در سال 2009، گوگل سعی کرد به شدت نتایج جستجو را شخصی سازی کند، جایی که در واقع می گفت همه نتایج جستجو برای همه کاربران شخصی سازی می شوند. اما یک دهه بعد، گوگل اعتراف کرد که شخصی سازی سود کمی برای جستجوگران ارائه می دهد. شخصیسازی در جستجو بسیار محدود بود و خارج از پرسوجوی فوری قبلی و برخی محلیسازیها بر اساس موقعیت مکانی کاربر، بسیار محدود بود. این ممکن است یک بازی حفظ حریم خصوصی باشد، اما ما در دنیایی هستیم که اکنون به نظر میرسد گوگل به طور بالقوه میتواند سهم بازار را به مایکروسافت بینگ و سایر بازیکنان از دست بدهد.
پروژه Magi
لارا لوین، سخنگوی گوگل، به نیویورک تایمز گفت که “هر طرح طوفان فکری یا ایده محصول منجر به راه اندازی نمی شود، اما همانطور که قبلاً گفتیم، ما از آوردن ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای جستجو هیجان زده هستیم، و جزئیات بیشتر را به زودی به اشتراک خواهد گذاشت.»
بر اساس این گزارش، گوگل تیمی متشکل از طراحان، مهندسان و مدیران را مسئول ساخت این موتور جستجوی جدید کرده است که “می تواند فناوری هوش مصنوعی جدیدی را در تلفن ها و خانه ها در سراسر جهان قرار دهد.”
موتور جستجوی جدید «آنچه را که کاربران میخواهند بر اساس آنچه که جستجو میکنند، بدانند، یاد میگیرد». علاوه بر این، “لیستی از گزینه های از پیش انتخاب شده برای اشیاء برای خرید، اطلاعات برای تحقیق و سایر اطلاعات را ارائه می دهد.” در عین حال، محاوره تر بودن، مانند صحبت کردن با یک فرد. گزارشهای قبلی نشان میدهد که گوگل از تغییرات بزرگی در جستجوی گوگل صحبت میکند.
این تغییرات می تواند به جستجوگران اجازه دهد به سؤالات مربوط به “کدگذاری نرم افزار و نوشتن کد بر اساس درخواست کاربر” پاسخ دهند. این گزارش می افزاید: «بر اساس یک سند، گوگل ممکن است آگهی را در زیر پاسخ های کد رایانه قرار دهد.
سایر پروژه های گوگل
لارا لوین از گوگل با بیانیه زیر نیز با ما تماس گرفت: «ما سالهاست که هوش مصنوعی را به جستجوی Google آوردهایم تا نه تنها کیفیت نتایج خود را به طرز چشمگیری بهبود ببخشیم، بلکه راههای کاملاً جدیدی را برای جستجو معرفی کنیم، مانند لنز. و جستجوی چندگانه ما این کار را به شیوه ای مسئولانه و مفید انجام داده ایم که نوار بالایی را که برای ارائه اطلاعات با کیفیت تعیین کرده ایم حفظ می کند. هر طرح طوفان فکری یا ایده محصولی منجر به راه اندازی نمی شود، اما همانطور که قبلاً گفته ایم، ما مشتاق هستیم که ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را به جستجو ارائه کنیم و به زودی جزئیات بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.
چرا ما اهمیت می دهیم
گوگل همچنین روی تلاش های دیگری کار می کند، از جمله:
- فناوری نقشه برداری Google Earth با کمک هوش مصنوعی و جستجوی موسیقی از طریق مکالمه با ربات چت.
- GIFI از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر در نتایج Google Image استفاده می کند.
- Tivoli Tutor یک زبان جدید را از طریق مکالمات متنی AI به کاربران آموزش می دهد.
- در طول جستجو، به کاربران این امکان را می دهد که هنگام گشت و گذار در وب از طریق مرورگر کروم گوگل، از یک ربات چت سؤال بپرسند.
بر اساس این گزارش، Magi به جستجوگران اجازه می دهد تا تراکنش هایی مانند خرید کفش یا رزرو پرواز را انجام دهند. این به جستجوگران اجازه میدهد تا تراکنشهای مالی را انجام دهند، در حالی که همچنان تبلیغات جستجوی موجود را در خود جای داده است که جستجوی Google امروز از آن سود زیادی میبرد.
گوگل در حال ساخت یک «موتور جستجوی کاملاً جدید» با فناوری جدید هوش مصنوعی خود است و در عین حال بر روی افزودن ویژگیهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به موتور جستجوی فعلی خود با نام پروژه Magi کار میکند. نیویورک تایمز میگوید: «موتور جستجوی جدید تجربهای بسیار شخصیسازیشدهتر از خدمات فعلی شرکت را به کاربران ارائه میدهد و سعی میکند نیازهای کاربران را پیشبینی کند». گزارش ها.
موتور جستجوی جدید گوگل
در حالی که Google در حال کار بر روی یک موتور جستجوی کاملاً جدید است، تیمی متشکل از بیش از 160 کارمند Google به طور تمام وقت بر روی افزودن ویژگی های جدید به جستجوی Google موجود کار می کنند. بر اساس این گزارش ها، این پروژه با نام رمز Magi ساخته می شود و ممکن است در اوایل ماه آینده برای زیرمجموعه ای از کاربران منتشر شود.
تماشای سرعت تغییر و واکنش گوگل به OpenAI و مایکروسافت جالب بوده است. جستجو به سرعتی باورنکردنی در حال تغییر است و طی چند ماه آینده دیدن اینکه چگونه تبلیغات جستجو، سئو و سایر اشکال بازاریابی با آن تغییر می کنند، جذاب خواهد بود.
با ما همراه باشید، ما شما را در جریان این تغییرات قرار خواهیم داد.
منبع: https://searchengineland.com/google-planning-new-search-engine-while-working-on-new-search-features-under-project-magi-395661
موتور جستجوی جدید گوگل هنوز در مراحل اولیه خود است و هیچ جدول زمانی برای زمان انتشار آن وجود ندارد. اما این تلاش جدید “جاهطلبیهای گوگل برای تجسم مجدد تجربه جستجو را نشان میدهد.”