کسبوکارها باید با ساختاربندی ویژگیها و حسابهای GA4 خود برای رفع نیازهای تجاری خود شروع کنند.
“آشنایی با مفاهیم کلیدی حساب، دارایی و جریان داده به اطلاع رسانی ساختار مناسب برای کسب و کار کمک خواهد کرد. ضروری است که مشتریان وقت خود را با این قطعه صرف کنند تا مطمئن شوند که کل سازمان آنها بیشترین بهره را از محصول می برد.» گانم می گوید.
برای درک بهتر نحوه عملکرد وب سایت ها و برنامه ها، کسب و کارها باید اهداف Universal Analytics را به GA4 وارد کنند.
«اطلاعات آماری فقط به اندازه اقداماتی هستند که یک تجارت یا تبلیغ کننده می تواند از آنها انجام دهد. به همین دلیل است که Google Analytics 4 اجازه میدهد بینشها به سرعت در کمپینهایی با ادغام Google Ads اعمال شوند.» – Ganem
رویدادهای سفارشی
با پیروی از توصیه های راسل کچام، مدیر تجزیه و تحلیل گوگل، و استیو گانم، مدیر محصول گروه در گوگل آنالیتیکس، پیاده سازی GA4 به درستی، در حالی که زمان بر است، می تواند به چند مرحله تقسیم شود.
ساختار حساب
Google Analytics 4 بر اساس یک مدل داده مبتنی بر رویداد کاملاً جدید و قویتر ساخته شده است. در یونیورسال آنالیتیکس، بازدیدهای صفحه و جلسات بسیار مهم بودند، زیرا این در واقع تمام چیزی بود که وجود داشت. در Google Analytics 4 اینها فقط دو مورد از ده ها رویدادی هستند که می توانند به طور خودکار جمع آوری شوند – و این حتی تعداد بی شماری از رویدادهایی را که مشتریان می توانند برای خودشان ابزار می کنند در نظر نگیرد. به این معنی که نحوه تعامل یک کاربر با یک سایت را می توان به صورت بومی اندازه گیری کرد – اندازه گیری مواردی مانند خریدها، اسکرول ها، کلیک روی دکمه ها، پیوندهای خارجی، ارسال فرم ها، پخش ویدیو، و غیره. استنباط در مورد آنچه “باید اتفاق بیفتد” در یک جلسه طولانی. این مدل رویداد، همراه با مدیریت هوشمندانهتر کاربران در سراسر محصول، برخی از راههای کلیدی است که ما مشتریان خود را برای موفقیت در دنیای آینده تجهیز میکنیم.» – کچوم
ردیابی رویدادهای سفارشی در GA4
اهداف و تبدیل
«با پیروی از بهترین شیوههای جمعآوری دادههای تجارت الکترونیک توصیهشده ما، کسبوکارها بینشهای کاملی در مورد فعالیت سبد خرید دریافت میکنند و میتوانند از ویژگیهای قدرتمند مبتنی بر ML مانند احتمال خرید و درآمد پیش بینی شده” – گانام
کاربران
ما تصدیق می کنیم که تغییر سخت است و انجام این حرکت نیازمند تلاش و زمان است، اما برای ایجاد پلتفرمی که هم در برابر چشم انداز حریم خصوصی در حال تحول انعطاف پذیر باشد و هم به مشتریان کمک کند در عین احترام به حریم خصوصی کاربران به طور موثر اندازه گیری کنند، بیش از یک به روز رسانی نیاز بود. GA4 به دلایلی راه حل تحلیلی آینده است – به همین ترتیب ساخته شده است. امیدواریم این مراحل و نکات به تسهیل فرآیند کمک کند و به کسبوکارها در درک ضروریترین بخشهای شروع با GA4 کمک کند.»
در نهایت ویژگی Universal Analytics را کپی کنید کاربران به ویژگی GA4 به صورت دستی یا از طریق ابزار خودکار.
در مرحله بعد، کسبوکارها باید با «دستیار راهاندازی» تعامل داشته باشند، که از طریق آن میتوانند در زمان تنظیم یک ویژگی GA4 برای اندازهگیری سایت یا برنامهای که قبلاً از Universal Analytics با دستیار راهاندازی استفاده میکند، صرفهجویی کنند.
اکنون که GA4 راهاندازی شده است، زمان آن رسیده است که با ناوبری، گزارشهای استاندارد موجود آشنا شوید و یاد بگیرید که چگونه گزارشها را به روشهای کاملاً جدید بر اساس آنچه برای تجارت مهم است سفارشی کنید.
برای افزایش بهینه سازی پیشنهاد، اعتبار سنجی و مناقصه تبدیل GA4 در تبلیغات گوگل.
در بیانیهای به Search Engine Land، Ketchum میگوید: «وقتی صحبت از مهاجرت به میان میآید، دورههای طولانی تداخل دادهها و یک حالت طولانی در حالت UA/GA4 دوگانه، مشتریان را برای موفقیت آماده میکند. این به آنها این امکان را میدهد که نه تنها دادههای رو به جلو را مقایسه کنند، بلکه با پلتفرم جدید راحت شوند و تفاوتهای آن را درک کنند. به همین دلیل است که ما همچنان بر اهمیت شروع در اسرع وقت تاکید می کنیم.
رویدادهای تبدیلی که یک کسب و کار از وب سایت یا برنامه خود جمع آوری می کند در واقع می تواند عملکرد کمپین های تبلیغاتی آنها را بهبود بخشد. با پیوند دادن به Google Ads و وارد کردن تبدیلهای شما، میتواند بازخورد مهمی را به کمپینهای آنها ارائه دهد که به طور خودکار عملکرد آنها را بهبود میبخشد. مناقصه خودکار فعال شده است.” – گانم
مخاطبان
درباره نویسنده
“بیشتر وب سایت ها و برنامه ها با هدف ترغیب کاربران به انجام برخی اقدامات مهم طراحی شده اند. برای برخی، این می تواند ایجاد یک حساب کاربری جدید باشد، برای برخی دیگر ممکن است خرید یا ارسال فرم علاقه باشد. هر اقدامی که می خواهید مشتریان در وب سایت یا برنامه شما انجام دهند، باید به عنوان یک رویداد تبدیل در GA4 نشان داده شود. انجام این کار ویژگی های کلیدی بازاریابی را باز می کند، مانند توانایی درک اینکه کدام کمپین ها بهترین نتایج را برای کسب و کار شما ارائه می دهند. – گانم
در اینجا یک ویدیوی عالی وجود دارد که به شما نشان می دهد چگونه رویدادها و اهداف را از UA به GA4 منتقل کنید
مناقصه
برای استفاده بیشتر از GA4، تبلیغکنندگان و بازاریابان باید مخاطبان مرتبط را در Google Analytics 4 بسازند و آنها را در هر کجا که بیشترین استفاده را دارند فعال کنند. در مورد بیاموزید مخاطبان پیشگو موجود در GA4.
این مقالات در مورد ایجاد گزارش GA4 را بررسی کنید:
افکار نهایی
همانطور که بسیاری از ما از قبل میدانیم، Google Analytics 4 (GA4) یک بهروزرسانی تحلیلی نیست. این یک کاملا جدید محصول تجزیه و تحلیل به طور کلی. و همراه با پیادهسازی محصول جدید Analytics، منحنی یادگیری اجتنابناپذیری نیز وجود دارد که نه تنها نحوه تنظیم آن را مشخص میکند، بلکه با رابط کاربری جدید آشنا میشود، گزارشها را پیدا میکند و میکشد، و مهمترین دادهها را تحلیل میکند.
برای بسیاری از مشاغل، کنترل دقیق دسترسی به اطلاعات مالی حساس مهم است. به همین دلیل اضافه کردیم تنظیمات در GA4 به مشتریان اجازه می دهد تا دسترسی به داده های هزینه و درآمد را بر اساس کاربر به کاربر کنترل کنند. – گانم
گزارش و تحلیل
وارد کردن تبلیغات گوگل پیوندها از Universal Analytics موجود به ویژگی جدید GA4 برای شروع دیدن دادههای Google Ads در گزارشهای GA4 شما بسیار مهم است. پس از تکمیل، کسبوکارها باید در حساب Google Ads خود برای شروع استفاده از دادههای GA4 در کمپینهای خود اقدام کنند.
اگرچه یونیورسال آنالیتیکس (UA) تا ژوئیه 2023 غروب نمیکند، اما تبلیغکنندگان همچنان باید از منحنیها جلوتر باشند و GA4 را در اسرع وقت راهاندازی کنند. هرچه زودتر گلوله را گاز بگیرید و به GA4 تغییر دهید، برای آینده بهتر آماده خواهید شد و زودتر می توانید در مورد بینش مشتری مرتبط اقدام کنید.
جدید در زمین موتورهای جستجو
کسب و کارها و تبلیغ کنندگان باید برچسب گوگل را به سایت های خود اضافه کنند تا شروع به جمع آوری داده ها کنند. ما کسبوکارها را تشویق میکنیم تا بررسی کنند که چگونه میتوانند از برچسب Google برای شروع مشاهده دادهها در داراییهای GA4 خود استفاده کنند. توجه به این نکته ضروری است که اگر کسب و کارها از تگ سایت جهانی استفاده می کردند، اکنون از تگ گوگل استفاده می کنند و نیازی به انجام هیچ کاری نیست.
رویدادهای سفارشی به کسبوکارها اجازه میدهد تا اندازهگیری خود را با نگاشت رویدادهای سفارشی Universal Analytics به GA4 تکمیل کنند.
برای کسب و کارهایی که محصولات را به صورت آنلاین می فروشند، باید تجارت الکترونیک را در ویژگی های GA4 راه اندازی کنند تا مطمئن شوند که از نام ها و پارامترهایی استفاده می کنند که مفیدترین گزارش تجارت الکترونیک را ارائه می دهند.
«Audience Builder GA4 قدرتمندترین سیستم مخاطبی است که ما تا به حال در Google Analytics ساختهایم، زیرا به کسبوکارها اجازه میدهد تقریباً هر معیاری را که فکر میکنند در یک رابط کاربری ساده و بصری بیان کنند. مخاطبانی که آنها تعریف میکنند براساس دادههای 30 روز گذشته از قبل جمعآوری شدهاند و بهطور مداوم ارزیابی میشوند و میتوان از آنها برای اهداف مختلفی از جمله ایجاد بینش گزارش، تبلیغات آنلاین و ارسال اعلانهای فشار معنادارتر استفاده کرد. – گانم
مخاطبان را بر اساس خریداران، مشترکین و موارد دیگر ایجاد کنید
تجارت الکترونیک
برای کسب و کارهایی که به دنبال راه های بیشتری برای درک بهتر GA4 و برخی از مفاهیم کلیدی ذکر شده در بالا هستند، آکادمی GA4 و Skillshop یک منبع مفید است
«در حالی که ما یک تجربه گزارشدهی پیشفرض غنی در GA4 به مشتریان ارائه کردهایم، محصول را کاملاً قابل تنظیم طراحی کردهایم تا کسبوکارها در هر شکل و اندازه بتوانند آن را مطابق با نیازهای خاص خود تنظیم کنند. آنها می توانند از ما استفاده کنند گزارش ساز برای ایجاد گزارشهایی که تقریباً هر ترکیبی از ابعاد و معیارهای موجود در محصول را تجسم میکنند و حتی فیلترهایی را به آنها اختصاص میدهند تا تیمها در مناطق مختلف یا واحدهای تجاری مختلف بتوانند با حداقل تلاش بیشترین بینش را به دست آورند.» – گانم
“جمع آوری داده های ساختاریافته پایه و اساس یک استراتژی اندازه گیری است که به کسب و کارها امکان می دهد اثربخشی کمپین ها و تلاش های بازاریابی خود را درک کنند. با استفاده از تگ گوگل، پیاده سازی این بخش مهم از پازل را آسان تر کرده ایم.” – گانم