پرش به محتوا
ولی. ما انتظار داریم که امسال سالی چالش برانگیز برای تبلیغات دیجیتال باشد، با کمترین رشد در حافظه اخیر. اینکه چه مقدار از آن را می توان به گردن گوگل انداخت، برخلاف عوامل اقتصادی و سایر عوامل، بسیار قابل بحث است.
گوگل به انحصار ناعادلانه بازار تبلیغات دیجیتال و کاهش قابل توجه درآمد تبلیغاتی ناشران متهم شده است.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
گانت چه گفته است؟ مایک رید، مدیرعامل گانت، بیانیهای منتشر کرد که در آن تأثیر اقدامات غیرقانونی ادعایی گوگل بر ناشران اخبار را توضیح داد:
- ناشران اخبار برای ارائه گزارشهای بهموقع و بهروز و محتوای ضروری به درآمد تبلیغات دیجیتال وابسته هستند، با این حال اقدامات Google پیامدهای منفی داشته است که نه تنها درآمد را کاهش میدهد، بلکه باعث کاهش و ردپای اخبار محلی نیز میشود. رقابت منصفانه برای فضای تبلیغات دیجیتال، ناشران نمی توانند در اتاق های خبر خود سرمایه گذاری کنند.”
در اوایل سال جاری، 9 ایالت ایالات متحده (میشیگان، نبراسکا، آریزونا، ایلینوی، مینه سوتا، نیوهمپشایر، کارولینای شمالی، واشنگتن و ویرجینیای غربی) نیز برای طرح دعوی مشابه علیه گوگل به نیروها پیوستند.
در سال 2020، گوگل همچنین متهم به نقض قوانین ضد تراست برای حفظ موقعیت خود به عنوان موتور جستجوی پیشرو شد. این پرونده در ماه سپتامبر برای محاکمه تعیین شده است.
چه اتفاقی می افتد؟ گانت امروز یک شکایت فدرال علیه گوگل در نیویورک تنظیم کرد. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد:
- «گوگل 90 درصد بازار سرورهای تبلیغاتی ناشر را کنترل می کند، که ناشران از آن برای ارائه فضای تبلیغاتی برای فروش استفاده می کنند. گوگل همچنین بیش از 60 درصد از بازار مبادلات تبلیغاتی را کنترل میکند، که مزایدههایی را در بین تبلیغکنندگانی که برای فضای تبلیغاتی در وبسایتهای ناشران پیشنهاد میدهند، برگزار میکنند.
چرا ما اهمیت می دهیم: این آخرین مورد از یک رشته پرونده قضایی است که در آن گوگل به نقض قوانین ضد تراست متهم شده است. نتیجه این موارد می تواند موتور جستجو را مجبور به اعمال تغییرات بزرگ مانند واگذاری کسب و کار تبلیغاتی کند، که به طور بالقوه می تواند منجر به افزایش شفافیت، کنترل بیشتر کمپین برای تبلیغ کنندگان و نوآوری بهتر شود – که احتمالاً می تواند به معنای ایجاد تبلیغات جدید نیز باشد. ابزار.
آیا قبلا این اتفاق افتاده است؟ گوگل هفته گذشته به نقض قوانین ضد تراست اتحادیه اروپا متهم شد. پس از یک تحقیق دو ساله، کمیسیون اروپا گفت که “تحویل اجباری” تنها راهی است که موتور جستجو می تواند برای حل این مشکل به دنبال آن باشد زیرا تغییرات رفتاری موثر نخواهد بود.
گانت، ناشر USA Today، از موتور جستجو به دلیل استفاده از “روش های تجاری فریبنده” و نقض قوانین ضد انحصار و حمایت از مصرف کننده ایالات متحده شکایت کرده است.
ایالت ها ادعا کردند که تجارت تبلیغاتی موتور جستجو مقررات ضد تراست را نقض می کند. برای اصلاح این موضوع، آنها از گوگل خواستند مجموعه Ad Manager خود را از بین ببرد و نشان دادند که از سلطه تبلیغات آنلاین خود سوء استفاده می کند. گوگل این ادعاها را رد کرد و خواستار رد این پرونده شد.
شیرجه عمیق تر: تو میتوانی بخوانی بیانیه کامل گانت اینجا.
منبع: https://searchengineland.com/google-sued-gannet-ad-spend-428411
ناشران برای زنده ماندن به شدت به درآمد تبلیغات دیجیتال متکی هستند – و گانت بزرگترین ناشر روزنامه در ایالات متحده است.