یونیورسال آنالیتیکس به خاطر رابط کاربر پسند، دادههای بهروز، بهروز و دقیق و همچنین گزارشهای باشکوهش به یاد خواهد ماند.
راسل کچام، مدیر مدیریت محصول در گوگل، با انتشار این خبر شگفتانگیز، با اشکهایش مقابله کرد:
- Universal Analytics برای نسلی از اندازهگیری آنلاین ساخته شده است که در وب دسکتاپ، جلسات مستقل و دادههای قابل مشاهده آسانتر از کوکیها لنگر میخورد.
- “این روش اندازه گیری به سرعت در حال منسوخ شدن است.”
هفت سال بعد، موتور جستجو از یونیورسال آنالیتیکس در جهان استقبال کرد – سرویسی که صنعت بازاریابی دیجیتال را متحول کرد.
در آرامش باشید، یونیورسال آنالیتیکس. تو با ما خوب بودی
گوگل آنالیتیکس در نوامبر 2005 پس از خریداری Urchin توسط گوگل و تبدیل شدن به یک سرویس رایگان متولد شد.
با ارسال توییت @searchengineland، داستانها، خاطرات و اوقات خوشی را که با دوست درگذشتهمان داشتید به اشتراک بگذارید.
این پلتفرم از قدرتی به قوت خود ادامه داد و به لطف بسیاری از مزایای کلیدی آن مانند تبدیلهای آفلاین و تنظیمات منعطف جلسه و زمان کمپین، به سرعت به پرکاربردترین سرویس تجزیه و تحلیل وب روی زمین تبدیل شد.
پست یونیورسال آنالیتیکس در ۱۱ سالگی درگذشت: «شجاع باش و قوی باش» اولین بار در سرزمین موتورهای جستجو ظاهر شد.
منبع: https://searchengineland.com/universal-analytics-dieobituary-428924
UA گوگل آنالیتیکس 4 را پشت سر گذاشته است، ابزار جایگزینی که به نظر می رسد بازاریابان کاملا آن را دوست دارند.
بازاریابان دلشکسته در سرتاسر جهان برای ادای احترام به توئیتر هجوم آوردهاند و برخی حتی مراسم تشییع جنازه خود را برگزار میکنند.
اگرچه به صنعت دیجیتال مارکتینگ هشدار داده شده بود که گوگل در حال آماده شدن برای خاموش کردن پشتیبانی زندگی خود است، اما این خبر هنوز به نوعی برای بسیاری شوکه کننده است.
یونیورسال آنالیتیکس، پلتفرمی که بازاریابان آن را دوست داشتند (یا حداقل آن را تحمل کردند)، امروز (اول ژوئیه) پس از 11 سال درگذشت.
متأسفانه، در مارس 2022، گوگل با اعلام اینکه یونیورسال آنالیتیکس برای همیشه زندگی ما را ترک خواهد کرد، قلب تبلیغ کنندگان را در هر گوشه از جهان شکست.
Universal Analytics: 2012-2023.