آنچه در ادامه میآید، یک رویکرد اساسی و سه جانبه برای استراتژی ORM فعال است.
1. صاحب نام خود باشید
من در طول حرفه بازاریابی دیجیتال خود به چندین برند با مدیریت شهرت آنلاین (ORM) کمک کرده ام.
رویه های مستندی را تنظیم کنید تا کل شرکت را در زمان وقوع یک موقعیت راهنمایی کنید. حداقل، این طرح باید شامل موارد زیر باشد:
- چه کسی برای بحران های احتمالی نظارت خواهد کرد؟
- وقتی یکی می آید چه کسی باید مطلع شود؟
- چه کسی در طول بحران چه خواهد کرد؟
- نظارت بر
- گزارش نویسی
- پاسخ می دهد
بسیاری از نقدهای منفی نتیجه انتظارات از دست رفته است. شما اغلب می توانید با نحوه پاسخگویی خود، منفی بودن بررسی را پراکنده کنید. یک عذرخواهی ساده، یک پیشنهاد برای اصلاح همه چیز، و یک دعوت برای دادن یک فرصت دیگر به شما میتواند ضربه نقد منفی را کاهش دهد.
تاسف بارتر این بود که آسیب وارد شده به شهرت آنها می توانست با برخی تلاش های پیشگیرانه تا حد زیادی کاهش یابد.
محتوایی را در وب سایت خود ایجاد کنید که تعهد برند به ایمنی مواد غذایی و تعداد بازرسی های انجام شده توسط مقامات بهداشتی را برجسته کند.
3. صاحب نظرات خود باشید
در سئو می گوییم «محتوا پادشاه است». این مفهوم در ORM نیز صادق است.
ممکن است فکر کنید این نمونههای آخر کمی افراطی هستند، اما من دیدهام که مخالفان برند تمام تلاش خود را میکنند و بسیاری از پول خود را برای راهاندازی وبسایتهای منفور در دامنههایی مانند این خرج میکنند.
ایجاد و ویرایش مستقیم صفحات توسط نمایندگان برند بسیار بد و مشکل است، بنابراین استخدام یک آژانس متخصص در این نوع کار بهترین کار خواهد بود.
برخی از کسب و کارها، به ویژه آنهایی که در صنایع تحت نظارت هستند، باید مراقب باشند که چگونه پاسخ می دهند.
همانطور که شوخی قدیمی می گوید، بهترین مکان برای پنهان کردن جسد در صفحه 2 نتایج جستجوی گوگل است زیرا هیچ کس آن را در آنجا پیدا نمی کند.
یک منبع عالی برای کمک به شما برای شروع یک برنامه ORM فعال است Repped: 30 روز تا شهرت آنلاین بهتر توسط اندی بیل کتاب Beal که توسط بسیاری به عنوان “پدرخوانده” مدیریت شهرت آنلاین در نظر گرفته می شود، پر از اطلاعات عالی و نکات مفیدی است که کسب و کار شما را در مسیر درست حرکت می دهد.
جدید در زمین موتورهای جستجو
2. مالک داستان خود باشید
اگر بتوانید سناریوهای بالقوهای را که ممکن است پیش بیایند نیز بگنجانید، خیلی بهتر است.
یکی دیگر از فرآیندهای حیاتی در کار ORM فعال، آماده شدن برای یک بحران قبل از شروع آن است.
برای بیمه بیشتر، خرید دامنه هایی با پیام های منفی مانند:
- ihatebrand.com یا i-hate-brand.com
- boycottbrand.com یا boycott-brand.com
مشتریان شما بهترین گروه تمرکزی هستند که می توانید بدست آورید. آنها مجبور نیستند برای آنها هزینه ای بپردازند تا در مورد تجارت شما به شما بگویند.
پذیرش انتقاد و بازگرداندن آن به بهبود محصول و خدمات می تواند به شما کمک کند که اعتبار شما مثبت بماند.
من با برندهای زیادی کار کرده ام که در استخدام مشکل داشتند. دلیل؟ نقدهای منفی بیش از حد در Indeed و Glassdoor.
یکی از کلیدهای اصلی بررسی ها، پاسخ دادن به هر یک است. به نظرات مثبت با یک «متشکرم» سریع پاسخ دهید و ادامه دهید. بررسی های منفی کمی کار بیشتری می طلبد.
اگر فکر می کنید شرکت شما با بررسی ها زندگی نمی کند و نمی میرد، به هر حال توصیه می کنم به آن توجه کنید.
اگر نام تجاری شما به اندازه کافی بزرگ است، مطمئن شوید که صفحه ویکیپدیا شما درست و بهروز است، یا اگر قبلاً وجود ندارد، آن را ایجاد کنید.