ما تکامل معامله جستجوی Google-Apple را در سال های قبل پوشش داده ایم:
Google در شرایط زیر سهمی از درآمد جستجویی که از ترافیک مرورگر در iOS به دست میآورد به اپل میپردازد: در ازای این که ارائهدهنده جستجوی پیشفرض در Safari است، Google سهمی از درآمد حاصل از ترافیک جستجوی Safari را به اپل میپردازد. و بر اساس ترتیبات تجاری مختلف، گوگل سهمی از درآمد حاصل از آن را به اپل می پردازد [redacted] ترافیک جستجو
– CMA، اکوسیستم های موبایل، گزارش نهایی مطالعه بازار
طبق گزارش The Register، این کلمه ویرایش شده “Chrome” است. و از بخش دیگری از گزارش CMA حذف شد:
گوگل جنبه اپل را به عنوان یک رقیب بالقوه برای «Code Red» میدانست.
طبق این قراردادها، اپل سهم قابل توجهی از درآمد را از ترافیک جستجوی گوگل در سافاری و [redacted] در دستگاه های iOS پرداختهای تخمینی Google به اپل برای وضعیت پیشفرض جستجو در Safari (£[1-1.5] مجموعاً در سال 2021 برای انگلستان) به طور قابل توجهی بیشتر از آنهایی بود که برای بزرگترین شریک بعدی آن، سامسونگ، ساخته شد. این سطح بالای پرداخت احتمالاً منعکس کننده موقعیت قوی اپل در مرورگرها (و سایر نقاط دسترسی جستجو) و موتورهای مرورگر (از طریق محدودیت WebKit) است.
اگر اپل به یک رقیب در تجارت جستجو تبدیل می شد، گوگل نیمی از تجارت خود را از دست می داد.
داستان را بخوانید. جزئیات بیشتر در آنچه که سازمان دیده بان بریتانیا ویرایش کرد: گوگل به اپل درآمد جستجوی کروم iOS را کاهش می دهد توسط توماس کلابرن