تکامل در جستجو یک حرکت آهسته به سمت اتوماسیون و تثبیت بوده است. برای پیشی گرفتن از منحنی، باید در مورد آنچه در حال تغییر است، آگاه باشیم و دلیل پشت آن را بیاموزیم.
در نتیجه این دو تغییر، پلتفرم های تبلیغاتی مانند گوگل، فیس بوک و مایکروسافت در حال بازنگری کلی پلتفرم های تبلیغاتی خود برای تکیه بر اتوماسیون و هوش مصنوعی هستند.
DDA یک مدل یادگیری ماشینی است که از داده های تاریخی حساب شما برای تعیین نحوه تعامل افراد با تبلیغات مختلف شما و تصمیم گیری برای تبدیل شدن به مشتریان شما استفاده می کند.
تا پایان سال 2024، کوکیهای شخص ثالث عملاً بازنشسته خواهند شد، زیرا کروم، سافاری و فایرفاکس تقریباً 90 درصد از سهم بازار ترافیک وب در ایالات متحده را تشکیل میدهند.
گوگل همیشه در حال بازی طولانی است. از لحاظ تاریخی، آنها میدانستند که بازاریابها به حمایت با اسناد بین کمپینها نیاز دارند.
در ژوئیه 2021، Google Ads اصلاح شده (BMM) را بازنشسته کرد. Microsoft Ads با بازنشستگی پیشنهاد BMM خود در مارس 2023 از این روند پیروی کرد. این آغاز تلفیق نوع تطابق کلمات کلیدی است.
را سهم بازار مرورگر در ایالات متحده ظاهر به شرح زیر است:
- کروم: 49%
- سافاری: 35%
- لبه: 8.5٪
- فایرفاکس: 3.5%
گوگل اعلام کرده که این کار را خواهد کرد کوکی های شخص ثالث را حذف کنید در Chrome تا نیمه دوم سال 2024. این تغییر به طور قابل توجهی بر تبلیغات آنلاین تأثیر می گذارد زیرا کوکی های شخص ثالث برای هدف قرار دادن تبلیغات بسیار مهم هستند. آنها تبلیغ کنندگان را قادر می سازند تا مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند و عملکرد تبلیغات آنلاین را دنبال کنند.
پنج سال گذشته شبیه شیب آهسته یک ترن هوایی است. و به نظر می رسد که دو سال آینده یک هجوم ناگهانی خواهد بود.
یکی دیگر از نقاط تثبیت شامل خواهد شد تبلیغات جستجوی پویا (DSA) به PMax. گوگل تاریخ مشخصی را برای این مهاجرت ارائه نکرده است، اما این شرکت گفته است که روی یکپارچه سازی این دو ویژگی کار می کند و انتظار دارد به زودی این تغییر را ایجاد کند.
جلوتر از منحنی ماندن
با گذشت زمان، الگوریتمهای Smart Bidding به طور قابلتوجهی بهبود یافتهاند و اکنون روش ترجیحی برای مدیریت پیشنهادات هستند. مناقصه دستی هنوز برای برخی از جنبه های کمپین ها رخ می دهد، اما استفاده همچنان رو به کاهش است.
الگوریتمهای یادگیری ماشین در سالهای اخیر به موازات از دست دادن سیگنال ناشی از پیشرفت قوانین حفظ حریم خصوصی پیشرفت چشمگیری داشتهاند.
Google Smart Shopping کمپینی بود که به کسبوکارها اجازه میداد به طور خودکار تبلیغات محصولات خود را در شبکه جستجوی Google، YouTube، Display Network و Gmail نشان دهند. کمپینهای خرید هوشمند از یادگیری ماشینی برای بهینهسازی پیشنهادها و مکانها استفاده کردند.
الگوریتم های پیشنهاد قیمت در تبلیغات جستجوی پولی کاملاً جدید نیستند. گوگل در سال 2013 با راه اندازی مناقصه CPA هدف (tCPA) Smart Bidding را معرفی کرد. قابلیت پیشنهاد قیمت به مقادیر پویا مانند درآمد و ROAS در سال 2017 معرفی شد.
در اینجا خلاصه ای از رویدادهایی است که تأثیر موجی قابل توجهی بر صنعت بازاریابی جستجو دارند.
1. قانون حفظ حریم خصوصی و از دست دادن سیگنال
در طول دو سال گذشته، ما استفاده گستردهای از مسابقات خود را گسترش دادهایم. تطابق گسترده میتواند پوشش جستجو و رشد درآمد بیشتری را در صورت جفت شدن با الگوریتمهای پیشنهادی خوب ارائه دهد. اگر از تطابق گسترده خودداری کرده اید، دوباره آن را آزمایش کنید.
هنگامی که الگوریتم نحوه بهینهسازی ویژگیهای Google را درک کرد، دری را برای ادغام بیشتر باز کرد. تثبیت کمپین ابتدا به عنوان خرید هوشمند در گوگل و مایکروسافت
همانطور که داده ها و اتوماسیون تکامل می یابند، عملکرد اصلی کلمات کلیدی نیز در حال تغییر است Google Ads عملکرد تطابق دقیق را در سال 2021 تغییر داد. قبلاً، کلمات کلیدی تطبیق دقیق فقط برای جستجوهایی که دقیقاً با کلمه کلیدی مطابقت داشتند، تبلیغات را ایجاد می کردند.
اندازهگیری عملکرد و هدفگیری مخاطب، سنگ بنای بازاریابی دیجیتال بوده است.
DDA می تواند به شما کمک کند تا عملکرد کمپین های Google Ads خود را با ارائه نمای دقیق تری از نحوه مشارکت تبلیغات شما در تبدیل، بهبود بخشید.
با این حال، اکنون کلمات کلیدی تطبیق دقیق نیز می توانند برای جستجوهایی که انواع نزدیک کلمه کلیدی هستند، تبلیغات را راه اندازی کنند. این تغییر به این معنی است که ممکن است تبلیغات برای جستجوهایی که شامل غلط املایی، مترادفها و سایر انواع نزدیک کلمات کلیدی هستند نشان داده شود.
علاوه بر این، گوگل مدتهاست که میداند به دلیل پیشرفت حریم خصوصی، دادهها محدود میشوند. سرانجام، این پیش آگاهی با اتوماسیون و تثبیت به ثمر می رسد.
انتساب داده محور یک عنصر ضروری برای تجمیع کمپین در Google Ads بود. الگوریتم ارائه تبلیغات گوگل بر هدف کاربر در محصول جستجوی اصلی خود تسلط داشت.
این تغییرات مستقیماً ناشی از پیشرفت یادگیری ماشینی در پلتفرمهای ارائهدهنده تبلیغات مانند Google Ads و Microsoft Ads است.
3. تحکیم کمپین
این کاهش به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی، یادگیری ماشینی، اتوماسیون و هوش مصنوعی خواهد بود. دست و پنجه نرم کنید، مردمی!