True View چگونه کار می کند؟ True View محصول اصلی تبلیغات ویدیویی Google است که در YouTube و همچنین وبسایتها و برنامههای شخص ثالث نمایش داده میشود. کاربران می توانند پس از پنج ثانیه از تبلیغات True View صرف نظر کنند، اما بازاریابان تنها زمانی باید هزینه محصول را بپردازند که یک ویدیو حداقل 30 ثانیه (یا مدت زمان تبلیغ کمتر از 30 ثانیه) تماشا کند. فقط در صورتی می توان از بازاریابان هزینه دریافت کرد که تبلیغ آنها با صدا نیز پخش شود و به طور تصادفی توسط کاربری که صفحه را پیمایش می کند فعال نشده باشد.
آنچه گوگل می گوید. ماروین رنو، مدیر راهحلهای ویدیویی جهانی گوگل، بیانیهای صادر کرد و ادعاهای مربوط به گوگل را رد کرد. وبلاگ تبلیغات و تجارت اندکی پس از انتشار گزارش Adalytics. او گفت:
- “برندها به شدت به مکان قرار گرفتن تبلیغاتشان اهمیت می دهند و ما هم همینطور. گزارش اخیر یک شخص ثالث از روش های نمونه گیری و پروکسی غیرقابل اعتماد استفاده کرده و ادعاهای بسیار نادرستی در مورد شبکه Google Video Partner (GVP) ارائه کرده است.”
- “این گزارش به اشتباه نشان میدهد که بیشتر هزینههای کمپین بر روی GVP انجام میشود تا YouTube. این درست نیست. اکثریت قریب به اتفاق کمپینهای تبلیغاتی ویدئویی در YouTube ارائه میشوند.”
- “تبلیغ کنندگان ویدئو همچنین می توانند تبلیغات را در GVP، شبکه مجزایی از سایت های شخص ثالث، اجرا کنند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند، در صورتی که به آنها کمک می کند تا به اهداف تجاری خود برسند. در حالی که تنها درصد کمی از تبلیغات ویدئویی در GVP ظاهر می شوند، موثر است: ما” دیدهام که افزودن GVP به کمپینهای YouTube باعث افزایش دسترسی میشود بیش از 20 درصد برای همان بودجه.”
- “موجودی تبلیغات در سراسر شبکه Google Video Partner بیش از این است 90% قابل مشاهده. این بسیار بالاتر از هنجارهای صنعت است. ادعاهای موجود در گزارش شخص ثالث به سادگی درست نیستند. به زبان ساده، بیش از 90 درصد تبلیغات در GVP برای مردم در سرتاسر وب قابل مشاهده است – و تبلیغکنندگان فقط زمانی که آگهیها را مشاهده میکنند، هزینه پرداخت میکنند.»
- “علاوه بر نوار بالایی که در یوتیوب تعیین کردیم، ما داریم سیاست های سختگیرانه که همه ناشران شخص ثالث، از جمله Google Video Partners، باید از آن پیروی کنند. ما فعالانه این سیاست ها را اجرا می کنیم. خطمشیهای ما محتوای ساختهشده برای تبلیغات (MFA) را ممنوع میکند. برای اینکه بفهمید چقدر در این مورد جدی هستیم، در 2022 ما ارائه تبلیغات در بیش از 143000 سایت را به دلیل نقض خطمشیهایمان متوقف کردیم.»
- “ما برای تبلیغاتی که در محتوای Google Video Partners اجرا میشوند، اعتبارسنجی شخص ثالث ارائه میکنیم. ما با سازمانهای خارجی همکاری میکنیم تا به ما کمک کنند تا اطمینان حاصل کنیم ناشران از خطمشیهای ما پیروی میکنند. Google Video Partners پشتیبانی می کند تأیید مستقل، شخص ثالث از DoubleVerify، Integral Ad Science، و Moat برای قابلیت مشاهده و ترافیک نامعتبر. این مشارکتها، همراه با کاری که قبلاً در داخل برای اجرای خطمشیهای خود انجام میدهیم، به تبلیغکنندگان در مورد مکانهای تبلیغاتی خود اطمینان خاطر میدهد.”
چرا ما اهمیت می دهیم. تبلیغکنندگان برای خدماتی که گویا گوگل در ارائه آن شکست خورده است، قیمتهای بالاتری را پرداخت کردهاند و این امر برای آنها میلیاردها دلار تبلیغات دیجیتال هزینه داشته است. پس از خواندن واکنشهای تبلیغکنندگانی که تحت تأثیر خدمات نامرغوب دریافتی از Google قرار گرفتهاند، ممکن است سایر بازاریابان قبل از تصمیمگیری برای قرار دادن تبلیغات در برنامه Google Video Partners دو بار فکر کنند.
گوگل متهم به گمراه کردن تبلیغکنندگان شد:
- پخش تبلیغات ممتاز بدون صدای وعده داده شده.
- قرار دادن تبلیغات در ویدیوهای کوچک در مکان های کم ارزش مانند کنار محتوای اصلی صفحه.
- قرار دادن تبلیغات در ویدیوهای پخش خودکار
- قرار دادن تبلیغات در وب سایت هایی که استانداردهای کسب درآمد گوگل را ندارند.
آدالیتیکس کیست؟ Adalytics یک پلتفرم بهینهسازی عملکرد تبلیغاتی است که برای بررسی و بهبود فضای تبلیغات دیجیتال راهاندازی شده است. این شرکت این تحقیق را با بررسی کمپینهایی برای بیش از 1100 برند انجام داد که بین سالهای 2020 تا 2023 به میلیاردها آگهی تبلیغاتی دست یافتند.
وقتی تبلیغات همه این کادرها را علامت میزنند و معامله از طریق برنامهای به نام Google Video Partners انجام میشود، گوگل قیمتهای بالایی را اعمال میکند.
گویا گوگل طی سه سال گذشته تبلیغات ویدئویی را به بازاریابان اشتباه میفروشد.
شیرجه عمیق. می توانید با مطالعه گزارش Adalytics درباره تحقیقات آن بیشتر بدانید. آیا Google در سه سال گذشته تبلیغکنندگان را درباره تبلیغات درون جریانی قابل رد شدن TrueView گمراه کرده است؟? شما همچنین می توانید گوگل را بخوانیدشفافیت و ایمنی برند در Google Video Partnersبیانیه ای که در پاسخ به این گزارش صادر شد.
منبع: https://searchengineland.com/google-accused-misselling-ads-third-party-websites-428777
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.