برخی از سرفصلها نیز به سادگی مهمترین کلمات کلیدی را نادیده میگیرند و بهجای آن به سراغ کلیکبازی میروند که موضوع واقعی را پنهان میکند، به عنوان مثال:
“شما باور نخواهید کرد که چه اتفاقی افتاده است! این!”
با این حال، برای بهترین نتایج ممکن در سئو، ترجیح می دهید ابتدا مهمترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید:
کلمه کلیدی خاص – موضوع – “Example.com”
به عنوان مثال، آیا در حالی که سایت شما خالی است، تمام محتوای خود را در سایت های شخص ثالث ارائه می دهید؟
برخی از مجموعه ابزارهای سئو کامل نیز ویژگی های ممیزی سایت را ارائه می دهند. به عنوان مثال، ممیزی سایت Semrush به شما داده های بسیاری را برای بهبود وب سایت شما می دهد. برای دیدن آنها باید ثبت نام کنید (اما می توانید این کار را با حساب Google خود انجام دهید).
Ubersuggest همچنین به شما امکان میدهد پس از ثبتنام در Google، اطلاعات ارزشمندی را مشاهده کنید.
4. افراد را جستجو کنید همچنین سؤال بپرسید و پاسخ ها را اضافه کنید
به سادگی کلمات کلیدی رقابتی مرتبط با تجارت خود را در گوگل جستجو کنید. برای ما، می تواند برای “SEO” باشد.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
در حالت ایده آل، می توانید تکنیک ها را ترکیب کنید، زیرا ارائه محتوای قدیمی بدون بینش جدید ممکن است بیهوده باشد.
به طور پیش فرض، خواهید دید پرس و جوها مرتب شده بر اساس سوالات برتر، نشان می دهد که کدام کلمات کلیدی بیشترین بازدید را دارند.
کلمات کلیدی که بیشترین بازدید را دارند ممکن است شما را شگفت زده کنند. به عنوان مثال، ممکن است برای محتوای خارج از موضوع رتبه خوبی کسب کنید، که منجر به بارهای ترافیک نامربوط می شود.
در وردپرس، برخی از تم ها هنوز هم ابتدا با نام تجاری مطابقت دارند. اکثر تم ها “Example.com” را به هر تگ عنوان اضافه می کنند (معمولاً در پایان).
بله، من در مورد برچسب های عنوان صحبت می کنم. می توانید آنها را ببینید:
وقتی صفحه ای را نشانه گذاری می کنید.
هنگامی که آنها در یک برگه مرورگر ظاهر می شوند.
در صفحات نتایج جستجو (SERP).
این فقط یک وب سایت نیست، بلکه اغلب چندین وب سایت است و به احتمال زیاد از خدمات شخص ثالث متعددی استفاده می کنید (به رسانه های اجتماعی و دایرکتوری ها فکر کنید).
برای کشف جواهرات پنهان، ما به سادگی مرتب می کنیم سوالات برتر توسط برداشت ها با کلیک بر روی آن در سمت راست جدول:
تکرار سؤال ضرری ندارد، اما لطفاً موارد زشت دستوری را از جستجوی Google کپی نکنید. این ممکن است شما را با فیلترهای هرزنامه گوگل دچار مشکل کند.
“سئوی اخلاقی” می تواند به معنای تجارت واقعی باشد، در حالی که “مخفف SEO” می تواند به معنای لینک های ورودی باشد.
امروزه رتبه بندی برای “SEO” تقریبا غیرممکن است. وقتی در این رشته جدید هستید، میخواهید ترکیبهای کلیدی خاصی را پیدا کنید.
با این حال، حتی سازندگان محتوای سکسی کمتر تمایل دارند بیشتر وقت و تلاش خود را صرف ساختن امپراتوری مارک زاکربرگ کنند.
با وجود اینکه برای خود کلمه کلیدی تک کلمهای رتبهبندی نمیشود، این پاسخ ترافیک زیادی خواهد داشت.
به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با پتانسیل بالا و تلاش کم باشید.
افزودن برخی پیوندهای داخلی مرتبط از محتوای فعلی به لینکی که تقریباً در رتبه دهی برتر قرار دارد، ممکن است کافی باشد.
من نمی توانم از بشارت سئو برای سؤالات «مردم هم می پرسند» (PAA) در گوگل دست برداریم.
من در عوض آن را ممیزی وب سایت می نامم زیرا با مواردی سروکار دارد که فقط به روشی که پزشکان قدیمی خود را محدود می کنند «به طور دقیق سئو» نیستند.
با افزونه رایگان Yoast SEO برای وردپرس، می توانید به سرعت و به راحتی ساختار تگ عنوان را تطبیق دهید.
همانطور که اکثر کارشناسان سئو تایید می کنند، بهینه سازی برای جستجو نیازمند زمان و تلاش است.
با این حال، ما امروز دنبال کلمه کلیدی فوق سخت یا عبارات کمتر پیچیده دو یا سه کلمه ای نیستیم. ما می خواهیم PAA هایی را که گوگل به آن متصل می کند، ببینیم.
زمانی که نام تجاری یا URL در عنوان به اندازه یا طولانی تر از کلمه کلیدی (و موضوع) خاص باشد، ممکن است حتی با مشکلات محتوای تکراری مواجه شوید.
یکی از بهترین موارد استفاده از GSC جستجوی میوه کم آویزان است.
یک ممیزی ساده وب سایت ممکن است بسیاری از مسائل را آشکار کند، به خصوص زمانی که یک متخصص سئو کارکشته درگیر است. همانطور که یک اصطلاح قدیمی لهستانی می گوید، آنها ممکن است “به دنبال سوراخ در کل باشند”.
اگر اینطور است، ممکن است ترجیح دهید فقط از ساختار زیر استفاده کنید:
کلمه کلیدی خاص – موضوع
سپس ممکن است با چیزی شبیه به:
“Example.com” – موضوع – کلمه کلیدی خاص
آنها به دلیل اشتباهات گرامری خنده دار به نظر می رسند، اما به یاد داشته باشید که مردم اغلب از جستجوی صوتی برای پرسیدن از آنها استفاده می کنند.
در بالا یک اسکرین شات جزئی از GSC وبلاگ خودم است.
مهم نیست که سوالات چگونه پیش می آیند، آنها اغلب یک راه مطمئن برای کسب ترافیک جستجو هستند.
شما می توانید با کمک متخصصان سئو یا ابزارهای ساده، پتانسیل های استفاده نشده را کشف کنید. در اینجا چهار ایده وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند.
بنابراین هنگامی که “تویتر” را جستجو می کنید، گوگل ممکن است یک PAA به شما نشان دهد که “مزایای توییتر چیست؟”
گوگل بسیاری از کلمات کلیدی دم بلند حتی مبهم را که قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اید به شما نشان می دهد. همچنین، میانگین موقعیت تخمینی شما برای آن کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد.
وقتی روی چک باکس سمت راست کلیک می کنم موقعیت متوسط، نوسانات رتبه را هم می بینم.
ممکن است چندین ماه یا حتی سالها طول بکشد تا از رقبای شناخته شده ای که برای مدت طولانی سایت خود را بهینه کرده اند برتری پیدا کنید.
دلایل زیادی وجود دارد که افراد روی پیوند شما در نتایج جستجو کلیک نمی کنند:
ممکن است محتوای شما به قصد کاربر بی ربط باشد.
تگ عنوان و توضیحات متا شما ممکن است به اندازه کافی فریبنده نباشد.
تاریخ “انتشار” یا “آخرین به روز رسانی” شما ممکن است در گذشته بسیار دور باشد.
این ممکن است به این دلیل باشد که این سوالات به طور بالقوه به طور خودکار ایجاد می شوند.
داشتن چیزی مانند allothershortdomainnameswerealreadygone.com در عنوان مفید نیست.
هنگامی که نتایج پیمایش پیوسته از ایالات متحده را می بینم این در بالای صفحه دو یا فقط “زیر اسکرول” است (در حال حاضر فقط می توانم آنها را با استفاده از یک سرویس VPN مشاهده کنم زیرا در آلمان مستقر هستم):
جستجوگران ممکن است از نظر تئوری صفحه شما را در نتایج ببینند، اما ممکن است آنقدر دور باشد که مورد توجه قرار نگیرد.
“مخفف SEO” ممکن است فقط اطلاعاتی باشد، اما با توجه به فرصت جذب لینک، هنوز ارزشمند است.
من ترافیک زیادی دریافت می کنم و نظرات (اغلب عصبانی) از آن دریافت می کنم، اما هیچ سوال تجاری ندارم.
در سالهای اخیر، من حتی شروع به ارائه چیزی کردم که من آن را ممیزی حضور آنلاین مینامم تا حضور کلی یک برند در وب را در نظر بگیرم.
این مثال حتی یک کلمه کلیدی در خود ندارد. سپس باید تگ عنوان خود را به صورت دستی ویرایش کنید و مقداری اضافه کنید.
2. رتبه بندی خود را در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید
پس چرا مردم کلیک نمی کنند؟
این محبوب ترین ویژگی SERP در گوگل پس از پیوندهای سایت است و معمولاً در بیش از دو سوم نتایج گوگل قابل مشاهده است.
وقتی برای “SEO” جستجو می کنم، دریافت می کنم سوالات مرتبط در بالا (پس از اولین نتیجه) به جای طرح PAA که قبلاً استفاده می شد:
«سئوی اخلاقی» میتواند هم یک پرسش اطلاعاتی و هم یک پرس و جوی تراکنشی باشد – من در اینجا فرصت را حس میکنم.
وقتی به سوال دوم نگاه می کنم (“چهار نوع سئو چیست؟”)، سایتی را می بینم که هرگز در مورد آن نشنیده بودم و پاسخی که ممکن است اشتباه باشد. شرط می بندم که می توانید یک بهتر بسازید.
یکی از اولین کارهایی که باید در مورد سئو انجام دهید، اتصال و بررسی کنسول جستجوی گوگل (GSC) است.
رفتن به کارایی (نمودار بالای صفحه اصلی GSC پس از ورود به سیستم و انتخاب پروژه ای که به آن نگاه می کنید) >گزارش کامل یا به سادگی کارایی آیتم منو در منوی سمت چپ.
اما یک چیز واضح است: من عبارات کلیدی زیادی را بدون هیچ کلیکی در بالا دریافت می کنم.
محتمل ترین دلیل برای عدم کسب کلیک این است که شما برداشتی دریافت نمی کنید.
با این حال، بسیاری از وب سایت ها می توانند از میوه های کم آویزان برای افزایش دید جستجوی خود استفاده کنند.
آنجا نشان میدهد که در هفتههای اخیر من در حدود #12 تا #13 بودهام.
بیایید نتایج را فیلتر کنیم و روی آنچه ارائه میدهم تمرکز کنیم. بیایید کاری کنیم که GSC عبارات کلیدی را نشان دهد شامل نمی شود کلمه کلیدی “گوگل”
نکته اینجاست که برند B2B آنها محتوای بصری برای اشتراک گذاری نداشت. بنابراین تصویرگری که قبلاً مسئول محتوای بصری وبلاگ بود، مجبور شد چیزی را از ابتدا برای اینستاگرام ایجاد کند و زمانی برای کارهای دیگر باقی نماند.
رتبه بندی تقریباً در بین 10 برتر و دریافت تأثیرات زیاد مانند یک دعوت برای انجام کاری در مورد آن است. می توانید مقاله را به روز کرده و با افزودن آن گسترش دهید:
نقل قول های متخصص
تجسم.
داده های فعلی
لینک های خروجی بیشتر
با این حال، شما باور نخواهید کرد که چه اتفاقی می افتد.
فرض کنید میخواهید ابتدا نام تجاری را در برگهها و نشانکها نشان دهید، به علاوه ساختار منوی واقعی را تقلید کنید.
درست است، داده ها هرگز به طور کامل فاش نمی شوند، بنابراین فقط بخشی از تصویر است. اما هنگامی که این را بدانید و به آن “تکیه” نکنید، ایمن هستید و می توانید تا زمانی که مفید باشد از آن استفاده کنید.
اما زمانی که نام تجاری یا دامنه شما بسیار طولانی باشد، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید.
ممکن است سایت شما کاملا بهینه شده باشد، اما زمانی که نسخه دیگری با همان محتوا در جای دیگری آنلاین دارید، ممکن است از مشکلات محتوای تکراری رنج ببرید.
افراد تجاری اغلب به راحتی با اسباب بازی های جدید براق شگفت زده می شوند. ممیزی وب سایت به شما نشان می دهد که در عوض از چه چیزی غفلت کرده اید. اغلب به دلیل چنین اشتباهات مضحک و سایر اشتباهات پتانسیل عظیمی وجود دارد.
هنگامی که تنبل هستید (و اکثر کاربران وردپرس تنبل هستند)، از عنوان H1 نیز به عنوان عنوان استفاده می کنید.
اما تگ های عنوان فراتر از جلوگیری از تکرار مهم هستند.
میتوانید با ارائه آن به وبلاگنویسان دیگر با استفاده از دسترسی، محتوا را مفیدتر کنید یا تبلیغات بیشتری برای محتوای موجود اضافه کنید.
در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید پوسته وردپرس را به صورت دستی تغییر دهید، که توصیه نمی شود زیرا به سرعت درهم می شود.
چرا؟ من یک مقاله با رتبه خوب در مورد جایگزین های جستجوی گوگل دارم که یک دهه است آن را به روز می کنم. شخصی در نظرات گفت: “گوگل بد است.”
این PAA ها اغلب بر روی کلمات کلیدی بزرگ یک کلمه ای نمایش داده می شوند.
این در بسیاری از موارد به خوبی کار می کند، به خصوص اگر H1 را به خوبی بهینه کرده باشید، زیرا سیگنال رتبه بندی قابل توجهی برای گوگل است.
گوگل به احتمال زیاد برخی از سوالات PAA را در زیر برخی از نتایج نشان خواهد داد.
حتی بهعنوان یک حرفهای، دادههای ارزشمندی را از Google کشف خواهید کرد.
در حالی که اخیراً آنها به عنوان یک سیگنال رتبه بندی بی ارزش شده اند، عنوان هنوز همان چیزی است که جستجوگران برای اولین بار خواهند دید.
سه مورد استفاده اصلی برای تگ های عنوان وجود دارد. بسته به اینکه روی چه چیزی تمرکز می کنید، سئوی شما ممکن است کم و بیش آسیب ببیند.
این مورد در مورد مثال اول، “مخفف SEO” است. میانگین پوزیشن من 15.9 است.
اتفاقی که پس از آن رخ می دهد این است که ممکن است تیترها خیلی طولانی شوند تا به عنوان برچسب عنوان استفاده شوند.
من برای جفت کلیدواژه مفید «مخفف SEO» بیش از 3.9 هزار برداشت دریافت میکنم، در عین حال هیچ کلیکی وجود ندارد. همین اتفاق در مورد شماره 3، «سئوی اخلاقی» نیز رخ می دهد.
بررسی سوالات PAA برای یافتن فرصت هایی برای سایت و بازار خود آسان است.
این داده ها طبق بسیاری از گزارش ها نسبتاً محدود است. بسیاری از کلمات کلیدی (به خصوص محلی) به دلایل حفظ حریم خصوصی پنهان هستند.
یکی از شرکتهایی که من برای آن کار میکردم یک شبه تصمیم گرفت که «ما باید در اینستاگرام حضور داشته باشیم» زیرا «بقیه قبلاً هستند».
هنگام استفاده از فهرست ها یا جداول شماره گذاری شده، سؤالات را در نظر بگیرید و به آنها تا حد امکان دقیق، واضح و مؤثر پاسخ دهید.
من قبلاً چندین کلیک برای عبارت کلیدی “گوگل بد است” دریافت می کنم. همچنین از نظر تعداد برداشت ها محبوب ترین است. بسیاری دیگر از عبارات ضد گوگل در آن لیست نشان داده می شود.
ممیزی سئو یکی از اولین چیزهایی است که یک متخصص سئو به شما پیشنهاد می کند.
حدس بزن چی شده؟
این یک اشتباه رایج این روزها است. وبلاگ نویسان در مدیوم، لینکدین یا به سادگی فیس بوک وبلاگ می نویسند. عکاسان بهترین آثار خود را در اینستاگرام منتشر می کنند.
ابزارهای کمتر شناخته شده و نه چندان پیچیده را در نظر بگیرید که ممکن است برخی از بینش های مستقیم را ارائه دهند، مانند SEOptimer.
اگر در حال حاضر منابع ندارید، می توانید با ابزار ممیزی وب سایت رایگان شروع کنید.تعداد زیادی وجود دارد. برخی از برجستهترین آنها عبارتند از:
Woorank یک ورودی متنی دارد که می توانید بلافاصله URL وب سایت خود را بررسی کنید، اما باید برای 14 روز آزمایشی رایگان ثبت نام کنید تا نتایج واقعی را فراتر از برخی اطلاعات اولیه در مورد صفحه اصلی خود مشاهده کنید.
HubSpot Website Grader به شما امکان می دهد در ازای آدرس پست الکترونیکی خود، وب سایت خود را به صورت رایگان “درجه” کنید.
Sitebulb یک دوره آزمایشی رایگان به مدت 14 روز ارائه می دهد. این باید برای اولین نگاه به وب سایت شما کافی باشد.
ContentKing باعث می شود قبل از مشاهده ارزیابی برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت نام کنید.
Sitechecker برای دریافت ممیزی وب سایت به یک دوره آزمایشی 7 روزه نیاز دارد.
با این حال، عناوین بیشتر برای خوانندگانی هستند که قبلاً در صفحه واقعی هستند یا برای کسانی که در رسانه های اجتماعی مطالعه می کنند.
چگونه من می دانم؟ من روی عبارت کلیدی کلیک کردم و GSC آمار رتبه بندی را به من نشان داد.
چه کسی فکرش را میکرد که برخی از افراد، حتی آنهایی که با فناوری آشنا هستند، امروزه مهمترین تکنیکهای سئو داخلی را اشتباه میگیرند؟