“بیشتر وب سایت ها و برنامه ها با هدف ترغیب کاربران به انجام برخی اقدامات مهم طراحی شده اند. برای برخی، این می تواند ایجاد یک حساب کاربری جدید باشد، برای برخی دیگر ممکن است خرید یا ارسال فرم علاقه باشد. هر اقدامی که می خواهید مشتریان در وب سایت یا برنامه شما انجام دهند، باید به عنوان یک رویداد تبدیل در GA4 نشان داده شود. انجام این کار ویژگی های کلیدی بازاریابی را باز می کند، مانند توانایی درک اینکه کدام کمپین ها بهترین نتایج را برای کسب و کار شما ارائه می دهند. – گانم
مناقصه
«اطلاعات آماری فقط به اندازه اقداماتی هستند که یک تجارت یا تبلیغ کننده می تواند از آنها انجام دهد. به همین دلیل است که Google Analytics 4 اجازه میدهد بینشها به سرعت در کمپینهایی با ادغام Google Ads اعمال شوند.» – Ganem
رویدادهای سفارشی
اکنون که GA4 راهاندازی شده است، زمان آن رسیده است که با ناوبری، گزارشهای استاندارد موجود آشنا شوید و یاد بگیرید که چگونه گزارشها را به روشهای کاملاً جدید بر اساس آنچه برای تجارت مهم است سفارشی کنید.
برای کسب و کارهایی که به دنبال راه های بیشتری برای درک بهتر GA4 و برخی از مفاهیم کلیدی ذکر شده در بالا هستند، آکادمی GA4 و Skillshop یک منبع مفید است
ما تصدیق می کنیم که تغییر سخت است و انجام این حرکت نیازمند تلاش و زمان است، اما برای ایجاد پلتفرمی که هم در برابر چشم انداز حریم خصوصی در حال تحول انعطاف پذیر باشد و هم به مشتریان کمک کند در عین احترام به حریم خصوصی کاربران به طور موثر اندازه گیری کنند، بیش از یک به روز رسانی نیاز بود. GA4 به دلایلی راه حل تحلیلی آینده است – به همین ترتیب ساخته شده است. امیدواریم این مراحل و نکات به تسهیل فرآیند کمک کند و به کسبوکارها در درک ضروریترین بخشهای شروع با GA4 کمک کند.»
کسب و کارها و تبلیغ کنندگان باید برچسب گوگل را به سایت های خود اضافه کنند تا شروع به جمع آوری داده ها کنند. ما کسبوکارها را تشویق میکنیم تا بررسی کنند که چگونه میتوانند از برچسب Google برای شروع مشاهده دادهها در داراییهای GA4 خود استفاده کنند. توجه به این نکته ضروری است که اگر کسب و کارها از تگ سایت جهانی استفاده می کردند، اکنون از تگ گوگل استفاده می کنند و نیازی به انجام هیچ کاری نیست.
رویدادهای سفارشی به کسبوکارها اجازه میدهد تا اندازهگیری خود را با نگاشت رویدادهای سفارشی Universal Analytics به GA4 تکمیل کنند.
وارد کردن تبلیغات گوگل پیوندها از Universal Analytics موجود به ویژگی جدید GA4 برای شروع دیدن دادههای Google Ads در گزارشهای GA4 شما بسیار مهم است. پس از تکمیل، کسبوکارها باید در حساب Google Ads خود برای شروع استفاده از دادههای GA4 در کمپینهای خود اقدام کنند.
برای درک بهتر نحوه عملکرد وب سایت ها و برنامه ها، کسب و کارها باید اهداف Universal Analytics را به GA4 وارد کنند.
Google Analytics 4 بر اساس یک مدل داده مبتنی بر رویداد کاملاً جدید و قویتر ساخته شده است. در یونیورسال آنالیتیکس، بازدیدهای صفحه و جلسات بسیار مهم بودند، زیرا این در واقع تمام چیزی بود که وجود داشت. در Google Analytics 4 اینها فقط دو مورد از ده ها رویدادی هستند که می توانند به طور خودکار جمع آوری شوند – و این حتی تعداد بی شماری از رویدادهایی را که مشتریان می توانند برای خودشان ابزار می کنند در نظر نگیرد. به این معنی که نحوه تعامل یک کاربر با یک سایت را می توان به صورت بومی اندازه گیری کرد – اندازه گیری مواردی مانند خریدها، اسکرول ها، کلیک روی دکمه ها، پیوندهای خارجی، ارسال فرم ها، پخش ویدیو، و غیره. استنباط در مورد آنچه “باید اتفاق بیفتد” در یک جلسه طولانی. این مدل رویداد، همراه با مدیریت هوشمندانهتر کاربران در سراسر محصول، برخی از راههای کلیدی است که ما مشتریان خود را برای موفقیت در دنیای آینده تجهیز میکنیم.» – کچوم
اهداف و تبدیل
برای کسب و کارهایی که محصولات را به صورت آنلاین می فروشند، باید تجارت الکترونیک را در ویژگی های GA4 راه اندازی کنند تا مطمئن شوند که از نام ها و پارامترهایی استفاده می کنند که مفیدترین گزارش تجارت الکترونیک را ارائه می دهند.
رویدادهای تبدیلی که یک کسب و کار از وب سایت یا برنامه خود جمع آوری می کند در واقع می تواند عملکرد کمپین های تبلیغاتی آنها را بهبود بخشد. با پیوند دادن به Google Ads و وارد کردن تبدیلهای شما، میتواند بازخورد مهمی را به کمپینهای آنها ارائه دهد که به طور خودکار عملکرد آنها را بهبود میبخشد. مناقصه خودکار فعال شده است.” – گانم
مخاطبان
درباره نویسنده