این ابزارها به ایجاد حس بهتری از شفافیت کمک می کند که می تواند به بهبود اعتماد کمک کند. بنابراین، مشارکت بهتری بین شما و سهامداران خود ایجاد کنید.
بهترین راه برای جلب اعتماد مشتریان و ذینفعان از طریق شفافیت است. به جای طفره رفتن از داده ها در اطراف لینک بیلدینگ، کلیدها را تحویل دهید و به آن ها اجازه دهید داده ها را برای خود کاوش کنند.
فهرست کشویی قصد کلمه کلیدی می تواند به شما کمک کند تا با هدف هر کلمه کلیدی در قیف جستجو فیلتر کنید. خیلی ساده، درست است؟
ارائه تحقیقات کلیدواژه اشکال مختلفی دارد. قابل تشخیص ترین صفحه گسترده ساده است. برخی از افراد برای هر صفحه یا موضوع نقشه کلمات کلیدی ایجاد می کنند، در حالی که برخی دیگر با مشتریان کوچکتر فهرست کوتاهی از کلمات کلیدی دارند.
قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، ممکن است بخواهید مارک و آرم داشبورد خود را به روز کنید. این روند نمی تواند آسان تر باشد.
همانطور که در داشبورد قبلی یاد گرفتیم، میخواهید از این داشبورد کپی کنید و منبع دادهتان را، چه Google Sheets یا BigQuery، متصل کنید.
ویژگی های مهم این ابزار Looker Studio
Google Sheet پشتیبان مورد استفاده من یک گزارش تحلیلی ساده بک لینک از SEMrush است. با این حال، می توانید از ردیاب لینک سازی خود برای تغذیه گزارش استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که تاریخ دریافت را برای محدوده تاریخ اضافه کرده اید.
اولین گام شامل وارد کردن تحقیقات کلمات کلیدی خود در یک برگه Google است. برای استفاده از الگوی رایگانی که من ایجاد کردم، باید ابعاد و معیارهای زیر را در Google Sheet خود وارد کنید:
- کلمه کلیدی
- موقعیت
- موقعیت قبلی
- حجم جستجو
- مشکل کلمه کلیدی
- CPC
- URL
- اهداف کلمه کلیدی
با این حال، استودیو Looker می تواند یک ابزار تجزیه و تحلیل قدرتمند برای سایت های بزرگتر با ده ها هزار یا میلیون ها کلمه کلیدی باشد.
این به طور خودکار بیشتر رنگ ها را تغییر می دهد و شما را به خط پایان طراحی در ابزار Looker Studio خود می رساند. با این حال، ممکن است هنوز چند نمودار یا متن وجود داشته باشد که باید بهروزرسانی کنید.
1. حسابرسی فنی سئو
ردیابی تلاش های فنی سئو ممکن است به سختی قابل مشاهده باشد. مطمئناً، میتوانید آن را در یک صفحهگسترده ردیابی کنید، اما مشتری پسند نیست.
کادر جستجوی سفارشی یکی از ویژگی های بسیار ساده اما قدرتمند این ابزار است. نه تنها می تواند به سرعت به شما کمک کند تا جستجوی خود را برای شناسایی فرصت های کلمات کلیدی محدود کنید، بلکه می تواند از قدرت regex برای سفارشی کردن جستجوی خود نیز استفاده کند.
کشویی قصد
اگر با میلیون ها کلمه کلیدی کار می کنید، از Google Sheets مانند این مثال استفاده نکنید. توصیه می کنم از BigQuery برای مدیریت کلمات کلیدی خود استفاده کنید.
این قیف به تجسم قیف جستجوی واقعی بر اساس قصد کمک می کند. هنگام اعمال فیلترهای دیگر در این ابزار، قیف و معیارهای بالا به طور خودکار با هدف به روز می شوند.
اینجاست پیوند به داشبورد.
مرحله اول: تنظیم داده های منبع خود
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
برای کپی کردن داشبورد:
- روی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید
- کپی کردن را انتخاب کنید
- منبع داده خود را انتخاب کنید (نگران نباشید، می توانید بعداً به روز رسانی کنید)
نحوه راه اندازی ابزار ردیاب فنی سئو
میتوانید برگه Google را که این ابزار را تغذیه میکند، مشاهده کنید اینجا.
نتیجه
ما در حال ایجاد تابعی هستیم که فقط برای نمایش پرس و جوهای طولانی که با یک کلمه سوال در فرمول بالا شروع می شود، نمایش دهد. این فرمول متکی بر regex، با دو نماد بسیار مهم است:
- حلقه دور (^) یک تابع regex است که در اصل به معنای “اگر کلمه کلیدی با این شروع می شود.”
- نماد لوله (|). تابع regex دیگری است که به معنای “یا” است.
Looker Studio معمولاً برای گزارشهای عمومی استفاده میشود. زیبایی واقعی Looker Studio این است که می توان از آن برای کارهای بسیار بیشتری استفاده کرد.
با استفاده از این فرمول، می توانید هر تعداد از انواع مختلف چک باکس ایجاد کنید. برای کمک به نمایش کلمات کلیدی در آن دسته ها برای چک باکس SEO و PPC، چند کلمه کلیدی را اضافه کردم که با لوله (|) از هم جدا شده اند.
کادر جستجوی سفارشی
جدید در زمین موتورهای جستجو
منبع: https://searchengineland.com/looker-studio-build-seo-tools-382637
در اینجا یک پیوند به قالب رایگان است.
این مشتریان می توانند یک نعمت باشند اما می توانند خطرناک نیز باشند. جنبه چالش برانگیز مدیریت مشتری، یافتن تعادل بین توانمندسازی آنها برای به دست آوردن داده هایی است که می خواهند بدون اینکه احساس کنند به شما نیاز ندارند.
این یکی از سادهترین ابزارهای Looker Studio است که میتوانیم ایجاد کنیم. شما میتوانید هر تعداد ابعاد و معیارهایی را برای نشان دادن نظر خود جفت کنید.
با وجود طیف گسترده ای از مشتریان، شما موظف هستید که گاه به گاه به بازاریاب DIY برخورد کنید. این بازاریابان ترجیح می دهند به جای اینکه برای هر سوال کوچکی به شما تکیه کنند، به آنها بیاموزید که چگونه خودکفا باشند.
اینجاست که ابزار Looker Studio گوگل وارد عمل می شود.