یونیورسال آنالیتیکس همچنان در حال پردازش داده ها برای اکثر پس از غروب آفتاب است


اکثر بازاریابان همچنان می‌توانند از حساب‌های Universal Analytics مانند همیشه استفاده کنند.

علیرغم هشدار به تبلیغ‌کنندگان مبنی بر جایگزینی این ابزار با Google Analytics 4 در 1 ژوئیه، UA همچنان در حال پردازش داده‌ها به طور معمول برای اکثر مردم است.

چرا ما اهمیت می دهیم. علیرغم اینکه گوگل اصرار داشت که این انتقال را اعمال می کند، بازاریابان تمایلی به تغییر از UA به GA4 نداشتند. اگرچه بیش از یک سال به این صنعت اخطار داده شده بود، بسیاری از آنها برای مهلت غروب آفتاب آماده نبودند و در تلاش برای درک نحوه هدایت GA4 بودند. با در نظر گرفتن این موضوع، این اطمینان خاطر است که UA هنوز در حال پردازش داده‌ها است – اما بعید است که برای مدت طولانی‌تری ادامه داشته باشد.

چه اتفاقی می افتد؟ در حالی که به نظر می‌رسد اکثر بازاریابان همچنان می‌توانند طبق معمول در UA به داده‌های بلادرنگ دسترسی داشته باشند، برخی گزارش داده‌اند که پیام‌های هشدار جدیدی را در حساب‌های خود مشاهده کرده‌اند. می‌خواند:

  • “این ویژگی قرار است به زودی پردازش داده ها را متوقف کند.”
  • «هر گونه تبدیل و مخاطبی که با کمپین‌های تبلیغات Google استفاده می‌کنید، کار خود را متوقف خواهند کرد.»
  • “برای جلوگیری از اختلال جدی در تبلیغات خود، یک جلسه پشتیبانی رایگان را رزرو کنید تا امروز انتقال خود را به Google Analytics 4 تکمیل کنید.”

در همین حال، دیگران به Search Engine Land تأیید کرده اند که UA قبلاً پردازش داده های حساب های آنها را متوقف کرده است. جیمز براکبانک، مدیر عامل Digitaloft، به ما گفت:

  • من هنوز هم می‌توانم بیدرنگ این ویژگی UA را ببینم، اما از امروز دیگر داده‌ها را ردیابی نمی‌کند.
  • «از نیمه‌شب در منطقه زمانی دارایی‌ها این عدد به صورت ۰ (همانطور در چند ویژگی سایت‌های مختلف) نشان داده می‌شود. همه چیز تا امروز نشان داده شد.»

برای کسانی که هنوز از UA بر خلاف GA4 استفاده می کنند، به نظر می رسد که حساب های آنها ممکن است در زمان قرض گرفته شده باشد.

عکس صفحه 2023 07 10 در 20.15.12 800x299

گوگل چه گفته است؟ در 1 ژوئیه، گوگل بیانیه ای را در این مورد منتشر کرد توییتر و مرکز راهنمایی تجزیه و تحلیل برای توضیح اینکه چرا برخی از افراد ممکن است همچنان به داده های UA خود دسترسی داشته باشند. موتور جستجو اعلام کرد که غروب خورشید در مراحل مختلف در حال پخش است. آن گفت:

  • “این یک شبه اتفاق نمی افتد، بنابراین برخی از ویژگی های Universal Analytics ممکن است به پردازش داده ها ادامه دهند.”
  • با این حال، همه دارایی‌ها اکنون به صف اضافه شده‌اند و آنهایی که ارتقا را کامل نکرده‌اند، به‌صورت چرخشی شروع به کار خواهند کرد.
  • Google Analytics 4 راه حل اندازه گیری نسل بعدی ما است و جایگزین Universal Analytics شده است.
  • ویژگی‌های استاندارد Universal Analytics پردازش داده‌های جدید را متوقف کرده‌اند. برای حفظ اندازه‌گیری وب‌سایت خود، به یک ویژگی Google Analytics 4 نیاز دارید.
  • ما قویاً شما را تشویق می کنیم که در اسرع وقت به Google Analytics 4 بروید. اگر از داده‌های Universal Analytics در حساب Google Ads خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که پیوندهای Google Ads متعلق به Universal Analytics را به دارایی Google Analytics 4 خود منتقل کرده‌اید.
عکس صفحه 2023 07 10 در 20.21.56 275x600

جدول زمانی. خاموش شدن یونیورسال آنالیتیکس در مراحل زیر انجام می شود و مرحله نهایی آن برای جولای 2023 تعیین شده است:

  • مارس 2023: Google به طور خودکار یک دارایی GA4 را برای بازاریابانی ایجاد کرد که از گزینه ایجاد دارایی خودکار انصراف ندادند. در صورت امکان، از برچسب های سایت موجود استفاده شد.
  • جولای 2023: UA پردازش بازدیدها را متوقف می‌کند، از جمله ویژگی‌های استاندارد در حساب‌هایی که حاوی 360 ویژگی هستند. بازاریابان هنوز تا جولای 2024 به داده های پردازش شده قبلی در دارایی UA خود دسترسی دارند.
  • جولای 2024: همه بازاریابان، حتی آنهایی که دارای 360 ویژگی هستند، دیگر به رابط کاربری UA و API دسترسی نخواهند داشت.

شیرجه عمیق: برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مهاجرت به GA4، Google’s ‘ را بخوانیدنحوه ساخت سوئیچ را بیاموزید‘ راهنما.




منبع: https://searchengineland.com/google-universal-analytics-processing-data-after-sunset-429240