4 باید و نباید در کارآموزی بازاریابی دیجیتال


کارآموزی جزء اصلی مشاغل اولیه است. بیشتر شرکت‌ها انتظار دارند که استخدام‌های جدید پس از فارغ‌التحصیلی از کالج، نوعی تجربه کارآموزی داشته باشند. در بیشتر موارد، دوره های کارآموزی کار خوبی برای مراقبت از دانشجویان کالج و افراد حرفه ای ابتدایی انجام می دهد.

دیجیتال مارکتینگ همیشه یک انتخاب شغلی واضح برای کسانی نیست که در زمان متعارف شغلی خود برای کارآموزی نیستند. راه اندازی بازاریابان نوپا در مراحل مختلف زندگی به رویکردی پویاتر از دوره های کارآموزی «برای اعتبار» نیاز دارد.

دوره‌های کارآموزی باید به گونه‌ای ساختاردهی شوند که تجربه‌ای را که بازاریاب دیجیتال جدید از سایر تجربیات حرفه‌ای و زندگی کسب کرده است، ارج نهاده باشد، و در عین حال اطمینان حاصل شود که پایه‌های آن درست است.

در اینجا بایدها و نبایدهای ساختار یک دوره کارآموزی دیجیتال مارکتینگ آمده است تا اطمینان حاصل شود که شما و شاگردتان بیشترین بهره را از همکاری با یکدیگر ببرید.

1. به شاگرد خود برای وقتش جبران کنید

دوره های کارآموزی به شرکت ها این امکان را می دهد که برای کار با اعتبار کلاس “پرداخت” کنند. این امر به برندهایی که در غیر این صورت توانایی پرداختن به بازاریاب‌های دیجیتال نوپا را نداشتند، می‌دهد.

بزرگسالان در دنیای کار معمولاً نمی توانند از اعتبارات دانشگاهی استفاده کنند.

همچنین غیرمنطقی است که از کسی بخواهیم مجانی کار کند. این شامل سرمایه گذاری زمان برای یادگیری این هنر است. دریافت کمک هزینه به هر اندازه (حتی به اندازه 500 دلار در ماه) می تواند در موارد زیر کمک زیادی کند:

  • ایجاد اعتماد به نفس در شاگرد خود که شایسته است و می تواند در بازاریابی دیجیتال حرفه ای ایجاد کند. دانستن اینکه از همان روز اول در حال کسب درآمد هستید می‌تواند به تمرین‌کنندگان جدید کمک کند تا مراحل اولیه یادگیری را پشت سر بگذارند.
  • پرورش وفاداری بین شاگرد و برند. یکی از بزرگ‌ترین «خطرات» استخدام‌های جدید، سرمایه‌گذاری زمان برای فردی است که کمتر از یک سال دیگر کار را ترک می‌کند. شروع رابطه کاری خود با احترام گذاشتن به زمان و مهارت‌های آن‌ها کمک زیادی به ایجاد اعتماد می‌کند که با استخدام خود به درستی انجام خواهید داد.

ساختار جبران برای وظایف بازاریابی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. چه با نرخ ساعتی یا یک نرخ ثابت بروید، مهم است که این نرخ بار عملیاتی ایجاد نکند.

به عنوان مثال، وقتی با یک کارآموز کار می کنم، خدمات آنها را به طور خاص می فروشم. مشتری می‌داند که در حال یادگیری کسی است و همچنین از یک استراتژیست خبره با تخفیف برخوردار می‌شود.

اگر در خانه کار می کنید، وظایفی را که تیم شما در حال حاضر روی آنها کار می کند بر اساس هزینه ساعتی تقسیم کنید. یک عضو مستقر در تیم برای تعیین وظایف “کار غرغر” هزینه بیشتری خواهد داشت. آزاد کردن 5 تا 10 ساعت در هفته با نرخ گران‌تر به حاشیه سود کمک می‌کند و در عین حال به یک بازاریاب جدید برای کسب تجربه عملی کمک می‌کند.

2. جدول زمانی غیر واقعی را برای شاگرد خود تعیین نکنید

همانطور که پرداختن به کار شاگردتان برای کارشان مهم است، سرعت بخشیدن به زمان یادگیری و کار او نیز مهم است.

تسلط بر هر چیزی به 10000 ساعت نیاز دارد و وظایف محول شده باید از فرآیند یادگیری پشتیبانی کند، نه ایجاد فرصت برای شکست.

هنگامی که یک کارآموز برای اولین بار در حال یادگیری است، به او قدرت دهید تا کارهایی را انجام دهد که هر گواهینامه ای را که ممکن است از او بخواهید دریافت کند، پیگیری می کند. فراموش کردن منحنی یادگیری اصطلاحات و ایجاد گردش کار کارآمد در ابزارها آسان است. وظایفی را برای آنها تنظیم کنید که به آنها فرصتی برای یادگیری به روشی که به بهترین شکل یاد می گیرند، می دهد.

اجازه دهید هفته اول در مورد یادگیری و راحت شدن در هر بخشی از بازاریابی دیجیتال باشد که در حال ساختن شاگردی هستید. به اینکه شاگرد شما با انجام دادن، خواندن، گوش دادن یا تماشا کردن بهتر یاد می گیرد احترام بگذارید.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


3. اجازه بازخورد دوطرفه صریح در مورد پیشرفت را بدهید

همه ما می‌خواهیم خوب عمل کنیم و دریافت کلمات تأییدکننده می‌تواند برای غلبه بر سندروم فریبکار واقعاً مفید باشد. این گفته می‌شود که اگر شاگردی با مشکل مواجه است، گفتن اینکه آنها خوب کار می‌کنند در حالی که این کار را نمی‌کنند، پایه‌ای متزلزل ایجاد می‌کند.

با شاگرد خود در مورد نقاط عطفی که انتظار دارید به آنها برسند و اینکه چگونه بر خلاف انتظارات شما قدم می زنند شفاف باشید.

هنگامی که با شاگردی کار می کنید که کمی کوتاهی می کند، سوالاتی در مورد اینکه چگونه این فرآیند می تواند به آنها خدمات بهتری بدهد، بپرسید. زمانی که برای اولین بار دوره های کارآموزی و کارآموزی را راه اندازی می کردم، تلاش می کردم تا میزان دانشی را که می خواستم منتقل کنم و در واقع اعتماد آنها را از بین ببرم. ورود آنها به جریان کار بیشتر از زمانی بود که من به آنها اجازه می دادم سرعت یادگیری را تعیین کنند.

4. هیچکس را به عنوان شاگرد قبول نکنید

مهم است که به یاد داشته باشید که برنامه های کارآموزی باید به همان اندازه که به شاگرد خدمت می کنند به برند نیز خدمت کنند. معیارهایی که در استخدام های جدید به دنبال آن هستید باید به شاگرد شما نیز تعمیم یابد.

دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت به مهارت های اصلی خاصی نیاز دارد:

  • تفکر تحلیلی: توانایی کاوش در چرایی پشت چگونه.
  • یکدلی: درک اینکه چرا مردم به روش خاصی فکر می کنند و می توانند با آن ظرافت ها سازگار شوند.
  • ارتباط: توانایی بیان آنچه در حال رخ دادن است و توانمندسازی سهامداران برای خرید استراتژی شما.

خلاقیت مورد نیاز است، اما نه به اندازه یک شاگرد اجباری. با از بین بردن فشار برای دستیابی به خلاقیت، به شاگرد خود اجازه می‌دهید تا به طور ارگانیک این مهارت را پرورش دهد، زیرا با مهارت‌های فنی‌تر کار می‌کند.

اگر شاگردی را انتخاب کنید که هیچ یک از مهارت های اصلی را نداشته باشد، باعث ایجاد اصطکاک می شود. وقتی به دنبال کارآموز می‌گردم، به دنبال افرادی می‌گردم که مهارت‌هایی را که برای من ارزش قائلم را به روش‌های غیر متعارف نشان می‌دهند. به عنوان مثال، بسیاری از موفق ترین کارآموزان من بازی های ویدئویی MMO انجام می دهند (که نیاز به تجزیه و تحلیل داده های زیادی و توسعه تیم دارند). همچنین کمک می کند که یک علاقه شخصی مشترک وجود داشته باشد، بنابراین رابطه مدیر دوستانه تر و قابل دسترس تر است.

غذای آماده

برنامه‌های کارآموزی می‌توانند راه‌های قدرتمندی برای انجام کارهای خوب با انجام کارهای خوب باشند.

رفتن به جاده کارآموز در مقابل استخدام معمولی به سرمایه گذاری اضافی شما نیاز دارد تا آنها را برای موفقیت آماده کنید. با این حال، مزایای بلندمدت پرورش یک کارآموز می‌تواند تضمین کند که شما یک عضو تیم را به اندازه شما در موفقیت شما سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

یافتن یک شاگرد خوب مستلزم آن است که بدانید چه می خواهید و آماده باشید تا آنها را در مکان های غیر متعارف پیدا کنید. دیدن روشن شدن آنها در حین کسب تسلط لذت بخش است و کار آنها مایه افتخار خواهد بود.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

او که کهنه کار صنعت بازاریابی دیجیتال و “25 کارشناس برتر PPC” است، او در سال 2008 به عنوان یک SEO کار را آغاز کرد و در سال 2012 به PPC منتقل شد. او استراتژی و اجرای کمپین های رسانه ای پولی را مدیریت می کند و همچنین به برندها در ایجاد روابط با شرکای سودآور کمک می کند. و مشتریان ناوا در طول زندگی حرفه‌ای خود به این نکته توجه می‌کند که به دیگران پاسخ می‌دهد و دوست دارد درس‌های آموخته شده در مدار سخنرانی بین‌المللی و همچنین دانشگاه‌های محلی را به اشتراک بگذارد. او به طور مکرر در چندین نشریه مشارکت دارد و در سال 2019، او یکی از اعضای مؤسس انجمن جستجوی پولی شد.


منبع: https://searchengineland.com/digital-marketing-apprenticeship-dos-donts-388102