما این بدان معنا نیست که ما نمی توانیم در این راه بخندیم.