اکنون گزارش صفحه فرود را فیلتر می کند تا فقط ترافیکی را که از جستجوی ارگانیک آمده است نشان دهد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
این یکی سریع و ساده است – تنها با یک کلیک در رابط GA4، گزارش جذب ترافیک، با نام مستعار گزارش اکتساب جلسه (در GA4 هم توسط کاربر و هم از جلسه اکتساب وجود دارد) به شما می دهد.
مرحله 1: از طریق بخش کتابخانه، یک گزارش جزئیات جدید ایجاد کنید.

امیدواریم این مثالهای سریع از گزارشهای رایج سئو راهی مفید برای آشنایی بیشتر و راحتی شما با GA4 باشد.
اکنون، میخواهم به شما نشان دهم که چگونه گزارش صفحه فرود خود را طوری تنظیم کنید که فقط ترافیک ارگانیک را نشان دهد.
اصابت خوب و اعمال کنید.

ما قصد داریم از یک ویژگی کاملاً جدید در GA4 به نام استفاده کنیم فیلتر گزارش این گزارش صفحه فرود را فیلتر کنید تا فقط داده هایی را که از ترافیک ارگانیک به دست آمده است به ما نشان دهد.

برای انجام این کار، روی منوی سه نقطه کلیک کرده و انتخاب کنید تنظیم به عنوان پیشفرض. سپس کلیک کنید درخواست دادن برای ذخیره تغییرات

مرحله 6: وقتی روی افزودن فیلتر دکمه، یک شرط ساز برای تنظیمات فیلتر خود پیدا خواهید کرد. برای این فیلتر خاص، ما می خواهیم:
- انتخاب کنید عبارتند از، که به عنوان یک اپراتور شامل فقط عمل می کند.
- بعد را که می خواهیم روی آن فیلتر کنیم انتخاب کنید. در این مورد، گروه بندی کانال پیش فرض جلسه. سپس از یک لیست کشویی انتخاب کنید که کدام کانال ها را شامل شود. ما فقط انتخاب می کنیم جستجوی ارگانیک.
در نهایت، اگر میخواهید فقط این گزارش را فیلتر کنید، میتوانید از کادر فیلتر بالای جدول استفاده کنید جستجوی ارگانیک به عنوان یک کانال
توجه داشته باشید که این گزارش در ابتدا به صورت پیش فرض از گروه بندی کانال پیش فرض جلسه به عنوان بعد اولیه با این حال، در صورت تمایل، میتوانید این را به دیدگاه دیگری از جذب ترافیک تغییر دهید.
به عنوان مثال، الگوی Traffic Acquisition یک کپی از گزارش جذب ترافیک خواهد بود. برای این سناریو، با الگوی Pages and screens شروع می کنیم.

مطمئناً، شما فقط می توانید گروه بندی کانال پیش فرض یا منبع / رسانه را به گزارش صفحه فرود فعلی خود اضافه کنید. اما صرف چند لحظه برای سفارشیسازی بیشتر، این کلیک را ذخیره میکند و به شما این امکان را میدهد که گزارش صفحه فرود SEO خود را با یک بعد اضافی در رابط کاربری گزارش تجزیه کنید.
برای مثال، میتوانم عبارتهای جستجوی خود را بر اساس دسته دستگاه تقسیم کنم.

3. گزارش صفحه فرود سئو
توجه داشته باشید که در اسکرین شات زیر، نام این گزارشها را (از طریق ویژگی سفارشیسازی) تغییر دادهام تا برای من کمی معنیدار باشد، بنابراین آنها را «SC: Organic Keywords» و «SC: Landing Page» مینامند.

توجه داشته باشید که جعبه فیلتر در حال حاضر به هر دو بعد اولیه و ثانویه اشاره دارد. برخلاف UA، (هنوز) قابلیت فیلتر کردن یک بعد واحد در جدول وجود ندارد.

اکنون که به زودی به ابزار پیش فرض تجزیه و تحلیل گوگل تبدیل خواهد شد، بیایید به نحوه ایجاد سه گزارش رایج و مفید برای سئو در گوگل آنالیتیکس 4 نگاه کنیم.
1. گزارش کسب ترافیک
پس از اتمام کار، گزارش را ذخیره کنید و نامی برای آن قائل شوید. من این مورد را “گزارش صفحات فرود سئو” خود می نامم.
از لیست کشویی، را انتخاب کنید صفحه فرود.

چند کار سریع دیگر که دوست دارم با گزارش های سفارشی انجام دهم، تغییر تصاویر است. من ترجیح می دهم نمودار پراکندگی را پنهان کنم و نمودار میله ای را به نمودار خطی تغییر دهم. شما می توانید این کار را در نمودار بخش ویرایشگر
مرحله 5: اکنون بخش سرگرم کننده فرا می رسد (همه چیز تا به حال فقط یک مرحله برای تهیه گزارش صفحه فرود از ابتدا بود!).
برای مثال می توانید انتخاب کنید منبع جلسه / رسانه که یک گزارش پیش فرض در ناوبری UA بود.

هنگامی که این تنظیمات را انجام دادید، دو گزارش خواهید دید:
- گزارش ترافیک جستجوی ارگانیک گوگل.
- گزارش Query.
اگر از ادغام کنسول جستجوی Google استفاده میکنید (و باید هم باشید!)، مجموعه جدیدی از گزارشها را برای انتشار در منوی پیمایش گزارش خود در دسترس خواهید داشت.
مرحله 3: هنگامی که در قالب گزارش قرار گرفتید، روی آن کلیک کنید ابعاد کاشی در گوشه سمت راست بالا برای انتخاب ابعاد اضافی برای افزودن به ستون بعد اصلی.

درباره نویسنده
منبع: https://searchengineland.com/3-valuable-google-analytics-4-reports-for-seos-387368
فرض کنید ابعاد سفارشی را در وبلاگ خود برای مواردی مانند عنوان مقاله، برچسب مقاله، تاریخ مقاله و غیره جمع آوری می کنید. سپس این توانایی به من می دهد تا عملکرد مقاله را بر اساس کانال تجزیه و تحلیل کنم.

جدید در زمین موتورهای جستجو
2. گزارش های کنسول جستجوی گوگل
در مقاله قبلی، یک فرآیند 10 مرحلهای سریع برای ایجاد گزارش صفحه فرود در GA4 را پوشش دادم. بعد صفحه فرود خارج از جعبه در دسترس است، اما (هنوز) گزارشی خارج از جعبه به طور خاص برای صفحات فرود وجود ندارد، بنابراین باید خودتان آن را ایجاد کنید.