یک رویکرد 3 مرحله ای برای مدیریت پیشگیرانه شهرت آنلاین


من در طول حرفه بازاریابی دیجیتال خود به چندین برند با مدیریت شهرت آنلاین (ORM) کمک کرده ام.

متأسفانه، بیشتر این کار شامل تلاش برای کمک به برندها برای بهبودی از یک بحران بود.

تاسف بارتر این بود که آسیب وارد شده به شهرت آنها می توانست با برخی تلاش های پیشگیرانه تا حد زیادی کاهش یابد.

آنچه در ادامه می‌آید، یک رویکرد اساسی و سه جانبه برای استراتژی ORM فعال است.

1. صاحب نام خود باشید

اغلب، چیزی که به نظر می رسد مشکل شهرت است، بیشتر یک مشکل سئو مربوط به بهینه سازی موجودیت است. از آنجایی که موتورهای جستجو به دنبال درک مارک ها به عنوان موجودیت هستند، تقویت سیگنال هایی که به آنها کمک می کند بدانند شما کی هستید و چه کار می کنید، مهم است.

برای اکثر مشاغل، با استفاده از طرح واره سازمانی اولین قدم مهمی است برای اینکه موتورهای جستجو بدانند شما کی هستید.

این سیستم برچسب گذاری ساده در کد منبع یک صفحه در وب سایت شما پنهان می شود و به عنوان یک خوراک داده برای نشان دادن اطلاعات در مورد برند یا تجارت شما عمل می کند.

حداقل، اطلاعات زیر باید برچسب گذاری شوند:

  • نام.
  • نشانی.
  • به لوگوی خود پیوند دهید.
  • پیوندهایی به سایت‌های رسمی رسانه‌های اجتماعی فعال (و اگر قبلاً صفحه‌ای دارید به ویکی‌پدیا).

جنبه دیگر این است که نام کسب و کار خود را در سایت های اصلی رسانه های اجتماعی ادعا کنید. حتی اگر از کانالی استفاده نمی کنید، ایده خوبی است که برند خود را به دست آورید تا از تلاش دیگران برای جعل هویت جلوگیری کنید.

اگر نام تجاری شما به اندازه کافی بزرگ است، مطمئن شوید که صفحه ویکی‌پدیا شما درست و به‌روز است، یا اگر قبلاً وجود ندارد، آن را ایجاد کنید.

ایجاد و ویرایش مستقیم صفحات توسط نمایندگان برند بسیار بد و مشکل است، بنابراین استخدام یک آژانس متخصص در این نوع کار بهترین کار خواهد بود.

اگر بخشی از یک برند با رهبران شناخته شده هستید، ادعای نام دامنه و سایت های رسانه های اجتماعی تحت نام آنها نیز باید در نظر گرفته شود.

به‌ویژه به نظر می‌رسد که سیاستمداران این مرحله را فراموش کرده‌اند و اغلب مجبورند با سایت‌های تقلید و جعل هویت که توسط مخالفان خود راه‌اندازی شده‌اند، مبارزه کنند.

در نهایت، داشتن نسخه‌های .com، .net و .org وب‌سایت اصلی ایده خوبی است.

برندهای جهانی ممکن است بخواهند این را به ccTLD هایی که در آن کسب و کار در آن فعالیت می کند یا ممکن است در آینده فعالیت کند، گسترش دهند.

برای بیمه بیشتر، خرید دامنه هایی با پیام های منفی مانند:

  • ihatebrand.com یا i-hate-brand.com
  • boycottbrand.com یا boycott-brand.com

ممکن است فکر کنید این نمونه‌های آخر کمی افراطی هستند، اما من دیده‌ام که مخالفان برند تمام تلاش خود را می‌کنند و بسیاری از پول خود را برای راه‌اندازی وب‌سایت‌های منفور در دامنه‌هایی مانند این خرج می‌کنند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به تکیه می کنند.


2. مالک داستان خود باشید

در سئو می گوییم «محتوا پادشاه است». این مفهوم در ORM نیز صادق است.

مالکیت داستان خود اغلب به معنای ایجاد محتوایی در وب سایت شما است که به طور بالقوه از هر محتوای منفی که دیگران ممکن است به صورت آنلاین ارسال کنند برتری داشته باشد.

هرچه بتوانید محتوای بیشتری را در جستجوهای مارک دار در کانال های تحت مالکیت و کنترل شده مانند وب سایت یا حساب های رسانه های اجتماعی خود رتبه بندی کنید، بیشتر می توانید محتوای منفی را از صفحه 1 نتایج جستجو و از دید اکثر جستجوگران دور کنید.

همانطور که شوخی قدیمی می گوید، بهترین مکان برای پنهان کردن جسد در صفحه 2 نتایج جستجوی گوگل است زیرا هیچ کس آن را در آنجا پیدا نمی کند.

در موارد شدید، ممکن است نیاز به ایجاد محتوا برای ضربه زدن به موضوع خاصی باشد که در آن یک مخالف برند، محتوای زیادی تولید کرده است.

وقتی این اتفاق می‌افتد، در صورتی که شما آن تخصص را در داخل ندارید، آوردن یک متخصص ORM و SEO مفید خواهد بود.

چیزی که برای بازدیدکنندگان معمولی وب سایت کاملاً بی ضرر به نظر می رسد، ضربه زدن هدفمند به محتوای منفی است. به عنوان مثال، اگر یک متنفر محتوایی در مورد مسمومیت غذایی ادعایی رستوران شما ایجاد کرد، مستقیماً پاسخ ندهید.

محتوایی را در وب سایت خود ایجاد کنید که تعهد برند به ایمنی مواد غذایی و تعداد بازرسی های انجام شده توسط مقامات بهداشتی را برجسته کند.

3. صاحب نظرات خود باشید

برخی از کسب و کارها حول بررسی ها می چرخند. برای آنها، این می تواند زندگی یا مرگ باشد.

من با برندهای زیادی کار کرده ام که در استخدام مشکل داشتند. دلیل؟ نقدهای منفی بیش از حد در Indeed و Glassdoor.

اگر فکر می کنید شرکت شما با بررسی ها زندگی نمی کند و نمی میرد، به هر حال توصیه می کنم به آن توجه کنید.

یکی از کلیدهای اصلی بررسی ها، پاسخ دادن به هر یک است. به نظرات مثبت با یک «متشکرم» سریع پاسخ دهید و ادامه دهید. بررسی های منفی کمی کار بیشتری می طلبد.

بسیاری از نقدهای منفی نتیجه انتظارات از دست رفته است. شما اغلب می توانید با نحوه پاسخگویی خود، منفی بودن بررسی را پراکنده کنید. یک عذرخواهی ساده، یک پیشنهاد برای اصلاح همه چیز، و یک دعوت برای دادن یک فرصت دیگر به شما می‌تواند ضربه نقد منفی را کاهش دهد.

مهم است که خیلی تدافعی نکنید یا تقصیر مشکل را به گردن شاکی نیندازید. این تقریبا همیشه نتیجه معکوس خواهد داشت.

نکته: وقتی عصبانی هستید پاسخ ندهید!

برخی از کسب و کارها، به ویژه آنهایی که در صنایع تحت نظارت هستند، باید مراقب باشند که چگونه پاسخ می دهند.

بنابراین، یک راهنمای پاسخ برای کمک به همه در ماندن در دستورالعمل ها در حالی که به طور موثر به نظرات پاسخ می دهد بسیار مهم است. دعوت به تماس با نماینده پشتیبانی مشتری از طریق تلفن یا پیام ایمن مناسب خواهد بود.

برای یک بحران آماده شوید

یکی دیگر از فرآیندهای حیاتی در کار ORM فعال، آماده شدن برای یک بحران قبل از شروع آن است.

رویه های مستندی را تنظیم کنید تا کل شرکت را در زمان وقوع یک موقعیت راهنمایی کنید. حداقل، این طرح باید شامل موارد زیر باشد:

  • چه کسی برای بحران های احتمالی نظارت خواهد کرد؟
  • وقتی یکی می آید چه کسی باید مطلع شود؟
  • چه کسی در طول بحران چه خواهد کرد؟
    • نظارت بر
    • گزارش نویسی
    • پاسخ می دهد

اگر بتوانید سناریوهای بالقوه‌ای را که ممکن است پیش بیایند نیز بگنجانید، خیلی بهتر است.

هرچه بیشتر آماده شوید، گذراندن یک زمان چالش برانگیز آسان تر است.

در حال حاضر در یک بحران؟ لطفا نترسید

بخش حیاتی هر استراتژی ORM باید شامل بررسی تمام محتوای نوشته شده در مورد برند باشد. این اطلاعات می تواند بخش ارزشمندی از یک تجارت باشد.

مشتریان شما بهترین گروه تمرکزی هستند که می توانید بدست آورید. آنها مجبور نیستند برای آنها هزینه ای بپردازند تا در مورد تجارت شما به شما بگویند.

می‌توانید این کار را با راه‌اندازی Google Alerts انجام دهید تا هر زمان که نام تجاری یا افراد کلیدی شما نام برده می‌شود به شما اطلاع دهد.

پذیرش انتقاد و بازگرداندن آن به بهبود محصول و خدمات می تواند به شما کمک کند که اعتبار شما مثبت بماند.

به گفته سخنران و نویسنده Jay Baer، برخی از مارک ها حتی به مخالفان آنها پاداش دهید به دلیل اطلاعات ارزشمندی که ارائه می دهند.

یک منبع عالی برای کمک به شما برای شروع یک برنامه ORM فعال است Repped: 30 روز تا شهرت آنلاین بهتر توسط اندی بیل کتاب Beal که توسط بسیاری به عنوان “پدرخوانده” مدیریت شهرت آنلاین در نظر گرفته می شود، پر از اطلاعات عالی و نکات مفیدی است که کسب و کار شما را در مسیر درست حرکت می دهد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

المر بوتین معاون عملیات در WrightIMC، یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل مستقر در دالاس. پس از حرفه ای در ارتش ایالات متحده به عنوان مترجم و تحلیلگر اطلاعاتی، او بیش از 25 سال در بازاریابی دیجیتال کار کرده است و همه چیز را از کدنویسی و بهینه سازی وب سایت ها تا مدیریت تلاش های آنلاین مدیریت شهرت به عنوان یک پیمانکار مستقل، مدیر وب سایت شرکتی و در تنظیمات آژانس انجام داده است. او دارای تجربه و تخصص گسترده ای است که برای مشاغل در هر اندازه، از SMB ها گرفته تا شرکت های با اندازه 5 فورچون، از جمله Wilsonart، Banfield Pet Hospital، Corner Bakery Cafe، Ford Motor Company، Kroger، Mars Corporation، و Valvoline کار می کند. بهینه سازی وب سایت ها با تمرکز بر تجارت الکترونیکی، اطلاعاتی، آموزشی و بین المللی.


منبع: https://searchengineland.com/online-reputation-management-proactive-approach-387288