کم ارزش ترین عامل سئو

علاوه بر این، آنها اغلب بودجه بسیار کمتری نسبت به شرکت های بزرگتر دارند. در نتیجه، آنها شاهد افزایش قابل توجهی در تقاضای جستجو برای مبلمان فضای باز نسبت به متخصصان مبلمان فضای باز “واقعی” و خود بازار جستجوی بدون مارک هستند.

طبق تعریف، متخصصان باید در صنعت خود از تخصص و اختیار بیشتری نسبت به بسیاری از زنجیره های ملی بسیار بزرگتر با تمرکز گسترده تر برخوردار باشند.

اگر علاقه به برند را بتوان به اعتماد پیوند داد، پس علاقه برند به یک جایگاه خاص بیان کمی از اقتدار در آن جایگاه است.

اهداف جستجو

تغییرات در هدف جستجو

اعتماد و اقتدار، به ویژه، اشتراکات زیادی با برندسازی دارند و بنابراین مورد بحث قرار خواهند گرفت.

اعتماد کنید

طبق دستورالعمل ها، اعتماد مهم ترین عامل است زیرا صفحات غیرقابل اعتماد صرف نظر از اینکه چقدر با تجربه، متخصص یا معتبر به نظر می رسند، EEAT پایینی دارند. مثالی که در دستورالعمل ها ارائه شده است یک کلاهبرداری مالی است. حتی اگر محتوا معتبر باشد یا کلاهبردار متخصص در اجرای کلاهبرداری باشد، کاملا غیرقابل اعتماد است.

کم ارزش ترین 800x450

بنابراین، با توجه به نظریه ما، قصد جستجو در این دوره بیشتر به سمت این شرکت ها تغییر می کند.

مثال الف

Valantic8 800x292

هر متخصص سئو این دستورالعمل‌ها را نمی‌داند، اما دانستن آنها و نظارت بر تغییرات به توسعه چشم‌انداز بلندمدت سئو کمک می‌کند.

بخورید

بنابراین، از نظر تئوری، هنگامی که جستجوی نسبتاً زیادی برای یک نام تجاری خاص وجود دارد، این می تواند سیگنالی از اعتماد برای الگوریتم گوگل باشد.

قدرت

مجدداً، هنگام مقایسه متخصص مبلمان فضای باز Tuinmeubelshop و زنجیره مبلمان خانگی Jysk، تقاضای برند متخصصان “فقط” 300٪ افزایش می یابد در حالی که Jysks 717٪ افزایش می یابد. آنچه شدیدتر است این است که در پرس و جو “loungeset”. جیسک در طول دو سال گذشته هرگز در 10 موقعیت برتر در خارج از فصل حضور نداشته است. اما در فصل اوج، زمانی که تقاضای برند به اوج خود می‌رسد، آنها حتی از سه رتبه اول نیز استفاده می‌کنند.

Valantic9 800x212

نتیجه

متخصص مبلمان در فضای باز، ون در گارد، هر ساله در فصل پرآب، «tuinset» (ست مبلمان فضای باز) را کاهش می دهد و به سمت فصل خارج از فصل بالا می رود. به طور همزمان، فروشگاه سخت افزار Praxis برعکس عمل می کند. تقاضای جستجوی آن‌ها در فصل بالا بیش از 665٪ افزایش می‌یابد، در حالی که افزایش Van der Garde “فقط” 200٪ است. غیر قابل تصور نیست که:

  1. گوگل نتیجه می گیرد که افرادی که برای “tuinset” جستجو می کنند به احتمال زیاد قصد بازدید از Praxis را دارند تا Van der Garde.
  2. بنابراین Van der Garde به تدریج از سه رتبه اول به رتبه 12 سقوط می کند در حالی که پراکسیس از جایگاه هفت به سه برتر صعود می کند.
  3. هنگامی که تفاوت در علاقه برند کاهش می یابد، این به “عادی” باز می گردد.

مثال B

برای ترسیم تغییر در رفتار جستجو در صنعت مبلمان فضای باز، ما علاقه برند را نسبت به Van der Garde در برابر 15 رقیب و بازار جستجوی غیر مارک مورد سنجش قرار دادیم. معیار مربوط به توسعه میانگین جستجوی ماهانه ماهانه بین فوریه تا مه (فصل بالا) در مقایسه با اکتبر تا ژانویه (فصل خارج از فصل) است.

این دستورالعمل ها از چهار فصل تشکیل شده است که یکی از آنها درک کاربران و مقاصد پشت عبارات جستجوی آنهاست. در صفحه 87 SQRG، گوگل به وضوح توضیح می دهد که اهداف جستجو می توانند در طول زمان تغییر کنند.

Valantic2 800x439

افزایش تقاضا بین فصول کم و بالا در این بازار بسیار زیاد است، بنابراین احتمالاً در اینجا تأثیر بیشتری نسبت به سایر صنایع خواهیم دید.

در تجربه ما، برندسازی قطعاً حداقل تا حدی بر سئو تأثیر دارد. در حین کار ما در Van der Garde به طور غیرقابل انکاری روشن شد که پرس و جوهای بسیار رقابتی نسبت به این موضوع بسیار حساس بودند: دم کوتاه به سمت فصل بالا کاهش یافت، دم میانی-بلند نه.

دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google (SQRG) کتابی بیش از 176 صفحه است که دسته ای برای رتبه بندی کیفیت جستجو (SQR) ارائه می دهد. همانطور که در صفحه ششم SQRG مشاهده می شود، SQR بازخوردی را به خروجی الگوریتم های Google ارائه می دهد تا تجربه کلی کاربر در موتور جستجو را بهبود بخشد.

اهداف جستجو می توانند به سرعت تغییر کنند و نتایج جستجو به همان سرعت تطبیق می یابند. یک مثال عالی، هدف جستجو برای کشورها و شهرها در طول کووید است. هدفی که در پس عبارات جستجوی بسیار خاص مانند «تعطیلات بارسلونا» و «تعطیلات اسپانیا» وجود دارد، می‌تواند هر زمان که آشفتگی ناشی از کووید به وجود می‌آمد، به سرعت تغییر کند. زمانی که کشوری توصیه‌های منفی سفر دریافت می‌کند یا مقصد به دلیل افزایش آلودگی‌ها خبر می‌دهد، نتایج جستجو از وب‌سایت‌های مسافرتی به صفحات دولتی تقریباً بلافاصله تغییر می‌کند و زمانی که اوضاع به حالت عادی بازگشته است، به همان سرعت تغییر می‌کند.

می بینیم که گوگل بیش از 16000 SQR خارجی در اختیار دارد. 16000 نفر واقعی در سراسر جهان که به طور مداوم الگوریتم را با بازخورد بر اساس بررسی های دستی که در نتایج جستجو و صفحات وب بر اساس دستورالعمل های در دسترس عموم انجام می دهند، تغذیه می کنند.

آیا جستجوهای برند می توانند بر نتایج سئو تأثیر بگذارند؟ کاملا. منطقی است و داده های ما آن را نشان می دهد. آیا این بدان معناست که شرکت ها باید بودجه سئوی خود را به سمت برندسازی سوق دهند؟ قطعا نه. برندسازی بر سئو تاثیر می گذارد، اما همچنان یک عامل کوچکتر از یک وب سایت بهینه شده برای سئو است.

این تأثیر آشکاری بر نتایج جستجو دارد. در مثال زیر، می توانید نوسانات یک بیمه گر هلندی “CZ” و مقایسه کننده مراقبت های بهداشتی “Zorgkiezer” را در مورد اصطلاح عمومی “بیمه سلامت” مشاهده کنید.

Valantic4 800x292

و آنها می توانند یکدیگر را تقویت کنند:

  • افزایش دید سئو در طول سفر مشتری باعث افزایش دید برند می شود.
  • یک برند قوی تر می تواند به سئو کمک کند.

ما از همه سؤالات با متخصصان مبلمان فضای باز استفاده کردیم زیرا کل برند قصد جستجوی مبلمان در فضای باز دارد.

Valantic7 800x553

ارزیابی اعتماد با نگاه دقیق به اطلاعات وب سایت خود شرکت و هر چیز دیگری که در اینترنت در مورد وب سایت و نویسندگان یافت می شود انجام می شود. به عنوان مثال می توان به بخش درباره ما، احساسات رسانه ای و شکایات و بررسی های عمومی اشاره کرد.

سئو حرفه ای با جنبه های ناملموس است که یافتن شواهد ملموس از تاثیر را به چالش می کشد. کار ما با Van der Garde یک همبستگی قوی بین علاقه برند و عملکرد سئو در پرس و جوهای بسیار رقابتی نشان داد.

با این حال، هر چه علاقه برند شما به یک صنعت رقابتی کمتر باشد، سخت‌تر باید روی سئو کار کنید. ولی wدر ون درگارد، ما مدرکی را نشان دادیم که حتی در آن صورت، داوود می تواند جالوت را شکست دهد.

به نظر می رسد SQR از ترکیبی از داده های کمی و کیفی استفاده می کند. حجم جستجو بیان کمی از علاقه (برند) است. وب سایتی که به عنوان «قابل اعتماد» برچسب گذاری شده است، لزوماً از آگاهی برند عالی برخوردار نخواهد بود. اما احتمال اینکه یک برند قوی و شناخته شده توسط مردم قابل اعتماد در نظر گرفته شود بسیار بیشتر از برندی است که به تازگی وارد بازار شده است و از همین تصور برخوردار است.

تاثیر بر شرایط دم دراز

Valantic6

تاثیر بر شرایط کوتاه مدت

Valantic5

همانطور که گفته شد، عوامل سئو شناخته شده زیادی وجود دارد که برخی از آنها با برندسازی وجه مشترک دارند:

  1. بخورید
    1. مرجع (مقام، A از EEAT)
    1. قابلیت اطمینان (Trust، T of EEAT)
  2. اهداف جستجو

دستورالعمل های ارزیابی کیفیت

گوگل سعی می کند مرتبط ترین پاسخ ها (نتایج جستجو) را برای هر پرس و جو ارائه کند. برای گوگل (و احتمالاً اکثر مردم)، هرچه بیشتر در صنعت خود یک مرجع باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که پاسخ مناسبی داشته باشید.

آیا می خواهید با تیم SEO ما کار کنید؟ مخاطب [email protected] آیا می خواهید در تیم SEO ما کار کنید؟ ما را ببینید جای خالی مشاور سئو.


منبع: https://searchengineland.com/the-most-underrated-seo-factor-429593

اتفاقا، دیدگاه جان مولر گوگل با ما متفاوت است، و ما در این مقاله بیشتر به بررسی آن خواهیم پرداخت.

رابط بین برندسازی و عوامل سئوی شناخته شده

ما بین متخصصان مبلمان فضای باز که چیزی جز مبلمان فضای باز نمی فروشند و شرکت هایی که لزوماً مبلمان فضای باز را به عنوان تجارت اصلی خود ندارند تفاوت قائل شده ایم.

  1. متخصصان مبلمان فضای باز (کسب و کار اصلی)
    • ون در گارد
    • مغازه مبلمان باغ
    • کشور مبلمان باغ
    • AVH Outdoor
    • مبلمان باغ Buitenhof
    • کیت اسمیت
  1. فروشگاه های زنجیره ای مبلمان منزل
  1. فروشگاه های سخت افزار
  1. فروشگاه های زنجیره ای باغ

هنگامی که یک نام تجاری در یک جایگاه به طور فزاینده ای محبوب می شود، هدف جستجو در آن جایگاه می تواند به قدری تغییر کند (زیرا کاربران می خواهند محصولی را در یک دسته بندی خاص از وب سایت خریداری کنند) که الگوریتم های Google وب سایت را مرتبط تر در آن جایگاه در نظر می گیرند.

همانطور که گفته شد، چیزهای ناملموس زیادی در سئو وجود دارد، از جمله برندسازی. هر دو شباهت های زیادی دارند. آنها:

  • برای بسیاری مبهم و ناملموس به نظر می رسد.
  • نیاز به دید بلندمدت دارد.
  • راهی برای موفقیت داشته باشید.
  • تبدیل به یکی از قوی ترین دارایی های شما خواهد شد.

نمونه ای از تغییر رفتار جستجو، بازار جستجوی بیمه درمانی در هلند است. در هلند، بیمه درمانی اجباری است و شما فقط می توانید ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را در ماه نوامبر و دسامبر تغییر دهید.

پس می دانیم که:

  1. حجم جستجو از Google Ads توسط خود گوگل اندازه گیری و در دسترس قرار می گیرد.
  2. نتایج جستجوی گوگل توسط پیشرفته‌ترین الگوریتم‌های یادگیری ماشین ایجاد می‌شوند، که RankBrain الگوریتمی است که از سال 2015 (بیش از هشت سال) فعال بوده و به طور خاص برای درک اهداف جستجوی ما در نظر گرفته شده است.
  3. تغییر در هدف جستجو تأثیر مستقیمی بر نتایج جستجو دارد.
  4. این الگوریتم‌ها توسط بیش از 16000 نفر تغذیه می‌شوند، به‌طور خاص برای بررسی اینکه آیا وب‌سایت پشت نتیجه جستجو قابل اعتماد است و اعتبار کافی دارد یا خیر.

با تجزیه و تحلیل به‌روزرسانی‌ها و اسناد گوگل، می‌توانیم دیدگاه آنها را درک کنیم.

ما توانستیم این تجزیه و تحلیل را انجام دهیم زیرا از طریق موفقیت جستجوی Rytes، نگهداری و تقسیم بندی داده های GSC عالی داریم (سایر نکات ما را برای استفاده روزانه از موفقیت جستجو بررسی کنید).

تغییر اهداف جستجو (با نام تجاری).

می‌بینیم که “Zorgkiezer” در ابتدای Q4 از موقعیت نهم شروع می‌شود و در آخرین روزهایی که مردم می‌توانند تغییر کنند به موقعیت دو صعود می‌کند، سپس پس از آن به عقب برمی‌گردد.

به طور خلاصه

برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای مبلمان، فروشگاه‌های DIY، و باغ‌های زنجیره‌ای، ما فقط از ترکیب کلمات کلیدی بین عبارت‌های جستجوی برند و مبلمان فضای باز (مبلمان فضای باز Karwei، چتر 300 سانتی‌متری Karwei و غیره) استفاده کردیم.

یکی از مهمترین مفاهیم در دستورالعمل ها مفهوم EEAT (تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد) است. SQRG مخفف EEAT را 126 بار ذکر کرده است.

اندازه گیری تاثیر جستجوهای برند در سئو

Google می‌تواند درجه اعتبار شما را بر اساس عوامل متعددی مانند کیفیت محتوا، نمایه پیوند، اشاره‌ها و سایر داده‌ها اندازه‌گیری کند.

بین ژانویه و سپتامبر، هدف جستجوی اولیه “بیمه سلامت” بیشتر بر اطلاعات مربوط به بیمه سلامت به طور کلی متمرکز است. از آنجایی که افراد باید در Q4 انتخاب خود را انجام دهند، چه از بیمه درمانی خارج شوند یا نه، می بینید که قصد جستجو در Q4 به “مقایسه بیمه سلامت” تغییر می کند.

Valantic3 800x369