طبق گزارش CNBC، جک کراچیک، سرپرست محصول Bard، که در اواخر هفته گذشته در جریان یک جلسه همه جانبه گوگل صحبت کرد، چنین است.
تو عمیق تر مدیران گوگل در یک جلسه آزمایشی به کارمندان می گویند که هوش مصنوعی بارد فقط جستجو نیست توسط جنیفر الیاس از طریق CNBC
Krawczyk به پاسخ “Bard is not search” افزود: “ما نمیتوانیم کاربران را از تلاش برای استفاده از آن مانند جستجو جلوگیری کنیم.” از گزارش CNBC:
پست وبلاگ ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در معرفی بارد (گام بعدی مهم در سفر هوش مصنوعی ما) شامل تصاویری از پاسخهای به سبک ChatGPT به دو جستوجو (“آیا یادگیری پیانو یا گیتار آسانتر است و هر کدام چقدر تمرین نیاز دارند”؛ “بهترین صورتهای فلکی که باید در هنگام رصد ستارهها به دنبال آنها چه چیزهایی هستند”).
او گفت که گوگل همچنان به افرادی که می خواهند از آن برای جستجو استفاده کنند خدمات می دهد و این نشان می دهد که این شرکت یک ویژگی جدید برای استفاده داخلی به نام «جستجو در آن» ایجاد کرده است.
درست همانطور که ChatGPT مترادف با هوش مصنوعی مولد شد، بارد بلافاصله با این ویژگی های هوش مصنوعی مولد در جستجوی گوگل مترادف شد. یکی از سخنگویان گوگل پس از انتشار داستان Bard ما به سرعت با ما تماس گرفت تا تفاوت را روشن کند:
- بارد جدا از جستجو است، بنابراین صحبت در مورد اسکرین شات های جستجو در زمینه بارد دقیق نیست. Bard یک چیز است و سپس ویژگی های مولد هوش مصنوعی در جستجو جدا هستند. بارد یک تجربه مستقل است، نه در جستجو.
چرا سردرگمی. معرفی Bard توسط Google عجله داشت تا روز بعد معرفی Bing جدید مایکروسافت با ادغام ChatGPT را بالا ببرد.
جدا کردن بارد از جستجو ظاهراً حتی کارمندان Google (که بارد را آزمایش و بهبود بخشیده اند) هنوز در مورد تفاوت جستجو و بارد نامشخص هستند. یکی از سوالاتی که از رهبری گوگل در جلسه همگانی پرسیده شد این بود:
- Bard و ChatGPT مدل های زبان بزرگ هستند، نه مدل های دانش. آنها در تولید متنی با صدای انسانی عالی هستند، در حصول اطمینان از اینکه متنشان مبتنی بر واقعیت است خوب نیستند. چرا ما فکر می کنیم اولین برنامه بزرگ باید Search باشد که در قلب آن یافتن اطلاعات واقعی است؟
پست گوگل: “بارد جستجو نیست” اولین بار در سرزمین موتورهای جستجو ظاهر شد.
منبع: https://searchengineland.com/google-bard-is-not-search-393938چرا ما اهمیت می دهیم. پس از معرفی سریع Bard، سردرگمی در صنعت جستجو وجود دارد. گوگل مقصر بسیاری از این سردرگمی در نحوه معرفی Bard در همان زمان است که “ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی” را که به زودی برای جست و جو منتشر می شود، معرفی کرد.
من فقط می خواهم خیلی واضح بگویم: بارد جستجوگر نیست.
Krawczyk گفت: “ما در تلاش هستیم تا در ایجاد سوالات مرتبط با آن جا بهتر شویم و همچنین اعتماد خود را به کاربران منتقل کنیم.” او اضافه کرد که کاربران برگهای را مشاهده میکنند که میگوید «مشاهده سایر پیشنویسها»، که افراد را از نتایج مشابه جستجو دور میکند.
او گفت: «اما از آنجایی که میخواهید وارد سفرهای جستجوگرای بیشتری شوید، ما قبلاً محصولی برای آن داریم – به نام جستجو».